Stempels Brasserie

Zaterdag en Zondag vanaf 08:00

Duur
MER73 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hier met de familie geluncht. Wij waren met een klein gezelschap, maar kregen een 'eigen' kamer, superlocatie, mooie ornamentenplafonds, schitterend pand. De bediening was zeer correct en werd bij het uitserveren van de hele groep snel opgeschaald zodat iedereen op hetzelfde moment te eten kreeg. Dit is voor mij een groot punt van ergernis als dit niet gebeurt, maar dat verliep hier perfect. Het eten was gewoon ok, maar de ambiance is service waren in dit geval belangrijker dan de daadwerkelijke lunch. Ik zou hier zeker met een groep nog eens terugkomen.
H E.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Bediening prima ook vrij vlot. Maar entrecote met bijgerechten matig tot slecht. Half warm en slecht doorbakken met half rauwe groenten. Weinig smaak v/d entrecote en de saus marginaal. Klein bakje friet met weinig mayo voor 2 personen. Alle bijgerechten waren simpel en half rauw. Slechte prijs kwaliteitsverhouding.
Melissa R.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
We hebben gisteren op een zonnige dag met wat vrienden bij Stempels geborreld en gedineerd. Bij de borrel vielen de borrelhapjes tegen. Satekroketjes hebben we zelfs lagen staan, gewoon niet pittig en smakeloos. Maar vooral het diner was echt niet ok. Ceasar salade met sardientjes, paste er echt niet tussen. De mozzarella was smakeloos. De patat was niet lekker (te kort gefrituurd, dikke frieten waarvan de binnenkant niet goed gaar was...) en de kaas op de hamburger leek wel een plastic plak! Staat zeker niet in verhouding tot de prijzen die gehanteerd worden.
De wijn was lekker en de service was goed maar eten doen wij hier zeker niet meer.
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vrijdag aangekomen in Haarlem voor een weekend shoppen en meteen viel ons het prachtige terras op van stempels, eerst maar eens koffie met een appel gebakje besteld, dat smaakte voortreffelijk, en ook s'middags maar weer terug naar deze prachtige plek om een lunch te gebruiken, we hadden de kroketten met brood besteld, aan de smaak viel niets aan te merken maar het had voor mij wel wat spannender gemogen erg simpel opgemaakt, ik had van dit restaurant meer creativiteit verwacht. al met al wel het mooiste terras van Haarlem centrum, net buiten de drukte van de grote markt, met vriendelijke snelle bediening.
H T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Eten is prima. Ik had de vis. Mooi opgemaakt met veel verschillende groente erbij. Salades van mijn tafelgenoten zagen er ook goed uit. Voor vegetariers is er niet veel keus. Meerdere wijnsoorten om uit te kiezen voor een glas wijn. Ook leuk dat deze uit de fles aan tafel wordt ingeschonken.
Bediening was heel alert. Hield goed in de gaten of we nog iets nodig hadden.
Leuke locatie midden in het centrum.
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Teyler museum, Frans Hals museum en daarna lunch bij Stempels. Mooi uitzicht op de St Bavo en zeer vriendelijke bediening. Plateau Stempels voor 2 personen, met diverse tapas had wat specialer gekund; gewone supermarkt olijfjes en de Iberico was wat ingedroogd. Wel een lekkere Rueda erbij en het uitzicht, de bediening en de ambiance maken veel goed.
Ruud547 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Avondje Philharmonie. Er voor even gezellig naar Stempels. In de zomer vaak buiten wat genomen en voor het eerst binnen. Wat een mooie ambiance, die Brasserie. We waren met zn tweeën en kregen een gezellig plekje bij de schouw.
Stuk voor stuk aardige mensen die daar werken en het je echt naar de zin maken. Flesje wijn vooraf kwam snel en voor een eigenlijk verrassend lage prijs. Dit zelfde gold voor de menukaart die alleszins netjes geprijsd was.
Mij echtgenote ging voor het menu en ik voor a la carte.
Wat een mooie en heerlijke gerechten. Leuk ook dat volgens mij verschillende mensen uit de keuken de gerechten opdienden.
Letterlijk een heerlijk en succesvol "voorprogramma" voor het concert. Gaan we zeker weer doen want dit is een echte aanrader. Niet vergeten een leuke tip te geven want ook de dames die het geheel omlijstten deden het top.
Super ervaring dus.

