Strandpaviljoen de Kwartel

Duur
Erg lang
Michel A.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Het eten en de zonsondergang waren goed. Helaas staat hier de punt achter de positieve beleving. Beleving in een restaurant wordt voor een groot deel gemaakt door de bediening en dat concept lijkt in De Kwartel totaal niet begrepen te worden. Nonchalance troef, werkelijk dramatisch. Het (vele!) personeel liep druk heen en weer, maar gaf geen enkele persoonlijke aandacht. Geen enkele blik van 'welkom' bij binnenkomst (ondanks reservering), eerder het gevoel tot last te zijn. Drie kwartier wachten op de menukaart, vervolgens tot 4x toe expliciet gevraagd of we alsjeblieft iets mochten bestellen... Bij bestellen van het tweede glas wijn tijdens het diner aangegeven dat het leuk zou zijn als dit nog tijdens het diner gebracht zou worden, maar ook die vrij duidelijke opmerking landde niet helaas - het betreffende glas werd gebracht na meer dan 20 minuten, toen wij al hadden besloten maar af te gaan rekenen en ons dessert te gebruiken in een zaak waar je als klant wél centraal staat en je komst wél serieus genomen wordt.
Antonio A.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Wij hadden een beetje trek toen wij aan tafel zaten. Veel later, toen ons eten eendelijk kwam, was het trek al honger. Zij zeggen dat honger is de beste kok, maar zelfs honger helpt in dit strandtent niet, om het eten lekker te vinden.
Ons gezin van drie gingen naar dit restaurant op het strand om te profiteren van misschien wel de laatste zomerse dag van het jaar in Den Haag. We bestelden ons eten om 19:30. Drie gerechten: een zalm en gepocheerd ei salade voor mijn vrouw, wat rundvlees met een mooie naam voor mij en tagliatelle vongole voor mijn tienerzoon. 3 minuten later komt alleen de zalm salade. We denken meteen dat dat salade ergens had gezeten. Ze konden het niet zo snel hebben gemaakt. We vertellen de ober dat we willen graag allemaal tegelijk eten. We vragen hem om de gerechten aan de tafel te brengen op hetzelfde moment. Hij lijkt verbijsterd door deze hoogst ongebruikelijk wens te raken. Zijn collega die later komt om te vragen wat we willen is ook verbijsterd. Grappig. Op de meeste plaatsen zijn ze bewust van kleine details, zoals het genot van een maaltijd samen. Niet in De Kwartel. We zagen eindelijk ons bestelling met alle gerechten op de tafel tegelijk maar slechts een uur en 15 minuten later. Waren bos meet ons door onze onredelijk verzoek? Wie weet.
En nu het eten: Zalm salade met een gepocheerd ei. We kunnen niet zeker zijn, of de salade niet dezelfde was, die ons werd aangeboden meer dan een uur eerder. Laat maar. Ik zal u het recept geven. Open zak van sla, open zak van de zalm, gaar een gepocheerd ei en gooi het allemaal samen in een haast. Walgelijk bij de eerste poging, en walgelijk op de tweede toen we klaagden dat een gepocheerd ei vloeibaar en niet hardgekookte zou moeten zijn. Zij weten dit niet. We kregen een hard gekookt ei en dan nog. De tweede ei kregen wij na het versturen van de salade terug naar de kok. Misschien was het tweede ei dezelfde? Wie weet.
Het rundvlees met de fancy naam (Rubia gallega) geadverteerd als een flinke 250 gr stuk! Nou, ik kon eten ongeveer 100 gr. De rest was kraakbeen. Er waren enkele doorweekte groene dingen eronder. Ik denk dat waren groenten. By the way, hebben ze gevraagd hoe ik het wilde? Nee natuurlijk niet. Iedereen houdt van schoen leren eten.
De tagliatelle vongole waren ok en waren warm geserveerd, in tegenstelling tot het rundvlees.
Na zo'n teleurstellende maaltijd, met de helft van het eten teruggestuurd en borden half vol, krijg ik de rekening en het is compleet. Voor de volle prijs ook. Ongetwijfeld was de klant tevreden. Ze denken dat alles in orde was. Deze plek is een getuigenis van onwetendheid en hebzucht. Onwetendheid, omdat ze niet weten over eten of de horeca business. Hebzucht want je moet erg gulzig zijn, om meer tafels op te zetten dan je kan omgaan met de extreem ongetraind personeel dat in dit restaurant werkt.
