Strandpaviljoen de Zeester Paal 17

Ruijslaan 94 1796 AZ De Koog Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Strandpaviljoen de Zeester Paal 17

Tante S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Eindelijk weer eens gegeten bij Paal 17. Ik mocht genieten van een heerlijke burger zoals ie hoort met bacon, kaas, rode ui, salade en augurk. Het vlees was perfect gebakken en de bun ook precies goed. Wat opviel was ook de presentatie op plank met een papieren "wrap" super. De cole slaw was top! Perfecte maaltijd, lekkere frieten, appelcompote, boontjes en burgersauce!! Nu de lamsburger en blue cheese nog proberen :D
Tj M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Sfeervol strandpaviljoen. Wij hebben hier geluncht: prima soep, lekker lamskroketjes, vlotte bediening. Kortom, we komen terug.
Joostlekkerbek .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het lijkt erop dat de koks op cursus zijn geweest, want het eten is er dit jaar op vooruit gegaan! De mosselen waren prima en hetzelfde gold voor de vegetarische pappadum. De broodjes voor de lunch vielen echter weer wat tegen; hard brood (een mes die het brood aankon was niet voorhanden) en beleg is iets te karig.
Personeel is over het algemeen vriendelijk, maar heeft weinig tot geen kennis van zaken. Vraag ze niet teveel.
RobbertS .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We schrokken van de hoeveelheid mensen, maar we kwamen aan tijdens het wereldrecord pootjebaden. Ondanks de drukte konden we een plekje op het terras vinden en hebben we heerlijk gegeten. Zoals altijd gaven ze hier voldoende keus met een heldere kaart.
Ook op het gebied van de kindermenu's hebben ze leuke keuze - de kinderen zijn dol op de mini beach burger!
Uitzicht is natuurlijk fantastisch.
Fm P.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Paal 17 is een unieke plek! Wij hebben er een aantal keren gezeten, overdag en savonds. Altijd goed.
Wat hebben we gegeten? Sliptongetjes met friet en sla: heerlijk! Detail: lekkere sla met zorg klaargemaakt!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Na een warme vakantiedag hier met een grote groep familieleden gegeten. Was er in het nabije verleden al enkele keren geweest en altijd met plezier. Ook nu viel het niet tegen. Heel bijzonder zijn de gerechten overigens niet, in de trant van "vlees (of vis), friet en groenten" en veel bier. Klaar. Maar het was allemaal verzorgd. Het was natuurlijk heel druk en de ook relaxte en aardige bediening liep zich het vuur uit de sloffen. Er was voldoende personeel, blijkbaar ook in de keuken, en alles liep op rolletjes.
Na een aantal dagen op Texel is het uitzicht natuurlijk niet zo bijzonder meer. Het decor past bij een strandpaviljoen. N.B. Toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn.
Nancy W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Echt een aanrader is het voorgerecht van tapa's voor 2 personen waarbij voor vis gekozen kan worden of voor vlees en vis. Wij hadden dit laatste met z'n vieren gedaan en kregen een werkelijk prachtige plank met van alles en nog wat. Prijs is 16,95 maar dat is voor 2 personen en dat is het zeker waard. Aardige bediening ondanks de drukte.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Bij Paal 17 hebben we tijdens ons verblijf op Texel heerlijk gegeten. Op advies voor het diner en later nog twee keer voor de lunch.

De prijzen zijn wellicht hoog voor de gemiddelde 'strandtent', maar de kwaliteit op de borden maakt de prijs niet meer dan logisch. Fijne en verse ingrediënten, goede bereidingen en prima op smaak. In een woord: top!

En dan de dames (en een enkele heer) van de bediening. Er loopt nogal een legertje rond... En voor zover wij hebben meegemaakt; allemaal vriendelijk, enthousiast en zeer bereid. We lazen uit andere recensies dat mensen wel eens wat lang moeten wachten, maar onze ervaring is geheel tegenovergesteld. Vlotte bediening en vlot het eten op tafel.

Decor is ook dik in orde. Mooie materialen, voldoende ruim van opzet. Alleen de zon werkt niet altijd even goed mee... maar ja... :)

Kortom; wanneer je op Texel bent, zeker een bezoekje waard!
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Paal 17 is een absolute aanrader! Het prijs kwaliteit verhouding is uitstekend. Een gemiddeld hoofdgerecht kost €21 en de smaak is uit de kunst! Wij kunnen de entrecote, saté, tonijn & kipfilet absoluut aanbevelen. Het bedienend personeel was erg vriendelijk en de service prima. De strandtent zelf is erg modern en fris ingericht, precies zoals een strandtent hoort te zijn.
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Hier een hamburger gegeten. Een kant was zwart, de andere rose. Het broodje was droog aan de buitenkant. Typische strandtent die je ook op Scheveningen kan tegenkomen.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Goede broodjes voor de lunch. De sfeer is loungy en de bediening ontspannen. Ik vind de prijs wel wat aan de hoge kant. Maar ach.....het is vakantie.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Hier met 3 volwassenen en 1 kind gegeten.
We waren hier vaker geweest en vonden de kwaliteit van het eten toen goed.
Vanwege het moeten halen van de boot werd besloten om alleen een visje te eten.
Gekozen werd voor de zeebaars. Foute keus dus. De visjes waren van een wel te eten kwaliteit maar voor wat wij gewend zijn op Texel van een inferieure smaak.
Jammer, want ze kunnen ook bij Paal 17 het beter.
De patatjes waren goed.
Ewout1977 V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Wij hebben hier lekker gegeten. Bediening is wel een beetje rommelig en niet zo professioneel. Het eten heeft ons goed gesmaakt en het uitzicht is hier prachtig natuurlijk!

