Strandpaviljoen De Staat

Duur
Lang
Antoon .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Vanavond met twee mensen nier gegeten. Helaas was het restaurant en terras op het strand rommelig, vol en onverzorgd. Ook Overal loslopende honden. De hamburger besteld, ondanks vraag om well done was het rood van binnen. Erg jammer. Lang in de rij gestaan ook. Even snel een drankje bijbestellen onder het eten kon dus ook niet. Al met al een slechte ervaring. Niet voor herhaling vatbaar.
Wolfff .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Vorige week met ons werkteam heerlijk genoten van een avond strand, zee, ondergaande zon en fantastisch eten en drinken. Eerst heerlijk buiten gezeten en genoten van het mooiste uitzicht dat er bestaat en de uitgebreide staatplateaus die wij als voorgerecht hadden genomen. Deze lagen vol met met verse heerlijkheden zoals gerookte groentes, inktvisringetjes, vleeslekkernijen enz enz . Eigenlijk was dit al genoeg om ons tevreden te stellen maar we hadden al de hoofdgerecht besteld dus in overleg met de attente bediening hadden we een pauze ingelast.

Dit ging helemaal goed en toen we toch weer een beetje trek kregen kwamen de hoofdgerechten precies op tijd door. We hadden inmiddels voor een binnentafel gekozen want het was net iets te fris voor buiten geworden, ook dit was prima geregeld. Leuke hippe inrichting met ouderwetse schoolstoeltjes die prima zaten overigens. We kregen een fantastische wijn aangeboden voor een zeer vriendelijk kelderprijsje, goddelijk.

Daarna hebben een aantal stoere teamleden nog een avondduikje genomen met daarna een heerlijke koffie en opwarmertje bij de open haard!

Kortom een perfecte avond.

(Ik wil liever geen hele goede recensie schrijven want anders wordt deze unieke plek weer ontdekt door iedereen, dus niet verder vertellen aub :-)
Cherriesummer B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Ik heb hier deze zomer een paar keer gegeten met vrienden. Het biologische/eco eten is super, steekt met kop en schouders boven andere strandtenten uit. Het plateau kun je met z'n tweetjes delen en je eet zoveel verschillende hapjes: couscous, spiesjes, asperges, zalm, worstjes, en nog veel meer. Fijne eraan is dat je ook lekker veel groenten krijgt. Je moet overdag zelf aan de bar bestellen, maar wij werden tijdens het diner heel prettig&correct bediend en konden heerlijk blijven zitten en genieten van het prachtige uitzicht op dit strand. Hier komen weinig toeristen en juist veel locals en expats. Ik vind deze zaak heel bijzonder! Wij blijven zeker komen en nemen steeds vrienden mee van buiten de stad om met ons te genieten van de Staat.
STPT .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Toko was halfleeg. Toch anderhalf uur op het eten zitten wachten. Lauw. En de frituur deed het niet, dus we kregen krieltjes. Oh nee, ook dat ging niet door. 't Werd een heel vies, koud geworden aardappeltaartje met eem shitload aan ei. En dan zo'n ontzettend slome ober die het dienblad op tafel zet en dan de glazen aan de bovenkant met z'n vette vingers oppakt en uitserveert. Voorts is het hier erg duur. Er werkt ook een aardig meisje.
Cath02 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Op een zonnige avond er gegeten, relaxte sfeer. Echter de bestellingen gaan niet vlot. Zelf binnen bestellen, duurt lang en sommige gerechten waren op.
De kwaliteit van het eten is een stuk minder dan vorig jaar. Hamburger is niet meer zo verfijnd van smaak, veel te veel saus, klef broodje.
Nee culinair gezien zijn we niet meer enthousiast! Tis gewoon niet meer wat het geweest was. Jammer, want qua locatie is het een geweldige plek.
Jelmer V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Al menig maal bij de Staat geweest voor een Staat ontbijtje (ik kan dus niet oordelen over het diner) en elke keer weer is het feest. Royale porties en uitstekende kwaliteit. Vleeswaren, fruit, yoghurt, broodjes, eieren, enz enz enz.
Zo ook vandaag weer. We waren met 8 volwassen en een lading kinderen. Alhoewel we alleen voor de 8 volwassenen ontbijt hadden besteld en de kinderen wat mee wilden laten snaaien hadden ze duidelijk een lading extra dingen op de schalen gezet, attent en erg gastvrij.
Het weer was beroerd dus we konden niet zoals we bedacht hadden lekker buiten in het zand zitten, gelukkig was het rustig en waren we dus niet al te veel andere gasten tot last met het kroost. De bediening was lief voor ze.
De ontbijtjes bij de Staat staan voor deze zomer weer vaak in de planning als ze dit niveau weten te handhaven. Heerlijke plek om zo in de buurt te hebben.
Furmenator .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Na een heerlijke zon overgoten dag besloten wij om de dag af te sluiten met een etentje bij strandpaviljoen de Staat. Voorafgaand aan het eten zaten wij een uur of drie op strandstoelen in gezelschap van veel drankjes en een smakelijk plateau van hapjes. De tafel, voor 8 man, was immers gereserveerd, dus geen probleem.

