Strandpaviljoen Paal 19

6,2
6,8
Katja R.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Vistrio van diepvries vis!!! Zonder smaak. En dat aan zee?! Honde haren op salade. Een jonge zonder bedrijfskleding was erg aardig!! Dames vielen bijna om zo sloom. Jonge man met knot arrogant en zei niks. Zonde van zo een mooie plek.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Vandaag bij zonsondergang Paal 19 bezocht een geweldige plek aan het strand! Jammer was dat er niet echt aandacht aan het eten was besteed! De carpaccio en de kibbeling kwam uit de vriezer. En dat op Texel waar ze heerlijke kwalitatief goede streek producten hebben. Het personeel was erg nors en niet echt enthousiast en vriendelijk! Dus gewoon een middelmatige keuken. Gemiste kans! Moeten jullie echt iets aan doen!
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Bij binnenkomst kwam een van de bediendes vriendelijk glimlachend langslopen zonder te vragen of hij ons kon helpen. Zelf maar gevraagd om een tafeltje en die hadden ze nog. Ook daar opnieuw een dame met handcomputer die regelmatig langsliep maar nooit vroeg of we iets wilden bestellen zelf aangesproken. En ja hoor, natuurlijk mochten we iets bestellen. Ik nam mozzarella-tomaat salade, omdat de bietencarpaccio er niet bleek te zijn. Ik kreeg -per direct- een wel erg vrije interpretatie van caprese: mozzarella met pesto op een enorme berg groene sla, aangemaakt met mostersaus en met kleine stukjes tomaat. En dat ook nog 's zo uit de koelkast, dus flink ingedroogd. Mijn vriend had mostersoep die het predikaat cup-a-soep niet ontstijgt. Als hoofd nam ik het vistrio. Gelukkig was mijn voorgerecht flink, want met drie kleine stukjes vis kan ik mijn buik niet vullen. Alweer ingedroogde stukjes vis, waarvan de kabeljauw en schelvis niet van elkaar te onderscheiden waren. Gelukkig konden we frites, salade (een combi van in kerrie ingelegde koolsalade met rozijnen en dezelfde groene sla in mostersaus met ingedroogde komkommer en tomaat) en iets wat doorging voor rabarbercompote bijbestellen zoveel we wilden. Alleen wilden we niet meer.
Anika P.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Na strandwandeling hier gegeten. De tonijn salade was op. Maar ze konden wel het mozzarella broodje warm maken ipv koud. Kroketten was prima, maar is ook niet zo moeilijk ;) Service was ook prima.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Op zich was de lunch okay ( broodje kroket is ook moeilijk te verpesten denk ik) maar het bedienend personeel was onkundig en de enkeling die het wel wist was uitermate onbeschoft. Op een heel gewone vraag vraag antwoordde de betreffende knul wat het er toe deed. Het gesprek wat erop volgde was zeer klantonvriendelijkheid . Bij beklag werd er gezegd dat de betreffende ober niet zo lekker was. Als horecamedewerkers weten wij als geen ander dat een gast daar geen boodschap aan heeft. Als je op je werk verschijnt.....ben je daar voor minstens 100 procent. Een domper op een leuke dag als je zo wordt behandeld. Beklag nog gedaan via email maar geen respons. Slechte zaak!!!!
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Hier zijn we vaker geweest en hadden een prima indruk van deze recentelijk gerenoveerde strandtent, waaraan de vriendelijke bediening z'n steentje bijdroeg.
Dit keer waren we met z'n achten en wilden na een kopje koffie even lekker lunchen. De koffie was prima maar de lunch had beter gekund. De tosti's waren eetbaar maar ook niet meer dan dat. De pannenkoeken voor de kids waren overigens prima.
joostlekkerbek .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vandaag bij Paal 19 geluncht. Broodjes waren zeer slecht! Tonijnsalade was totaal fantasieloos (tonijn uit blik met een scheutje citroen en iets dat op kruiden leek, tamelijk smakeloos). Broodje Paal 19 zou warm moeten zijn, maar was dat niet. Flinterdun plakje ham en kaas en wat kouwe champignons met spek op een bedje van nog koudere komkommer en tomaat. Ook niet echt smaakvol.
De bediening was aardig, maar nog steeds (we zijn hier 1x eerder geweest) wat onwennig.
Lokatie is wel weer prima. Jammer dat eten zo slecht is, zeker omdat het best een eind wandelen/fietsen is. Wij komen in ieder geval voorlopig niet meer terug.
TrWF .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Prachtige plek om aan het strand te zitten. Het eten viel erg tegen. Champignons in roomsaus, de saus kwam zo te proeven uit een pakje of zakje. Vers maken hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Salade erg zompig, saus veel te zoet. Stokbrood, goedkoopste afbak stokbrood. Ik ga alleen terug voor een Rosétje op de prachtige loungebanken...
Weinig keuze voor vega.
Vriendelijke bediening, niet lang hoeven wachten.
M A.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
De keuken heeft zeker potentie maar moet wel puntjes op de I zetten. De kipsaté zag er prima uit, echter zorg dat je versgemaakte atjar smaak heeft, vergeet de dressing niet op je sla, geef bij 3 stokken saté meer dan een half schepje saus en leg de kleine kroepoekjes niet in het sap van de saté, ze waren zompig. Nog een tip voor de bediening, als je ziet dat kinderen een volwassen gerecht nemen, meld dan aan de keuken dat er geen glaasje jutterbitter op gezet moet worden. Die 5 kan met kleine aanpassingen een 8 worden.
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Wij hadden een klacht over het eten
Maar dat is netjes opgelost.
Je kan heerlijk op het terras zitten.vlotte bediening
Aanrader de sorbet met versfuit.
