Steaks & Chardonnay

Boomstraat 37 3311 TC Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant Steaks & Chardonnay

Culnair bolwerk in Dordrecht

Je vindt Steaks & Chardonnay in Bellevue Groothoofd, het culinaire bolwerk van Dordrecht. In dit sfeervolle restaurant kijk je uit over maar liefst drie rivieren: de Oude Maas, de Noord en de Merwede. De specialiteit is natuurlijk de steak, dus die moet je zeker proberen! Vraag er een goed glas wijn bij en je dag kan niet meer stuk. Ook een uitstekend adres voor een (zaken)lunch of gewoon een kop koffie met een zoete lekkernij.

Meer informatie over restaurant Steaks & Chardonnay

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wij waren met een gezelschap en arriveerden op het mooie terras aan de Maas.
Na verloop van tijd verkasten wij naar binnen omdat het kouder werd.
Het personeel was de rest van de avond druk met het opruimen van de terraskussens, liep heen en weer, stootte verschillende malen tegen mijn stoel en liet continu de deur openstaan waar precies de wind op stond. Wij gaven aan dat dit vervelend was, want het was gewoon koud. Aan het eind van de avond pikten ze dat pas op en ging de deur eindelijk dicht. Ze deden hun best, maar een beetje meer attent had men hierop wel kunnen zijn, ook gezien het niveau van het restaurant.
Het eten was van goede kwaliteit, maar erg kleine porties.
Wij kregen geen brood en boter en ook bij het hoofdgerecht geen aardappeltjes of patat. Omdat wij te gast waren, hebben wij maar niet gevraagd of dit een bewuste keuze was, want dan kan ik niemand iets kwalijk nemen.
Het dessert van aardbeien, sabayon en ijs maakte veel goed.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Vanmiddag neergestreken op het teras voor een lunchmenu. Achter ons vertelt een heer de dames van de bediening dat ze vooral moeten lachen naar de gasten. Ik denk dat hij beter de dames instructie kan geven wat er in het lunchmenu zit, want dat weten de dames niet. Bij poging nummer 4 (sic!) komen we erachter dat het gaat om een gerechtje van zalm, lam als hoofdgang en koffie/thee. Vooruit maar, het zonnetje schijnt en we hebben trek. Wat opvalt is dat het personeel, in totaal 3 dames en 1 jonge heer, volstrekt langs elkaar heen werkt. Er wordt blijkbaar geen terrasindeling aangehouden, waardoor soms te vaak hetzelfde wordt gevraagd, en blijkbaar ook dingen worden vergeten, zoals het aanreiken van de menukaart. Dan het eten: voor een menuprijs van 30 euro pp, voor Dordrecht aan de hoge kant, mag gerust brood erbij geserveerd worden. Dat gebeurd niet en dat is jammer. Ook wordt niet gevraagd of we evt. tegen meerprijs (niet mijn voorkeur gezien de prijs) brood willen, 2 gemiste kansen dus. De gerechten zijn qua smaak ok, al valt de portionering, met name bij het voorgerecht van zalm, tegen. 2 ietwat zielige rolletjes zalm, dat kan stukken beter. Nadat de gerechtjes naar binnen zijn gewerkt, vragen de dames van de bediening zich onderling af of de koffie en thee van het menu nou met of zonder friandises moet worden uitgeserveerd. Doe dat gewoon binnen en niet hoorbaar voor de klant. Nadat het overige personeel nog een aantal drankjes wilde uitserveren aan het verkeerde tafeltje, arriveert de koffie en de thee voor de dame, inclusief een kleine uitleg bij de twee fiandises. Ik moest zelf nog om een theezakje vragen, dat was men blijkbaar vergeten. Mijn advies aan de chef hier: geef het personeel wat meer instructies dan alleen maar lachen.
Roy V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk gegeten op een prachtige locatie op het terras aan het water. Aanrader is de runderlende vooraf die was helemaal top!
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We hebben zondag heerlijk op het terras gezeten van Steaks&Chardonnay in Bellevue. Wel een beetje verwarrend waar je nu zit in Restaurant Blanc of Steaks&Chardonnay op net terras. Een nieuw terras, lounge gedeelte met leuke branders. We bestelde eerst een bittergarnituur. Geserveerd op een mooie plank. Ham soorten, kaas, olijfjes, garnalen bitterballen..lekker.
Daarna hebben de de aangeprezen entrecote besteld. Mooi gebakken met eigengemaakte frieten, en lichte citroenmayonaise en een lekkere salade.
De cheese cake als dessert beviel ons goed.
Het was een heerlijk avond na de weken regen...dus ik mag wel zeggen we hebben genoten. En wat een mooi terras!
Bernie81 .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Op nieuwjaarsdag hebben we gegeten bij Steaks en Chardonnay, maar vanwege de beperkte reserveringen vond het eten plaats in het chiquere restaurant op de eerste verdieping met prachtig uitzicht op de rivier. De steaks, garnituren en wijn waren erg goed en de jongeman die ons bediende zeer attent en prettig. De aankleding van het restaurant (dus niet Steaks and Chardonnay) was ons iets te kitsch, maar wat ze serveren en hoe, erg goed.
