STOOM Beer & Food

• Af te huren , Terras
6,6
Bannieke .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
De studentenhuis experience. De entree ziet eruit als een rommelig kraakpand, je moet alles zelf doen, het bestek plakt en de bediening zijn je passief agressieve huisgenoten. Het eten was wel lekker, maar de prijzen zijn dan weer niet echt studentikoos
Sep B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een 'special' besteld: steak met frieten. Friet was oké, maar steak was ontzettend taai. Onmogelijk om dat aan gasten te serveren.
PDW1980 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met een grote groep wezen eten waaronder kleine kinderen. Bij aankomst aangegeven dat we graag de kindermenu's direct wilde. Dit was geen probleem alleen bleek toen de hamburgers gebracht werden deze nog rauw. Toen we vriendelijk vroegen of deze nog even terug op de plaat mochten omdat ze rauw waren werd ons uiterst onvriendelijk door de kok verteld dat de burgers NIET rauw konden zijn. Daarop maar even de burgers van binnen laten zien. Dit was een domper.
Ook zijn ze duidelijk nog niet in staat om voor een grote groep het eten warm op tafel te krijgen. De patat, burgers en kip waren lauw.
Locatie is wel echt leuk ongedwongen sfeer met een leuke zandbak voor de kinderen waar we geen "kind" aan hadden. Verschillende soorten biertjes die je aan de bar zelf moet halen net zoals alle andere bestellingen, een concept waar je van moet houden maar wij hebben ons daar zeker niet aan gestoord. De heren en dame achter de bar, voornamelijk hipsters, waren erg vriendelijk niet heel snel maar dat stoorde niet. Helaas was er niet echt verschillende soorten koffie dat zou een welkome aanvulling op het menu zijn.
Toilet was goed voor elkaar, schoon en netjes. Dames toilet misschien wat klein.
Verder zou er wellicht een rondje gelopen moeten worden door een veiligheidsdeskundige aangezien een uitkijkpunt om naar de Waal te kijken gewoon gevaarlijk is. Maar dat is meer het terrein om het restaurant heen als het restaurant zelf.
Conclusie: een concept dat zeker potentie heeft alleen erg jammer dat de kok niet in zijn beste humeur was. Prijs is wel erg schappelijk.
David W.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Wauw, zelden heb ik mij zo onwelkom gevoeld in een restaurant. Totaal uitdrukkingsloos bar- en bedienend personeel. Ik kon er weinig mee, maar misschien ben ik niet hip-ster genoeg. De locatie is erg fijntjes puur, lekker ruw.... Doch bijna alles werd goed gemaakt door het eten:
Werkelijk een van de beste burgers gegeten in mijn leven (en ik was zelfs een tijdje expat in de US), dus de kok en de dame die met een glimlach de borden opmaakte verdienen een dikke plus.
Toch zijn we voor de koffie reeds vertrokken vanwege de sfeer.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Mijn vriend en ik zijn helemaal fan van Stoom! Wat een aanwinst voor Nijmegen. Heerlijke biertjes, echt top. Decor is ook geweldig eigenlijk simpel maar er heerst gewoon een heerlijk gezellige sfeer! Mijn vriend is hamburgerfan, ter marsch & co (lees beste burger van nederland) is favoriet maar de STOOM burger is bij hem al op plek 2 binnengekomen, en terecht. De burgers smake heerlijk. De laatste keer had ik makreel, de vis ik ook echt een aanrader. Al met al een top plek voor een biertje en grote hap!
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Op vrijdagavond lekker ontspannen gaan eten bij STOOM op het oude Honig terrein. Je moet even weten waar het is maar daarna makkelijk te vinden (wij waren er nu voor de tweede keer). Het eten moet je zelf komen halen bij de bar maar het is ook snel klaar. Wij hadden een heerlijk kaas-vlees plankje vooraf met een paar lekkere biertjes. De hoofdgerechten op het metalen bord zagen er eigenlijk wat karig uit (1 spare rib voor 15,50 en een hamburger voor 13,50 met wat losse frietjes) maar het was wel goed te eten (er zat bijvoorbeeld veel en mals vlees op de spare rib). Een goed plekje om van de zomer te genieten van de zon, een makkelijke hap en een lekker biertje.
Max M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Ben hier laatst met een groep van 6 gaan eten. Erg leuk ingericht en veel sfeer. Het personeel weet erg veel van de bieren. Iedereen van nam de classic burger en we waren het er over eens dat we hier zeker nog eens terug komen.
Een verbeterpuntje is de bediening. Je moet je eigen eten bij de balie komen halen, dit doet wat af aan de beleving.

