Strandpaviljoen De Branding

Midsland aan Zee 457 8891 HV Midsland (Terschelling) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Strandpaviljoen De Branding

Bus 120 en 121
  • Kom je met de auto?
    Midsland aan Zee, direct na de duinovergang

Kijk voor onze actuele openingstijden op
www.strandpaviljoendebranding.nl

7,2
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Onze lunch bij deze strandtent bestond uit twee soorten soep en twee soorten pannekoek, en daarbij drie verschillende bieren (waarvan twee lokaal van Terschelling) en tenslotte twee koffie.
De soepen waren goed. Op de pannekoeken lag een verrassingsmuntje omdat dit officieel een kindergerecht was, maar ze smaakten volwassen. Van de bieren vonden we Scelling Blond het lekkerste.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
In de namiddag naar de Branding voor een drankje met bitterballen. Leuk terras. Binnen gezellige entourage. Maar wat jammer dat de serveerster er geen zin in had. Kon geen lachje af en vriendelijk was het ook allemaal niet, beetje jammer voor dit leuke strandpaviljoen.
Carolinenieboer .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Met 4 personen s' avonds hier gegeten. Het voorgerecht naan brood met sausjes (humus, aioli en nog een ander sausje) was wel ok maar niet bijzonder. Japanse kipspiesjes waren lekker, de garnalen van de ov. 2 gezinsleden waren goed klaargemaakt en vielen dus in de smaak. Als hoofdgerecht had 1 van ons de spareribs, die waren goed. 2 anderen hadden een zwaardvissteak die erg lekker was maar wel aan de kleine kant. Gelukkig waren de spareribs wel in een voldoende grote portie geserveerd dus die konden worden gedeeld met degene die de kleine zwaardvissteak had. Zelf had ik de vegetarische wrap met spinazie en gorgonzola en walnoten. Deze was niet smakelijk. De wrap was overgoten met gesmolten kaas (gewone kaas leek mij en geen gorgonzola) en werd daardoor erg vet. De wrap zelf leek niet gaar maar dat kan ook veroorzaakt zijn door de natte spinazie inhoud waardoor de wrap wat zompig aandeed. De spinazie had met echte gorgonzola wellicht meer smaak gehad. Jammer van dit hoofdgerecht dus. De service was goed, de gerechten werden snel gebracht en de jongen die ons bediende was erg aardig. De plek is prachtig, we hebben heerlijk genoten van de ondergaande zon aan zee.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het was een beetje wisselend weer en veel te koud voor de tijd van het jaar op 3 juli j.l. . Eerst op het voor terras gezeten en daarna vertrokken naar het achter terras. Ons werd medegedeeld dat op het achtergedeelte `het dak` dicht zou gaan. Gezien de temperatuur was dat ons zeer welkom. Wij wilden vroeg eten (17.30 uur) gezien het EK voetballen om 21.00 uur en dat was geen probleem. Mijn zwager en ikzelf namen het dagmenu, bestaande uit een bloemkoolsoep vooraf en Heekfilet als hoofdgerecht. Alles was prima van smaak en er was een mooie garnituur bij. Het uitzicht op het strand en de zee was fantastisch. Een mooier uitzicht is nauwelijks voor te stellen!
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Half uur voor sluitingstijd aangekomen. Prachtige plek met prachtig uitzicht op strand met rood ondergaande zon. Bediening zeer vriendelijk. Alle vier een maaltijdsalade besteld die ook vrij snel werd gebracht en allemaal prima smaakten. Gezellig rustig muziekje op de achtergrond. Informeel en gezellig. Voor ons alleen maar positieve punten om te melden. Een plekje om aan te raden.
Henry258 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Eindelijk, na de zoveelste ellendige strandovergang te hebben overwonnen, kwamen we aan bij de branding.

Lekker lunchen was de bedoeling.
Helaas is dit uitgemond in een onprettige ervaring.

Het broodje tonijnsalade leek mij wel een goeie keuze, aangezien de rest van de gerechten er matig uitzagen, en waarvan je weet dat je er maar naar hoeft te kijken of het is al op. De hamburger daarentegen was de eerste keuze, maar daar stapte ik vanaf omdat de persoon naast mij die op datzelfde moment bezorgd kreeg. Meer ui dan burger. Dus dan maar het broodje tonijnsalade.