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wat hebben we lekker gegeten in Steaks&Chardonnay. Gisteren 1e kerstavond genoten van diverse hapjes op een soort plateau. Een rundvlees entrecote met garnituren en daarna een proeverij van zoetigheden. Leuke bediening. Gasten naast ons vonden het iets te lang duren hoorde wij, maar wij hebben dat juist als goed ervaren. Gezellig met elkaar praten zonden haast. Kortom weer een mooie ervaring.
Ananta_ .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
We hebben een super goed verzorgde avond gehad. Vriendelijke en attente bediening, nooit langer dan een minuut met een leeg glas. Het voorgerecht bestond uit 7 kleine gerechtjes op een schaal, voor iedereen keus dus. Daarna een heerlijke steak, daarmee hebben ze hun naam meer dan waard gemaakt. Ook het nagerecht bestond weer uit 6 kleine gerechtjes op een schaal. Al met al een heerlijke combinatie wat heeft gezorgd voor een geslaagd kerstdiner. We hebben de hele avond lekker zitten genieten!
A.jong3428 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Naar uitgekeken om hier met mijn gezin te eten en aan de ambiance ligt het zeker niet al was ons tafeltje voor 4 man gelokaliseerd bij de deur waar de tocht stond en je de wc ver frissers kon ruiken elke keer als er iemand naar het toilet geweest was .. Dat was op zich nog te behappen en t voorgerecht was ook echt lekkr , maar het hoofdgerecht liet Heeeeeeel lang op zich wachten bij het aanspreken van t personeel werd als excuus gegeven < dat komt omdat Boven een 6 gangen diner gegeven word ! Mooi verhaal als je de geboekte capaciteit niet aan kan kwa eten uit serveren dan moet je je restaurant niet zo vol boeken . En daar kwam het dan het hoofdgerecht !! en wat een teleurstelling een smakeloze hap en voor een steakhouse viel ons het vlees ook vies tegen.. ook de tafel naast ons was er niet over te spreken .. Het nagerecht werd fantasieloos op dezelfde etagère geserveerd als het voorgerecht die gerechten waren gelukkig beter dan het hoofdgerecht we waren er klaar mee koffie drinken we thuis wel .. we hebben dan ook niet de gehele rekening betaald en als pleister op de wonde een fles wijn meegekregen . Maar nu al spijt die aangepakt te hebben want ons zien ze er niet meer terug .. Eerste Kerstdag Diner hadden wij ons echt anders voorgesteld ,en dat ook nog eens dat het n etentje was ter ere van mijn man's 25 jaar aan de zaak zijnde maakte het meer dan.. Teleurstellend ! Jammer hoorde altijd goeie berichten over het Belleveu hellaas gaan jullie dat niet van ons horen .. suk6 mensen hoop dat jullie deze puntjes mee nemen ..
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Met onze huwelijksverjaardag hebben we hier heerlijk gegeten met het gezin. Een vriendelijke jonge man in de bediening heeft ons goed verwend met champagne en lekkere wijnen. De sfeer was er ook zeer aangenaam, dus wij komen zeker nog een keertje terug.
Chislaine V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
normaal eten mijn man en ik altijd boven in het Restaurant Blanc wat echt geweldig is. Op aanraden van boven ook maar eens naar beneden gegaan. Heerlijk gegeten, lekker met een Gin & tonic begonnen met wat lekkere borrel hapjes ham en oesters enzv. Aansluitend echt de beste steak uit Dordrecht gegeten. Het was gezellig druk en de zoetigheid bij de koffie is echt top. ik kom hier snel weer!
Bertram R.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Met een voorgerecht en hoofdgerecht maar naar huis gegaan. Vrij prijzig maar redelijk indien het vlees top is. Wij waren eerder geweest en hadden toen goede kwaliteit. Dit keer viel het tegen. De saus was zeer flauw(sjalot) , groentes keihard tè dente en het vlees te gaar en veel vet er aan. De locatie is natuurlijk top en waarschijnlijk gaan we pas weer in de zomer op het terras checken of het weer op niveau is. Ik schrijf niet snel een negatieve recensie maar teleurstelling was te groot.
Bonkie .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Nadat ik dacht dat ik een salade had besteld (salade met gedroogde ham, porchetta etc) kreeg ik slechts een plankje met drie soorten vleeswaar. Helaas werd er voor een dergelijk lunchgerecht 15 euro gerekend. Ik heb hierbij zelf om brood moeten vragen hetgeen ik bij een salade meer dan verwacht.... Bediening was een startende mevrouw. Dit geeft op zich niet maar alles bij elkaar scoorde deze lunchroom meer dan een onvoldoende. Ik kom hier dus ook niet meer terug, jammer.
Cornelis.schaap .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
De ontvangst was zeer gastvrij : er werden leuk opgemaakte gerechten voorgeschoteld.
Er werd verteld wat wat was enz. Het welkomstdrankje, Prosecco, was uitstekend. De ligging is natuurlijk subliem.
Een aanrader: zeer zeker als het terras met mooi weer benut wordt.
Jean Henri A.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Laat ik beginnen dat ik uitstekend hier heb gegegeten, daar is absoluut niets op aan te merken. De wijn die werd geadviseerd paste ook erg goed bij het hoofdgerecht .

