Strandpaviljoen Paal 12

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

niekark .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
We hebben een heerlijk weekend op Texel afgesloten op het terras van Paal 12. We hadden alle tijd, en hebben dus ook van alles kunnen proberen, allemaal top-kwaliteit. Zoals een huisgemaakte brownie, en de eigen gin-tonic creatie met grapefruit en zeekraal (aanrader!) waarvan we er meteen maar een tweede hebben besteld. Na de Texelse kaasplank als borrelhapjes een lunch van de BaconLettuceCheeseTomato en de Texelse pulled lamb sandwich, ook subliem. Uiteraard nog een mooi glas Texels bier erbij. De sfeer was uitstekend waar ook de juiste muziek op het juiste volume bijdroeg. Maar het grootste compliment verdient de bediening: allemaal zeer vriendelijk en attent! Als we weer op Texel zijn komen we terug!
Summerwell S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Rustige locatie. Prettige en relaxte sfeer. Kun je prima een middag vertoeven. Groot buitenterras met ook loungebanken. Veel houten meubilair. Prima kaart. Lekker om ook al in de ochtend te zitten.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Fantastische loungebanken bij Paal 12! Wij zijn de hele middag niet van onze plek gekomen. De cocktails zijn smakelijk en de grote hapjesplank bevat veel lokale specialiteiten en is voldoende om het een middag op vol te houden.
Tj M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Genoten van het uitzicht en het heerlijke eten. Ongedwongen sfeer en inrichting, bijzonder aardig personeel, ondanks einde seizoen en hitte. Dus: "Who needs Ibiza if their is Paal 12?"
hennievandersluis .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Afgelopen week een paar maal geluncht en gegeten bij dit strandpaviljoen.
Een geweldige ligging zo dicht aan het strand en de zee. Maar ook heel mooi gebruik gemaakt van deze mogelijkheden door banken en kussens dicht op het strand te plaatsen.
We hebben genoten van diverse gerechten. De verse dagvis, schelvis in ons geval, een mooi bord door zijn eenvoud en leuke groentes erbij. En een leuk bedacht toetje: " koffie lekkers" ,wat bestaat uit een kopje koffie, bonbon, ijs en wat aardbeien en slagroom. De bediening is vrolijk en toegankelijk.
Wichers1612 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Lekker gegeten. Maar daarnet saus en verder hadden we ook de Thaise salade lams burger. Alles was
goed verzorgd bediening was aardig, en snel
Chris L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Wij hebben hier met z'n vieren gegeten. Vier verschillende hoofdgerechten en het was allemaal super lekker, de gerechten waren mooi opgemaakt en het waren allemaal verse producten. Bediening heel aardig.
witteveer44 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Heerlijk gegeten met twee personen met koffie toe voor rond de 80 euro.
We bestelden 1 maaltijdsalade erbij om met het hoofdgerecht samen te eten. Dit was geen enkel probleem. Vriendelijke attente bediening, vrolijk lachende gezichten.
Een strandtent met een prachtig uitzicht, direct aan zee, ondergaande zon...
De salade bestond uit spinazie, geitenkaas, tomaatjes, bacon en aan de zijde lag verse meloen en verse ananas. Verder bestelden we biefstuk en trio van lamsvlees. Goed klaargemaakt en met een verrassende garnituur van courgette, aardappeltjes, zilveruitjes.
De wijn, zowel rood als wit (Portugese) smaakten prima. Zeker een aanrader!
Eric R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Vandaag heerlijk gegeten in Paal 12.
Leuke losse sfeer, prettige vlotte bediening.
En zoals al gezegd heerlijk gegeten.
Ik had de Lamtrio met portsaus mn tafelgenoot had de lam spareribs.
Jan-Willem K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Vandaag toevallig bij strandpaviljoen paal 12 beland. Perfecte strandplek voor rust en ruimte.
Prima eten voor vegetariers, vooral de spinazie taart was top. Plek om vaker terug te komen !
Fijne en ongedwonge bediening....prima team,
bedankt voor de mooie middag,
Fam Krijger Lelystad
Stephan P.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Direct na onze aankomst op Texel zijn we naar paal 12 gereden. Lekker het strand op maar eerst wat eten en drinken. Het was een goede lunch voor zowel de volwassenen als de kinderen; leuke en vlotte bediening, dan ben je direct in de vakantiestemming.

