Strandpaviljoen Paal 21

Boodtlaan 59 • 1796 BD De Koog Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Strandpaviljoen Paal 21

Hilbert Z.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Hartstikke lekker gegeten, goede service van de jonge en enthousiaste bediening en een prachtige locatie bovenop de duinen! Een echte aanrader om een keer te gaan eten als je op Texel bent.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Een heerlijke strandtent. Wij hadden een topplekje op de loungebanken. Hier zaten we de hele dag in de zon en af en toe komt er een lekker briesje voorbij. de hapjesplank is royaal en zeer smakelijk. De prijzen zijn schappelijk en de bediening vriendelijk en attent. Top!!
VeraFreeke .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Met 5 personen heerlijk gegeten. LEUKE bediening van m.n. jonge mensen. Aandacht voor de gasten. Zonsondergang is daar uit de kunst (al kan de temperatuur er achter het glas dan flink oplopen) Wij komen zeker terug.
Sieb T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk terras direct aan zee.
Prachtig weer dus prima vertoeven.
Lekker geborreld en een kaasplankje erbij genomen.
Nou zeg maar kaasplank. Van alles wat en zeer uitgebreid.
Helemaal goed.
Leuk en vlot personeel.
Een echte aanrader.
Joh-w .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Een fijne plek om te lunchen als je op Texel bent. De heerlijke clubsandwich is een aanrader, daarnaast heb je een geweldig uitzicht over het strand en de zee. Bij mooi weer is het fijn vertoeven op de loungebanken buiten. Het personeel is vriendelijk en heeft oog voor alle gasten. Dat is helaas niet bij alle strandpaviljoens op Texel het geval.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Een net ff wat betere strandtent qua eten. Mooi ingericht, prachtig uitzicht.

Als voorgerecht namen we de bisque, die heerlijk smaakte. Een aanrader wat ons betreft.
Als hoofdgerecht de Burger, een gewone hamburger, verder valt er niet veel over te melden. Ook de saté was goed maar niet bijzonder. Genoeg salade en frites werden erbij geserveerd.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Mooie kaart, ook verschillende vegetarische gerechten.
Heb hier geluncht, niet voor het eerst.
Vriendelijke bediening. Leuke sfeer, ruim opgezet
P B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Perfecte uitsmijters, lekkere soep (pastinaak) en overheerlijk Toblerone dessert genuttigd. Ver bovengemiddelde smaak van vrijwel alles op de kaart. Ze doen zeker niet onder voor de lokale 4**** hotels op het eiland (Opduin en Hotel Texel). Misschien wel de best smakende Paal van Texel.

Aanrader!
SiemHoumes .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Vanavond prima gegeten. Verse vis en de hamburger is een aanrader. Voor de vegetariër is er genoeg keuze en dat is zeker voor een strandpalviljoen mooi.

