Stobbe

Service8,3/10
Decor7,6/10
Goldschmitt . Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Zaak waar ik graag kom. Lekker dineren met een goeie fles wijn.Op 23/08 helaas geen Fleurie bij de lamskoteletten. De patron bevool ons een rode Loirewijn aan.Prima.Voorafje heerlijke vissoep waar gelukkig geen zalm in zat.
Joost V. Gastronoom (42 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Gewoon
Heel veel keus. Gerechten waar je niet de fout mee in kan. Te veel mayonnaise, bij de patat uit nieuwe schone frituurolie, die lekker helemaal op gaat. Uiterst vriendelijke bediening. Gratis ongevraagd gekoeld water. We blijven er komen, heerlijke steer!
Peter D. Gastronoom (20 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Een heerlijk café in Kralingen Oost, vlak bij de Kralingse Plas. Een bruin café sfeertje dat zorgvuldig wordt gecultiveerd. Met een no nonsense menukaart waarop eenvoudige, maar lekkere gerechten. Wij aten de haasbiefstuk met rode wijnsaus en de zalmfilet met kreeftensaus. Voor een café van prima kwaliteit. Verder: dit café heeft een keur aan goede wijnen! En gezellig is het er altijd. Wij blijven nu en dan komen.
GijsV45 . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Laatste weer eens in de Stobbe wezen eten. Het blijft altijd lekker om dat eetcafé binnen te gaan en in het geroezemoes een eenvoudige maar prima maaltijd te eten. Een klassieker in Kralingen, zullen we maar zeggen.
Ellen Z. Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
We eten hier zeer regelmatig en bijna altijd heerlijk. De prijzen zijn schappelijk, de porties zeer behoorlijk en de bediening is heel voorkomend en proactief, nagenoeg van het niveau van een sterrentent. De inrichting is bruin cafe en dat wordt gecultiveerd. Meestal gezellig druk, dan wel wat lawaaierig maar het voelt altijd goed hier te zijn.
Np . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Al jarenlang een begrip in Kralingen en ook afgelopen Donderdag was het er afgeladen. Desondanks was er genoeg personeel aanwezig om het geheel, redelijk relaxed, in goede banen te leiden. Wat een verademing in vergelijking met sommige andere zaken welke, als het druk is, altijd met een man te weinig lijken rond te lopen! Met zo’n goede service heb je de helft van de wedstrijd al gewonnen.