Karmijn S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Wonend op Texel is dit al lang onze favoriet vanwege de sfeer en het eten. Heerljjke brownie en appeltaart, maar ook de calamares met aïoli, saté, zeewierhamburger of lamshamburger heerlijk. Personeel relaxed en vriendelijk, zoals dat hoort op zo'n plek!
_01234 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Dit is hoe een strandtent hoort te zijn. We vonden het een enorm verschil met strandpaviljoen 17, waar het eten, de bediening en de muziek slecht zijn. Bij 12 word je oprecht gastvrij ontvangen, de sfeer is er ongedwongen en ontspannen, je komt er echt tot rust. Hele goede muziekkeuze, geweldige koffie, bijzonder authentieke service. Je voelt bijna dat het personeel van het werk geniet. Aanrader!
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
We lazen op Iens dat Strandpaviljoen Paal 12 (qua eten) tot de Top5 strandtenten van Nederland behoort. Dat is natuurlijk reden om dit, tijdens een paar daagjes Texel, proefondervindelijk te ervaren. Helaas haalde deze strandtent het niet bij een aantal van onze favorieten in de omgeving van Zandvoort. We namen als voorgerecht Calamaris en als hoofdgerecht sliptongetjes. De calamaris was eigenlijk best wel lekker (en een ruime portie) maar onder in de kom bleef toch wel veel frituurvet over wat er voor zorgde dat we dit de hele dag nog proefden. De sliptong was volgens de kaart in de boter gebakken maar wij hadden sterk de indruk dat deze ook was gefrituurd en dat er later nog een kwastje roomboter overheen was gegaan. We kunnen dat fout hebben maar in ieder geval schoot de smaak en structuur tekort bij wat wij gewend zijn. Voor ons dus geen Top5! Het flesje rosé was overigens wel heel lekker. Uiteindelijk maakt het uitzicht op het Texelse strand natuurlijk veel goed.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Voor het eerst een weekend op Texel, 3 strandpaviljoens gezien en deze als favoriet bestempeld. Alleen gelunched 2x en 1 x overheerlijke verse appeltaart met slagroom gegeten. Goed bier, heerlijk brood zowel bij de gewone- als de ganzen kroketten, heerlijke burger van Texels lamsvlees ( 2x gegeten, zo lekker vonden wij de burger met leuke garnering ( spies met aardbei, ananas en aardbei ) en lekkere frietjes ). Jonge dames in de bediening voornamelijk, soms wat onervaren, maar wel erg vriendelijk, ongedwongen, niet erg trendy ( maar daar houden wij van ) interieur, fijne sfeer, rustig strand. Aanrader!!!
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Volgens ons de mooiste strandtent op Texel. Heerlijke tomatensoep met rundvlees. Mooi opgemaakte en lekkere Griekse salade. Een voortreffelijk rondje Texel met allerlei lokale producten. Een brede keus aan heerlijk Texels bier en een mooie wijnkaart. Een prachtig en niet te druk strand.
Heerlijk om op het terras te zitten met uitzicht op zee, bijvoorbeeld in de ondergaande zon.
JeroenSt .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Erg lekker gegeten, ikzelf had zeebaars op aanraden van de serveerster omdat ik niet zo'n ervaren viseter ben en heb er erg van genoten. Glutenvrij garanderen ze niet maar wel glutenarm. Een dag later heeft mijn vrouw die een glutenvrij dieet moet volgen geen last van het eten gekregen.
Sara R.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Heerlijk vegetarisch gerecht (spinazietaartje) gegeten met uitzicht op het strand! Zeker de moeite waard, ook voor vlees eters!
Naast mijn taartje was mijn bord rijk gevuld met fruit, groentes en een salade!
Aerdt .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Vanavond met een grote groep bij paal 12 gegeten. Het eten bleek uiteindelijk prima, de bediening was waardeloos. Onattent en slordig. Na het opnemen van de bestellingen werd ons doodleuk gemeld dat het eten nog een uur ging duren omdat het druk was. Op de vraag of de jonge kinderen uit het gezelschap dan eerder hun eten konden krijgen werd geantwoord dat iedereen wel eten wilde. Uiteindelijk kregen de kinderen hun eten eerder, ook wij hoefden 'maar' drie kwartier te wachten. Telkens een ander gezicht aan tafel, geen kaarsje aan toen het donker werd. Wel in groepjes staan te kletsen en geen oog voor de gasten. Aansturing en coördinatie ontbrak. Niet voor herhaling vatbaar.
Kingfisher60 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Een heerlijk dagje afgesloten bij dit paviljoen. Relaxte plek om lekker te zitten of te hangen. Uiteraard hielp het mooie weer er aan mee. Eten was goed, maar de bediening kan wat alerter. Daarnaast neemt één persoon de bestellingen op, waarna anderen uitserveren. In veel gevallen was kennelijk niet bekend waar iets besteld was. Dat kan beter. De kippendij jamaican style met een vleugje kaneel was heerlijk. Datzelfde geldt voor de mooi gegaarde entrecote. Als slot heerlijk limoncelloijs met een glaasje limoncello. We komen zeker terug.