Toen wij uiteindelijk echte trek kregen werd ons ergens een ongedekte tafel gewezen waar wij vervolgens plaats namen. Toen er na een kwartier nog steeds niemand was langs gekomen om drankjes op te nemen en de kaart te brengen zijn wij die zelf maar gaan zoeken. Door het gebrek aan bedrijfskleding en uniformiteit is het personeel vrijwel niet te onderscheiden is van de gasten. Het roepen van personeel wordt hierdoor een soort kansspel. Wij waren uiteindelijk blij toen er toch iemand, personeel of niet, bij ons aan de tafel kwam om een aantal dingen op te nemen.

Op het moment van bestellen vertelde de bediening dat er een aantal gerechten ''uit'' waren. Niet op, maar uit. Wat dat dan ook mag zijn. Het bestellen van deze gerechten was in ieder geval niet mogelijk. Op zich niet erg, kan gebeuren, maar als er één vleesgerecht (de duurste) en maar één vegetarisch gerecht overblijft vind ik persoonlijk echt dat je je moet schamen als strandtenthouder. Helemaal wanneer het aan de gasten zonder enig stukje begrip verteld wordt. Uiteindelijk toch besteld na een flinke discussie en teleurstelling. Wij hadden nog steeds honger.

Voorafgaand aan het diner krijgen wij een glaasje bubbels ter compensatie van het gebrek aan professionaliteit van de keuken. Een leuk gebaar wat zeker iets goed maakte.

Echter, toen wij uiteindelijk onze gerechten kregen waren wij uitgehongerd en erg benieuwd naar hoe deze zouden smaken. Helaas, niet zoals verwacht. De gegrilde Black Angus was werkelijk niet weg te krijgen. Het was alsof je een fietsband probeerde op te eten. Net als de niet erg smakelijk uitziende volledig groene burger. De porties waren klein, flauw en half koud. Erg jammer en na het eten nog steeds trek en dorst. Na onze ''compensatiedrankjes'' hebben wij namelijk geen bediening meer gezien. Sterker nog, wanneer je een runner aansprak om wat te bestellen (die geen bestelling op mocht nemen) zag je het hem vertellen aan de ober, die vervolgens geen enkel initiatief nam om extra bestellingen op te nemen en zelfs weg keek wanneer je naar hem gebaarde.

