Stempels Restaurant

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Stempels Restaurant

10 minuten lopen van Station Haarlem
  • Kom je met de auto?
    Stempels heeft geen eigen parkeergelegenheid. Onder het hotel kunnen gasten tegen betaling parkeren in de openbare parkeergarage "De Appelaar", welke 24 uur per dag geopend is.

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00

Kan beter
Kan beter
Jacob85 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Wat moet je een capriolen bij jullie op het terras krijgen om aandacht te krijgen van het bedienend personeel, zwaaien, roepen, oogcontact het wil allemaal niet helpen. Misschien is dit meer te wijten aan keuzes in het management dan aan de zeer onervaren middelbare schoolkinderen die deze vakantie wat aan het bijbeunen zijn.
Na tweemaal een pint te hebben besteld en een vaasje te hebben ontvangen hebben wij er ons maar bij neer gelegd.
Het plankje is ok geprijsd, met kaas, worst, tonijnsalade en zalm. Maar doe er 1 of 2 euro bovenop en je kan veel mooiere kwaliteit serveren.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Er wordt een waterige uiensoep geserveerd met daarnaast een gebakken stuk brood met wat licht gesmolten kaaskorrel, dit blijkt een "kaascrouton te moeten voorstellen. De slechtste imitatie van de traditionele Franse uiensoep die ik ooit heb mogen aanschouwen.
Dus echt niet veel "soeps".
Luc L.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Het begon goed met snel uitgeserveerde voorgerechten. Toen ging het mis....
We moesten anderhalf tot twee uur uur (!) wachten tot er een hoofdgerecht kwam, ondanks herhaaldelijk aandringen en om een realistische verwachting vragen. Ons kleine meisje van 6 hield het echt niet meer.
Toen het eindelijk kwam was het zowel te koud als waren er hele stukken groente nog rauw. Echt schandalig.
Als toelichting kregen we dat er een groep van 82 gasten was die pas eergisteren hadden gereserveerd terwijl ze maar 1 kok hadden ingepland voor die avond! (plus 4 leerlingen).
Wat fout ging: De manager had nooit andere tafels beschikbaar mogen stellen met deze wetenschap. De service en het eten waren echt onder de maat.
We hebben als genoegdoening 1 drankje gekregen, ergens toen we al een uur zaten te wachten, maar moesten uiteindelijk wel de volle mik betalen. Nogmaals schandalig. Gebrek aan service en inlevingsvermogen.

