STOOF

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 21:00
Zondag Gesloten

RiessenseMug .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Stoof, doet zijn naam alle eer aan en zij zijn er - terecht - trots op.
Meer dan 100 verschillende vleesrecepten, iets minder verschillende vis en vegetarische recepten.
Maar als u in Harlingen bent en even buiten het centrum 5 minuten lopen) zoekt, worden uw inspanningen ruimschoots beloond.
Ten slotte de rekening: 25,50 p.p. inclusief voor- en nagerecht. Haast on-Hollandse prijsstelling: klopt we zijn in Friesland!!!
Jacoba M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Sfeervol ingericht restaurant, beetje in de stijl van een bruin café met ,heel toepasselijk, hier en daar een petroleumstel. Bediening erg vriendelijk en kundig .
Dit restaurant is gespecialiseerd in stoofschotels en omdat we moeilijk kiezen konden namen we een proeverij van 5 stoofschotels. Eigenlijk vond ik ze allemaal erg lekker maar de stoofschotels met kip en een sausje waar limoen is was verwerkt vond ik echt bijzonder.Ook het vegetarische stoofschoteltje wat aan goulash deed denken was verrukkelijk .De bijgerechten (o.a. gegratineerde aardappels, koolsalade,knapperig gekookte groente, rabarber ) waren ook voortreffelijk.
Heerlijk gegeten. Ik kom hier zeker terug!
WH J.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Prachtig pand, vriendelijke bediening en bovenal lekker eten. De huisgemaakte kroketten als voorgerecht, uiteraard met stoof inhoud, waren heerlijk. De proeverij van stoofgerechten als hoofdgerecht is ook zeker een aanrader! Veel variatie in de stoofpotjes, heel veel verschillende lekkere bijgerechtjes zorgen voor een 'tafel vol' met eten. Door het slimme ontwerp van de tafels staat dat overigens totaal niet in de weg, echt een briljante uitvinding zo! Het nagerecht was ook verassend en heerlijk.

