Strandpaal 19 Half

Strandpaal 19 Half Amsterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Strandpaal 19 Half

Kees S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We waren eigenlijk helemaal niet van plan hier te eten, kwamen voor een aperitief, toen de eigenaar zei dat hij kokkels had waren we om. Heerlijke kokkelpasta en saté met patat. Hiervoor nog brood met smeersels en een lekkere Texelse Skuumkoppe. Bedining was jong en niet te vlot, maar wel aardig. En het decor, met een ondergaande zon was formidabel.
Croola .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Heerlijk en gezellig gegeten bij strandpaal 19 half. We waren met onze twee dochters (4 en 5). We werden gezellig ontvangen. De kaart is niet heel uitgebreid maar biedt zeker voor elk wat wils. Ook zijn er nig gerechten naast de kaart. Wij hadden de slibtong, 3 stuks, zacht van smaak, en de entrecote met krielaardappeltjes in zure room. Een aanrader! Voor de kinderen poffertjes en frietjes. En als dessert voor de kinderen een cornetto. Voor ons een chocolade muffin met ijs en caramel saus en een 'bol ijs, "gewoon om mee te doen". De bediening is vlot, en op een gemoedelijke manier professioneel. Ik hoorde een gast aan n andere tafel vragen naar de kruiden die gebruikt waren bij de bereiding van de kokkels, zij kreeg meteen de ingrediënten en uitleg. Kortom, wanneer je gezellig én lekker wil eten: paal19half!!
FrankAnouk .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Afgelopen week wat later op de avond (20:00u) gegeten. Leuke tafel aan het raam, precies uit de loop van de bediening. Kaarten werden na 10 minuten zitten gebracht met daarbij vriendelijke excuses dat de bediende ons vergeten was. We kwamen voor een klein hapje dus vooraf slechts een broodje besteld. Dat werd binnen 1 minuut gebracht, bruine broodjes net niet aangebrand en witte broodjes klef van binnen. Was wel gaar dus deed mij vermoeden dat dit even snel (in de magnetron?) opgewarmd was.

Hoofdgerecht broodje hamburger (prima) van de lunchkaart met friet (heerlijk) met mayonaise (weinig en €0,50 extra) en in boter gebakken scholfilet (1 stuk prima, 1 stuk redelijk).

Bediening is na het serveren van het hoofdgerecht niet meer langs geweest. Restaurant liep leeg, andere tafels die ondertussen leeg waren werden ondertussen leeggehaald terwijl onze lege borden nog een kwartier voor onze neus hebben gestaan (evenals bij de tafel naast ons). Uiteindelijk naar de bar gelopen voor de rekening. Toen deze na 5 minuten nog niet aan tafel was (stond 3 man achter de bar met elkaar te praten), maar aan de bar betaald en weggegaan. Zonde, want toen wij binnenkwamen viel mij juist de vriendelijkheid van de bedrijfsleidster op.
Jaap M.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Afgelopen week gaan lunchen. Deze tent uitgezocht naar aanleiding van eerdere recensies, maar wat een ontzettende tegenvaller. De bediening kon ons de eerste 15 minuten niet vinden, pas toen we gingen zwaaien (waar ik eigenlijk een hekel aan heb) kwamen ze bij ons aan tafel.
We bestelden een cola en een blond texels bier. Daarnaast ook een clubsandwich en een visplateau. Op de clubsandwich lag rauwe spek en er zat heel weinig smaak aan. De vis op het visplateau leek alles behalve vers. Toen de bediening kwam vroeg ze of alles naar wens was. We hebben bij haar aangegeven dat er op de clubsandwich rauwe spek en dat we dat gek/ niet lekker vonden, ze ging overleggen met de keuken.
1 minuut naderhand kwam ze terug met de mededeling dat ze dat altijd zo doen, punt.
Hier komen wij uiteraard nooit meer terug.
Andrea236 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2014
Vanmiddag hier kopje soep met mandje brood gegeten.
Soep was prima, boter en pesto bij het mandje brood was net genoeg voor de 8 stukjes stokbrood.
Wat me echter wel erg tegenviel was dat om 13:00 ik de mededeling kreeg dat de koks er nog niet waren en dus de keuken nog gesloten was. Terwijl ik nog geen kwartier eerder gewoon de kaart had gekregen.
En dat pretenderen dat ze alle dagen open zijn. Over wanneer de keuken open is staat nergens benoemd.

Mijn IJsthee bevatte ook geen ijsblokjes, moesten deze ook door de keukenjongens worden meegebracht?
Bverhoeven .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Vorig weekend hier onverwachts een hapje gegeten, maar wat een ontzettende leuke gezellige relaxte sfeer hangt daar. Met een mooi uitzicht. Niks geen massa publiek. Heerlijk. Het personeel was ook heel vriendelijk en gastvrij. Heerlijke hamburgers met friet gegeten. Hier komen we zeker nog een keer terug. Toppie
Levensgenietster73 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Eenvoudig decor en onverwacht lekkere lamskoteletten gegeten. Heerlijk gekruid. De zelfgemaakte hamburgers zijn sappig en mals. Strandpaal 19,5 is een aanrader. Prima bediening en gemoedelijke sfeer. Omdat het zo goed smaakte en de kinderen het zo naar de zin hadden, ook de volgende dag bij 19,5 gegeten.
Mgretl V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Je loopt vanuit de Koog bij Paal 19 het strand op, even een pad door de duinen volgen en in het donker (in ons geval) ligt daar opeens Paal 19 half. Simpele keet in de duinen aan het strand, gewoon een strandtent. De kaart biedt van alles, voor prima prijs.
We zijn de eerste maal in februari 2013 per toeval beland, toen sate en hamburger gegeten, en dit keer bewust terug gegaan voor de heerlijke friet en de sfeer.
Het is niet druk, maar wel gevuld. Deels toeristen maar ook Eilanders die aanwaaien.
Een lekkere Merlot wijn, prima schitzel (flinke portie), en toen ik de nachoschotel als hoofdgerecht wilde (ipv voorgerecht) was dit geen probleem. De grote, knapperige belgische frieten zijn heerlijk. En dan reken je 40 euro af met z'n tweeen. Prima!
Verwacht geen mooi opgemaakte borden, je krijgt wat je besteld, de prijzen zijn hier ook conform aan. Maar de gemoedelijke sfeer, prima eten en een top uitzicht (overdag dan) maken het tot een heerlijke plek om te eten!
Alle tijd neemt men voor je, een sociaal praatje kan er vanaf. Er wordt aangegeven dat je gerust na het eten nog even kan blijven zitten.
Als ik naar de muziek vraag vertelt de serveerster dat ieder personeelslid z'n eigen playlist heeft ingeleverd, dat maakt een heerlijke mix van muziek, prima als achtergrond en van alles wat.