We hadden beter verwacht vanwege de goede recensies. Hadden ze alleen maar een slechte avond? Of zegt dit meer en zijn die recensies niet eerlijk verkregen??
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
op vrijdag 14 oktober hier gedineerd. A la carte. We kregen zegge en schrijve 1 stukje zeebaarsfilet, dus nog geen half visje als hoofdgerecht met minimale garnituur. En dat voor 20 euro. Dit is echt veel en veel te weinig voor een a la carte hoofgerecht. Op onze opmerking hierover werd zelf toegegeven dat er vaker klachten over kwamen, en dat ze best duur waren, dus keukenbrigade doe er iets mee. We kregen een kopje koffie van het huis, heel aardig maar lost niets op natuurlijk.
Tevens moest voor brood apart betaald worden, zelfs de bijgaande aoili stond nog voor 70 cent op de rekening. Beetje idioot.
Volgende keer zoeken we een ander restaurant, er zijn genoeg leuke restaurants in Haarlem.
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Eerst kregen we de koffie en thee, waarbij 1 persoon de appelstrudel kreeg. De andere 3 kregen 10 minuten later de kwarktaart. Geen aanrader! De reden waarom we op de taart moesten wachten was dat het terras wel geveld was met 500 mensen???? Taart was niet lekker, diepvries en dat voor € 4. Waarom geen lekker vers gebak van de bakker? Ons diner gaan we hier niet doen!
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We hebben lekker gegeten in restaurant Stempels. We waren met zijn achten en dienden op voorhand menu te kiezen. We opteerden voor 5-gangen menu. Alles was lekker. Ook de wijnen waren prima. We zaten in een mooie, gezellige kamer.
jaapnieman .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Vandaag hebben we ter afsluiting van een paar dagen "Bloemendaal" een kopje koffie met gebak gedronken op het terras van Stempels. Dit was geen groot succes. Bij aankomst stond er een vrachtwagen van een horecaleverancier te loeien. Wij dachten dat die wel spoedig weer weg zou gaan, maar dit was niet het geval. We bestelden 1 koffie, 2 thee en 3 stuks gebak bij juffrouw 1. Het gebak kwam als eerste door (gebracht door juffrouw 2) en we hadden er zin in, dus begonnen er maar vast aan. Na een minuut of 10 kwam de koffie en thee (weer andere juffrouw 3). Wij permitteerden ons om daar een opmerking over te maken, maar dat werd afgedaan met de verklaring dat er "veel koffie werd gedronken". Het terras was echter nog lang niet voor de helft gevuld, dus hoe kan dat?
De vrachtwagen stond ondertussen nog steeds te loeien zonder dat daar ogenschijnlijk iets gebeurde, en door de irritatie die ontstaan was zij we bij de receptie gaan informeren naar de gang van zaken. Men kon daar uiteraard niets aan doen. Wij hebben echter geadviseerd om er wel iets aan te doen, want het leek ons allemaal onnodig lang te duren en het verpestte voor ons de ambiance die we verwacht hadden. Tenslotte merkten we op dat men ons wellicht voor die aanhoudende vrachtwagen had kunnen waarschuwen, maar dat bleek niet mogelijk omdat men niet wist hoe lang hij precies zou blijven.
Wij hebben koffie, thee en gebak afgerekend (21 Euro precies) en toen we vertrokken stond de vrachtwagen er nog.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
In Haarlem staat dit fijne restaurant bij de prachtige Bavokerk. De ontvangst verliep moeizaam. We hadden om18 uur gereserveerd maar we werden naar de bar verwezen omdat de tafels nog niet opgedekt waren. Rond 1820 konden we aan tafel, toen ik hier iets over opmerkte kreeg ik te horen dat ze het druk hadden. ( vandaar het 6-je voor de service).
Gelukkig was het 4 gangenmenu met bijpassende wijnen voortreffelijk. Ook de bediening was verder goed. Zeer smakelijke gerechten.
Goede prijs/ kwaliteit verhouding.
Ponfoort .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Kerst bij Stempels: een aanrader
Uitstekende gerechten ( zalm, grietfilet, hertebiefstuk, kalfsentrecote) in een sfeervolle ambiance. De kruidkoek saus bij de hertebiefstuk was voortreffelijk. Openhaardvuur, smaakvol decor, in een karakteristiek pand. De bedieding was volledig toegesneden op het bereiden van een onvergetelijke lunch. Wij komen terug
Marreke P.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Vandaag in de stromende regen bij stempels naar binnen gevlucht Onze vaste stek in de woonkamer van de familie Enschede bleek vol. Uitgeweken naar de brasserie. Heel knus bij het raam. Uitzicht op de st bavo. Binnen gezellig licht en buiten de led lampjes in de bomen. Wat wil je nog meer. 2 witte wijn. 2 corenwijn en een stempel plateau voor twee ad 8.50 pp. Dit bleek een perfecte keuze. Heerlijke kroketjes vlammetjes brie zalm en coppa. Alles van uitstekende kwaliteit en ....op temperatuur en niet steenkoud. Oh wat waren we even gelukkig. Ook om de vriendelijke bediening. Dat zijn wij in Amsterdam helaas vaak anders gewend. Dus een goedkeurings stempel voor Stempel. Hulde
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Op uitnodiging gegeten hier, deze keer, na er in de afgelopen jaren, sinds de start, zelf drie keer te zijn geweest, voor een diner, dat altijd een (zeer) ruime voldoende scoorde.
Deze keer het 'all-inclusive verrassingsmenu', wat een prima en sympathieke keuze is, vanwege dat alle dranken, incl. bruisend entree, inbegrepen zijn. Helaas bleek het wat lastig aangezien één der tafelgenoten geen wild wilde, het menu eenvoudig op dat onderdeel aan ter passen. (Terwijl dat erg eenvoudig zou moeten zijn)
