Strandhotel Terschelling

Maandag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Strandhotel Terschelling

Hans D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Onze eerste bezoek aan het strandhotel. Hoewel we vaak op Terschelling zijn hadden we hier nog nooit gegeten. Getipt door collega's hadden we gelukkig gereserveerd want het restaurant zat vol. Verrassend menu met heerlijke gerechten. We hebben echt heerlijk gegeten en komen hier zeker weer terug.
Tiny V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
De lokatie is top. Ook door de inrichting voel je je meteen thuis in het Strandhotel: gezellig en informeel. Dit geldt ook voor het personeel, we werden bediend door een erg prettige serveerster.
Het eten was prima maar toch heb ik kanttekeningen: de aardappeltjes en de salade bij het hoofdgerecht waren echt beneden de maat. Gewoon weglaten, het past echt niet bij het eten, heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Ook was ik niet onder de indruk van de nagerechten, te weinig fantasievol.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Het wordt het geheim van Terschelling genoemd, wij werden getipt door kennis uit ons eigen dorp. Heerlijke lunch gehad, goeie erwtensoep en lekkere broodjes. Bak water voor de hond. Prima, een geweldige locatie. tot onze grote verrassing ging er nog een supergoed trio muziek maken.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
heerlijk gegeten voor de lunch. de tosti was in de pan gebakken, en de garnalen kroket ook zeker een aanrader. zeer ontspannen sfeer en kindvriendelijk personeel
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Konden het niet laten, we zijn ook vandaag weer neergestreken in het restaurant van het strandhotel na het succes van zaterdag, eigenlijk wilden we alleen een borreltje, maar de verleiding was te groot en we konden blijven zitten. Daar kregen we weer geen spijt van. Wat een feestje om hier te mogen eten! Het verbaast me dat het hier niet elke avond stampvol zit, maar daarvoor zit het misschien te ver af van West Terschelling. We hadden weer andere dingen besteld dan zaterdag, dit keer vis, maar weer subliem. We komen deze vakantie zeker terug!!
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Regelmatig komen wij hier eten. Na een dag wandelen fietsen is het hier aangenaam binnen komen. Prettig en informele sfeer. Een echte Terschellinger huiskamer. Prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend. De porties zijn aan de grote kant. Voor de gezelligheid een voorafje gedeeld. Salade met eendenborst. Fijn vlees lekkere salade. Lekker warm vers en knapperig breekbrood erbij. Vandaag aten wij verder de zeebaars, voortreffelijk klaargemaakt. De heilbot was eveneens perfect. De vis is hier een echte aanrader. Het dessert de cheesecake was prima. Ook die hebben we gedeeld, lekker maar eigenlijk al te veel :) Glaasje muscat d'asti erbij om het af te maken.
Kortom weer een fijne avond, en blij met onze keuze om hier te gaan eten. Preferen deze sfeer toch vaak boven de formelere restaurants die er ook zijn op dit eiland. Fijn dat dit er is en hopelijk ook nog lang blijft bestaan! Wij komen graag nog eens terug.
Bert Jan H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Weer gegeten bij het Strandhotel. En eigenlijk geldt: elke keer als we er komen gaan we zeer voldaan naar huis. Dit komt o.a. doordat de vegetarische gerechten voortreffelijk zijn.
Deze avond genoten van een groenteschotel en een heerlijk (niet vegetarisch) stoofpotje.
Het Friese kaasplankje als dessert bevalt ook goed.
Uiteraard mogen ook de unieke locatie en de gezellige, sfeervolle inrichting niet onbenoemd blijven.
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Bouillabaisse top, hoofdgerechten (entrecote en lamskoteletjes) goed. Over het algemeen beeeetje flauw, maar peperbus en zoutvaatje deden de rest. Bediening bijzonder aardig en snel. Over het algemeen topavond gehad! We komen zeker nog eens terug!
