Stoop Eten en Drinken

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

Erg voordelig
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Simpele pure kaart. Verse ingrediënten. Fantastische hamburgers. Heerlijke toetjes. Lekkere huiswijnen. Attente service. Kortom: aanrader!
S V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Altijd een fijn thuiskomen hier. Heerlijk en eerlijk. Fijne eigenaren en bediening en uitstekend eten in volle porties.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
In Stoop kun je goed eten - gewoon lekker. De kok houdt van experimenteren. De mevrouw die ons bediende, hield overduidelijk van haar werk en gaf ons de hele avond door het idee echt welkom te zijn. Plezierige plek.
Diana2904 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Vorige week onverwachts bij Stoop Eten en Drinken beland en wat een leuke avond hebben wij gehad.Als voorgerecht de carpacio van bietjes gegeten,wat een heerlijk en origineel voorgerecht!Als hoofdgerecht de spareribs,op aanraden van een vriend die hier speciaal voor naar Stoop rijd,en hij had niets teveel gezegd.Zalig gemarineerd en het vlees viel van het bot zo mals waren ze.Geen nagerecht meer genomen ondanks dat de tiramisu van Limencello heel aantrekkelijk was.De ambiance was gezellig en de mooie grijze dame die ons bediende was erg aardig.Hier gaan we zeker nog een keer terugkomen!
Thieng-Uun .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Superlekker gegeten in een heel gezellig omgeving. Heel aardige bediening. Echt een leuk eetcafé en heel betaalbaar. Wij hadden de kaasfondue en de saté en allebei was heerlijk!
Darna W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Stoop eten en drinken. We waren met ons achten dus veel verschillende bestellingen, het was allemaal lekker en vergeet het dessert niet!
De sfeer is er prima, de mensen van het restaurant heel aardig en de wijn smaakte goed. Wat wil je nog meer (en de prijs viel zelfs ook nog mee. Een aanrader, ik kom graag terug
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Voor de tweede keer bij Stoop gegeten. De vorige keer was het erg rustig, kregen we veel aandacht van de bediening en was het eten erg goed. Nu was het eten zeker niet slecht en de bediening ook niet, maar het was duidelijk dat het erg druk was. We aten spareribs (gerecht buiten de kaart om) en de gevulde kip. Beiden smaakten goed en ook de patat was erg lekker. De toetjes waren iets minder. De tarte tatin was verstopt onder zo'n laag kaneelijs dat ze bijna niet terug te vinden was. De kaas beviel wel goed, het karamelijs met zout was minder spannend dan veracht. De 'cheesecake' buiten de kaart om bleek kwarktaart, dat is echt iets anders. De bediening had het zwaar met de grote groep die ook aanwezig was en kwam een aantal keer terug om de bestelling nog eens te horen. Maar deze werd dan ook niet opgeschreven...Misschien een idee bij drukte? Nog steeds een aanrader voor wie een lekker plekje zoekt om te eten in de watergraafsmeer.
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Bij warm weer zaten wij op het terras aan tafeltje in de publieke ruimte buiten. Druk was het niet. 4 Voor- en hoofdgerechten, een fles wijn en een fles water resulteerde in een nota van €126,= en dat is een prima prijs/prestatie. Alhoewel de spareribs iets te voorgegaard proefde en daardoor de BBQ touch miste, waren de carpaccio, entrecote en de vis waren erg goed met lekker beetgare groenten samen met frites van uitstekende kwaliteit. Groeiend punt van irritatie tijdens de avond was het voortdurende moeten wachten: allereerst om bediend te worden, vervolgens om de bestelling op te nemen (daarbij aangevend dat het wat ons betreft vlotter mocht) en vervolgens een half uur op het voorgerecht (alvast een mandje brood op tafel voor de eerste trek zat er ook niet in) en daarna een uur op het hoofdgerecht zonder ook maar een keer langs te lopen om te vragen of alles naar wens ging. Nadat we zelf navraag deden naar het uitblijvende hoofdgerecht maakte men een plichtmatig excuus en vroeg daarna of alles naar wens was. Anno 2015 kan dit ècht niet meer; elke werkstudent met enige dienstverlening in de genen doet dit beter. Zonde, want de keuken kookt best aardig
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Zeker geen gemiddeld buurteetcafé, zou het eerder omschrijven als plezierig restaurant met buurtfunctie. Hartelijke bediening die op de drukke avond dat wij er waren alert bleef. De kaasfondue is erg smakelijk. Vooraf hadden we prima carpaccio en een ruim uitgevallen gerookte makreel tartaar. Werkelijk niets op aan te merken. Ook de prijzen zijn alleszins acceptabel. De entourage is gezellig, leuke sfeer.