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wat is er toch aan de hand met die snacks van De Kwartel. Bitterballen van Schotse Hooglanders kraak nog smaak. Vegetarische snacks op een plankje saaier dan saai. Iberico kroketjes... bah. Paar huis rosetjes erbij om een en ander weg te spoelen, daar was niks mis mee en een goed stuk Reypenaer kaas, maar ja wat kun je daar aan verknallen. De rekening was overigens best fors voor het gebodene. Locatie is perfect als je van dreinende kids en lieve honden houdt.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wat een feest om hier te eten. Niet alleen het eten was van goede kwaliteit maar ook de bediening was zoals we het in heel veel restaurants zouden willen; heel vriendelijk zonder opdringerig te zijn en van het begin tot aan de afsluiting betrokken en attent! Voor ons de eerste keer en direct nummer 1 van de strandtenten die we tot nu toe kennen... Heerlijk brood, lekkere biertjes en een verrukkelijke wijn... Wij kozen voor de Dorade en het kloostervarken... Ik hoop deze zomer de kwartel vaker te bezoeken!
MerelAnnemijne .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij de Kwartel! De service is inmiddels erg goed, ze zijn goed bezig! Rubio Caleggo gegeten, mijn vrouw de Jerk Pork, beide erg goed! Sommelier Jan Willem kon ons alles vertellen over de ruim 150 wijnen, lekkere fles rode wijn uit 1983 gedronken, aanrader!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Gisteren bij de Kwartel gegeten, wat viel dat tegen! Ze hanteren restaurantprijzen, maar leveren nog niet de kwaliteit van een gemiddelde strandtent. Het ijzersterke punt van de Kwartel is de geweldige ligging! Wij bestelden het visgerecht met de 4 gamba's en de dikke lende, bereid op houtskool. Ik vroeg de lende zo rood mogelijk bereid. Dat kon niet was het vlees was gisteren al gegaard tot medium en werd alleen even afgebakken....Ik kan helaas niet anders zeggen dat ik een taai stuk vlees kreeg, meer dan medium gebakken, met weinig smaak. De seizoensgroenten werden bij vrijwel alle gerechten geserveerd: weinig smaak en lauw. De frites was bijna koud toen die geserveerd werd. Ook dik en taai. Het glas rosé was buitengewoon klein, nog nooit ergens zo zuinig meegemaakt. De gamba's waren niet gaar, ze waren nauwelijks te pellen. Jammer, jammer! Ik moet erbij vertellen dat het niet druk was, de dag ervoor was er het dubbele aantal mensen geweest, dus dat kan geen verzachtende omstandigheid geweest zijn. Ik krijg de indruk dat de kwaliteit van de Kwartel zeer wisselend is, vermoedelijk afhankelijk van de kok van de dag? De eisen die de Kwartel aan zichzelf stelt vind ik bedroevend.
FMVermeulen .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Vandaag met een groep vrienden gegeten. Het eten kwam een uur en een kwartier later door een fout van de bediening. Uiteindelijk kwamen er 5 borden met eten, terwijl we met 6 personen aan tafel zaten. Eén gerecht was dus niet doorgekomen. Het vlees was niet lekker, erg droog. Zonde, het is namelijk wel vlees wat je serveert waar een levend beest voor is geslacht. Als kers op de taart klopte de rekening ook niet, ze hadden ons teveel gerekend. Na dit hele verhaal te hebben verteld aan de manager vond ze het nodig om nog even met me in discussie te gaan. Ik heb niet het idee dat ze me helemaal begreep. Zeker geen aanrader.
Sidev .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Ik wilde hier graag na een flinke wandeling wat eten en drinken. Ik ging zitten en pakte m'n boek erbij. Na 10 minuten ging ik proberen de blik van een personeelslid te vangen. Men keek mij niet aan. Na 20 minuten lekker gezeten te hebben ben ik, enigszins uitgerust, op zoek gegaan naar een andere uitspanning. Ik moet toegeven, het was erg druk, maar ik zat als een van de weinigen binnen in het zicht van de bar en het personeel. Heel erg raar.
Het eten heb ik een 7 gegeven want het zag er bij de andere gasten best lekker uit.
