Strandpaviljoen Paal 28

6,7
Duur
Nicolette K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Vaker hier gegeten, altijd lekker. Vanavond zat het niet mee. De bestelde mosselen kwamen snel maar in de ene pan te kort gekookt, veel schelpen dicht. Gemeld en pan werd meegenomen. Kan gebeuren maar waarom geen excuus , jammer. Nieuwe pan was prima. Frietjes lauw, ook gemeld en er werd nieuwe friet besteld. Het wordt dus wel opgelost maar waarom niet echt reageren? Als er: sorry, wat vervelend we gaan het oplossen, was gezegd zou het anders overkomen. Nu voel je dat men het maar gezeur vindt. Zo werd er ook gekeken. Jammer.
Janine B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Na een klacht na het eten, contact opgenomen met het restaurant.
De klacht werd meteen serieus opgepakt en er is gelijk actie ondernomen en de klacht is naar volle tevredenheid opgelost! Zo kan het ook, super service!
Tj M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Laten we het er maar op houden dat het einde van het seizoen in zicht is en de kok(s) er niet zo veel zin meer in hebben. Gortdroge varkenshaas met champignonroomsaus. Vaag sausje, geen enkele champignon gezien. Doorgekookte groente uit blik met eveneens vage saus. Wel veel friet en goede gebakken aardappels. Rommelig terras. Vriendelijke bediening. Paar jaar geleden hier ook eens gegeten en toen ook spijt. Het heeft allemaal een hoog cafetaria-gehalte en neigt erg naar: snel veel geld verdienen met matige kwaliteit. Mag naam restaurant eigenlijk niet dragen.
Loek R.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Ik weet niet waar iedereen die een oordeel heeft opgemaakt het over heeft. De kwaliteit van het eten in uitstekend en de bediening is gewoon goed. Het decor hoort nou eenmaal bij Texel en dat zal ook niet snel veranderen. Ik vermoed dat de mensen die een slechte recensie hebben gegeven zelf een slechte dag hebben gehad. Alle slechte recensies zijn grote onzin en ik weet in ieder geval niet waarove ze klagen. Wij hebben het enorm naar de zin gehad en nogmaals heel goed gegeten.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
De dag voor het einde van onze vakantie bij paal 28 een zeer eenvoudige lunch gedaan waar niet veel fout mee kon gaan. Wel zagen we iemand van de bediening een broodje naar een klant brengen en door de wind waaide het bovenste deel van het broodje op de grond, dat deel werd gewoon van de grond geraapt en weer op de rest gelegd en naar de klant gebracht. Zeer slordig. We wilden op de dag van vertrek daar nog een kop koffie drinken en vroegen dus hoe laat het paviljoen open was, om 09.00 uur was het antwoord. Toch nog maar even de website geraadpleegd en daar stond om 09.30 uur. Goed dat we even gekeken hadden. Toen we de volgende dag om 09.45 uur daar aan kwamen voor onze laatste kop koffie was alles gesloten, op een bord in de buurt van de ingang stond heel klein geschreven dat het paviljoen pas om 10.00 uur open ging, dat was een grote domper Dus het personeel en de website kunnen wel een opfris beurt gebruiken. Maar wel een hele fijne vakantie gehad.
Greet V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Paal 28, een echt strandpaviljoen zonder opsmuk.
Bediening allemaal erg aardig en attent.
.Lamsvlees mals en niet met te veel vette randen, sausje apart erbij prima.
Zeewolf, enorme moot,naturel met apart een heerlijk mosterdsausje.
Aardappeltjes en garnituur was eigenlijk teveel. De wijn smaakte ons ook prima
Kortom op de eerste mooie zomeravond aan het strand hebben wij genoten,hadden ook het geluk dat Jaap Dros met zijn band speelde, lekker sfeertje.
Streetbob .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Een paar weken geleden hebben wij
(na misschien wel een periode van
8 jaar) iets eenvoudigs genuttigd bij paal 28. Een spek pannenkoek en een broodje hamburger, de bediening ging wel vlot, maar daar is ook alles mee gezegd. De pannenkoek met spek was niet lekker en het broodje hamburger was vooral met veel saus doordrengt
Heel jammer. Vroeger kwamen wij veel bij deze strandtent het eten was toen prima, maar de sfeer is er niet meer en ook het eten laat veel te wensen over.