Al met al een prachtige dag om buiten te zijn, maar het eten bij dit strandpaviljoen was voor ons een zeer koude douche. Niet alleen door het eten, maar ook het personeel.
Charlotte H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Van alle standtenten in Den Haag kom ik toch altijd terug bij De Staat. De broodjes zijn altijd heerlijk evenals de soepen en salades. Over de kwaliteit van het eten niets dan goeds. Het komt echter regelmatig voor dat er iets mis gaat met de bestelling en/of het uitgeven van de juiste bestelling, dit wordt dan altijd netjes gecorrigeerd. Het blijft een beetje chaos op zo'n vol terras met lekker weer, begrijpelijk. Wij raden de Staat absoluut aan!
Irislovesfood .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Voor de Tapas schotel en ondergaande zon met voetjes in het zand moet je zeker hier eens gaan eten. Ook is er een redelijke wijnkaart aanwezig en kan je lekkere kompaanbiertjes bestellen.
Heerlijk rustig sfeer en je wordt verder niet gestoord.
Staat ontbijt is ook zeker een aanrader. Je krijgt een enorm plateau met verse croissants, stokbrood van Menno, roerei met zalm, verschillende soorten vlees/kaas/vis beleg ( in mijn geval zonder vlees), yoghurt met muesli en vers fruit en pannenkoekjes. Daarnaast een koffie/thee met verse jus voor 13,50 per persoon.
Wel even bij de bar bestellen. Bediening is vriendelijk en meestal zeer service gericht, kan eerlijk gezegd nog wel eens verschillen.
Ohja vergeet de heerlijke bocca koffie niet!
Ldekker00 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Het duurde 10 minuten nadat we aan tafel zaten voordat er iemand kwam om te vragen of we iets wilden drinken. Dat is te lang. Verder liet het eten erg lang op zich wachten.
Het hoofdgerecht de gerookte kalfsvlees ribeye, kwam koud en in plakjes op ons bord, taai en van Veel vetrandjes voorzien. De begeleidende saus (ook koud) werd overheerst door dragon en venkel.
Alleen de huiswijn was erg lekker.
Ptbj .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Het is altijd genieten bij de Staat. Ongekunstelde strand sfeer. Heerlijk eten met goede wijnen. De gerookte kalfs ribeye een aanrader! Alles samen met de gezellige bediening zorgt voor een heerlijke avond uit!
GeeskeHoos .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Van alle strandtenten die ik ken is dit de absolute top qua eten. Biologisch, verse ingrediënten, piur en eerlijk en heerlijk eten - en nooit karige porties. Een salade nicoise. Verse moot tonijn, perfect bereid. Biologisch zuurdesem brood erbij. Knapperige boontjes, heerlijk lichte dressing, ansjovis. Genieten. En de ambiance is altijd prachtig, sfeer gezellig en informeel. Prima personeel
Priscilla K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Leuk,vlotte bediening! Goed advies over het eten en later op de avond een uitgebreide lezing over het maken van een goede koffie. Top avond!
R. S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Op een avond na werk gegeten bij De Staat. Mooi weer die dag, en toch was het niet afgeladen vol om 19:00 uur.
Bij aankomst eerst een tafel proberen te vinden. Natuurlijk een paar tafels die door eerdere gasten zijn verlaten en niet afgeruimd. Waarom dat bij strandtenten schijnt te horen is me een raadsel. Ik vind het wel stuitend.
De kaart van De Staat is niet te lang, en dat vind ik prima. Zo kun je verse ingrediënten bieden. We bestellen twee burgers met verschillende cuisson. We worden op onze wenken bediend. Wat ons wel verbaast is dat één burger eerst word geserveerd zonder mededeling wanneer de volgende volgt. Gelukkig duurt het niet te lang.
Witbier wordt gewoon in stammetjes geserveerd, in plaats van witbierglazen. Jammer.
De burgers zijn lekker, de patty is goed, goed gegrild en lekker mals. De rodekoolsalade die erbij word geserveerd is aangemaakt met iets dat naar lavendel smaakt o.z.d. Mijn vrouw vindt het niet lekker. Overig garnituur goed, maar niet outstanding.
