Strandpaviljoen de Marlijn

31-519531397

Meer informatie over restaurant Strandpaviljoen de Marlijn

Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Op een zonnige 16 oktober jl. hier wezen eten op aanraden. De bus komt er niet meer maar fietsen gehuurd en dus mooi tochtje via de duinen bij Marlijn terecht gekomen. Door het mooie weer konden we op het terras zitten, maar wel even staan wachten want het was er erg druk. Het zat er erg lekker in de zon maar het eet niet echt gemakkelijk in diepe loungebank, maar dat was niet van belang. Wij hadden 2 x de vissoep en 1 x broodje tonijn. Omdat het zo druk was werd er bij de bestelling al meteen aangegeven dat het klein half uurtje zou gaan duren, goed dat ze het aangaven. Broodje tonijn was goed maar de vissoep is hier heel erg lekker. Was goed gevuld en heerlijk van smaak, niet goedkoop maar wel de moeite waard.
ReneeF .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Heerlijk gegeten op het terras. Ik had een maaltijdsalade die prachtig werd opgediend en heerlijk smaakte. Ook de gerechten om mij heen zagen er erg mooi en lekker uit. Ik hoorde dat vooral de mossels erg aan te raden waren. Bediening was aardig en terras heel mooi.
Mirjamburgers .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Was onze eerste keer bij Marlijn en hebben er heerlijk gegeten. Als hoofdgerecht hadden we de rode viscurry en de gamba's. Beide gerechten waren goed op smaak. Ook was er veel (!) keuze uit lekkere biertjes. Als afsluiter een advocaat tiramisu, die ook zeker een aanrader is ( wel erg machtig). Wij komen graag nog een keer eten.
WTFRamsey .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Als we op Schier zijn, eten we regelmatig bij de Marlijn. Eten is van goede kwaliteit en prima verzorgd. Bediening is prettig en attent. Die biertjes van Brouwerij 't IJ zijn ook zeer aan te bevelen. Wij komen hier zeker vaker terug.
Eevaa .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Vooraf een broodplak met smeersel besteld. Heerlijke smeersel en vers, warm brood. Vriendelijke bediening, maar één van hen was vergeten door te geven dat we nog wat drinken wilden, dus lang op ons tweede drankje moeten wachten. Als hoofdgerecht de mosselen besteld: heerlijk!!!!! Vers, goed op smaak, lekkere sausjes en goede friet! Gezellig druk in het restaurant en een fijne sfeer.
Carel1601 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk gelunched op het zonnige terras op de duin! We hadden kokkels, verschillende salades en broodjes. Goede producten met aandacht klaargemaakt. Het terras zat vol maar de bestellingen kwamen goed door. Ideaal voor kinderen die spelen in de duin terwijl de ouders en opa en oma rustig zitten. Goede service met voor de kinderen schepjes en emmertjes, zonnebrand (die we waren vergeten) en zelfs pleisters. Top tent! We komen graag terug.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
De plek van Schier om te borrelen, eten, dineren of te loungen! Top! Prachtig gelegen bij de opgang van het badstrand. Wij genoten met ons vieren (twee kinderen) van een heerlijke lunch. Naast de kaart was er voor de kinderen ook een top broodje kroket! Wij genoten van de makreelpate en de tonijnsalade. Als je op een zonnige dag op het terras wilt dineren, moet je tijdig reserveren (slechts beperkt aantal plekken hiervoor aanwezig!). Voor de kinderen zijn volop spelletjes aanwezig, en er is direct het strand en de duinpannen! De bediening is vriendelijk en adequaat.
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Fantastische fruits de mer gegeten hier. Ondanks de drukte toch een tafeltje buiten kunnen krijgen. Bediening is vriendelijk en het eten is vers en heerlijk! Echt een aanrader en je krijgt zeker waar voor je geld.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
De heerlijkste vissoep ooit gegeten, Wow! Ondanks de drukte, relaxed ogende en superaardige bediening. Zeker voor herhaling vatbaar en aan te bevelen.
Gurdy1974 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Leuke strandtent, goede bediening! We hebben hier niet gegeten maar de gerechten die we voorbij zagen komen zagen er heerlijk uit. Eindelijk ergens niet alleen maar Chardonnay en Sauvignon Blanc als witte wijn keuze, maar meerdere soorten witte wijn. Erg attente en snelle service.
Remcolis .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijke lunch bij strandtent De Marlijn: waddenkokkels, oesters en een Caesar salade met makreel. En dat alles aangevuld met een mooie fles witte wijn (Roere Anais). Wat opvalt is de bierkaart met o.a. bieren van Scelling, BAX, Jopen en 't IJ. Daar is over nagedacht. De bediening is vriendelijk en attent, en dat ondanks de drukte. De tent zat namelijk tjokvol. Kortom: top en een aanrader.
