Over restaurant Strandlodge

Gezamelijk genieten in Winterswijk

De chef-kok van Strandlodge heeft een ware passie voor koken. Het combineren van ingrediënten en de perfecte wijn-spijscombinaties, daar wordt hij echt gelukkig van. Wanneer zijn gasten het gezellig met elkaar hebben en van het verrukkelijke eten aan het genieten zijn, is zijn avond geslaagd. Geniet in deze robuuste en warme omgeving van een heerlijk menu vol seizoensgebonden producten.

Meer informatie over restaurant Strandlodge

nee

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Al het eten was nog als zodanig herkenbaar - gelukkig geen onherkenbare streepjes en schuimpjes - en de smaken waren verrassend en intens. We komen graag terug als we wat meer tijd hebben. Nu moesten we om 8 uur in het theater zijn waar goed rekening mee gehouden werd.
Bakje .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Heerlijk geluncht. Mooie locatie, prettige sfeer, hoge kwaliteit, maar heel betaalbaar. Als afsluiter een proeverij van ijs gegeten met 5 verschillende ijssoorten o. a. kardemom ijs. Lekker! Het is dat we hier niet in de buurt wonen, anders kwamen we zeker vaker.
NathalieHoe .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Wat een bijzondere plek! Terras met uitzicht op een openluchtzwembad en groen.
Pand is ook prachtig.
Ik heb hier 's middags geluncht met een salade met vis, waar wat mij betreft teveel groen bij zat.
Mijn echtgenoot had een salade met lokale vleeswaren die zeer in de smaak viel.
Het toetje met een proeverij van 6 verschillende ijssoorten was fenomenaal! Om je vingers bij op te eten.
Lieswillers .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
De plek is heel bijzonder, in een prachtig gerestaureerd gebouw bij het zwembad, helemaal de jaren 30 sfeer. Daarbij viel de inrichting en ambiance in het restaurant het terras, dat uitziet op het zwembad, wat tegen. Versleten traploper, grof meubilair, waarbij de hooge tafels aan de terrasrand het uitzicht van de erachter geplaatste lage tafels totaal belemmert. De elegantie ven het badgebouw vinden we nergens terug. De kaart is goed en gevarieerd, de bediening charmant. We kozen een plateau van achterhoekse producten, verrukkelijke kaasjes, vlees en vis. Heel jammer dat er geen Achterhoekse wijn bij geschonken werd; een waar gemis. De eigenheid van de locatie, de uitstraling van het gebouw en het historische sfeer zijn fantastische troeven die veel meer gespeeld kunnen worden. Dan wordt het nog beter!
Rwkoiter .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Totaal indruk niet Michelinster waardig. Borrelgarnituur minimaal, amuse vergeten. Onattente bediening: Aanvulling van brood werd niet aangeboden, glazen wijn werden niet bijgevuld uit de fles op tafel, gerechten werden over de linker schouder geserveerd, geen uitleg bij gerechten.
Carpaccio waterig, leek ontdooid. Gerecht met seizoensvis fantasieloos.
Haar in de carpaccio, gerecht werd niet in rekening gebracht.
Kwaliteit stond niet in verhouding tot de prijs.
Donique K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Gisteren met twee personen bij jullie gegeten. We hebben voor 4 gangen 'proef de strandlodge' gekozen en er geen moment spijt van gehad. Alles heerlijk op smaak! We hadden een erg leuke gastheer, correct maar wel in voor een geintje. We raden het zeker anderen aan om op deze mooie locatie te gaan eten.
Xaro .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Na onze verhuizing in 2015 van Utrecht naar Winterswijk, voor het eerst "uit eten" en wel bij Rest. Strandlodge te Winterswijk. Prima ambiance en keurige en vriendelijke bediening. Gekozen ons te laten verrassen door de Chef bij een 5-gangendiner. Wat daarbij bij iedere "gang" onmiddellijk opviel, was de perfecte smaakverhouding, alle onderdelen heerlijk op elkaar afgestemd, prachtig uit de kunst !. Een kleine opmerking wil ik desondanks toch maken, een kleine tip wellicht, bij het onderdeel vis svp geen "losse" oester meer serveren. Deze viel wat smaak betreft echt uit de toon, veel te opvallend en bovendien erg taai. Jammer, net geen "10" dus.
Maar al met al hebben we erg genoten, met veel dank ook aan de Chef en diens keukenbrigade, top.
Rudy K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
het is wel duidelijk en terecht waarom dit restaurant een Michelin ster heeft gekregen ..
het hele team straalt bedrevenheid en toewijding uit
en natuurlijk vind je dat terug in het eten; een combinatie van verschillende smaken in de juiste hoeveelheden stijlvol geserveerd.