Maayke B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Parkeren in de Appelaar, een biertje als apperatief bij In den Uiver en eten bij Brasserie Stempels. Zo relaxed in Haarlem. In de Brasserie kregen we een tafel op een mooie plek in het pand. Het was rustig want niet druk maar ook geen luide muziek. ideaal om bij te praten onder het genot van lekker eten. Als klein hapje vooraf 2 oesters die heel erg goed waren en mooi opgediend. Een aantal namen het drie gangen menu van €27,50 met vooraf serranoham, hummus, groene curry dressing, hoofdgerecht was parelhoen met schorseneren, wortel, spruitjes, een koolblad en pastinaak-dragon-boter saus en een dessert van gebakken banaan met een chocoladesaus, kaneelijs en een vanillemousse met een beetje advocaat. Alles was perfect klaargemaakt. Een ander nam: plateau Stempels als voorgerecht. Zeer uitgebreid met allerlei hapjes voor de schappelijke prijs van €8,50. En als desert de sticky toffee pudding met rum en zalig koffieijs. Het was gelukkig mogelijk om het hoofdgerecht van het 3 gangen menu los te kiezen. De parelhoen was zeer sappig en mals, de schorseneren, spruitjes, wortel en kool was heerlijk. De saus was goed maar je kon de dragon en pastinaak niet echt proeven. Smaakte meer naar roomboter. De desserts waren prachtig opgemaakt en heerlijk. De bediening was heel prettig, aardig en niet te veel op de voorgrond. Onbegrijpelijk dat dit niet stampvol zat met mensen. Is de concurrentie groot in Haarlem?
Hekel011 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Matige prijs/kwaliteit verhouding: vlees was OK, vegetarisch en vis erg weinig en niet bijzonder lekker. Bij gerechten rond de 20E is apart rekenen voor de frites/salade /brood/tapenade (!) vrij treurig. Wijn ronduit matig.
Service vriendelijk maar slecht management: om alles meerdere keren vragen en lang wachten.
De plek is prachtig en zou beter verdienen.
Mnijk .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Wij eten in deze fijne brasserie regelmatig een weekmenu (€27,50). De stabiel goede kwaliteit van het eten is voor ons reden om een keer een recensie te schrijven. De koks gebruiken lekkere producten en combineren verrassende smaken. De wijnen zijn goed en gunstig geprijsd. Het personeel is zeer vriendelijk en flexibel.We voelen ons altijd welkom! Verzoeken om eventuele aanpassingen van het menu worden makkelijk gehonoreerd. Chapeau!
Caty B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Zomaar binnen gelopen aan dit drukke plein. Inrichting van de Brasserie, is beetje kaal, stoelen niet comfortabel. Maar het eten is erg goed, een prachtig klaargemaakte kalsoester, met een zacht sucade stuk. En de haasragout wqas ook heel lekker. De frietjes hadden iets knapperiger gekund.Aardige jonge bediening.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Afgelopen zaterdagavond hebben wij bij Stempels gegeten. De zaak is mooi ingericht, maar het is wel erg licht binnen. Als het licht een beetje gedimd zou worden, zou het nog veel gezelliger zijn.
Het eten was heerlijk! Zelf had ik het Plateau Stempels vooraf, fijn om van alles te proeven. De zeebaars als hoofdgerecht was erg lekker, maar wel wat weinig. Hierdoor was er nog wel ruimte voor de heerlijke trifle. De pinot grigio was ook erg lekker.
Het personeel was erg attent en past zich goed aan aan het gezelschap.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Stempels Brasserie ligt in hartje Haarlem, op een prachtige locatie. We hebben bij het bestellen van onze drankjes om een mandje brood gevraagd. Curieus dat er op de rekening 2x een bedrag gerekend wordt, terwijl we gewoon een mandje vragen, enfin. Qua hoofdgerechten is het voor een vegetariër geen feest. Je hebt de keuze tussen salade en salade. Ik heb dus maar voor de Salade Stempels gekozen. Ik heb in een eerdere recensie gelezen dat iemand klaagt dat de kip die daar oorspronkelijk in hoort niet vervangen wordt door iets anders vegetarisch. Dat viel mij ook al direct op. Tevens was de hoeveelheid voldoende als voorgerecht en niet als hoofdgerecht. Mijn tafelgenoot had Zeebaarsfilet gekozen. De filet was goed klaargemaakt maar ook hier is de hoeveelheid teleurstellend. Zeker voor de 20,-- euro die je moet betalen voor 2 kleine stukjes. Voor eventuele aanvullende zaken als frites of salade moet je apart betalen. Kortom, de smaak was voldoende maar niet meer dan dat.De bediening was weinig oplettend. Een flesje water besteld en naar een kwartier nog maar eens naar gevraagd. Hetzelfde gebeurde met de rekening. Wij hadden het gevoel in een heel duur eetcafé te hebben gegeten.
Ma Rian H.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wij hebben zaterdag heerlijk geluncht op het terras. De groene Gazpacho was heerlijk fris en op smaak. Weer eens iets anders dan rode Gazpacho. Ook het broodje Tonijn was heerlijk. Ook hebben mijn vriendin en ik een Haarlems biertje gedronken. De bediening was vlot, vriendelijk en geïnteresseerd in ons dagje Haarlem. Ook kregen we van haar nog wat tips over Haarlem. We komen graag terug naar Haarlem en naar Stempels.
Cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Prachtig pand, vriendelijke bediening. Het eten had een niveau hoger gekund.
De entrecote was niet lekker gebakken, de vis was goed, maar het groentegarnituur viel tegen en al met al was alles met weinig fantasie in smaak klaargemaakt. Prima wijnen!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Al eerder gegeten in Stempels Restaurant en nu eens keer in de Brasserie. Qua ambiance is dit een groot verschil; geen gedekte tafels met obers op stand-by die gelijk lege wijnglazen bijvullen, maar tussen de kranten in een donkere eetzaal.

