Stout

Voordelig
Erg rumoerig
Anouk S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Reservering via Iens was niet overgekomen, maar toch plaats gemaakt voor ons en dat op een drukke zaterdagavond! Zeer vriendelijke bediening. Een aanrader!
Lourent R.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
lekker gegeten bij stout mooi plek aan de harlrmmestraat,we hebben de stout menu genomen erg lekker mijn vriendin mag bepaalde dingens niet eten en er werd zonder probleen rekening mee gehouden . we komen terug
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Net als vele eetgelegenheden in de (drukke)Haarlemmerstraat is dit een pijpenla, met achter in de zaak een verhoging, een soort tussenverdieping. Als het vol is, is het daar dringen geblazen en kun je ongewild meegenieten met de tafels naast je. De indeling is als van een Franse Bistrot. Veel manoeuvreerruimte is er dus niet en iemand die slecht ter been is, kan beter ergens anders het geluk beproeven. Op ons kleine tafeltje was er nauwelijks ruimte voor de goed bereide Cote de Boeuf. De menukaart is (ook) klein, de gerechten zijn prima. Er is een mooie wijnkaart, met voldoende mogelijkheden om wijn per glas te krijgen. De bediening is alleraardigst en goedgemutst en lijkt het geduld niet te verliezen bij toeristen die het niet snappen en aan het twijfelen blijven. Het is ook wel moeilijk met al die nationaliteiten, maar de hulp van andere resto bezoekers doet af en toe wonderen.
Wat ons betreft was het allemaal wel geslaagd en voor herhaling vatbaar.
Coradekoning .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Toen ze net open waren naar binnen gegaan voor een ontbijtje. Leuke en vriendelijke bediening. Omelet in een pannetje met extra bacon en 1 sneetje brood was lekker, maar ik vond EUR 10,50 wat aan de prijzige kant. Vooral omdat de omelet alleen uit ei bestond met 4 verdwaalde sliertjes tomaat. Voor een broodje zou ik teruggaan, niet voor het ontbijt.
Mulder.a .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heerlijk gegeten, kreeftensoep aanrader! Leuk extra: mooie en lekkere amuses. Bediening attent en aardig.
Enige nadeel: open ruimte, waardoor ietwat lawaaiig.
Annemarie H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Betrokken bediening, heerlijke proeverij en gezellige sfeer. Enige kritiekpuntje is akoestiek, je moet wel van druk houden ;-)
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Plankje is een aanrader. Zo proef je alle gerechten van de kaart: 5 voor- en 5 hoofdgerechtjes.
Aardige en correcte bediening. Modern interieur. Positief is ook dat er ook een gewoon glas water bij de wijn besteld kan worden. De drankrekening is met bier en wijn al hoog genoeg. Zouden meer restaurants moeten doen en stoppen met idiote prijzen voor spa te vragen.
Enig minpuntje zijn de houten stoelen, want die zitten oncomfortabel.
Adalmaschio D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Stout menu gegeten waar je mag een beetje van alles proeven. De chocolade dessert was echt verrukelijk en warm geserveerd. Vriendelijk en attent bediening.
Martijnklabbers .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Met een groep van zeven in dit restaurant gegeten en het was super. In vier verschillende gangen kregen we vier verschillende gerechten die na elKaar een zeer goede smaaksensatie vormden. Aankleding was fris modern, personeel was aardig .
Merel91 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We maakten een last minute reservering voor de kerstavond en kregen een aangepast menu (3 gangen 45 euro). De keuze was hierdoor vrij beperkt maar we vonden er gelukkig wel iets van onze gading tussen. Persoonlijk vond ik de gerechten nogal pretentieus: ik eet liever simpel maar lekker dan semi-culinair-zie-mij-eens-de-sterren-van-de-hemel-koken, maar dat niet waar kunnen maken. De eendenrilette was - denk ik - wel lekker geweest als de kok er niet veel te veel zoete balsamicocrème (hoe niet origineel) overheen had gekwakt waardoor je er niets meer van proefde. Het hoofdgerecht was gebakken griet, maar ook hier een overheersend zoet bijgerecht (wortelgratin). En dan het toetje: ook weer combinatie van liflafjes die niet echt verfijnd waren en/of bij elkaar pasten: de vijgensorbet was niet lekker, voor de bonbon had je bijna mes en vork nodig en de 'marshmellow' had misschien wel de textuur van een in water gevallen spekje (beetje glibberig) maar smaakte verder naar niks.

De bediening was vriendelijk en behulpzaam, maar ook hier kreeg ik de indruk dat ze meer restaurantje aan het spelen waren, dan dat er authentieke mensen rondliepen.

Jammer ook dat ze het nodig vonden om harde popmuziek te draaien terwijl de tafeltjes dicht op elkaar zitten en er veel mensen in een kleine ruimte zitten, waardoor je toch al enorm je best moet doen om elkaar te verstaan. Kennelijk zijn ze bang dat er misschien stiltes vallen en worden die uit voorzorg door irrante muziek ingevuld.