Dit restaurant heeft gekozen voor een concept (stoofgerechten) en voert dat goed uit en is daarmee onderscheidend van de meeste andere restaurants. Zeker een aanrader om eens te proberen!
Arie O.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Daar wij via de voedselbank dinerbonnen geschonken door restaurant de stoof verkregen hadden zijn wij daar wezen eten. Het aangeboden menu smaakte in een woord voortreffelijk en toen wij aangaven dat een van ons lactose intolerantie heeft werd daar fantastisch op ingesprongen en werd het menu daarop aangepast. Super vriendelijk personeel in een ongedwongen nostalgische sfeer. Tot slot onze hartelijke dank voor de mensen die dit mogelijk gemaakt hebben.
Sjoerd Jacob H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Erg lekker gegeten met het verrassingsmenu. Veel variatie qua smaken en soorten stoofgerechten. Deze uitgebreidde variatie goed gecombineerd maakte dit tot een leuke en lekkere maaltijd.
Rindert E.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Met het gezin hier aangeschoven. STOOF slaat op de leuke specialiteit van het huis: stoofgerechten. We namen zoals velen de 'proeverij' met vooraf lekkere pesto salade met kip en bietensoep. De bietensoep was erg bijzonder.
De proeverij bestond deze keer uit oa vis (makreel) en vlees (een Tunesisch gerecht) en een rundvlees/rode wijn stoofpotje. Erg goede en bijzondere smaken. Wat teveel om helemaal op te krijgen. Bediening heel vriendelijk en ook leuk voor de kids. Hun nagerecht (ijs) mochten ze helpen maken in de keuken. leuk! Decor is mooi, oud pand, mooie bloemen voor de deur, oude piano, boekenkast. De kunst aan de muur vonden wij niet helemaal passen. Vandaar een iets lagere score voor het decor.
Cato H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Heerlijk eten, verassend en de presentatie is ook mooi.
We werden door een enthousiaste iets rijpere man bediend. Erg aangenaam.
We kwamen eigenlijk voor oma haar gehaktballen maar zaten later thuis op de bank met een tevreden buikje Door heerlijke stofjes.
Kortom...een aanwinst voor Harlingen!
Geheco .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Heerlijk gegeten bij Stoof in een fraaie, nostalgische entourage. We hadden het 3-gangenmenu voor EUR 24,50. Voorgerecht bestond uit een Paddenstoelenpastei en voor mijn echtgenote de briesoep. Alles voortreffelijk van smaak. Daarna een proeverij van vier verschillende stoofgerechten. Twee vis en twee vlees. Dit alles omlijst met diverse groentesoorten, patat en rijst. In total stonden er 10 schaaltjes op tafel. Jammer dat er geen warmhoudmogelijkheid hiervoor was. De eigenaar heft alles al geprobeerd maar er schijnt niets in de handel te zijn. De smaken van de diverse gerechten waren adembenemend lekker. Vooral het Limburgs zuurvlees sprong er hierbij uit. Tot slot het geheel afgerond met een vlaflip ijs. Dit alles ook weer zeer smaakvol met apart opgediend warme kersen. De hele entourage ademt een nostalgische sfeer met als hoogtepunt een schouw met daarin een oud fornuis. Kortom, Stoof is een restaurant om terug te komen. Niet duur en fantastisch lekker.
Sierk V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Ook wij hebben lekker gegeten bij STOOF een fantastische brie soep met een tosti met blauwe kaas en peer als voorgerecht , persoonlijk vielen mij de stoofpotjes proeverij wat tegen maar de andere tafelgenoten hebben er van gesmuld.
De service is in een woord geweldig , mijn zus had bij de reservering aangegeven dat ze een glutenvrij dieet heeft en daar hadden ze goed op ingespeeld door haar geroosterd glutenvrij brood met boter en kruiden te serveren ,super!
Ja de inrichting van het restaurant vind ik juist heel goed passen bij de ongedwongen sfeer en krijgt van mij daarvoor een 10.
Wieg .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
We hebben de proeverij geprobeerd en deze is zeer aan te raden. Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving met zeer vriendelijk en gastvrij personeel. De prijs-kwaliteit is uitstekend. Voor nog geen EUR 65,- hebben we met 2 personen een 3-gangen menu gehad met overigens heerlijke wijn inclusief. Wij komen zeker terug.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Het eerste wat opvalt aan het restaurant is de verwarrende vormgeving. Het lettertype, de naam en borden doen modern aan, de inrichting is enorm verouderd. Laminaat vloer, verlaagd systeemplafond met behang. Niet zo mooi.
Op de wijnkaart staan alleen biologische wijnen of duurzame wijnen. Dat is opvallend omdat op de menukaart geen aandacht aan duurzaamheid wordt besteed. Vooraf waren de vegetarische quiche en de uiensoep erg lekker. Ook de stoofgerechten waren prima in orde. De salade was klein, bevatte veel rauwkost en was aangemaakt met suiker. Dat vond ik minder.
Toe het friese kaasplankje. De kazen vond ik te koud, en het was jammer dat er twee gekruide kazen bij zaten die ik beide niet zo lekker vond. Misschien goed de selectie nog eens te heroverwegen. Wellicht is er een kaasboer die oude geitenkaas heeft, of een schapenkaas van terschelling en cranberry erbij in plaats van druif, of is de tinjetaler een leuke keuze...
De bediening is erg vriendelijk. Men maakt het de gasten goed naar de zin.
Geachte ,
allereerst dank voor uw recensie. . Toch willen we graag even reageren op het biologische verhaal. We werken voor een gedeelte biologisch waar onze prijsstelling dat toelaat .Bijna alle groenten en vlees zijn duurzaam maar niet 100 % biologisch, daarom vermelden we dit niet op de kaart
Lialia60 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Ik kan alleen maar lyrisch zijn over de heerlijke stoofpotjes die ik daar gegeten heb. Producten uit de streek (quiche van 4 verschillende Friese kazen. om je vingers bij af te likken) en de toetjes zijn niet alleen heerlijk maar ook prachtig om te zien. (probeer het karnemelkpuddinkje, klinkt niet lekker misschien maar is zalig)
Gfcbeer D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Goede prijs kwaliteit verhouding, lekker gegeten, leuke sfeer en goede bediening. Ik miste alleen wel een kaarsje op de tafels en de actieve verkoop had wat beter gemoeten.