Strandhotel Terschelling

Meer informatie over restaurant Strandhotel Terschelling

Maandag t/m Zondag

Kim D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
heerlijk gegeten voor de lunch. de tosti was in de pan gebakken, en de garnalen kroket ook zeker een aanrader. zeer ontspannen sfeer en kindvriendelijk personeel
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Konden het niet laten, we zijn ook vandaag weer neergestreken in het restaurant van het strandhotel na het succes van zaterdag, eigenlijk wilden we alleen een borreltje, maar de verleiding was te groot en we konden blijven zitten. Daar kregen we weer geen spijt van. Wat een feestje om hier te mogen eten! Het verbaast me dat het hier niet elke avond stampvol zit, maar daarvoor zit het misschien te ver af van West Terschelling. We hadden weer andere dingen besteld dan zaterdag, dit keer vis, maar weer subliem. We komen deze vakantie zeker terug!!
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Regelmatig komen wij hier eten. Na een dag wandelen fietsen is het hier aangenaam binnen komen. Prettig en informele sfeer. Een echte Terschellinger huiskamer. Prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend. De porties zijn aan de grote kant. Voor de gezelligheid een voorafje gedeeld. Salade met eendenborst. Fijn vlees lekkere salade. Lekker warm vers en knapperig breekbrood erbij. Vandaag aten wij verder de zeebaars, voortreffelijk klaargemaakt. De heilbot was eveneens perfect. De vis is hier een echte aanrader. Het dessert de cheesecake was prima. Ook die hebben we gedeeld, lekker maar eigenlijk al te veel :) Glaasje muscat d'asti erbij om het af te maken.
Kortom weer een fijne avond, en blij met onze keuze om hier te gaan eten. Preferen deze sfeer toch vaak boven de formelere restaurants die er ook zijn op dit eiland. Fijn dat dit er is en hopelijk ook nog lang blijft bestaan! Wij komen graag nog eens terug.
Bert Jan H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Weer gegeten bij het Strandhotel. En eigenlijk geldt: elke keer als we er komen gaan we zeer voldaan naar huis. Dit komt o.a. doordat de vegetarische gerechten voortreffelijk zijn.
Deze avond genoten van een groenteschotel en een heerlijk (niet vegetarisch) stoofpotje.
Het Friese kaasplankje als dessert bevalt ook goed.
Uiteraard mogen ook de unieke locatie en de gezellige, sfeervolle inrichting niet onbenoemd blijven.
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
gisteravond (25/9) er weer gegeten. We komen er heel graag meerdere keren per jaar al jarenlang, overdag en/of s'avonds. Kindermenu is prima: pasta babini of friet met gehaktballetjes, lekkere salade en appelmoes, op een leuke manier geserveerd. Echt een heel fijn kindermenuutje voor nog geen 7 euro. Ik had uiensoep (miste de gesmolten kaas en bouillon smaak), lamskoteletten (heeeel mals en goede portie) met salade en heel klein, maar overheerlijk stamppotje. Mijn vrouw de entrecote: super lekker! Paar weken ervoor hadden we de hapas (voor 2 personen). lekkere dingen, maar te kleine porties. Was deze keer echt niet het geval!
De bediening, Koen en Kitty, is heel gastvrij en voor alle wensen in!
Het uitzicht is het mooist van heel terschelling: tussen de duinen, kijkend naar de lucht en zee, met af en toe commerciele vaart aan de horizon, de kids rennend en spelend op de voorgrond......... heel melancholiek en gelukzaligmakend.
De sfeer is heel warm, veel kaarsen aan, tafel linnen, open haard.
Zolang de keuken op niveau blijft is het op en top vertoeven!!
Keesarisz .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Alweer heerlijk gegeten op het mooiste plekje van Terschelling (en dat is al zo mooi!). Prima service. Na het eten nog even natafelen bij de houtkachel. Gewoon genieten!
Ceesverkerk .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
We werden aangenaam verrast door de uitstekende bediening en het fantastische uitzicht. We aten een voortreffelijke Franse Bouillabaisse en daarna biefpuntjes met gamba's in een wat Chinees aandoende saus. Tenslotte een heerlijk kaasplanken met drie Friese kaasjes.
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Bouillabaisse top, hoofdgerechten (entrecote en lamskoteletjes) goed. Over het algemeen beeeetje flauw, maar peperbus en zoutvaatje deden de rest. Bediening bijzonder aardig en snel. Over het algemeen topavond gehad! We komen zeker nog eens terug!
Lexvandam .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Eergisteren erg lekker gegeten, en wat een uitzicht!
Wij hadden een tafeltje niet direct aan het raam maar door de vele en grote ramen toch een pracht uitzicht op de Noordzee!