Het eten blijft erg goed, vooraf heerlijke oesters en een 'Plateau Stempels' met meerdere tafelgenoten een diversiteit aan voorgerecht hapjes is verorberd. Daarna aan de runderbiefstuk, die 'gewoon goed' was; niet spannend maar solide. Zilveruitjes, spek en jus erbij waren goed. Ik had geen dessert, maar een cappuccino.

Hoewel bij ons de service goed was, zagen we wel verscheidene tafels waar erg lang gewacht moest worden en deze mensen hadden duidelijk mindere avond.

De gerechten op de kaart zijn aan de veilige kant en er is niet heel veel keuze. Dit gecombineerd met de minder sfeervolle ambiance zal mij niet snel doen terugkeren naar Stempels Brasserie.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Stempels is gelegen in een prachtig historisch pand (voorm. drukkerij Joh. Enschede) en hierin zit een hotel, een restaurant en een brasserie. Deze richten zich klaarblijkelijk op verschillend publiek. Ik heb bij de brasserie gegeten maar ondanks dat ik kan accepteren dat de kwaliteit hier minder is dan in het restaurant, vond ik de prijs-kwaliteitverhouding erg tegenvallen. De ontvangst en service vond ik afstandelijk en onpersoonlijk, bediening kwam tijdens de gangen ook weinig tot niet langs (wellicht onderbezetting) en leek ongeinteresseerd. Wellicht was dit in de keuken ook zo, in ieder geval kwam dit ook tot uiting in de gerechten. Hoeveelheden erg weinig van alles, ik had zelf een maaltijdsalade (vegetarische variant echter werd er niet aangegeven wat er extra was of hoe dit aangepast zou worden) maar qua hoeveelheid vond ik dit eerder een voorgerecht. Opmaak van de borden liet ook te wensen over, zeker van het dessert dat ook niet aan onze verwachtingen voldeed en zeker de prijs niet waard was. Heel jammer, het is een prachtig pand met veel potentie maar mijn gevoel en ervaring zegt me dat er het een en ander niet goed zit in de organisatie, inclusief bediening en keuken.
Erg vervelend om te horen dat uw avond niet aan uw verwachting voldeed. Wij maken geen onderscheid op het gebied van kwaliteit. De vegetarische variant van de maaltijdsalade, kent geen vervangende producten, maar wordt wel rijkelijk gevuld met de overige ingrediënten. Onze collega dacht dat hij dat goed had uitgelegd. Het dessert, gepofte ananas, wordt door de chef-kok opnieuw bekeken/samengesteld. Zijn u en uw gasten nog goed thuisgekomen, na problemen met de BIOS-taxi?

