Steaks & Chardonnay

Boomstraat 37 3311 TC Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Steaks & Chardonnay

Culnair bolwerk in Dordrecht

Je vindt Steaks & Chardonnay in Bellevue Groothoofd, het culinaire bolwerk van Dordrecht. In dit sfeervolle restaurant kijk je uit over maar liefst drie rivieren: de Oude Maas, de Noord en de Merwede. De specialiteit is natuurlijk de steak, dus die moet je zeker proberen! Vraag er een goed glas wijn bij en je dag kan niet meer stuk. Ook een uitstekend adres voor een (zaken)lunch of gewoon een kop koffie met een zoete lekkernij.

Meer informatie over restaurant Steaks & Chardonnay

Jouw recensie over het restaurant Steaks & Chardonnay

Jean Henri A.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Nu is de dinsdagavond dat je mag verwachten dat een restaurant nog plaats had, maar toen ik binnenkwam kreeg ik de indruk dat ik het hele restaurant had gereserveerd. Niet aan de orde natuurlijk, maar een heel leeg restaurant is eigenlijk ook niet wat we zochten. Gelukkig was er een knusse hoek en hebben we een aangenaam diner gehad.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Daar het goed weer was, hadden de mensen van Steak & Chardonnay onze reservering van mogelijkheid voorzien om buiten op het terras aan het Groothoofd te eten. Wat attent! Eten was top en voorkomend personeel.
cvdlinden .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Leuk restaurant, fantastisch gelegen aan het water. De sfeer is een beetje chique maar de inrichting is niet overdone, dat kun je niet zeggen van de zwarte handschoentjes van de bediening. Tournedos was uitstekend, echt medium gebakken, waar veel restaurants vaak moeite mee hebben. Het is niet goedkoop en dan is het eigenlijk wel een afgang dat men voor een glaasje kraanwater nog € 1,00 op de rekening durft te zetten.
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijk geluncht op een geweldige locatie. Omdat het weer het niet toeliet zaten we binnen. Een gezellige zaak met zeer vriendelijk personeel. De sandwiches (geplukte kippendij en zalm) smaakten ons erg goed. Dit aangevuld met een lekkere wijn en een heerlijke koffie maakt dat dit bezoek voor herhaling vatbaar is.
Christina55 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
De locatie is prachtig, het eten heerlijk, de prijs is hoog, de bediening was ronduit slecht.
De jongen die ons bediende was zeer onoplettend. Hij slofte over het terras. Hij zag er uit alsof hij nachten niet had geslapen.
Er was een glas gevallen, werd niet opgeruimd.
We moesten een kwartier wachten op een glaasje wijn.
Bij het voorgerecht moesten we twee keer vragen om servettten.
Bij het hoofdgerecht waren de frietjes vergeten. Deze werden gebracht toen we ons hoofdgerecht al op hadden, dit zonder enig excuus.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
We hebben hier weer zeer goed gegeten. Eerst gezellig buiten een aperitief gedronken en daarna genoten ven de Ribeye met de heerlijke vleesjus. Bediening was gezellig en ongedwongen. Tot snelM
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Uitstekend bereid vlees.
Steaks & Chardonnay is 1 van de restaurants (in samenwerking met Restaurant Blanc) van Hotel Bellevue Groothoofd in Dordrecht. De prijs van de gerechten is stevig, maar kwalitatief klopt het allemaal prima.
De ossenhaas was perfect gegaard. De garnering geweldig. Frietjes OK. De crème brûlée ook helemaal top.
Prima en correcte bediening. Interieur en sfeer prima. Ik beoordeel hiermee het interieur van Steaks en Chardonnay met name. Vanwege de stilte mocht ik mijn diner in Restaurant Blanc nuttigen. Dat ziet er natuurlijk nog wat sjieker uit.
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wij waren met een gezelschap en arriveerden op het mooie terras aan de Maas.
Na verloop van tijd verkasten wij naar binnen omdat het kouder werd.
Het personeel was de rest van de avond druk met het opruimen van de terraskussens, liep heen en weer, stootte verschillende malen tegen mijn stoel en liet continu de deur openstaan waar precies de wind op stond. Wij gaven aan dat dit vervelend was, want het was gewoon koud. Aan het eind van de avond pikten ze dat pas op en ging de deur eindelijk dicht. Ze deden hun best, maar een beetje meer attent had men hierop wel kunnen zijn, ook gezien het niveau van het restaurant.
