Strandpaviljoen De Uitkijk

Westeinde 5 1931 AB Egmond aan Zee Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Strandpaviljoen De Uitkijk

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
We komen hier al jaren en altijd met hetzelfde plezier. Een heerlijke plaats om even te vertoeven en een heerlijke maaltijd.
Correcte snelle bediening en kwalitatief zeer goed Eten.
Voor herhaling Vatbaar! Peter en Ina Schneider.
Dini .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Leuke strandtent, vriendelijke bediening en heerlijke witte wijn en verse vis! De mosselen waren op helaas, maar de vissoep en kibbeling waren heerlijk.
Smuller78 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gastvrijheid was prima, maar eten matig. Porties aan de kleine kant. Ravioli als voorgerecht was niet erg smaakvol. Vissoep was lekker. Als hoofdgerecht beide vangsten van de dag: vissen waren beide te droog gebakken, er zat te weinig groente bij en er zaten draden in de peultjes, en ook de smaak was niet bijzonder. Geen feest, zeker in verhouding tot de prijs.
Gerrit A.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Op een zonnige dag heerlijk op het terras gezeten met uitzicht op strand. Er was sprake van een zeer snelle bediening. Eten (wij hadden o.m. zalm) was goed klaar gemaakt waarbij er bij mijn vrouw duidelijk rekening was gehouden met haar glutenvrij dieet. Jammer was wel dat er voor haar geen speciale friet was. 1 extra frituurpan hiervoor aanschaffen doet wonderen :).
Dorien S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
tijdens ons weekendje Egmond aan Zee hebben we hier na een strandwandeling een broodje gegeten, geroosterd uit de oven, met kaas/tomaat/ui/rucola enz. Superlekker ! Met een cappucino. Leuke tent, vlotte bediening, goeie locatie zo op het strand. Top.
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Vandaag hier gegeten met 7 "man" ter ere van de verjaardag van mijn moeder. Mijn moeder had een reservering gemaakt op een plek waar zij graag wilde zitten. Helaas bleek bij binnenkomst dat ze de reservering waren vergeten. Echter er werd snel geschakeld en een andere tafel was snel geregeld. En een bijkomend geluk was dat er twee tafels vrij waren op dat moment. Waren we 5 minuten later geweest dan was er geen enkele tafel meer vrij geweest en hadden we 3 kwartier in de auto gezeten voor Jan met de korte achternaam. Maar nu dan even waar het om gaat. Het eten, de bediening en de entourage. Het eten was echt lekker. Of het nu de saté, de kibbeling of de broodjes met vis of de geitenkaas gaat. Alles zag er verzorgt uit en smaakte voortreffelijk. Zelfs de kleine bakjes salade waren met zorg bereid en de dressing was erg smakelijk. Ten slotte een dessert voor de kids. Mooi opgemaakt en ook erg lekker. Het etablissement op zich is een gezellige veredelde strandtent lekker met pelletkachels. Lekker knus dus. Mijn moeder, maar zeker niet in de laatste plaats, wij allemaal hebben een heerlijke middag gehad, mede namens alle medewerkers van De Uitkijk. Dus mocht u overwegen om in Egmond iets te gaan eten dan kunt u bij De Uitkijk heel goed terecht. Eet smakelijk.
Fransjamsen .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Aardige / vriendelijke bediening, prima lekker drankje doen, eten redelijk / prima maar nogal prijzig = 2x hoofdgerecht + 2x 1 drankje 50,=, toiletten echt smerig, doe daar wat aan.
Namine .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Alles klopt hier. Locatie is top, wat je besteld is altijd goed en hetzelfde, een constante kwaliteit. Honkvast team wat hard werkt, gezellig en gevat is zonder de beleefdheid kwijt te raken. Ieder jaar een vast adres.
Wilveld .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Hier kan je heerlijk zitten, vlak aan de hoofdingang van het strand. Prima keuken. We nemen vaak maaltijdsalade geitenkaas met vijgen, meer dan voldoende en lekker. Bediening word gedaan door vriendelijk personeel, er valt ons op dat er weinig personeelswisselingen zijn(pluspunt!)
Deze strandtent probeert niet superhip te zijn en ook dat valt te prijzen.
Wij blijven komen als we in Egmond zijn
Désirée S.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Met 24 personen neergestreken voor koffie en gebak. Ontzettend vriendelijk geholpen. Niets was te veel. Twee dagen eerder ook geweest voor een kopje koffie en een wijntje. Zelfde bediening en ook toen zeer vriendelijk. Een echte aanrader. Overigens is de ambiance ook zeer goed verzorgd.
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Afgelopen zaterdag met vriendin en dochter neergestreken na een strandwandeling. Al snel kwam de bediening onze wensen opnemen; allemaal wat drinken en met z'n drieën een frietje met mayo. Het drinken kwam heel snel, en ook het friet"je" liet niet lang op zich wachten. De Latte Machiato vond mijn vriendin echt verrukkeluk. En het absurd volle bord friet was voldoende als lunch voor ons drietjes. Ze waren niet super lekker; omdat ze erg dik waren en niet helemaal doorgegaard. Maar ach, patat na een strandwandeling gaat er altijd wel in!
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
we hebben hier geluncht op de dag voor kerst. het was druk!. We hadden de visschotel die heerlijk was met lekker vers landbrood. vriendelijke attente bediening. lekker glaasje wijn en een zonnetje. vakantie!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Beschamend !!!!