Mvdijk78 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Heerlijk gefietst op Schiermonnikoog en lekker in de zon gezeten bij marlijn. Duurde redelijk lang voordat wij ons drankje kregen. Bitterballen en auberginechutney zijn lekker! Met betrekking tot de muziek kom je helemaal aan je trekken als je van de jaren 60 en 70 houdt (wat een drama....)
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
We hebben hier heerlijk geluncht en biertjes gedronken. Wat een toplocatie en wat een heerlijk eten. Het ligt prachtig in de duinen en je stapt zo het strand op. De lunchkaart is goed en lekker ook het maken van combinaties buiten de kaart was geen enkel probleem. Erg prettig en genieten.
Raymond N.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Van het weekend op Schier geweest en een keer gedineerd en gelunched in de Merlijn. Drukke tent met aardige attente bediening. Vrijdagavond kwamen ze wat personeel tekort gegeven drukte maar het eten was lekker en het waren ook ruime porties die je na een actieve dag ook prima kan gebruiken. Lunch op zondag was wat je in een strandtent kan verwachten. Wat opvalt is de ruime bierkaart. Leukste eettent qua sfeer van Schier.
Eteninassen .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Heel apart dat de Marlijn niet bovenaan staat op Iens. Wij komen al jaren op Schiermonnikoog en eten altijd over wel een hapje. De Marlijn staat voor ons met stip op 1 qua eten.
GMdeGroot .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Leuk strandpaviljoen met gevarieerde menukaart en uitgebreide drankenkaart (heel veel lekkere biertjes). Leuk personeel. Vanmiddag (28 dec) wel erg (te) druk. Lekkere korma; vissoep nogal zout.
Weinig verantwoorde producten (zoals biovlees, biowijn of fair trade koffie), dat kan volgens mij beter :-).
Sjoukje F.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Vandaag weer super lekker geluncht bij De Marlijn, elk jaar weer heerlijk eten van goede kwaliteit. Veel originele gerechten met o.a. streekproducten. Professionele en vlotte bediening. De inrichting is gezellig zoals je van een strandpaviljoen mag verwachten. De wandeling vanaf dorp meer dan waard.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Prachtig gelegen en met de leukste, interessantste kaart van het hele eiland, loopt Strandpaviljoen De Marlijn op Schiermonnikoog het risico van monopoliegedrag: het is de enige leuk gelegen strandtent van het eiland. Opmerkelijk genoeg lijden hun service en de kwaliteit van hun eten niet merkbaar onder het feit dat ze op papier het beste restaurant zijn. We hebben er 2x gedineerd en 1x geluncht en willen er op onze laatste avond weer naar toe. De black angus-biefstuk met truffeljus was uitstekend en precies zo rood opgediend als gevraagd; ook de salade met geitenkaas op Fries suikerbrood (!) was lekker. Die twee gerechten laten zien wat een leuke kaart ze hebben: naast deze gerechten nog langoustines, Libanees gehakt, trio van garnalen (lekker), zarzuela (rijk gevuld en goed) en vele andere gerechten die je niet veel op een strandtentkaart treft. De bierkaart valt ook op: vele lekkere speciaalbieren, zowel lokaal als van ver, tot en met Brouwerij 't IJ in Amsterdam, waarvan het bedienend personeel ook de T-shirts draagt. De rijkdom aan keuze maakte dat we maar één avond elders hebben gegeten--en daar hadden we meteen spijt van.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Indien je goed bent voor je personeel stalen ze het uit! Zeer vriendelijke en attente bediening en heerlijk gegeten. Je zou op een eiland als deze een toeristenhap verwachten met schamele stukjes vlees en een hoop patat, zodat het wat lijkt. Niets is minder waar. Ten eerste was het erg lekker en ten tweede kregen we en stuk vlees wat je U tegen zegt. Verder een heerlijke salade knapperige friet en een royale salade. Wij komen zeker terug!
Ronpe .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het gezellige strandpaviljoen De Marlijn is zonder twijfel een van de leukste horecagelegenheden van Schiermonnikoog. De lunch smaakte ons weer prima. Zowel de salade met eend als de pasta met kokkels zijn absolute aanraders. Complimenten voor de kok! Bovendien werden we ondanks alle drukte (op een ongewoon zonnige en dus drukke oktober-dag) heel aardig bediend, al kan het uitserveren van de drankjes wellicht iets vlotter.