Reactie van proever:

De extra ingredienten waren niet van tevoren uitgelegd, uw collega gaf ook aan dat voor iemand die het 'origineel' niet kent dat dan niet zichtbaar is. Heb de tip gegeven dit er de volgende keer bij te vertellen van te voren.
Ja, het vervoer is uiteindelijk goed gegaan, mede met dank aan de attente collega die dit goed heeft beleid, dank voor de bezorgdheid en belangstelling.
Eetbeter2 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Geweldig terras in het centrum van Haarlem. Erg groot ook en daarom is er waarschijnlijk gekozen voor een organisatie die misschien handig is voor het restaurant, maar niet zo klantvriendelijk is. Veel personeel dat elk een eigen taak heeft. Op die manier is het moeilijk de persoon te bereiken die de bestellingen mag opnemen. De wachttijden zijn ook erg lang. Ook bijzonder; als we een cappuccino vragen na afloop wordt ons dat afgeraden omdat het lang zal gaan duren...
Het eten is overigens prima. Lekkere mosselen in goede porties. Geef het personeel wat meer verantwoordelijkheid en het is een toptent.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Op een mooie lentedag rond het middaguur neergestreken op het overvolle terras. Bediening loopt voortdurend voorbij, maar lijkt ons maar moeilijk op te merken. Uiteindelijk zelf maar even de vuile vaat van de vorige terrasgangers op de balie gezet. Misschien trekken we zo de aandacht. Als we uiteindelijk na een slordige tien minuten een keurige heer aanspreken, geeft die aan eigenlijk niet van de "opname" te zijn, maar wil ons wel terwille zijn. Na een "Wat wilt u dan ?" Bestellen we een flesje Franse Rosé en twee broodjes. Na het brengen van de rosé wachten we maar liefst veertig (!) minuten op de broodjes. Het is dat het zulk lekker weer is in het zonnetje..... Naast ons probeert iemand ook een bestelling te plaatsen bij een passerend meisje. Met een "Ik ben niet van de opname" mindert ze niet eens vaart, en is weer uit het zicht. Met "Ik roep iemand voor u" had ze vele malen gastvrijer geweest...... De broodjes blijken ondanks de idiote wachttijd erg lekker. Goeie (Ierse) hamburger, sappig en mooi gepresenteerd. Toch jammer, want entourage en eten zijn prima. Professionaliteit in de bediening is ernstig noodzakelijk en voor verbetering vatbaar. De gast heeft geen notie hoe de processen van een horeca uitbater in elkaar steken, en kun je dus moeilijk uitleggen dat je "niet van de opname bent".........
Elvira V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Meerdere ingangen waardoor een beetje rommelig. Sfeer is goed. Werden prima geholpen.
Gekozen voor een venkelsoep die zowel vegatarisch of met garnalen besteld kon worden.
Smaak was goed, smaakte niet echt naar venkel. Daarna kregen we de tosti met ham, kaas, en een gebakken eitje er boven op. Was wat eenboudig. Deze hadden we gelijk besteld maar kwam pas nadat we de soep op hadden. Fijn omdat we 2 warme lunch gerechten hadden besteld.
Prima lunch maar niet spetacular.