Afgelopen vrijdagavond, 12 september, prachtig weer, op het terras, bestelden wij, 2 personen, 2x een wokgerecht met varkenshaaspuntjes a € 19.50 pp.
Varkenshaasp. bleken, bij alletwee, nog knalrood te zijn. (bij eerste stukje vastgesteld; misschien het tweede beter en nog 1 geprobeerd). Bediening kwam langs met de vraag of het naar wens was.
Onze klacht geuit.
Bediening was het volledig met ons eens en ging naar de keuken. Kwam meteen weer terug met de mededeling dat we onze resterende varkenshaasp. moesten inleveren.
Deze varkenshaasp. uit de twee borden gevist en deze gingen, op één bordje, terug naar de keuken. Twee minuten later kwam hetzelfde bordje, met precies hetzelfde aantal varkensp. dat naar de keuken was gegaan, weer terug. Deze puntjes verdeeld over de 2 borden :-)
Gemeld dat we dit wel ernstig vonden en het de indruk gaf dat wij, klanten, uit waren op een tweede portie varkenshaasp. i.p.v. dat de keuken de fout herstelde.
Wij bestelden 2 koffie, bediening gaf aan dat de/een koffie voor rekening van de zaak was. Bij het nakijken van de kassabon bleek dat we 1 kopje koffie gratis hadden gekregen.
Beschamend !!!
M.J C.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
We hadden op IENS gelezen over dit restaurant.
Daar zijn we blij mee, want we hebben er prima gegeten.
Heerlijke zalm en spies van ossenhaaspuntjes.
Na het hoofdgerecht kwam het beste van dit restaurant:
een prachtige zonsondergang.
Daarna kwam het zeer vriendelijke personeel Griekse yoghurt met honing en noten brengen en Crème brûlée. Toe een heerlijk kopje koffie, en de avond was compleet.
Het is hier gezellig, en het eten is hier prima. Het mooiste is echer het uitzicht.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Bij een strandpaviljoen denk ik niet meteen aan een goede keuken. De uitkijk bewijst het tegendeel: heerlijk gegeten. En vanwege het magnifieke decor een paar avonden achter elkaar teruggekomen. Het eten wordt goed opgediend: vers, knapperig, heerlijk bereid. De maaltijden zijn overvloedig, gevarieerd en van goede kwaliteit. Tegelijkertijd zit je te genieten van een prachtig uitzicht. De golven komen dichtbij. Maar ga vooral als de wind hard waait: prachtig. Een pre van het paviljoen is de bereikbaarheid: niet alleen dichtbij de zee, maar ook dicht bij de promenade. Naast gezinnen, valt het op dat niet alleen jongeren maar ook ouderen de weg vinden naar het paviljoen. Verblijf je an de kust? Hiernaar toegaan , zou ik zeggen.
Cornu H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Mooie locatie die zowel vanaf het strand als de boulevard goed bereikbaar is. We zaten onder barre weersomstandigheden op een terras dat zo goed afgeschermd is dat het warm en droog is maar tóch niet de indruk wekt dat je binnen zit. We begonnen met een overheerlijke uiensoep zoals die hoort te zijn: Lekker donker met een flinke klont gesmolten kaas erin. Als hoofdgerecht aten we een heerlijke, goed uit de kluiten gewassen kipsaté-spies met allerlei bijgerechten die ternauwernood op het toch echt niet al te klein uitgevallen bord pasten. De bediening is vriendelijk. Voor de vorm werd gevraagd of we nog een nagerecht wilden: Nee dus, behalve dan nog een kop koffie want hoewel we grote eters zijn hadden we echt genoeg. Vol en voldaan verlieten we het etablissement schoten nog wat plaatjes van de onstuimige golven en hesen ons weer in de auto naar de verregende naburige camping.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Een weekendje Egmond aan Zee. Wat een leuk dorp! En wat een mooi uitzicht bij de Uitkijk. Je zit bijna in de zee! Het weer was niet zo mooi, het was winderig met hier en daar een paar druppels maar aan zee eten hoort erbij. En dat kan prima bij de Uitkijk. Fantastische locatie met strandeten zoals de kip op Stok; een lekkere dikke spies kipsaté met alles erop en eraan, kroepoek, atjar, dikke frieten met romige mayo en salade en de gegrilde ossenhaas op een spies met heerlijke pepersaus (niet romig zoals op de kaart staat) en gewokte paprika en haricots verts. Uiteraard ook met die dikke frieten en mayo.Een lekkere fles Sauvignon Blanc en vriendelijke en attente bediening, wat wil een mens nog meer. Tot volgend jaar!
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
prima maaltijdsalade: ocean salad veel vis lekker gekruid
en heerlijke kibbeling met home made frieten..
daarvoor al eens de prima ribeye gehad . als gast word je altijd ECHT hartelijk verwelkomd en dat al sinds de 7 jaar dat ik hier met mijn familie kom ; ECHT een AANRADER.
jos schoutsen, amsterdam
Hdvr .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Vanaf het eerste moment in de Uitkijk werd ons duidelijk dat we hier als gast werkelijk van harte welkom waren. Op de mooiste plekken van Nederland is dat niet vanzelfsprekend, waarom zou je je immers uitsloven als je gasten toch wel komen?

Uiterst correcte bediening, die hun best doen 6 gasten te plaatsen terwijl het hele terras volzit. De hartelijkheid is niet gespeeld, hij valt die avond geen moment weg. Ook aan het eten merk je een aangename klantgerichtheid. Zeetong, gebakken zalm, sateetje en krokante kibbeling voor de kinderen, alles is dik in orde. Ober is ook niet te beroerd om de voetbaluitslagen voor ons op te zoeken.

De Uitkijk is echt verbazingwekkend goed en wat mij betreft van harte aanbevolen.