Buiske B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Eindelijk een keer gegeten bij Stoop. We hadden er veel over gehoord en het zat vak vol als we er langs liepen. Op internet staat dat het restaurant om 17:30 open gaat. Aangezien wij nog een drukke avondplanning hadden, wilden we graag vroeg eten en waren we er iets over half 6. Het personeel was nog aan het eten (wat trouwens echt geen probleem was, want de kaasfondue rook heerlijk), maar om die reden moesten we wel erg lang wachten totdat de bestelling werd opgenomen. Misschien kloppen de openingstijden (en het familie-eten?!) op de site niet meer?!

We kozen de gevulde kip met truffelsaus, surf en turf burger en de kaasfondue en hebben echt heerlijk gesmikkeld en gedeeld. De patatjes waren ook echt perfect! :) Volgende keer blijven we wat langer om de toetjes te proberen ;)
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Heerlijk buurtrestaurant, we komenber dan ook regelmatig. Kaart wisselt weinig, maar wat erop staat is lekker en goede kwaliteit. De bediening is altijd even prettig en behulpzaam (halen de kinderen uit de nabijgelegen speeltuin als het eten klaar is!) en de prijs-kwaliteit is ook goed op orde. Aanraders zijn de kaasfondue, de spareribs (helaas weer van de kaart) & de salade Nicoise (ook tijdelijk van de kaart, alle vervangende salades zijn overigens ook lekker). Stoop is wat ons betreft echt een aanwinst voor de buurt!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
We eten geregeld bij stoop. Redelijk eenvoudig maar goed over het algemeen. Voorgerecht van gerookte makreel was prima deze keer, maar miste wat zuur. Het kleine flesje prosecco erbij zag er leuk uit maar smaakte niet bijzonder. Het hoofdgerecht was goed entrecote voor mijzelf, vis voor mijn vriendin. Opmaak en garnering van de borden identiek, wat meer afwisseling zou beter zijn, en ook niet erg spannend met bijvoorbeeld zoete balsamico dressing. Dessert van sticky pudding met ijs erg lekker als afsluiter.
Snakkertje .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Afscheidsetentje van collega georganiseerd met vooraf samengesteld drie gangen keuze menu. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Alles zeer smakelijk en goed geregeld. Gastvrouw wist na een korte korte alle namen van de gasten uit haar hoofd, een leuke extra.
Al het eten super lekker en ook de wijnen zeer smakelijk. Vriendelijk afscheid, ook van de kok maakte het een zeer geslaagd en smakelijk etentje. Natuurlijk komen we weer terug!
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Wat een fijne plek! Bleef maar opmerken hoe mooi het licht was en hoe prettig de sfeer. Als voorgerecht namen we een mooi én lekker pakketje van geitenkaas in filodeeg met vijgen, de één als hoofdgerecht kaasfondue (hoeveelheid waar we met zijn tweeën bijna van konden eten!), de ander de cajun style hamburger met heerlijke en mooi ogende huisgemaakte friet. Hele vriendelijke eigenaars die zichtbaar met hun service aansluiten op de situatie van de verschillende klanten. Ouders met hun kinderen, een groep vrienden, stelletjes op een date, het gaat zonder problemen samen. Superfijne plek!