Al met al heerlijk en gezellig gegeten.
Valerie B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Vorige week hier gegeten op een drukke zonnige dag. Een erg mooie plek met een leuk terras. Ik bestelde de halve kip met friet, deze was op zich goed klaargemaakt (mooi wit vlees) maar was lauw en een beetje taai, leek niet pas klaargemaakt ofzo. Frieten waren ook lauw en een beetje slap. Weinig frietjes ook. Het zou mooier ogen als de frieten in een bakje worden geserveerd, daardoor zullen ze wellicht ook langer warm blijven. De manier van serveren vond ik voor de kip zelf wel prima.
We geven het zeker nog eens een kans! Alleen al voor de biertjes komen we hier graag!
Floor V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Wij hebben gisteren met zijn tweetjes hier gegeten. Overigens zeer moeilijk te vinden (oude fabriekselementen gebruikt voor bewijzering, maar valt slecht op) Ik vond de ongedwongen sfeer die de tent uitstraalt (gedeelde tafels/zelf bestellen aan de bar binnen/bestek in pot op tafel) leuk.
Het eten (simpel, voornamelijk hamburger of gebraden kippenbout) wordt geserveerd op een kantine-achtig metalen dienblad, wat als bord functioneert. Ook leuk, maar wat primitief. Gewoon een Lekkere hap voor wie geen zin heeft om te koken, of in het centrum te zitten.

Het is natuurlijk een hip en happening gebeuren daar. De locatie , in oude fabriek. Er zijn dan ook voornamelijk 'hipsters' te vinden. Dat heeft altijd als risico , vind ik, om prententieus te worden als restaurant, met zon dergelijk concept.

Voor mij mag de prijs iets omlaag. hamburger met friet onder de 12 euro zou goede prijs zijn.
Verder leuke locatie.
AvGelswijk .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Voor het eerst in het voormalige gebouw van de Honigfabriek gegeten bij STOOM. Met de fiets niet erg makkelijk te vinden door de unieke bewegwijzering, maar zeker een bijzondere sfeer door de oude bedrijfspanden.
Eten en drinken moet je zelf bestellen en ophalen bij de bar. Je krijgt een soort klein apparaatje mee dat gaat flikkeren als het eten klaar staat. Er is een uitgebreid aanbod aan bier, ook meerdere bieren die gemaakt zijn bij Oersoep, Nijmeegse brouwer die op hetzelfde terrein staat.
Vooraf een assortiment kaas en vlees, erg lekker en uitgebreid.
De halve kip was lekker, maar wat droog en zout. Doordat een tafelgenoot glutenvrij had besteld duurde het lang voordat het klaar was.
De bediening was vriendelijk, maar doordat je zelf op en neer moet lopen was er eigenlijk geen sprake van bediening.
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
STOOM zit op een wat alternatieve locatie achteraf in een oud fabriekspand. Kom je 's avonds in het donker aan dan is het niet gelijk duidelijk waar je moet zijn.
Het decor is bijzonder. Er is een hoek van de fabriek afgebakend met golfplaten, steigerhout en ander industrieel materiaal. Het geeft een wat bij elkaar geraapt maar tegelijkertijd ook knus gevoel. Ik denk dat je er van moet houden. Toen ik binnen kwam schrok het me Ierse instantie wat af.
De bediening is ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Er is een enorme hoeveelheid verschillende bieren te koop. Met name van de in hetzelfde pand gevestigde Oersoep brouwerij. Je krijgt een goed bieradvies en ze nemen echt de tijd voor je.
Het eten is niet bijzonder. Er staan maar enkele gerechten op de kaart. De kaart is letterlijk niet meer dan dat. Win hadden een kaas-vleesplank vooraf, halve kip met frites als hoofd en een brownie na. Het kaas-vlees assortiment was prima, de kip erg droog en de frites met appelmoes niet bijzonder. De brownie was opnieuw best lekker maar niet bijzonder.
Conclusie: je gaat vooral voor het bier en de aparte locatie.

Goed om te weten: je moet zelf het eten halen bij de bar. Je krijgt een fiche mee die gaat knipperen als het eten klaar is.
Anke .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
STOOM, een zaak waar je echt even naar moet zoeken als je in Nijmegen bent. Weggestopt op het oude Honig terrein vind je deze heerlijk relaxte plek voor een biertje en een echt lekker kippetje van de grill. Destijds (9 sept) was de keuken nog niet helemaal klaar, maar de biertjes werden al wel getapt en men kon een vers kippetje of verse pasta krijgen, uiteraard met huisgemaakte appelcompote en mayonaise (zoals het hoort). Ook lekkere borrelhappen (heerlijke falafel en bierpopcorn?). Extra bewondering voor de keuken en bediening, die, met als enige minpuntje niet uitserveren, maar wel met heel veel passie koken en drank serveren. Nu is de kaart blijkbaar ge-update, dus tijd voor nog een bezoek. Echt een must voor de bierdrinkende bourgondiër.