Nico K.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Gezellig restaurant met voor elk wat wils.
We hadden niet gereserveerd en het restaurant zat stampvol toch nog een tafeltje geregeld. Vriendelijke en snelle bediening.
Qua eten geen hoogstandjes maar wel ok.
Missen zaken als oester, kokkels etc.
Saffie78 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Samen met m'n vriend en schoonouders daar wezen eten. M'n schoonouders zijn lof over hun. En terecht! Het eten is daar super....je krijgt daar geen zuinige porties. Je moet daar geen 3 gangen menu gaan doen...anders ga je echt rollend weg. Kipsaté heerlijk....en toetje was chocolade fondue. Dat was zo lekker...als ik weer naar texel ga, ga ik zeker terug. Decor echt van nu, veel steigerhout, Super mooi ingericht. Echt een aanrader!!!
Lisweg .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heel gezellig gegeten bij paal 17. Ontspannen, vriendelijke sfeer en snelle bediening. Je krijgt hier wel een vakantiegevoel! Heerlijke sliptongetjes met goede bijpassende huis-chardonnay gekozen. Natuurlijk kan je hier gewoon kraanwater bestellen, geen probleem. Vooraf een kaasplank met Texelse kazen (we konden gewoon een halve portie krijgen) met een lekkere texelse Skuumkoppe. Echt een plek om aan te raden!!!
Desir .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Wij hadden met een groep van 10 gereserveerd om 8 uur. Omdat er een feestje was beneden zouden wij boven eten. Geen probleem. Bij de reserving is gevraagd of we dan wel gewoon konden blijven zitten. Dat was geen probleem. Wij waren er om 8 uur, maar 3 man konden de locatie niet vinden. De rest kreeg de kaart. Na een poos werd ons gevraagd te bestellen, ondanks dat we niet compleet waren. Wij gaven aan dat er nog mensen kwamen. Er is ons gezegd dat de keuken alleen nog op ons wachtte en normaal al dicht zou zijn om 20 uur. Na. 10 minuten werd dit herhaald. Als we nu niet zouden bestellen, zou de keuken dichtgaan. Wij hebben telefonisch de bestelling opgenomen van de laatkomers. Het eten was prima (lam, sliptong, zeewolf). De pasta met bospaddestoelen was niet best (erwtensoep met vermicelli?). Na het eten werd gevraagd of we een toetje wilden. Toen wij negatief antwoorden, liep de ober weg om eerst aan de keuken te zeggen dat de apparaten uit konden. Wij voelden ons zeer onwelkom, terwijl het eten en locatie prima zijn.
R. R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Tijdens een weekendje Texel, voordat wij een lange strandwandeling gingen doen, hebben wij geluncht bij Paal 17. Wij gingen binnen zitten, gezien buiten niet heel warm was. De zaak was goed gevuld, maar wij konden net een tafel voor 4 kunnen bemachtigen. Het personeel was heel vlot, attent en vakkundig. Ondanks de zaak vol was, zijn wij snel geholpen met de dranken en de bestelling van de lunch, wij hebben alle 4 salade besteld. Alle ingrediënten waren heel vers en goed, dus ook de salade in zijn geheel was heerlijk. Complimenten voor de aanpak, want dit soort zaken zijn vaak gericht op publiek die ze waarschijnlijk een keer zien en niet meer. Als wij weer op Texel zijn, gaan we zeker terug!
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Hier gegeten op een zaterdagavond, helaas niet gereserveerd dus plaats genomen aan de bar (fijn dat dit kon) tot er een tafel vrij kwam. 'Bijzondere' manier van bediening aangezien de barvrouw ons volkomen negeerde en vervolgens iemand anders (na +/- 15 min) onze bestelling kwam opnemen. Een plekje aan tafel gekregen en lekker gegeten; gerechten waren niet bijzonder maar prima; wel redelijk aan de prijs. Er was enorm veel bedieningen en onder hen heerste een zekere chaos, een aantal personen waren enorm chagrijnig. Later op de avond wel erg leuk geholpen. De ligging van de strandtent is erg goed, mooi uitzicht! Later zijn wij hier nog een keertje terug gekomen voor bitterballen en bier, dit viel beter in de smaak dat het relatief dure en matige avond eten.
Sophiejanna .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
na een gezellige dag met vrienden heerlijk gegeten bij paal 17. we hadden niet gereserveerd en moesten even wachten op een tafeltje. een prima glas chardonnay door de erg vriendelijke gastvrouw maakte het wachten goed. met uitzicht op zee terwijl het gezellig donker begint te worden. vooraf heerlijke tapas en broodplankje gedeeld. waarna de hoofdgerechten al gauw geserveerd kwamen. een combinatie van lam en gamba was zeer goed uitgevoerd, evenals een prima beach burger en een spies van kipsaté van de grill waren met zorg en aandacht bereid. de bediening is attent en bezorgd je een leuke en gezellige avond. als wij weer op Texel zijn gaan we zeker weer. Goede prijs kwaliteit verhouding.