De bediening is erg correct en vriendelijk en bijzonder dat we zoveel keuzes hadden bij het kiezen van een wijntje bij ons eten. Alle wijnen mochten ook per glas.
Half augustus zijn wij weer op Terschelling en komen zeker weer eten
Meijsmans .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
op de langste dag van het jaar perfect gegeten op deze prachtplek. Fantastisch uitzicht op zee, tussen twee duinwallen door. Eten was heerlijk: de bouillabaisse krachtig en goed met veel stukken vis. De lamskoteletjes met een volle smaak en een uitstekende ronde Italiaanse wijn erbij. De bediening, in de persoon van Koen, was zeer adequaat en toegewijd zonder opdringerig te zijn.
Gaat dit proeven!!
Gerrit K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Ontspannen gegeten met avondzon op een rustige Noordzee . Hoewel hij er alleen voorstond , werd er attent en op tempo geserveerd , waarbij er ook rekening werd gehouden met de glutenallergie . Eerlijk voedsel zonder modieus gefrutsel . De omweg waard .
RoCo2006 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
We zijn deze week twee keer bij het strandhotel geweest voor de lunch. Eerste keer op 28-4, tweede keer op 1-5.
Decor van het hotel is leuk. Hele relaxte en ontspannen sfeer. Er staan bordspelletjes klaar voor de gasten. Vanuit het restaurant heb je een doorkijk op de noordzee. Kortom, je kunt hier heerlijk rustig zitten.
Eerste keer heb ik een lekkere bouillabaise gegeten, mijn man brood met kroketten en onze kinderen eem bordje friet. Niets bijzonders, wel goed.
Op 1-5 wilden we hier weer lunchen. Nu met 6 personen. Voor de kinderen wilden we weer friet bestellen. Dit was niet meer mogelijk, omdat dit tegen de regels was. Bij navraag, bleek het om de regels van de eigenaar te gaan, die niet wil dat mensen alleen voor friet komen. Op zich begrijpelijk, daar is het de entourage ook niet naar. Wij wilden echter nog 5 lunchgerechten erbij bestellen. Omdat dit niet mogelijk was, zijn we weggegaan. Bediening was overigens erg vriendelijk. Zij kan er ook niets aan doen dat die regel er blijkbaar is.
Jammer dat het zo ging, verder heerlijke locatie.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Tijdens ons verblijf in het Strandhotel Terschelling hier uiteraard ook een keer gegeten. Die avond was er een filmavond met een verrassingsmenu. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: niet bijzonder en weinig verrassend.
Het voorafje was nog prima: een saté van 2 gegrilde coquilles met een stukje gebakken buikspek op een bedje van sla. Misschien wat weinig dressing op de sla maar alles was prima van smaak. Het hoofdgerecht was beduidend minder: een stukje lang gegaard varkensvlees (taai en droog) en een piepklein biefstukje (te harde buitenkant) met (aardappel)garnituur opgediend. Op de vraag om een bijpassende rode wijn werd er gezegd dat ze alleen een huiswijn hadden!! Op het commentaar van mij en een tafelgenoot werd nauwelijks gereageerd.
Als dessert kregen we een bolletje ijs met vers fruit en een flink toef slagroom. Het fruit was lekker vers en zoet maar alles bij elkaar niet erg origineel.
De bediening van twee personen deden hun best maar al met al leek het meer op een examenavond van de middelbare hotelschool.
In het verleden (onder een andere eigenaar) hebben we hier veel en veel beter gegeten. Jammer want de plek blijft buitengewoon.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Het ligt op een geweldige plek. We slapen er in basic kamers. Maar die plek en dat uitzicht telt er zomaar sterren bij! Sfeer is heel ok en relaxed. Prima gegeten. Prijs-kwaliteit is zonder meer op orde. De voorgerechten deelden dezelfde basics en dat gold ook voor de hoofdgerechten. Wat een plakje roggebrood onder de vega portobello's moet ontgaat ons. De vega had wel met wat meer fantasie gemogen. De visjes en de vleesje waren daarentegen prima. En de bediening ook. En dan die plek! Waar je tussendoor zomaar even naar de vloedlijn loopt. Kortom goed dus.
Yoka S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
We komen ieder jaar in de winter een keer genieten van een filmdiner. Een drie-gangenmenu met bijpassende film. Bij binnenkomst constateerden we nog steeds dezelfde putlucht, die gelukkig in de hal blijft hangen, maar dus nog steeds niet verholpen is. Binnen geen veranderingen in het interieur. Aardig geprobeerd, maar Piet-Hein Eek zou bleek wegtrekken bij een dergelijk probeersel. Aan het uitzicht heb je in de winter 's avonds niets, maar dat is hier overdag fantastisch, je kijkt door een duinvallei naar de zee. De gastvrijheid van het personeel is ver te zoeken. De ober is niet geschikt voor deze branche, formeel, koeltjes, en een tikje arrogant. Laten we hopen dat het onervarenheid is...