Het eten was van goede kwaliteit, maar erg kleine porties.
Wij kregen geen brood en boter en ook bij het hoofdgerecht geen aardappeltjes of patat. Omdat wij te gast waren, hebben wij maar niet gevraagd of dit een bewuste keuze was, want dan kan ik niemand iets kwalijk nemen.
Het dessert van aardbeien, sabayon en ijs maakte veel goed.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Vanmiddag neergestreken op het teras voor een lunchmenu. Achter ons vertelt een heer de dames van de bediening dat ze vooral moeten lachen naar de gasten. Ik denk dat hij beter de dames instructie kan geven wat er in het lunchmenu zit, want dat weten de dames niet. Bij poging nummer 4 (sic!) komen we erachter dat het gaat om een gerechtje van zalm, lam als hoofdgang en koffie/thee. Vooruit maar, het zonnetje schijnt en we hebben trek. Wat opvalt is dat het personeel, in totaal 3 dames en 1 jonge heer, volstrekt langs elkaar heen werkt. Er wordt blijkbaar geen terrasindeling aangehouden, waardoor soms te vaak hetzelfde wordt gevraagd, en blijkbaar ook dingen worden vergeten, zoals het aanreiken van de menukaart. Dan het eten: voor een menuprijs van 30 euro pp, voor Dordrecht aan de hoge kant, mag gerust brood erbij geserveerd worden. Dat gebeurd niet en dat is jammer. Ook wordt niet gevraagd of we evt. tegen meerprijs (niet mijn voorkeur gezien de prijs) brood willen, 2 gemiste kansen dus. De gerechten zijn qua smaak ok, al valt de portionering, met name bij het voorgerecht van zalm, tegen. 2 ietwat zielige rolletjes zalm, dat kan stukken beter. Nadat de gerechtjes naar binnen zijn gewerkt, vragen de dames van de bediening zich onderling af of de koffie en thee van het menu nou met of zonder friandises moet worden uitgeserveerd. Doe dat gewoon binnen en niet hoorbaar voor de klant. Nadat het overige personeel nog een aantal drankjes wilde uitserveren aan het verkeerde tafeltje, arriveert de koffie en de thee voor de dame, inclusief een kleine uitleg bij de twee fiandises. Ik moest zelf nog om een theezakje vragen, dat was men blijkbaar vergeten. Mijn advies aan de chef hier: geef het personeel wat meer instructies dan alleen maar lachen.
Roy V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk gegeten op een prachtige locatie op het terras aan het water. Aanrader is de runderlende vooraf die was helemaal top!
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We hebben zondag heerlijk op het terras gezeten van Steaks&Chardonnay in Bellevue. Wel een beetje verwarrend waar je nu zit in Restaurant Blanc of Steaks&Chardonnay op net terras. Een nieuw terras, lounge gedeelte met leuke branders. We bestelde eerst een bittergarnituur. Geserveerd op een mooie plank. Ham soorten, kaas, olijfjes, garnalen bitterballen..lekker.
Daarna hebben de de aangeprezen entrecote besteld. Mooi gebakken met eigengemaakte frieten, en lichte citroenmayonaise en een lekkere salade.
De cheese cake als dessert beviel ons goed.
Het was een heerlijk avond na de weken regen...dus ik mag wel zeggen we hebben genoten. En wat een mooi terras!
Bernie81 .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Op nieuwjaarsdag hebben we gegeten bij Steaks en Chardonnay, maar vanwege de beperkte reserveringen vond het eten plaats in het chiquere restaurant op de eerste verdieping met prachtig uitzicht op de rivier. De steaks, garnituren en wijn waren erg goed en de jongeman die ons bediende zeer attent en prettig. De aankleding van het restaurant (dus niet Steaks and Chardonnay) was ons iets te kitsch, maar wat ze serveren en hoe, erg goed.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wat hebben we lekker gegeten in Steaks&Chardonnay. Gisteren 1e kerstavond genoten van diverse hapjes op een soort plateau. Een rundvlees entrecote met garnituren en daarna een proeverij van zoetigheden. Leuke bediening. Gasten naast ons vonden het iets te lang duren hoorde wij, maar wij hebben dat juist als goed ervaren. Gezellig met elkaar praten zonden haast. Kortom weer een mooie ervaring.