Gerrit K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Ontspannen gegeten met avondzon op een rustige Noordzee . Hoewel hij er alleen voorstond , werd er attent en op tempo geserveerd , waarbij er ook rekening werd gehouden met de glutenallergie . Eerlijk voedsel zonder modieus gefrutsel . De omweg waard .
cora W.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
We zijn deze week twee keer bij het strandhotel geweest voor de lunch. Eerste keer op 28-4, tweede keer op 1-5.
Decor van het hotel is leuk. Hele relaxte en ontspannen sfeer. Er staan bordspelletjes klaar voor de gasten. Vanuit het restaurant heb je een doorkijk op de noordzee. Kortom, je kunt hier heerlijk rustig zitten.
Eerste keer heb ik een lekkere bouillabaise gegeten, mijn man brood met kroketten en onze kinderen eem bordje friet. Niets bijzonders, wel goed.
Op 1-5 wilden we hier weer lunchen. Nu met 6 personen. Voor de kinderen wilden we weer friet bestellen. Dit was niet meer mogelijk, omdat dit tegen de regels was. Bij navraag, bleek het om de regels van de eigenaar te gaan, die niet wil dat mensen alleen voor friet komen. Op zich begrijpelijk, daar is het de entourage ook niet naar. Wij wilden echter nog 5 lunchgerechten erbij bestellen. Omdat dit niet mogelijk was, zijn we weggegaan. Bediening was overigens erg vriendelijk. Zij kan er ook niets aan doen dat die regel er blijkbaar is.
Jammer dat het zo ging, verder heerlijke locatie.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Tijdens ons verblijf in het Strandhotel Terschelling hier uiteraard ook een keer gegeten. Die avond was er een filmavond met een verrassingsmenu. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: niet bijzonder en weinig verrassend.
Het voorafje was nog prima: een saté van 2 gegrilde coquilles met een stukje gebakken buikspek op een bedje van sla. Misschien wat weinig dressing op de sla maar alles was prima van smaak. Het hoofdgerecht was beduidend minder: een stukje lang gegaard varkensvlees (taai en droog) en een piepklein biefstukje (te harde buitenkant) met (aardappel)garnituur opgediend. Op de vraag om een bijpassende rode wijn werd er gezegd dat ze alleen een huiswijn hadden!! Op het commentaar van mij en een tafelgenoot werd nauwelijks gereageerd.
Als dessert kregen we een bolletje ijs met vers fruit en een flink toef slagroom. Het fruit was lekker vers en zoet maar alles bij elkaar niet erg origineel.
De bediening van twee personen deden hun best maar al met al leek het meer op een examenavond van de middelbare hotelschool.
In het verleden (onder een andere eigenaar) hebben we hier veel en veel beter gegeten. Jammer want de plek blijft buitengewoon.
Pieter .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Het ligt op een geweldige plek. We slapen er in basic kamers. Maar die plek en dat uitzicht telt er zomaar sterren bij! Sfeer is heel ok en relaxed. Prima gegeten. Prijs-kwaliteit is zonder meer op orde. De voorgerechten deelden dezelfde basics en dat gold ook voor de hoofdgerechten. Wat een plakje roggebrood onder de vega portobello's moet ontgaat ons. De vega had wel met wat meer fantasie gemogen. De visjes en de vleesje waren daarentegen prima. En de bediening ook. En dan die plek! Waar je tussendoor zomaar even naar de vloedlijn loopt. Kortom goed dus.
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Prachtige locatie boven op het duin en de haal- en brengservice is ook een pré. Maar toch waren we (4 eters tijdens Oerol) erg teleurgesteld. Onze gereserveerde tafel was gedekt voor 2 ipv voor 4. Daarop werden er twee extra servetten gebracht, en de rest pas tegelijk met het eten.
De bediening oogde onverzorgd, niet fris.