Het menu verrast! De kok moet speciaal zijn best hebben gedaan voor vanavond. Vooraf een stukje kabeljauw met wijnsaus en selderijpuree, als hoofdgerecht heerlijk zacht rundvlees met een rode wijnsaus en als dessert een echt goede chocoladetaart met vanille-ijs en een saus van Pedro Xeminez. De andere keren was het menu erg toepasselijk bij het diner, dit keer ging de film over Californische wijn, en dus twee gerechten met wijnsaus. Niet erg origineel. We hadden verwacht dat er wellicht een speciaal wijn-arrangement bij had gehoord voor een redelijke meerprijs. Toen de ober ons na binnenkomst kwam vragen wat we wilden drinken keken we hem eerst verrast en vragend aan, omdat we een suggestie verwachtten. Maar alleen na aandringen kwam hij met de mededeling dat er inderdaad wel een witte en een rode wijn uit Californië voor het menu in huis was gehaald. En wat bleek, heerlijke wijnen! De film was jammer genoeg heel flauwtjes, even uitzitten, maar goed, dat is persoonlijke smaak.
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Prachtige locatie boven op het duin en de haal- en brengservice is ook een pré. Maar toch waren we (4 eters tijdens Oerol) erg teleurgesteld. Onze gereserveerde tafel was gedekt voor 2 ipv voor 4. Daarop werden er twee extra servetten gebracht, en de rest pas tegelijk met het eten.
De bediening oogde onverzorgd, niet fris.
Het eten was echt onder de maat, en daardoor veel te duur betaald. Een vegetarisch gerecht van € 18,- bestaande uit 3 falafels , een klein bakje zure room die uit een pakje leek te komen, en wat salade en een broodje (?). De bijgeleverde groenten waren pierig, te lang warm gehouden en onherkenbaar klein gesneden (ik verzin dit niet). Extra bestelde groenten kwamen pas toen alle borden al leeg waren. De vleesgerechten waren smakelijk en goed bereid. Het groentetaartje ook. De levende muziek was wel wat erg nadrukkelijk aanwezig (luid).
Mensen aan de tafel naast ons hadden dezelfde teleurstellende ervaring, voelden zich overhaast bediend en daarna weggekeken (tafel aan het raam).
In een restaurant met een bepaalde prijsniveau, linnen servetten en uitzicht op zee verwacht je ook bediening en een keuken op niveau. De bedrijfsleider had geen oor voor onze goedbedoelde feedback.
Onze tip: breng het op niveau maar dan ook ècht, of zak naar een lager niveau dat wel haalbaar is.
Steenbea .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Inderdaad een prachtige plek met een fantastisch uitzicht vanuit een gezellig ingericht restaurant. Het terras dat uitkijkt over de duinen is ook zeer fraai, maar let op, mensen, het eten is niet van erg hoog niveau!!
Pompoensoep die niet naar pompoen smaakt, roomsaus (bij de zalm, tagliatelle) die zeer melig is en het vervelendst: de verse vis (zowel de zeewolf als kabeljauw) was zeer waterig, flauw en slap. Jammer, eens te meer daar de prijzen van hoofdgerecht zo tegen de 20 euro aanzitten....
Kortom, prima adres om te borrelen of koffie met een taartje te nuttigen, maar dineren.... nee. En dat is jammer.
B R.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Het eten was prima maar niet erg uitzonderlijk. Schaaldierenmouse erg overheersend, zalmbonbon erg groot en veel graten in de baars.
Kaasplank was erg lekker.
Bediening was prima, ober deed zichtbaar zijn best.
Entourage mooi, de kachel was een avondvullend program op zich.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Prachtig restaurant met een mooi uitzicht over het strand. Mooie smaakvolle en sfeerrijke inrichting. De prijzen liggen hier iets hoger dan bij sommige andere adressen op Terschelling, maar de kwaliteit is er ook naar, zeer smakelijk en vers. Een adres om aan te bevelen. Voor ons een ontdekking en voor herhaling vatbaar.
Robhoudijk .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Zoals het leek nieuwe mensen in de bediening deze avond. Het meisje dat ons serveerde was alleen met zichzelf bezig. Wij hebben besloten het dessert niet te bestellen. Bij het afrekenen van honderd en drie euro gaf ze het bonnetje zonder ons aan te kijken of dag te zeggen omdat ze in gesprek was met een bekende die net was binnengekomen. Even wennen aan nieuw werk kan gebeuren maar wij voelden ons niet welkom. Bovendien was het eten van mijn vrouw niet gaar .