Mij zal je niet zo snel terug zien bij Stout.
Barend T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Een verdomd aardig eettentje met aardige bediening en lekker eten. Wij namen de plank met een proeverij van de kaart - en dat beviel prima. Een flexibele keuken die uit de voeten kan met verschillende recepturen en smaakpatronen. Lekkere wijn. Betaalbaar. Alleen dat 'stout' begrijp ik niet zo goed. Het zijn aardige meiden, maar stout?
AquaN .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Gelukkig op tijd tafeltje gereserveerd, erg vriendelijke bediening. Namen rustig de tijd om plateau stout toe te lichten! Een echte aanrader met verschillende aparte gerechtjes! Mooi qua smaak op elkaar afgestemd en zeker niet alledaags. Plateau toet gewoon meepakken, alles zelf gemaakt en verrukkelijk. Glas kraanwater geen probleem ook niet voor 2e of 3e keer. Vanaf volgende week nieuwe kaart die ik zeker snel kom uitproberen!! De prijs is ook nog eens zeer schappelijk! Echte aanrader
Aart G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Op zoek naar een betaalbare en kwalitatief goede eetgelegenheid, op loopafstand van Amsterdam Centraal, kwam ik via deze site al vrij snel uit bij café-restaurant "Stout". Aan de lange reeks positieve recensies die dit etablissement reeds heeft gekregen, wil ik graag de mijne toevoegen.

Toen ik bij Stout eerder op de dag voor een snelle lunch was binnengewandeld, was ik al aangenaam getroffen door de vriendelijke en verwelkomende ontvangst. Een smakelijke lunch stond, ondanks de middagdrukte, snel op tafel, zichtbaar met zorg bereid.

De toon die 's middags was gezet, bleek 's avonds even welluidend te zijn. Voorin was het gezellig druk met bezoekers van het cafégedeelte die op de vrijdagmiddag het weekend kwamen indrinken om daarna weer huns weegs te gaan terwijl bij het verhoogd gelegen restaurantgedeelte de tafeltjes al spoedig gevuld waren. Het interieur is hip, strak en eenvoudig, en uitgekiend verlicht, een warm maar neutraal decor voor de culinaire geneugten van de avond.

Die bestonden bij mij en mijn tafelgenoot uit een overheerlijke Oeuf Florentine als voorgerecht en een al even smakelijke kabeljauwfilet als hoofdgerecht. Mooi opgemaakte borden en werkelijk onberispelijk heerlijke gerechten. In plaats van een nagerecht een espresso genomen die, zoals het hoort, vergezeld ging van een glaasje water.

Wat ik zelf als buitengewoon aangenaam heb ervaren, was de vlotte en vriendelijke bediening. Wie er ook aan onze tafel verscheen, het was vriendelijkheid alom, niet van het gemaakte soort, maar welgemeend. Zo'n mate van service en verwelkomende klantgerichtheid, zijn zeldzaam en in combinatie met de smaakvolle en alleszins redelijke geprijsde gerechten, alle reden om bij een volgend bezoek aan Amsterdam niet verder te hoeven kijken dan daar waar het Amsterdamse hart op zijn warmst klopt: bij Stout. Hulde.

Kortom: laten wij eens stout doen door oprechte tienen toe te kennen, waar tienen gepast zijn. Heel hartelijk dank, lieve dames en heren van Stout! Het zijn mensen als jullie die onze hoofdstad en het culinaire leven een goede naam geven. Daar hef ik het glas op!
Bsm88 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Het plateau Stout plus dessert: echt een aanrader. De bediening nam rustig de tijd om uit te leggen wat er voor ons lag en in welke volgorde de hapjes (bij voorkeur) gegeten moesten worden. Ook werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Na het dessert waren we voldaan, maar niet te vol. Precies zoals het hoort. Het decor vind ik niet om over naar huis te schrijven. Wel lekker ongedwongen, niet te veel poes pas. Prima voor als je daar van houdt!
Albert F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Vandaag samen met mun lief bij Stout binnen gelopen. We wilden een soepje eten en zijn hier naar binnen gestapt omdat het er erg gezellig uitzag. Zeer vriendelijk personeel en leuke zit hoekjes. Beetje aan de krappe kant maar misschien ook precies goed. t Is allemaal erg efficiënt ingedeeld. De kaart is niet heel uitgebreid maar prima. We hebben er lekker gegeten, niet bijzonder maar toch heel aardig. Ambiance is prima, hier en daar een verdwaalde BN'r . Afrekenen vond ik iets minder omdat de rekening me een beetje tegen viel. Voor de rest leuk voor een keertje.
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Lekker gegeten bij restaurant Stout in Amsterdam. Wij hebben gekozen voor een Plateau Stout inclusief Toeten plateau en bijpassende wijnen. Top gegeten en prima wijnen. Service is super, leuke gastheer en de locatie Haarlemerstraat is prima. Ook een goede prijs kwaliteit verhouding!
Anne Marie D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij Stout. Twee amuses vooraf dus waren wij wel blij dat we geen voorgerecht hadden genomen. Hoofdgerecht entrecote met champignons en de huisgemaakte frieten was precies zoals het hoorde te zijn. Een plankje met alle toetjes was een echte aanrader. Alles was even lekker. Bediening is erg aardig en attent.
Mo V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Leuke plek en zeer geschikt voor eten met een groer gezelschap, vooral als je de plank met proeverijen neemt. Lekkere, uitgewogen smaken waarmee de kok zijn kunnen toont.
Geen vegetarische variant op de kaart maar desgevraagd wordt ook daarvoor gezorgd.
HannieK .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Zeer vriendelijk en attent personeel. Wij hadden gekozen voor het Stout menu. Wij waren met z'n drieën en één persoon eet geen vlees. Dat was geen enkel probleem. De vleesgerechten werden vervangen door visgerechten. Alles was heerlijk en ook nog eens mooi opgemaakt. Een adres om te onthouden.
Carla A.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Marjolein en Carla hebben ontzettend genoten van het eten. Als nagerecht wilden we graag een kaasplankje wat niet op de kaart stond. Het werd toch gemaakt en dat is heel professioneel. De eigenaar, Joop, is een hele aardige oprechte mam met aandacht voor zijn klanten. Zeer zeker een restaurant om nog eens te komen eten.