Gerecht waren goed; prima van portionering en smaak. Niet overdadig en jammer genoeg deze keer ook niet verrassend. Dat was, zeker in het begin, wel anders. Het is geen commentaar, maar een stijgende lijn of ontwikkeling viel hier eigenlijk niet op te merken, terwijl ik daar wel op gehoopt had. Wijn-spijs was erg goed voor elkaar, ruime glazen en mooie wijnen.
In eerste instantie een vrij hel verlichte ruimte, maar na een opmerking stemmig gedimd. Wel gehorig; een grote groep was vrij nadrukkelijk aanwezig. Gelet op het feit dat er meerdere ruimtes zijn, beter apart te zetten; is prettiger voor hen en de overige gasten.
Kortom; voldoende van kwaliteit, maar in relatie tot de euri's misschien wat overpriced.
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Waarom bij de thrill grill een matige burger gaan eten, als er bij de buren (Stempels) gewoon een prima burger wordt geserveerd? Bij Stempels hebben ze WEL begrepen hoe je dat doet. Goed broodje, top burger, goeie galapeno peper saus. Lekkere friet erbij (en niet te weinig ook) en zelf gemaakte coleslaw. Ik miste alleen de ketchup, maar daar had ik ook gewoon om kunnen vragen. Helemaal niks op aan te merken. Bediening jong, snel, gezellig misschien iets te amicaal. Locatie helemaal top. Tafelgenoten dachten er precies zo over. Hier gaan we nog wel eens een burger eten. Verder geen heel spannende kaart, wel veel en lekkere borrelhapjes. Lekkere Italiaanse (rode en witte wijnen) en variatie in biertjes op de tap. Alles voor een redelijke prijs. Prima!
MichielvO .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Wederom heerlijk gegeten en heerlijk verzorgd. Mijn dochter had zalm met risotto gemengd met coquiles. Ik mocht even proeven. Was bijzonder smaakvol. Zelf een stukje lam met asperges. Ook uitstekend. Met hierbij ook weer - net als alle eerdere keren - een heerlijke wijn. Wat steeds opvalt is dat het geheel klopt. Echt aardige bediening met veel zorg en plezier, uitstekend eten en een fijne sfeer.
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Ivm een groepsuitje hebben we met ca 35 personen gegeten bij Stempels. Het diner vond plaats in een eigen zaal (dus geen "last" van andere gasten en belangrijker: zij niet van ons). Hier kregen wij heerlijk 4-gangen verrassingsmenu waarbij het restaurant ook op het laatste moment nog rekening hield met dieetwensen. Flexibiliteit, klantvriendelijkheid zijn bijzonder goed! Absoluut pluspunt is ook - gezien onze activiteit die dag - de centrale locatie in Haarlem.
Enige minpunt was wellicht dat er tussen het tussen- en het hoofdgerecht wat veel tijd zat, maar hier hadden we zelf afspraken over kunnen maken, stel ik me voor.
In ieder geval voor groepen een absolute aanrader. Maar ook in een kleiner gezelschap zou ik de keuken en gastvrijheid graag opnieuw uitproberen.
FR95 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Afgelopen weekend een weekendje Haarlem geweest samen met mijn vriend. We hebben erg genoten van een heerlijk 5 gangen verassings menu. Ik hou zelf niet erg van vis en kaas en alle gerechten werden hier netjes op aangepast. Ook het decor zag er netjes uit en de bediening was top! Een echte aanrader.
Nelly-b .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Mijn favoriet in Haarlem !
Laat je verrassen door het 4 gangen menu met bijpassend wijnarrangement en je begrijpt waarom wij hier iedere maand terug keren. Puur, smaakvol, eerlijk eten! Top bediening, met name summerette.
AmarensTessa .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Tijdens een weekendje weg met mijn zus gegeten bij Stempels in Haarlem. Wij hebben buiten gegeten dus ik heb geen indruk gekregen van het decor. Maar het eten vonden wij echt heerlijk!!! Wat een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij hadden gekozen voor het drie gangen menu en elke gang was kwalitatief erg goed. Vriendelijke bediening maar vooral om het heerlijke eten komen wij zeker terug! Complimenten.
MMM1968 ..
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Voor de eerste keer naar Stempels. Gek genoeg vinden we het restaurant niet zo sfeervol, en dat in zo'n mooi oud pand.
Stempels serveert gerechten in klassieke stijl. Het mag soms iets avontuurlijker, maar het is wel allemaal met zorg en goed bereid. Het tussengerecht is trouwens lekker én wel verrassend: uitstekende op de graat gebakken kabeljauw met een smakelijke kingboleet en een cassoulet met tuinbonen.
Het wijnarrangement is uitstekend en de service is prima. Al met al dus een goed diner in Stempels.
Nathanael H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Super plek om te lunchen ik had de huisgemaakte hamburger. Wat was dat lekker. Mooie locatie in stad Haarlem de sfeer vond ik klassiek stijl. Aanrader om daar te eten !!
Marcel Z.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Hoewel de fraaie restaurantruimte bij Stempels werd geschilderd was de vervangende locatie ( in de ruimte waar anders de brasserie wordt gevoerd) adequaat. Amuse van een cake van doperwten met dressing met bloemtoppen was geslaagd. Voorgerecht van octopus en grote garnalen met diverse sauzen ook prima.
Hoofdgerecht lamsbout met zwezerik was een tweeledige beleving: de lamsbout mooi, de asperges super...maar de zwezerik in kleine stukjes gefrituurd: dus de textuur en de mooie romige smaak onherkenbaar. Bijzonder jammer.
Risotto van disgenoot uitstekend, vegetarisch menu voor andere disgenoten ook prima!

Correcte, betrokken en goed gedoseerde aandacht van de zwarte brigade!

Ergo: aanbevolen eetplek met kritische noot naar de verwerking van zwezerik!