Slechte keuze. man man man.
kansloos.
gaat nergens over.

Een taaie boterham met daarop 2 bolletjes zeer droge tonijnsalade. zo droog dat je gewoon wordt gedwongen om meer drankjes te bestellen. Het zal waarschijnlijk een Saudische tonijn zijn geweest of ergens anders uit die windstreken, maar vermeld dat voortaan even op de kaart aub.

Locatie is prima, service ook goed. Eten ....
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk geluncht. Twee kroketten met bruin brood en mijn vrouw bruin brood met geitenkaas, dadel en honing. Goede scherpe messen. Wat opvalt is de bediening. Zeer vlot, aandacht voor ons en steeds vriendelijk lachend. Compliment gemaakt zijn twee zusjes dus lachen zit in de genen.
RVM .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Onze favoriete strandtent, naast Kaaphoorn. Goede speelgelegenheid voor de kindjes, super terras voor ons, met uitzicht op het mooiste strand van Nederland. Vriendelijke bediening en lekker eten!
Josephine B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Prachtige locatie en een prima menukaart. Echter is de service sinds een aantal jaar drastisch gekelderd. De bediening is allesbehalve hartelijk en behulpzaam. Zo wordt er tegen sluitingstijd alles aan gedaan om klanten zo snel mogelijk de deur uit te krijgen. Iets bestellen voor de laatste ronde heeft weinig betekenis als je het binnen 5 minuten op moet hebben. De lichten waren nog net niet uit toen ons weinig subtiel werd verzocht de tent te verlaten. Zonde want de plek en het eten komen zo niet tot hun recht.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Op de menukaart wordt gevraagd om een Iens-recensie, dus daar gaan we! Wij arriveerden midden op nieuwjaarsmiddag, het was supermooi weer dus erg druk op het strand en dus ook in de Branding.
Koffie wordt geserveerd in een aardewerk melkmokje zonder oortje dus en zonder schoteltje. Lekker makkelijk voor de bediening, goed stapelbaar en vast weinig breukschade, maar in combinatie met gemiddelde koffie voor een forse prijs niet mijn cup of tea...
Prima sateetje en boterham-kroket, goede prijs-kwaliteitverhouding. Jammer van die paar bruine slablaadjes.
Dan de service. De bediening is niet attent, maar eenmaal besteld arriveren drank en spijs spoedig. Op een uitzondering na leek iedereen last te hebben van een kater, want het chagrijn straalde je tegemoet. Pas als er een een bekende mede-eilander binnenstapte sloeg het humeur om en werd er hartelijk gelachen en gelukkig nieuwjaar gekust. Ik hield daar een beetje een kater aan over...
E V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
drukke strandtent. ik had n simpel patatje besteld enmijn partner brood met zalm. de patat was gebakken in vers vet en was goed heet. toppie. het brood met zalm was wat karrig belegd. 1 boterham had beleg de andere niet. of je moet ze dubbel vouwen maar die keus moet je zelf hebben vind ik. de zalm was wat bleekjes. verders de bediening was erg prettig en het decor en sfeer was ook prima.
Lena74 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Prachtige strandtent maar ik vind de prijs en kwaliteit verhouding niet goed. Wij zijn na een strandwandeling wezen lunchen op een zondagmiddag, warme chocomelk was lauw , koffie is vergeleken met andere tenten niet iets waar je voor terug komt.
De bediening moet je roepen wil je iets bestellen, na vriendelijke melding dat chocomelk wel iets warmer op tafel kan en broodjes wat zachter mogen keek de bediening me aan alsof we gek waren en dat was het.
Jammer want de locatie/decor is top
Madeleine19 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Bijzonder sfeervol strandpaviljoen, lekker eten, vriendelijke, vlotte bediening, hondvriendelijk, echt een aanrader!
De beach urger is heerlijk en ruim voldoende, heerlijk broodje met een flinke, echt lekkere burger. Natuurlijk met sausjes en frites.
Vcrrr .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Maaltijdalades en een desert hier genuttigd met het gezin. Het eten arriveerde ondanks de drukte redelijk op tijd. Het smaakte helemaal prima en de prijs was ook redelijk.
Extra punten voor de vriendelijke en meedenkende bediening. Hier komen we zeker nog eens terug!
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Na een jaar weer lekker gegeten bij De Branding. De broodjes Beachburger en geitenkaas met honing en dadels lieten zich uitstekend smaken, evenals de salades met o.a. warme geitenkaas. De Chardonnay en de Scelling Koan (bier bereid met Terschellinger granen) smaakten er heerlijk bij. De bediening was uitdtekend, de sfeer erg gezellig en het uitzicht over het strand super!
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Wat een mooie plek. Na een lange strandwandeling met windkracht 8 kwamen (ok, in de rug) wij in deze zeer mooie strandtent. Het restaurant zat gezellig vol en de bediening voor de bediening was dit volgens mij ook niet nieuw. We werden snel en goed geholpen en hebben hier met de kinderen prima geluncht, kinderen tosti, ikzelf een heerlijke Beachburger (aanrader). Mooie strandtent op een geweldige locatie!!
Wels M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Ik nam de saté van varkenshaas met kroepoek en satésaus, dat was heel lekker. De bediening was heel snel! Er was een wachtrij, maar je kon ook in een serre gaan zitten waar je ook gewoon kon eten. (Dat was eigenlijk fijner, want het is een beetje druk in de eetruimte zelf). De eetruimte was mooi in de sfeer van een strandpaviljoen (wat het ook is), sommige decoraties komen ook echt van het strand. Het is ook heel leuk dat er bij de ramen verrekijkers staan waarmee je over het strand kan kijken.
RicoTopchef .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Bij De Branding hebben we na een lange winderige, zeg maar gerust stormachtige strandwandeling geluncht. de eerste keer dat we binnen kwamen zaten ze zo vol, dat we er niet bij konden. We dachten dat er nog wel wat anders in de buurt zou zitten, maar besloten toch terug te gaan. Gelukkig voor ons stapte er net een paar mensen op, dus hadden we een plekje bij het raam.
Jammer was dat de eerste keer de bediening niets zei, geen gedag, alleen maar rondrennen. niet kijken of er nog een plaatsje voor ons beschikbaar zou komen... gemiste kans.