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Laatst bij Strandpaviljoen de Kwartel gegeten.
Goed gegeten op een top locatie!
Ik had de bavette van het grass-fed black angus rund uit de josper houtskool oven die overigens goed op smaak was en een mooie cuison had mooie groenten erbij die overigens ook erg goed op smaak waren met een goeie rodewijn saus en het mooie glas wijn maakte me avond compleet!
De bediening was ook erg vriendelijk en wist me goed te vermaken om met een heerlijk glas wijn de zon onder zien gaan in de zee is natuurlijk genieten!
Kom zeker terug dankjewel!
Nienke112 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met mooi weer hier laatst gegeten. We hadden een perfecte plek in de zon en uit de wind. Het was niet stampvol, maar dat kan het wel zijn als het van tevoren duidelijk is dat het mooi weer wordt. Reserveren is dan noodzakelijk. Dat was nu niet zo.

Erg goede bediening met kennis van wijnen, waarbij het niet om het aansmeren van de duurste wijn gaat, maar gewoon hulp bij het kiezen van een mooie wijn. Ook leuk dat ze groenten serveren van de stadsboerderij! Hoe lokaal wil je het hebben!
Vooraf hadden wij de buffelmozarella, (stadse) tomaat met lavendeldressing. Heerlijk! Ik had iets meer tomaat verwacht en graag gegeten, omdat dat mijn reden was om dat gerecht te kiezen, maargoed... De dressing was een verrassing. Als hoofd had mijn vriend de vega-lasagne en ik het lamsvlees met munt. Allebei heerlijk! De lasagne was vooral ook erg smaakvol en vullend met een goede salade erbij.
Als nagerecht hadden we de chocoladetruffeltaart met een (lokaal) likeurtje van van kleef. De walnotenlikeur is een aanrader.

Kortom, een mooie avond. Goed uitzicht en goed eten. Maar nogmaals, wanneer het echt druk is, kan dit wel anders zijn (met lange wachttijd). Reken daar dus op.
Michèle M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gisteravond hebben wij gedineerd in de Kwartel. Wat een fantastische strandtent. Zelden zo'n lekkere lasagna gegeten, hij smelt op je tong. Echt een aanrader! Mijn partner had een biologisch stuk rundvlees, zeer mals en vers. Je kunt daar echt heel gezond eten, over elk product op de kaart is er nagedacht.
De bediening was zeer behulpzaam, vanwege de opstekende wind, zijn we vier keer verkast van tafel. Geen enkel onvertogen woord hierover. Omdat je zo door de bossen naar de strandtent loopt, heb je het gevoel dat je op vakantie bent, in het buitenland. Ga het zelf beleven!
Marjan H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Het eten was verschrikkelijk, het leek wel of de kok naar huis wou.
Twee maal tagliatelle met vongoles en gamba's besteld: smakeloze droge pasta met 1 gamba en allemaal lege schelpen van de vongoles incl zand en bijna rauwe zeekraal.vwaarschijnlijk laatste restje uit de pan, vongoles lagen op de bodem ipv op de borden. Drie dichte schelpen ook nog erbij.
Laatste dorade van de dag liefdeloos klaar gemaakt en nog rauw van binnen en liet moeilijk los van zijn huid.
Patat was hard en koud.
Diepe teleurstelling en ik klaag niet snel maar dit was erg verschrikkelijk en de koks bleven uit zicht.
Liesbeth W.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Geluncht met een broodje makreel. Droog broodje met wat stukjes makreel erop. Flintertjes venkelknol op het bord voegde weinig toe. Een paar blaadjes sla met alleen een scheutje olie als dressing. Uitgedroogd stukje komkommer. Kortom, weinig ge-inspireerd gerecht. Was ik vorig jaar beter gewend. Wel een heerlijk terras om lekker bij te komen!
Pascas1 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Op aanraden van vriendin 1,5 week geleden De kwartel voor het eerst bezocht voor een drankje. Gister voor het eerst gegeten. Bediening erg goed! 2 zeer vriendelijke dames met verstand van zaken. Op het eten was weinig aan te merken. Vlees was erg mals en had ook echt de houtskoolsmaak die de gastvrouw ons beloofde. De groenten waren alleen wat karig en simpel. Kan wel iets spannender dan een beetje winterpeen met broccoli. Leuk dat er buiten de kaart nog een aantal bijzondere gerechten zijn. Al maakt dit de keuze wel erg groot. Het interieur is wel toe aan wat vernieuwing hier en daar en het terras kan wel wat meer aankleding gebruiken. Alleen een asbak op tafel maakt de boel niet gezelliger. Gelukkig maken het uitzicht en de zonsondergang een hoop goed.