Ook het eten was echt prima! Redelijk no nonsense maar voor elk wat wils. Vooraf Carpaccio en eendelever en als hoofdgerecht verse noordzee tong. Alles smaakte prima en in combinatie met de goede sfeer en top service heb je al snel een super avond.
Verity M. Fijnproever (7 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Afgelopen vrijdag bij Stobbe gegeten. Ik kom hier al jaren en het is elke keer waanzinnig lekker eten voor een schappelijke prijs. Dit gezegd, moet ik mijn ontevredenheid over vorige week vrijdag uitspreken. Heerlijke mosselen voor... 23 euro?! Ik heb nog nooit in mijn hele leven 23 euro voor mosselen met friet betaald. Iets meer betalen voor goed eten vind ik nooit een probleem, maar 23 euro betalen voor een product wat 7 a 8 euro voor een kilo kost vind ik een beetje teveel van het goede. Ik kan alleen hopen dat iemand een miscalculatie gemaakt heeft. Ik vertrouw erop dat wanneer ik weer mosselen bij Stobbe kom eten (die overigens heerlijk waren), de prijzen enigzins zijn bijgesteld want het eten had deze keer toch een nare nasmaak....
Patrick L. Fijnproever (5 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Stobbe is vanoudsher een begrip in Kralingen. Een goede sfeer met leuke mensen uit omgeving, van student tot rasechte Kralingers, hier mkoet je zeker geweest zijn. Helaas vind ik dat Stobbe niet met de huidige tijd is meegegroeid, behalve de prijzen. De kaart is niet erg innovatief en de prijzen zijn erg hoog voor wat je krijgt. De kwaliteit van het eten is prima, niet verrassend. Wat modernere zaken als sushi ed kennen ze niet. Qua drank is een Aperol Spritz of Pim's ook nog niet tot assortiment doorgedrongen, bier, gode wijn en fris is het adagium. Na lange aleenheerschappij komt er veel concurrentie bij in de omgeving met moderne, goed geprijsde en innovatieve concepten. Ik ben heel benieuwd wat Stobbe hier tegenover gaat zetten, want dat er iets moet gaan gebeuren is zeker!
Willem4321 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij café Stobbe. Sliptongetjes waren heerlijk gebakken en de mooie biefstuk met rode wijnsaus van mijn tafelgenoot was ook van erg goede kwaliteit! Verder was de sfeer erg relaxed en de bediening keurig. Wij komen hier zeker nog terug.
Hans1954xx . Fijnproever (8 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Wel een erg gezellige drukte in de zaak.
Informeel en studentikoos.
Het eten is echter zeker niet met de meeste verfijning gekookt.
Jammer want de prijs is best pittig.
Service prima, decor prima.
Pim D. Fijnproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Gastheerschap is hier aanwezig! Van de vaste menukaart kun je goed eten. De wisselde gerechten zijn aantrekkelijk, soms wat prijzig. Naast de uitstekende huiswijnen zijn de wijnen van het krijtbord ook aan te raden. Nu een rib-eye gegeten, top. Garnituren simpel. Aan de kindermenu's mag wat meer aandacht worden besteed, nu alleen patat met een snack.
Robert V. Fijnproever (5 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Leuke locatie, leuke café sfeer. Service was prima, maar wel wat opdringerig. Laatste slok op uit je glas en daar stonden de dames van de bediening al weer.
Echter, het eten was nou niet bepaald om vrolijk van te worden.
Voorgerechtje; Ceasar Salade. Om te huilen. Een droge berg nauwelijks aangemaakte sla met daarover een berg parmezaan, om het geheel nog droger te maken dan dat het al was. Te ver (aan)gebakken spekjes, stukken 'stronk' van de sla en ga maar door.
Hoofdgerecht; Biefstuk, rode wijsaus. De kwaliteit van het vlees zelf was goed, maar de kok had dichtschroeien wel erg letterlijk genomen. Een aan twee kanten net niet verbrand 'korstje' was het resultaat. Zonde.
Dit alles zou prima zijn als je navenant zou betalen. De prijzen lagen echter tegen 'echte' restaurant prijzen aan.
Jaapvdv . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Gisteravond wederom bij Stobbe gegeten. Was weer top! Service is uitzonderlijk goed en erg lekker gegeten. De hertenrugfilet was heerlijk mals en goed op smaak. Ruime keuze aan wijn en een leuke sfeer in de zaak. Wij komen hier zeker nog eens terug!
DirkC . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2013
Wegens verdwijnen Concordia een nieuwe vaste stek moeten zoeken! Met Stobbe helemaal geslaagd! Super bediening en erg lekker gegeten (saté en ribeye-steak), in een gezellige ambiance. Top
Marco V. Gastronoom (41 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
Hoewel ik al mijn leven lang in Rotterdam woon en dit toch een erg bekend Rotterdams café is, was ik hier nog nooit geweest, afgelopen week dus voor het eerst wel. Het decor van dit restaurant is erg leuk, er is overal wel wat te zien. Ook werden we erg goed geholpen door de bediening, toen het drukker werd wat minder, maar dat is begrijpelijk.
De stobbeburger viel mij echter behoorlijk tegen, standaard zacht wit bolletje met twee plakjes tomaat en een erg stevige burger zonder textuur. De andere hoofdgerechten, saté en biefstuk bevielen wel goed. Ook de desserts die wij aten; tarte tartin en het vanille-ijs met chocolade, waren erg smakelijk.
Al met al: prima plek om te eten, maar neem geen burger.
Rian . Fijnproever (5 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Nog nooit zulke vieze escargots gegeten! Het mag de naam escargots niet krijgen want het smaakte echt nergens naar, behalve naar gemalen 'kaas' uit een zakje waar ze mee gegratineerd waren. Ook de tournedos was niet oké, deze had een weeïge smaak. De frites waren wel goed.
Jammer, want de locatie is best aardig en het personeel is top!
Paar biertjes erbij en een kop koffie toe en de rekening bedroeg 50 euro. Naar mijn mening een schandalige prijs...
Barca2012 . Gastronoom (23 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2013
Op 28 mei hier samen met een vriend gegeten . Sfeer is en blijft relaxed hier en hadden een tafeltje op verhoogd gedeelte .
Direct gevraagd of wij iets wilde drinken en dat is prettig . Het wordt minder prettig als je glas leeg is en direct wordt gevraagd om weer iets te drinken . Dit is de hele avond doorgegaan en begint op een bepaald moment te irriteren. Personeel is vriendelijk maar getraind om het maximale bedrag "uit" een tafel te halen qua consumpties.
Eten is ok en wij hadden een Carpaccio en een Cesar salade vooraf . Perfecte dressing bij de salade en Carpaccio vers van smaak .
Hoofdgerecht 2 X een tournedos. Hierbij wat frites en salade maar voor een veel te hoge prijs van € 25.50 per stuk. Zou kunnen maar niet voor ongeveer 150 gram.
Na hoofdgerecht afruimen wordt direct gevraagd of je een dessert wilt.

Totaal bedrag zeer pittig oa door de fles wijn die ook te hoog is qua prijs en de consumpties die min of meer worden opgedrongen .

Kortom: blijft een leuke zaak gezien het publiek maar prijzen te hoog voor bruin café en veel te agressief in benadering voor consumpties.
Daarnaast kan het interieur wel een kleine aanpassing ondergaan zonder het karakter te verliezen .

Kritischelekkerbek . Fijnproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Vertrouwd en gezellig. Keurig attente bediening. Geen muziek wat in het bruine cafe voor een zeer goede sfeer zorgt.
Het eten is altijd van dezelfde vrij hoge kwaliteit. De prijzen zijn zeker niet goedkoop, maar, altijd goed en lekker.
Ik eet hier zeker 1x per maand, en blijf dat voorlopig met liefde doen.
T-deboer . Fijnproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Ik kom hier al jaren, en al jaren is het prima vertoeven hier.
Sinds mijn studententijd niets veranderd, nog steeds goede bediening, lekkere stobbe burger, lekkere salade geitenkaas, lekkere sate. Alles vers en goed bereid. Zoals het moet zijn.
Ahaitsma . Fijnproever (5 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Gezellig eetcafé, waar je prima een hapje kunt eten. De sfeer is goed, maar meer dan een eetcafe moet je niet verwachten.