Een drankje kan geen kwaad dus dat doen we misschien nog wel eens. Wij zullen in ieder geval geen tip aan mensen geven om bij paal 28 te gaan eten! B. van Vulpen
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Na een prachtige dag op het strand besloten we te gaan eten bij Paal 28. Een strandpaviljoen op Texel in het noorden van het eiland. Het restaurant heeft een groot terras en binnen ook een flink aantal tafels. Bij binnenkomst valt op dat de inrichting verouderd is; een visnet aan een donker plankenplafond en warmhoudplaten standaard op tafel ? We waanden ons in de jaren 80. Het was een mooie dag en daarom was het druk. De bediening hielt het maar net bij en maakte een onrustige indruk.
De kaart is wat je verwacht aan het strand met veilige en klassieke gerechten. Niets mis mee. Goed dat ze ook kleine gerechten hebben, waardoor we kozen voor een combinatie met een voorgerecht. Vooraf champignonnesoep en daarna een biefstuk met uien en champignons. Tafelgenoot koos voor hollandse garnalen met daarna een kipsate.
De garnalen waren vers en lekker en daarmee helaas het enge positieve van de avond. De soep kwam uit een pakje, terwijl het vers maken van een goede soep toch niet teveel gevraagd is ? De hoofdgerechten waren echter nog minder van kwaliteit. De biefstuk was veel te gaar, taai en droog. Nadat we dit hadden aangegeven, werd keurig het bord weggehaald en deze nogmaals bereid. Echter nu veel te rauw. Het vlees was twijfelachtig van kwaliteit en de champignons waren de tweede keer niet meer te vinden. De kipsate ook veel te lang gebakken, waardoor droog wat je zelfs met veel satesaus niet kunt verbloemen.
Een strandpaviljoen wat zulke basics op deze manier serveert kan echt niet. Daarbij ook nog gecombineerd met een droge huiswijn van bedenkelijk niveau, waarmee er voor het management in mijn ogen veel te doen is. Ookal is de lokatie gericht op toeristen, zou dat geen excuus mogen zijn om geen goede kwaliteit te kunnen leveren.
Smartie-uit-eten .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vis gegeten bij dit strandpaviljoen. Eten is prima maar niet bijzonder. Omgeving maakt veel goed. Pannenkoek en kinderijsje voor de kinderen. Was erg druk maar toch een tafel zonder reservering.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
"Zeg het eens". Zo wordt je tegenwoordig welkom geheten? Vervolgens bestel ik een thee en vraag de kaart want ik zou graag lunchen. Even later bestel ik een pannenkoek. Wanneer die wordt gebracht, ben ik zo'n 10-15 minuten binnen en dus vraag ik of ik mijn thee ook mag krijgen.
Die wordt gebracht onder het motto" wel besteld, niet doorgekomen". Zonder excuses.
1 hap van een niet gare pannenkoek, dus ik doe moeite om contact te maken met iemand van de bediening. Ik uit mijn ongenoegen en er wordt me een nieuwe toegezegd. Wederom geen excuses.
Na 15 minuten komt de nieuwe pannenkoek zonder bestek. Dit volgt uiteindelijk redelijk snel.
Al met al: aanfluiting! Ik kom hier zeker nooit meer terug! €9,25 afgerekend die absoluut beter gespendeerd kan worden
Maaike-Kluck .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Wat een gezellig paviljoen.
Eerst geluncht afgelopen week en 2 dagen later 's avonds gegeten. Ondanks dat we niet hadden gereserveerd, wat nodig was, werd een tafel vrij gemaakt voor ons. Eten was heerlijk, veel keuze mogelijkheden. Bij het hoofdgerecht veel extra bakjes met salade, aardappeltjes, groente, compote, frietjes. Vriendelijke bediening, voor de kinderen prima kindermenu. Speelmogelijkheid en stiften aan tafel om zich te vermaken.
Een heerlijke avond gehad waarbij we heerlijk hebben gegeten.
Jeannet B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Vanaf Landal door de prachtige duinen naar Paal 28 gelopen. Boven aangekomen schitterend uitzicht over de zee en de duinen. Een enorme eettent. Zeer attente bediening. Het eten vond ik tegenvallen. Zeer ruime porties die erg zwaar op de maag vielen. De aardige bediening en het uitzicht maakten wel veel goed. Het bier en de wijn zijn overigens goddelijk. Met een iets lichter menu zou het helemaal perfect zijn !