Sangito B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Uitstekende keuken ! Vriendelijke bediening.

Toch een paar minpunten:1. Bij binnenkomst viel de versleten vloerbedekking direct op. 2. Geen schone handdoeken bij toiletten. 3. (Vrij) lange wachttijden; na afloop moest ik zelf(s) om de rekening vragen. 4. Ik had een niet goed geschilde asperge.

Graag kom ik Strand lodge weer bezoeken. Lokatie is fraai en het uitzicht leuk. De prijzen zijn redelijk.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Dit is veruit het beste adres in de wijde omtrek van Winterswijk als je van fine dining houdt, en dat doe ik! Je kunt kiezen tussen shared dining, a la carte of een menu. We kozen voor een 4 gangen menu. Als amuse een marshmallow van paprika met krokante (!) octopus en spekbokking; en meringue met runderlende en gember. Lekker! Als eerste gang kalfsvlees, aangekondigd als tartaar, maar eigenlijk plakjes kalfsvlees, gesneden van een gebraden stuk, ik denk muis. Het vlees was mooi rood, dus het was geen kistkalf of zo. Geserveerd met kreeft en een bitterbal van kreeft, met als garnituur asperge en creme/gelei van venkel en dragon. Topgerecht! Als tweede gang gegrilde heilbot met een keur aan gele groentes, geserveerd op een zwart bord. Qua presentatie leek het een eerbetoon aan de onlangs overleden Prince (peach and black voor de kenner), sublieme presentatie! Qua smaak lekker, maar wel het minste gerecht van de avond. De vis had iets korter gegrild mogen worden, en het geheel was wat vlak van smaak. Die rolletjes wortel hadden wel iets zuurs kunnen gebruiken, bijvoorbeeld. Als vleesgang een heel erg goed lam/aspergegerecht. Perfect gebraden lamsrack, twee ribben per persoon; gestoofde lamssukade; lamsschouder en lamsbuik. Dit met asperges en lamsjus. Die jus was echt heel mooi qua smaakdiepte, ook door de goed gedoseerde miso die gebruikt is. De asperges waren voorbeeldig gegaard. Als toetje aardbeien a la Romanov, waarbij ik de smaak van de sinaasappel(likeur) een beetje miste. Huisgemaakt amandelijs (vrij heftig; wellicht iets te veel amaretto en/of essence en/of bittere amandel naar mijn smaak); gesuikerde aardbei en basilicumschuim. Al met al toch een heerlijk toetje. De portionering van alle gangen was meer dan royaal. Als wijn een Elzasser Pinot Blanc, die prima was, maar niet spectaculair. Bij het lam een Braziliaanse (!) blend van Tempranillo en Touriga (ik neem aan hetzelfde als Touriga Nacional uit Portugal). Dat was een verrassend smakelijke, volle wijn met wat peperigheid. Leuk, wijn uit Brazilië! Het decor is prachtig, aan de ene kant kijk je uit over het Achterhoekse platteland, aan de andere kant over het monumentale strandbad, waaraan het restaurant zijn naam dankt. De service is hartverwarmend. De dames zijn professioneel, maar ik denk dat ze wat meer waren- en wijnkennis zouden mogen hebben. Dat wordt echter meer dan gecompenseerd door grote gastvrijheid en vriendelijkheid! De prijs-kwaliteitsverhouding is voorbeeldig! 4 gangen met ster voor 44 euro, kom daar maar eens om. Echt een aanrader!