Henkie1973 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Gisteren gegeten bij de Kwartel. Het was druk, maar relaxed. Vriendelijk personeel, het eten was snel klaar en wat een wijnen!! Heerlijke chardonnay bij de kreeft, het was genieten!
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Voor de lunch bij De Kwartel een tagliatelle met vongole en gamba's genomen. Prima kwaliteit. Daarbij een glas uitstekende Verdejo. Voor een strandpaviljoen heeft De Kwartel een mooie menukaart, en een nog mooiere wijnkaart. Bij mooi weer heb je hier een topavond. Vandaar ook de 9 voor het decor. Alleen, hoewel het relatief rustig was heb ik bijna 1,5 uur moeten wachten voordat mijn gerecht kwam. En dar is toch echt te lang.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Kom hier al zeker twintig jaar en een paar weken geleden hebben we nog prettig bij de openhaard wat gedronken en een borrelhapje gegeten. Nu met het heerlijke weer zaten we op het terras waar we lang moesten wachten om iets te kunnen bestellen. Wij wilden iets kleins eten, maar moesten zo lang geduld uitoefenen om een kaart te krijgen dat de tijd kennelijk gepasseerd was voor de tapas. Want na half zes kun je hier niets meer van bestellen werd ons vinnig toegebeten. Regels zijn regels en de vinger van de serveerster wees naar de tekst op de kaart. Oef. Bitterballen waren wel mogelijk, maar frituren van calamares niet. Hoe vreemd en dat op een rustig maandagmiddag. Teleurstellend beleid.De Kwartel was altijd een heerlijk vrijplaats, los, optredens, een sfeer waar veel kon. Maar na het afrekenen van elf euro voor een biertje en half glaasje (kan het nog minder?) Chardonnay houden wij het hier voor gezien. Wat een desillusie. Zakelijke belangen maken veel kleine genoegens kapot.
Motorhaas .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Eten aan het strand is altijd mooi, zeker aan het Zuiderstrand waar het meestal relaxter en sfeervoller is dan aan de drukke boulevards. De Kwartel heeft een mooie menukaart die in potentie een goede eetavond mogelijk maakt. Het eten was dan ook behoorlijk, althans de afzonderlijke onderdelen. Het vlees (bavette van Angus rund) was mooi mals en lekker gegrild in de houtoven. Jammer dat het vrij lauw op tafel kwam en dat de bediening de rare en medium door elkaar haalde. De "seizoengroenten" ontbraken (of waren die sliertjes rode kool de groenten?) en de overigens prima frieten kwamen pas na herhaaldelijk herinneren. Datzelfde gold voor de drankjes. En dat vormde de rode draad van de avond: het personeel was dramatisch slecht. Ze keken niet op of om, er kon nauwelijks een woordje alstublieft af en we moesten anderhalf uur wachten op ons eten. Of misschien beter geformuleerd: de uitbater moet leren dat een extra personeelslid kan leiden tot meer tevreden gasten en hogere omzet, en tot personeel dat met meer plezier z'n werk doet. Dat hebben ze bij z'n collega's aan de Noordkant vaak beter begrepen.
Charlotte H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Na een lange strandwandeling naar binnen gelopen voor een late lunch. Dit was nog mogelijk dus dat was heel fijn. Ik nam de omelet met paddenstoelen en truffelolie. Omelet en paddenstoelen waren taai en erg smakeloos. Truffelolie minimaal. Het brood was lekker waar het op werd geserveerd maar de omelet viel erg tegen. Decor is ook aan vernieuwing toe.
Jeannette L.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wij hebben hier heerlijk gelunched.
De spaghetti bolognese en de de tagliatelle met funghi waren beide heerlijk! Een mooi glas verdejo erbij, prima! Er was een vergissing gemaakt met onze bestelling maar dat werd direct adequaat opgelost. De bediening is heel vriendelijk, wat wil je nog meer op een zondagmiddag :-) Wij komen zeker terug.