John L.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Op het terras 's-ochtends tijdens een kop koffie de menukaart bekeken, deze zag er veelbelovend uit, dus besloten om een keer hier te gaan dineren.
Helaas we hadden dit beter niet kunnen doen.
Als hoofdgerecht een kabeljauw en een zeewolf filet besteld, grote teleurstelling, op de borden, hier lagen 2 super kibbeling, zonde van de vis, hiervan was de smaak nauwelijks te ontdekken.
Tevens 6 bijgerechtjes in oubollige roestvrij stalen bakjes, zelfs de appelcompote ontbrak niet!
Deze strandtent is goed voor een snelle hap a la wegrestaurant, bediening is vriendelijk maar lijkt erg gehaast.
Didi B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
De bediening zorgt niet voor een prettige sfeer, de laatste keer dat we er waren hadden ze onenigheid met elkaar. Het eten is er niet geweldig, vis was niet goed gebakken en van matige kwaliteit. Gewoon even een lekker drankje/koffie enz. is wel prima. Ligging is op zich mooi, ambiance is ook prima.
RowRow84 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Al vaker hier geluncht. Nu voor het eerst 's avonds gegeten bij Paal 28. Vergeleken met de lunch, nu uitstekende bediening! Hangt wel af van de persoon.
Het eten was in één woord: magnifiek! Heerlijke mixed-grill met bijgerechten om van te smullen (in het bijzonder de eigengemaakte appelcompôte met kaneel en rozijnen). Afgesloten met een cappuccino en uitzicht op een kalme zee.
Zeker een aanrader!
Leo O.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
we hebben daar heerlijk gegeten de bediening heel goed en het eten ook ga in het najaar er weer heen hoop dat ze nog heel lang daar mag blijven groetjes leo
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Even een paar dagen uitwaaien op Texel en opgewarmd in paal 28 bij het haardvuur, leuke spontane bediening, heerlijk Texel`s bier op tap en eten wat je kunt verwachten in een strandtent,
als je van een bruine kroeg sfeer houd, dan is dit een prima plek.
Ron Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Al 30 jaar zijn we regelmatige bezoekers van paal 28, we hebben de tijd van Piet Zijm nog meegemaakt , die paal 28 eigenlijk tot de super standtent gemaakt heeft die het nu nog is .
dit keer weer op vakantie naar texel, natuurlijk eten naar paal 28 , ( zoals al aan veel vrienden en bekenden aangeraden ) de terecht paal 28 klassieker ( spareribs) bestelt al vaak heerlijk genoten hiervan.
hoe groot was dus ook de teleurstelling deze keer , de 1e rib was voor de helft verbrand, dit ook aangegeven bij de vriendelijke bediening, dan krijg je een nieuwe , die volgens mij de grill geneens gezien heeft . gekookt vlees met een sausje . he wat jammer was hierop de respons van de nog steeds vriendelijke bediening . ja idd jammer het traditie feestmaaltje "de lange dam "hoeft voor mij in ieder gaval na 30 jaar niet meer .
Paal 28 doe wat aan je kok , want dit gaat niet lang goed zo .. mvgr Ron en Marleen
TenL .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Paar keer als lunch gegeten bij Paal 28. Vorig jaar was de hamburger nog vers gemaakt, nu leek het een kant-en klare burger uit de vriezer volgens mij, jammer. Vorig jaar erg lang moeten wachten op de bediening en gerechten en ook nu zit de vaart er niet echt in, ook al is het terras half leeg. Van het diner kunnen wij niks zinnigs zeggen want dit hebben we hier niet gegeten. En een tosti met een halve liter Heineken kan je verder ook geen buil aan vallen natuurlijk ;-
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Wij komen hier regelmatig, het ligt voor de hand als je van het strand af komt en bijvoorbeeld op het Landal park verblijft. De afgelopen jaren wordt het echter steeds slechter. Prima tent voor een kopje koffie of een lekkere husgemaakte erwtensoep. Maar het diner zakt steeds verder af. Recent dieptepunt was dat een grote hond zonder blikken of blozen werd toegestaan zich lekker uit te schudden naast onze tafel terwijl we zaten te eten. Bah! De bediening probeert er het beste van te maken, maar het is het gewoon niet. Vroeger lekkere spare ribs, tegenwoordig is de kwaliteit van het vlees bedroevend. Aankleding typisch als een strandtent, te warme haard. Vrij rumoerig met krijsende kinderen en blaffende honden.