Strand Ruig

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00
7,1
Jennifer O.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hebben s middags met 2 volwassenen en 4 kinderen ijsjes gegeten, gedronken en een borrelhap gegeten bij Ruig. Anderhalf uur later kwamen we terug om ook met zijn zessen te dineren. Nadat iedereen drankjes ophad en het eten werd opgediend vroegen we om wat kraanwater voor de kinderen. Wij werden door de eigenaar verplicht een karaf leidingwater te kopen. Toen wij opmerkten dat we dit wat ongastvrij vonden werd ons o.a. door de uitbater toegevoegd:

"Ik ga niet voor Jan ... lopen"
"Ik ga niks voor niks weggeven"
"U kunt het kraanwater van de kaart bestellen en anders niks"

We vonden het wat gortig, vooral gezien we genoeg geld uitgaven dus van "voor Jan ... lopen" leek ons geen sprake...

Het eten voor de volwassenen viel wat tegen. We hadden mosselen en entrecote besteld. De mosselen en het vlees waren van prima kwaliteit. Bij de mosselen zou naast friet ook groente zitten werd ons verzekerd. Dit bleek toch echt alleen de paar doorgekookte ringen selderij en wortel te zijn uit de mosselpan. Bij de entrecote werd een salade geserveerd zonder enige vorm van dressing, olie of balsamico erbij. Droge blaadjes knagen vinden we meer iets voor konijnen.
We moesten voor bij de friet apart de sauzen bestellen à € 0.50 per dotje mayo of curry per persoon. Gezien het geringe formaat per portie een irritante en relatief dure exercitie.

Lang verhaal kort: ondanks leuke locatie en aardige bediening, afgezien van de uitbater, een dikke teleurstelling om zo onbeschoft en ongastvrij te worden behandeld. Daarbovenop matig eten.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Goed eten voor een forse prijs. Vooraf de vissoep, die was super, daar kom ik zeker nog een keer voor terug. Als hoofd de visplateau, was erg lekker met uitzondering van de gamba, die was gortdroog. Frietjes bijbesteld, niet de best gebakken friet maar OK. Mijn vriendin had vooraf gerookte zalm op toast en als hoofdgerecht sliptongetjes, smaakte haar goed. Service vriendelijk maar wel onhandig, maakte ons niet uit, we hadden alle tijd. Erg mooie tent, zeker voor een strandtent. Modern, licht, met vanzelfsprekend een prachtig uitzicht op zee. De rekening viel wat tegen, maar goed, daar hebben we leuke avond voor gehad.
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Het was een hele fijne ervaring : slibtongetjes gegeten met een lekker slaatje, verse frietjes en een zelfgemaakt vers sausje erbij met een frisse salade. Het italiaanse wijntje op de kaart is zeker ook de moeite! Heel vriendelijke bediening, we konden ook zonder problemen onze batterijen voor de fietsen opladen, kortom prachtig gelegen, lekker gegeten en volop genoten!
Marijn E.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Niet aan maar op het strand van Cadzand is dit prachtige gebouw verschenen.
Zowel van binnen als op het buitenterras ziet het er schitterend uit. Er is een ruime keuze in voor- en hoofdgerechten en zoals een goede strandtent betaamt uitstekende visgerechten. Bediening is attent, zeer beleefd en werkt hard.
Wij hebben hier erg genoten en zodra we terug zijn in Cadzand gaan we hier zeker weer eten!