X V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Gister bij Stoop gegeten met een Groupon deal, onbeperkt varkenshaas saté met zelfgemaakte friet en salade. Het was werkelijk heerlijk. We waren al een hele tijd niet meer bij Stoop geweest, maar dat gaan we zeker weer doen. De saté was goed en de saus lekker pittig. We kregen ieder drie grote pennen ! De zelfgemaakte friet en mayo was ook lekker en de salade had een lekkere dressing. Het was meer dan voldoende er werd ons gevraagd of we nog meer wilden, maar het was prima zo ! Bovendien was het gezellig!
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Je kunt natuurlijk na een zomeravondopening in Artis op zaterdagavond (aanrader!) proberen om in de buurt van Artis een tafeltje je bemachtigen in de directe omgeving van onze hoofdstedelijke dierentuin. Maar als dat niet echt wil lukken, en je toch richting Watergraafsmeer moet om naar huis te komen, is het natuurlijk een prima idee om daar een restaurant te bezoeken. Dat deden wij op zaterdagavond 14 juni en we hebben dan ook heerlijk gegeten bij Stoop. Prima tafel, leuke bediening en héérlijk gegeten. Daar zullen ze ons vaker terugzien, let maar op!
L S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Knus buurtrestaurant, eenvoudig ingericht met huiskamereffect. Erg aardige mensen, die het je graag naar de zin willen maken. Enige wat een beetje jammer is, is dat je de bakluchtjes uit de keuken, met name als er gefrituurd wordt, wel ruikt. Betere afzuiging zou aan te bevelen zijn. We aten (buiten de kaart) voorgerecht met toast, zalm en aspergesoep, hoofdgerecht met risotto en paddestoelen en salade, nagerecht met aardbeientaart. Alles zeer smakelijk en goed opgediend. De wijnen zijn lekker, met verrassende keuzemogelijkheden. We dronken een witte Italiaan en een rode Californiër, tot ons genoegen.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Prima buurtrestaurant. De gerechten zijn ongekunsteld, maar zeker niet vlak. Een malse en gebalanceerde Vitello tonato waar menig Italiaan zich niet voor hoeft te schamen. De kalfslever met spek, ui en appel geserveerd als een stoofpot was voor mij een novum. Rijk van smaken, rins terwijl de stukjes lever goed van structuur en mals bleven. Bediening is top, snel en vriendelijk!
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Stoop is een buurtrestaurant zoals het moet zijn. Je bent er zeer welkom (zelfs met Groupondeal, toch een beetje gênant...). Hartelijke en informele ontvangst. Het was druk deze avond, en bovendien kwam iedereen tegelijk, wat de keuken voor problemen stelde. Zelf hebben we daar geen last van gehad, en om ons heen zagen we dat het met charme en drankjes van het huis werd opgelost. De voorgerechten, carpaccio en gerookte zalm, waren heel goed. De garnering voegde echt iets toe zonder de oorspronkelijke smaken te bedelven. De biefstuk van het ene hoofdgerecht was perfect, en op mijn kabeljauw met schaaldierenjus en Hollandse garnaaltjes was ook niets aan te merken. Het kaasplankje was top! Ook de huiswijnen smaakten ons goed. Bij Stoop gaan ze ons vaker zien! (Het is voor ons tenslotte maar 5 minuten lopen...; maar ook een langere tocht is echt de moeite waard!). Je kunt hier terecht voor een heerlijk etentje met z'n tweeën, en ook met opa, oma en de kinderen. Iedereen krijgt aandacht van de attente bediening.
Saartje1947 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Wat een stel leuk vriendelijke enthousiaste mensen. Hier gedineerd met een grouponbon.
In éen woord super.
Alles even smakkelijk. Mijn man had de kabeljauw en ik de tournados als hoofdgerecht.
Heerlijk mals. Ook het voorgerecht en nagerecht was erg smakelijk.
toppie mensen ga zo door.
We komen zeker terug (zonder bon )grin.