Het eten, want daar gaat het om. Een broodje kroket is hier een goed meergranenbroodje met een goed gefrituurde kroket (kwaliteit van dobben of dergelijke) prima. ook het garnituur was goed. Het broodje met geitenkaas, honing en walnoten had een verrassing, een in een knoop gedraaide streng komkommer... geinig, maar of het iets toevoegt voor de smaak.... Verder prima, ook weer geserveerd op een goed meergranenbroodje. prijs was naar verwachting, de eerste keer dat ik op Terschelling echte Jus d Orange geserveerd kreeg, vers voor mij geperst.

Hoewel een valse start, toch niet ontevreden over De Branding
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Erg gezellig! Wij kwamen eerst op vrijdagmorgen, er liep een actie "Tegaar" waarin toeristen en eilanders elkaar ontmoetten. De volgende dag hebben wij er een prima lunch gehad, het was er toen zelfs nog drukker. Je zit er uitstekend aan het strand en de inrichting is helemaal top. De bediening is ook uitstekend. Enig minpuntje was de rook die uit de houtkachel kwam doordat de kachel niet goed afsloot (misschien is dat nu verholpen).
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Mooie tent op het strand van Midsland. Hele jaar open. Mooi stoer ingericht en met bijzonder attent personeel. Overdag wel een beetje veel kids maar daar is het ook wel op ingericht. Kaart is mooi overzichtelijk. Lekkere kleine happen maar de voor en hoofdgerechten mogen er ook zijn. Wij aan een tafel van vier namen spare-ribs en saté. Prima voor elkaar, snelle service met de mededeling vooral te vragen om meer als de schaaltjes salade (pasta en groene salade) en puike frieten op waren. Leuke wijnkaart! Kortom prima tent!