Het eten was echt onder de maat, en daardoor veel te duur betaald. Een vegetarisch gerecht van € 18,- bestaande uit 3 falafels , een klein bakje zure room die uit een pakje leek te komen, en wat salade en een broodje (?). De bijgeleverde groenten waren pierig, te lang warm gehouden en onherkenbaar klein gesneden (ik verzin dit niet). Extra bestelde groenten kwamen pas toen alle borden al leeg waren. De vleesgerechten waren smakelijk en goed bereid. Het groentetaartje ook. De levende muziek was wel wat erg nadrukkelijk aanwezig (luid).
Mensen aan de tafel naast ons hadden dezelfde teleurstellende ervaring, voelden zich overhaast bediend en daarna weggekeken (tafel aan het raam).
In een restaurant met een bepaalde prijsniveau, linnen servetten en uitzicht op zee verwacht je ook bediening en een keuken op niveau. De bedrijfsleider had geen oor voor onze goedbedoelde feedback.
Onze tip: breng het op niveau maar dan ook ècht, of zak naar een lager niveau dat wel haalbaar is.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Prachtig restaurant met een mooi uitzicht over het strand. Mooie smaakvolle en sfeerrijke inrichting. De prijzen liggen hier iets hoger dan bij sommige andere adressen op Terschelling, maar de kwaliteit is er ook naar, zeer smakelijk en vers. Een adres om aan te bevelen. Voor ons een ontdekking en voor herhaling vatbaar.
Robhoudijk H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Zoals het leek nieuwe mensen in de bediening deze avond. Het meisje dat ons serveerde was alleen met zichzelf bezig. Wij hebben besloten het dessert niet te bestellen. Bij het afrekenen van honderd en drie euro gaf ze het bonnetje zonder ons aan te kijken of dag te zeggen omdat ze in gesprek was met een bekende die net was binnengekomen. Even wennen aan nieuw werk kan gebeuren maar wij voelden ons niet welkom. Bovendien was het eten van mijn vrouw niet gaar .
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Mooie plek. Vooral met een tafeltje met uitzicht op zee is het genieten. Huiskamerachtige sfeer.
Plezierige bediening ongecompliceerd, vriendelijk en attent. De kwaliteit van het eten is eetcafe plus. Gevarieerde menukeuze. De kaart zou men overigens wel online moeten publiceren! De plek is nl. wat afgelegen en je wil wel graag weten wat je kunt verwachten als je de moeite neemt om hierheen te gaan. Overigens wordt je, als je dat wil, gratis thuis gebracht na het diner, en dat is dan weer een onverwachte luxe service, die iedereen die nog twijfelt om hier eens te komen eten,over de streep zou moeten trekken. Met de bus via Formerum of wandelend over het strand heen ( bij strandpaviljoen de Zandzeebar naar boven lopen) Borrelen kun je vooraf op het heerlijke terras, zuidligging, met fraai zicht over de duinen! Kortom alles bij elkaar goed voor een heerlijk avondje uit.
Wij aten carpaccio, bouillabaisse (bijzonder goed, die maakt een 8 van het eten! ) dorade ( prijs/kwaliteit niet helemaal ok) en een heerlijke salade met huisgerookte kalkoenfilet en een crème van zongedroogde tomaat. Allemaal smakelijk bereid. Genoeg keuze op de kaart qua vis, vlees en vegetarisch. Dessertkaart ziet er goed uit, maar wij hielden het bij Terschellinger koffie, een espresso met een jutterbitter en Ts. bonbons. Verder: Mooi aanbod van wijnen, zeer redelijk geprijsd. Ongevraagd een karaf water op tafel, ook altijd prettig.
Kortom echt een aanrader als je op Terschelling bent, neem de moeite om hier eens een avond door te brengen, lekker te eten en de zon onder te zien gaan!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2013
Het eten is goed, maar niet bijzonder, alhoewel de vissoep was wel erg lekker.. De bediening is prima en het uitzicht fantastisch - tussen de duinen door kun je de zee zien vanuit het restaurant.