Echter de bediening had wat attenter kunnen zijn. Wij hadden een plankje brood en wat sneersels, en nauwelijk twee stukjes brood op of daar kwam het gerecht. Ik begrijp ook wel dat niet alles goed voorspelbaar was, maar in onze beleving kwam het hoofdgerecht (we hadden geen voorgerecht gekozen) erg snel.

Kaart is niet overdreven groot, maar voldoende variatie. Qua prijs is de verhouding met de geboden kwaliteit zeer goed in balans.
Rsolisa .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Vandaag van het mooie weer kunnen genieten op het terras van Steaks & Chardonnay. Ondanks de drukte was de service goed en het eten was erg lekker. Fijne plek met een prachtig uitzicht. Wij komen hier zeker nog eens terug.
Raymond L.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Mooie locatie, 's zomers op het terras. Super. Vriendelijk personeel, eten meer dan prima. Gezellige sfeer, voor herhaling vatbaar
Herman T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Na een 1e slechte ervaring zijn we door Steaks opnieuw uitgenodigd om langs te komen. Hoofdgerecht was voor rekening van Steaks & Chardonnay. 1e indruk was helaas weer niet al te best. Meer dan 15 minuten zitten wachten totdat er eindelijk een medewerker kwam vragen wat we wilde drinken. Zo druk was het niet. Buiten op het terras was ca 10 tafels bezet. Personeel was meer met zich zelf of elkaar bezig dan met de gasten. Daarna herstelde het zich. Eten was prima en lekker. Uiteindelijk alles toch goed gekomen.
Dick U.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Goeie sfeer met terras aan het water, bediening was een beetje rommelig, een paar keer en drankje besteld voordat we het daadwerkelijk kregen. Voorafje: Rundercarpaccio was goed te doen, Rillette van gerookte makreel was iets te zout. Gegrilde Entrecòte en Ribeye waren goed, perfect gebakken.
Guus T.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Schitterend uitzicht en vriendelijke bediening. Eten is echter teleurstellend. Prijs-kwaliteit verhouding is volledig scheef. Wij bestelden voor 14,50 een ham en chorizo plateau. Het lullige plankje met boterhammenworst leek regelrecht van de vleeswarenafdeling van de supermarkt te komen + 2! sneetjes stokbrood. De zalm en tournedos van de hoofdgerechten waren goed van smaak maar de garnituur van gebakken ui, het bamboebakje???? met fantasieloze witte kool en slappe cela vita krieltjes stelde ronduit teleur. Saus moest je bijbestellen. Dit is gewoon friettent-niveau, maar dan wel fors geprijsd. Prima om hier wat te drinken maar wij zullen hier niet gauw meer iets gaan eten.
M27 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Op mijn vrije dag heerlijk genoten van de zon op het terras van Steaks & Chardonnay met een aantal vrienden. Wat een toplocatie en een groot terras!
Vooral het personeel heeft mijn middag compleet gemaakt met de heerlijke wijnen die zij aanraden met de hapjes bij onze borrel en daarna diner. Het personeel schonk ons de hele tijd aandacht waardoor we niets te kort kwamen en wij het extra gezellig hadden.
Alles smaakte top, mooie gerechten en prijzen. Net wat je nodig hebt op een terras!