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Het begon fantastisch met een amuse. Gevolgd door een aantal heerlijke gerechten. De soep van aardappel was het hoogtepunt. Een van de lekkerste soepen die ik ooit gegeten heb. Vervolgens kwam de witte tonijn. Het eerste stukje was veel te droog. Het hoofdgerecht van varken viel erg tegen. Om die reden een 7. Anders een dikke 8. De bediening was vriendelijk, maar wat "tam". Zeker toen het drukker was. Leuk detail: er waren enkele tafels met mensen met een cadeu bon van een organisatie. Ze waren duidelijk niet gewend aan " dit aparte eten"
Zoals een van hen het omschreef. Dat zorgte voor hilarische momenten.
TiMu .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Gezien de andere recensies, hadden we waarschijnlijk pech. De 'proeverij' van het varken was welliswaar mooi van samenstelling, maar werd halflauw opgediend. Idem wat betreft de 'vis van de dag'. De bijgeleverde bonen en truffelaardappeltjes waren plakkerig en tamelijk smakeloos. De frieten bepaald niet beter, dan de patatboer op de hoek en de koolrabi, deed me denken aan het bleu-band kookschrift. De bediening was uiterst vriendelijk, maar erg van: 'dat moet ik even vragen'. Kortom: jammer voor ons. Volgende keer beter op deze fraaie locatie.
Katja V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We waren met een grote groep (8 personen) en kozen voor het verassingsmenu. Dat er rekening gehouden moest worden met een vegetarisch, glutenvrij en lactosevrij dieet was geen enkel probleem. Het eten was top! De bediening had - zeker toen het druk werd - iets oplettender kunnen zijn.
PaulvanderLee .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. We hebben gekozen voor een zesgangen verrassingsmenu en ieder gerecht was raak! Zijn ster zeker waard.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Een gezellige avond gehad in een mooi warm ingericht restaurant op een prachtige locatie het open lucht zwembad.
Zomers een mooie plek om op het terras te zitten.
Genoten van een heerlijk 4 gangen surprise menu. Met leuke gerechten.
Het restaurant heeft een juiste prijs kwaliteit verhouding.
Aline7 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij de Strandlodge. Vanwege een dieet dat ik volg, mag ik momenteel geen gluten en dierlijke producten. Er werd erg goed rekening gehouden met mijn wensen en heb ondanks mijn restricties heerlijk gegeten! Een echte aanrader.
H.hilhorst6 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijk gegeten via AH actie. Goede sfeer. En onze dochter mocht in de keuken een gerechtje voorbereiden en uitserveren. De kok had een tip gekregen dat zij kok wil worden. Nou, ze had een top avond, super, superleuk!!
adrivandoorn .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
De sfeer en bediening was uitstekend.
Wij hebben het verrassingsmenu gekregen en dat was zeer goed.
Voorgerecht vis, hoofdgerecht bio varken met heerlijke groeten. Alles vers en zeer op smaak !
Toetje een chocolade taartje met ijs.
Wijnen heerlijk en komen zeker terug !
Han V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Uitstekend gegeten in een zeer gezellig restaurant met prachtig decor.
Elk van de 4 gangen was zeer smakelijk, het wijn arrangement incluis, aanrader!
Nijhuismonique .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
De smaak was zacht, het was met veel zorg bereidt, wij hebben genoten.
De bediening was uitstekend, erg vriendelijk en gastvrij,,,
Alleen het tafeltje/plekje was wat krap.
Kortom vor herhaling vatbaar