De bediening is attent en het decor is zeer gezellig en mooi verzorgd!
ArjanZ .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Met 9 personen lekker gegeten bij Paal 21. We hadden gereserveerd maar konden helaas niet voor 'buiten' reserveren en zaten dus binnen.
De bediening was aardig en attent ( op een enkeling na) en ondanks dat het erg druk was kregen we snel ons voorgerecht geserveerd. Veel tevreden gezichten, een heerlijke carpaccio maar ook kokkels met nog net iets te veel zand erin. Het hoofdgerecht smaakte ook iedereen naar behoren en het dessert werd genuttigd bij een prachtige ondergaande zon.
We komen hier graag nog eens terug!
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Op Texel is het niveau van de strandtenten langzaam maar zeker aan het stijgen. Dat kan ook makkelijk, want het was jaren terug vrij treurig. Maar veel tenten hebben een nieuwe weg ingeslagen en zo ook Paal 21. Met een flinke brigade wordt een een groot terras en zelfs op deze warme dag een aantal tafels binnen bediend. Met flashy iPhones wordt de bestelling opgenomen en razendsnel komt de volgende vrolijke gast je drankjes brengen. Het eten duurt wat langer, maar wat wil je ook op deze drukke dag, waar gevochten wordt om een tafeltje. We genieten ondertussen in het avondzonnetje van een heerlijke Aperol Spritz. We eten spareribs en tonijn, beide supergoed. De spareribs zijn goed gemarineerd en zacht, maar nog wel met een bite. De tonijn is zoals gevraagd medium rare en ook erg lekker, met een pittige saus en pasta. Geserveerd met fijne frietjes en een prima salade. Heerlijk. De prijzen zijn wat aan de hoge kant, maar de kwaliteit maakt het helemaal goed. En je zit per slot op de eerste rij voor de zonsondergang!
Mega .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Wij hebben hier een aantal keren tijdens onze vakantie op Texel lekker op het terras gegeten. Wat een vriendelijk personeel! Niet elke keer vragen of je nog wat wilde drinken en ook verder heel relaxed. We hebben zowel in de middag als in de avond hier gegeten en allebei was geslaagd. Vegetarisch gerechten zoals de curry en de couscous salade waren erg lekker maar ook de patat was top (en ook de vleesgerechten zagen er goed uit). Zeker een aanrader om lekker te eten en te genieten!
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Top locatie om Texelse zaken te eten....
Genoten van goed getapte bieren en lekker eten...
Kokkeltjes zo van 't wad, zeekraal en oesters....mmmmmm!
Daarna lamsrack van Texels lam, mooi rosé bereid...
Een goed glas wijn en een mooie zonsondergang, wat wil men nog meer...
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Echte Texelse strandlocatie, leuke kaart met prima gerechten, goede wijn, prettige, persoonlijke en vriendelijke bediening. Samen met het uitzicht op een mooie zonsondergang en lekkere koffie toe was dit voor ons een super avond!
Gerardus61 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Te weinig aandacht van niet erg vrolijk personeel wat nu al een uitgebluste indruk wekte. Bediening gaat bij herhaling in de fout brood en drankjes lieten nogal op zich wachten ondanks dat er rustig was.
Tip personeel: Lach er een beetje bij !
Daphne K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Tijdens een weekje Texel bij Paal 21 gegeten. Van tevoren hebben we gebeld om te reserveren en dat was maar goed ook, het zat helemaal vol! Super mooie, luxe strandtent. Erg mooi ingericht met steigerhout en blauwtinten. Doet niet aan als een standaard strandtent, maar heeft wel een prachtig uitzicht over het strand en de zee. Erg lekker gegeten, vooral de tonijn en slibtongen zijn een aanrader. Eigen gemaakte frietjes en goede salade. Bediening aardig, kwam op ons wel iets gereserveerd over.
Timm1967v .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Volgens ons de beste plek op Texel voor een echt smakelijke broodjeslunch. Het is natuurlijk een paviljoen dus verwacht hier geen gastronomische hoogstandjes, maar de broodjes en lunchgerechtjes zijn echt super smakelijk en de prijzen zijn redelijk. Ook is er keuze uit meerdere broodvariaties. Wij aten een broodje Caprese en broodje Culinair (kipfilet). Ook het tempo is uitstekend. De inrichting binnen is netjes. Misschien niet helemaal onze smaak, maar wel kloppend en verzorgd. Wij komen zeker terug.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Jammer. Mooie strandtent op Texel en dan matig eten serveren. Daarnaast laat de bediening ook te wensen over. Chagarijnig en niet attent.
Wij hebben hier met z,n vijven gegeten en kunnen alleen maar positief zijn over de friet. Die was subliem.
Eten was smaak en fantasie loos.
CarolinevW .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij Paal 21 op Texel. Tijdens de lunch op de eerste dag hadden we eerst een lekker broodplankje met zalige kruidenboter. Daarna hebben we sliptongetjes gegeten met eigen gemaakte remoulade saus, lekkere frietjes en salade. De bediening is gastvrij, erg aardig en vrolijk. Dit was voor ons reden om de volgende dag na een goede strandwandeling rond 17 uur vroeg te dineren bij Paal 21. We kozen weer voor het broodplankje met een lekker glas droge witte wijn. Vanaf ons tafeltje hadden we prachtig uitzicht op de neergaande zon. Daarna namen we gemarineerde spare ribs, een echte aanrader!! Zo mals dat het vlees van het bot valt en heerlijk gemarineerd. Ben je op Texel dan adviseer ik zeker een keertje bij paal 21 te gaan eten. Wij hebben in ieder geval genoten!
Rob_maarssen .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Vandaag aan het eind van de middag bij Strandpaviljoen Paal 21 gegeten. Mede op basis van de eerdere recensies waren mijn verwachtingen hoog gespannen.
De locatie is top, boven op het duin, met een prachtig uitzicht over zee. Nadat we meerdere keren voorbij waren gelopen door personeel, zonder dat er ook maar enige aandacht aan ons werd geschonken, zelf maar aangegeven dat we iets wilden eten. Het personeel was overigens wel erg vriendelijk. Gekozen voor 2 Texelse lamsspiezen met groene asperges, tzatziki en frietjes. Niet alle stukjes lam waren lekker mals, maar aan de taaie kant. De tzatziki was heel erg koud / te koud. De frietjes en de salade waren wel goed. Mijn verwachtingen waren misschien wel te hoog, maar ik heb Strandpaviljoen Paal 21 niet als bijzonder ervaren.