Overall een bovengemiddelde strandtent, maar met plenty room for improvement.
Elizabet78 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Op een onverwacht mooie middag op het terras van De Staat terecht gekomen: Heerlijk zonnetje, superrustig, zalig gezeten. Het eten was werkelijk waar het wisselvalligste wat ik ooit heb meegemaakt. Tapas-schotel: heerlijk, en best origineel met bijvoorbeeld de stukken gestoofde prei met brie. De visburger: Beneden alle peil. Alleen maar zout (en hij was nog wel van kabeljauw gemaakt, zei men, zonde!) geserveerd met slappe friet en smakeloze coleslaw. De pasta: zurige tomatensaus, niks an. Bordje dorade-filets en allerhande groene groenten: Geweldig! Perfect gebakken visfilets, heerlijke beetgare groenten, super op smaak. Maffe bedoening.
Ik kom vast nog wel ns terug, maar dan hou ik het bij tapas en vis.
Nvandenreydt .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
We hebben een 'uitgebreide lunch'genomen . Voor klein en groot ( 11 volwassenen en 3 kinderen )een groot feest. Gezellige bediening, prachtig uitzicht op grote regenbuien en donkere zee maar we hebben genoten in alle opzichten.
CassandraH .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Prima plekje voor ons gezinnetje voor het einde van de dag. Met de voeten in het zand, biertje in de hand! Hier vaker gegeten en geborreld.
De bediening altijd als matig beschouwd, maar vanavond werkelijk stuitend! 1 bestelling was niet goed. Geen sorry, geen compensatie. Tweede bestelling was een rauwe hamburger met een krokant velletje, daar was de bediening het mee eens. Tien minuten later kwam de hamburger terug, nu prima gebakken. Met de medeling dat de burgers niet doorgebakken horen te worden. Alsof het aan ons lag. Na een hap bleek er een halve burger op te zitten.. Werkelijk! Geen bediening meer te zien.
Wij schuiven een strandtent op jongens, wat een waardeloze vertoning!
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Hier afgelopen zondag met vrienden en kids gegeten en was helemaal prima. Het was druk dus we hadden mazzel dat er net een tafel vrij kwam op het terras. We moesten er even aan wennen dat er geen bediening was en je naar de bar moest voor je bestelling maar op zich werkt dat prima (als er geen al te grote rij staat) en het eten komen ze vervolgens brengen. Twee keer de tapas platter besteld en dat was voldoende voor 4 volwassenen en 2 kids en erg lekker we komen hier zeker terug want fijnste strandtent in het rijtje.
Ellen_s .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Wat een fantastische tent is De Staat! Uitstekend gegeten, en toen er een misverstand was over onze bestelling kwam de kok zelf naar ons toe en maakte zonder enig probleem een nieuw gerecht. En wat voor gerecht, echt gigantisch lekker. Een uitvoerige schotel met allerlei kleine hapjes. De bediening is super. Je moet zelf bestellen aan de bar, vind ik geen probleem, maar er lopen de hele avond mensen rond die het je naar de zin maken. Toen we onze tafel iets hadden verschoven en hij wiebelde, kwam er een jongen aan met een paar bierviltjes en schoof ze onder de poot. We hadden niet eens vragend opgekeken. Super. Hier kom ik graag vaker!
Caspar C.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Voor de lunch op een wat winderige dag eerst binnen gaan zitten: dat viel wel tegen met harde muziek en een flinke bierlucht. Toen de zon later doorkwam buiten gaan zitten, dat was een stuk prettiger in het zand en zonder muziek.

Het eten was erg goed: heerlijke egg benedict met een flinke plak heerlijke biologische ham. Ook de gehaktbal is een aanrader.

De service was wel voor verbetering vatbaar: bij binnenkomst was er weinig aandacht voor ons. Er kwam niemand helpen, terwijl wij duidelijk stonden te wachten en er ook genoeg personeel aanwezig was. Later was 1 lunchgerecht als 'voorgerecht' aangemerkt (had sowieso al erg lang geduurd), waardoor de andere tafelgenoten eerst niets kregen. Nadat dit was gemeld werd het wel netjes opgelost.