Madalène G.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
De carpaccio van diverse soorten biet (op het bord lag er slechts1) kwam direct na het ontdooien op hetzelfde ijskoude bord volledig smakeloos op tafel. Na 1 hap laten terughalen. Wat slecht! De kok weet niets van producten en hoe dit te serveren. De vriendelijke seveerster stelde voor het te vervangen door runder carpaccio; ook hier geldt: volledig gebrek aan kookkunsten. Het is dat het hoofdgerecht al besteld was, anders was ik gevlucht. Zeebaars met zeekraal voor 20 euro was ook in prijskwaliteitverhouding een Lachertjetje. 75 euro uitgegeven voor 2 gangen. De wijn was ok.
Maraw .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Het eten was niet een groot succes. De kibbeling kwam volgens mij uit de vriezer. Het was niet erg druk maar toch duurde het lang voor het eten kwam. De inrichting was een beetje oudbollig maar het was wel een mooie ruimte
Luutsen D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Mooi paviljoen, leuke en spontane bediening. De trio van vis was belabberd. De kabeljauw was lauw, de rest gewoon koud. Teruggegeven dus. Kwam warm weer terug. Lauwe patatjes. Alleen de salade was redelijk. Voor 20 euro per persoon kun je beter zelf iets maken. Jammer, want het personeel is spontaan en aardig en de keet ligt prachtig aan zee.
Fffsels .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
leuke mensen die daar werken, maar het eten kan wel wat beter. Positief beginnen. Tosti's zijn prima, maar broodje hamburger is van kermiskwaliteit. Jammer want de hamburger bij het diner is super, waarom niet voor iets meer een uitgeklede versie voor de lunchkaart? De luxe broodjes carpaccio en brie, honing, noot. Werden bedolven onder een halve in blokjes gesneden komkommer en heel grote in blokjes gesneden tomaat. Less is more..... Broodjes waren prima en beleg ook. Maar dan zo'n grote berg blokjes erbij? Zonder decente dressing. Jammer.
Had in die tijd het brood een beetje opgewarmd voor de crunch.
Marije J.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Na de verbouwing is het Strandpaviljoen te vroeg open gegaan terwijl ze daar nog niet klaar voor zijn. Geen verlichting in het restaurant en de verbouwing dient als excuus voor elk misverstand. Op 4 mei geen 2 minuten stil geweest voor dodenherdenking want het was te druk zei het personeel. Ze kwamen maar liefst 2X met het hoofdgerecht aan de tafel terwijl we nog niet klaar waren met ons voorgerecht. Het kruidenbittertje bij onze schnitzel kregen we niet want de glazen hiervoor waren op. De nacho's als voorgerecht waren - vanwege de drukte - zonder gehakt voorgeschoteld. Werkelijk waar alles ging mis. De bediening is aardig, maar de baas heel onvriendelijk. Ik zou een volgende even verder lopen voor een leuker tentje!
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Vorige week gegeten met 2 gezinnen. Aan de frites en snack kan niet veel mis gaan natuurlijk. Zelf had ik Texelse schnitzel. Deze was vrij droog. De spare ribs waren goed begreep ik.

Dan maar entourage. Binnen echt saai en rot stoelen. Buiten prima vertoeven.
Al met al niet echt enthousiast over het eten. Prima om te borrelen.
jan_stout .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Per 1 januari heeft deze strandtent een nieuwe eigenaar. Op Goede Vrijdag om 12:00u was het restaurant open gegaan, wij kwamen er om 17:30u aan. De eigenaresse begroette ons vriendelijk en vertelde meteen dat nog niet alles van de kaart beschikbaar was, om bovenstaande reden. Dat bleek ook uit een paar kinderziektes (korte stroomuitval, tafelnummers verward). Alles werd prima opgelost. Bij het uitstekende hoofdgerecht werd een klein Juttertje geschonken als aankleding. Na afloop werd ons een likeurtje van Texels makelij aangeboden van het huis.
Opvallend was de witte huiswijn. Dit was een goede Chileense Chadonnay, onverwacht lekker!
Wij hebben hier 3 dagen uitstekend gegeten, en werden op dag 2 al herkend als oude bekenden.
Op de laatste dag vertelden we dat we weer naar huis moesten. De ober die alle dagen mede bediend had kwam bij het einde van zijn dienst afscheid nemen.
Mireiculem .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Lekker eten, de vissoep en zeebaars een aanrader, net als de pincho. De bediening was erg goed, ongedwongen en gezellig. Met de extra wensen van kinderen werd erg flexibel omgegaan. Lekkere wijn. Veel geleerd over hoe je het beste een Erdinger inschenkt. Top, Remco!
Lynne24 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Een geweldig mooi paviljoen; ouderwets hoog op palen met een super uitzicht op de zee. De inrichting binnen en buiten is prima; loungeplekken en tafels. Plaids en afdakje beschikbaar dus geschikt voor alle weertypes.
We hebben hier de lunch gebruikt. De kinderen genoten van een een pannekoek en patat. Wij hadden allebei de clubsandwich besteld. Het was heerlijk en meer dan voldoende voor een lunch. De bediening was vriendelijk en attent. Ook een later bestelde frikandel en een apart schaaltje mayonaise, kwamen behoorlijk snel door.
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Zeebaars gegrild, medegasten aten spareribs en slibtong. Gewoon wel lekker, geen culinaire hoogstand. Tip: doe er stevige frieten bij en niet van die dunne Franse sprietjes. Bediening erg vriendelijk en service gericht. Uitzicht op de ondergaande zon in zee, fenomenaal. En net wat rustiger dan de andere strandtenten in de buurt, relaxte atmosfeer.
Toetje voor mensen met grote trek, 2 grote brownies met flinke bol ijs en slagroom. Ik koos voor koffie met Sambuca