Ananta_ .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
We hebben een super goed verzorgde avond gehad. Vriendelijke en attente bediening, nooit langer dan een minuut met een leeg glas. Het voorgerecht bestond uit 7 kleine gerechtjes op een schaal, voor iedereen keus dus. Daarna een heerlijke steak, daarmee hebben ze hun naam meer dan waard gemaakt. Ook het nagerecht bestond weer uit 6 kleine gerechtjes op een schaal. Al met al een heerlijke combinatie wat heeft gezorgd voor een geslaagd kerstdiner. We hebben de hele avond lekker zitten genieten!
a.jong3428 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Naar uitgekeken om hier met mijn gezin te eten en aan de ambiance ligt het zeker niet al was ons tafeltje voor 4 man gelokaliseerd bij de deur waar de tocht stond en je de wc ver frissers kon ruiken elke keer als er iemand naar het toilet geweest was .. Dat was op zich nog te behappen en t voorgerecht was ook echt lekkr , maar het hoofdgerecht liet Heeeeeeel lang op zich wachten bij het aanspreken van t personeel werd als excuus gegeven < dat komt omdat Boven een 6 gangen diner gegeven word ! Mooi verhaal als je de geboekte capaciteit niet aan kan kwa eten uit serveren dan moet je je restaurant niet zo vol boeken . En daar kwam het dan het hoofdgerecht !! en wat een teleurstelling een smakeloze hap en voor een steakhouse viel ons het vlees ook vies tegen.. ook de tafel naast ons was er niet over te spreken .. Het nagerecht werd fantasieloos op dezelfde etagère geserveerd als het voorgerecht die gerechten waren gelukkig beter dan het hoofdgerecht we waren er klaar mee koffie drinken we thuis wel .. we hebben dan ook niet de gehele rekening betaald en als pleister op de wonde een fles wijn meegekregen . Maar nu al spijt die aangepakt te hebben want ons zien ze er niet meer terug .. Eerste Kerstdag Diner hadden wij ons echt anders voorgesteld ,en dat ook nog eens dat het n etentje was ter ere van mijn man's 25 jaar aan de zaak zijnde maakte het meer dan.. Teleurstellend ! Jammer hoorde altijd goeie berichten over het Belleveu hellaas gaan jullie dat niet van ons horen .. suk6 mensen hoop dat jullie deze puntjes mee nemen ..
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Met onze huwelijksverjaardag hebben we hier heerlijk gegeten met het gezin. Een vriendelijke jonge man in de bediening heeft ons goed verwend met champagne en lekkere wijnen. De sfeer was er ook zeer aangenaam, dus wij komen zeker nog een keertje terug.
Chislaine V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
normaal eten mijn man en ik altijd boven in het Restaurant Blanc wat echt geweldig is. Op aanraden van boven ook maar eens naar beneden gegaan. Heerlijk gegeten, lekker met een Gin & tonic begonnen met wat lekkere borrel hapjes ham en oesters enzv. Aansluitend echt de beste steak uit Dordrecht gegeten. Het was gezellig druk en de zoetigheid bij de koffie is echt top. ik kom hier snel weer!
Bertram R.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Met een voorgerecht en hoofdgerecht maar naar huis gegaan. Vrij prijzig maar redelijk indien het vlees top is. Wij waren eerder geweest en hadden toen goede kwaliteit. Dit keer viel het tegen. De saus was zeer flauw(sjalot) , groentes keihard tè dente en het vlees te gaar en veel vet er aan. De locatie is natuurlijk top en waarschijnlijk gaan we pas weer in de zomer op het terras checken of het weer op niveau is. Ik schrijf niet snel een negatieve recensie maar teleurstelling was te groot.
bonkie .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Nadat ik dacht dat ik een salade had besteld (salade met gedroogde ham, porchetta etc) kreeg ik slechts een plankje met drie soorten vleeswaar. Helaas werd er voor een dergelijk lunchgerecht 15 euro gerekend. Ik heb hierbij zelf om brood moeten vragen hetgeen ik bij een salade meer dan verwacht.... Bediening was een startende mevrouw. Dit geeft op zich niet maar alles bij elkaar scoorde deze lunchroom meer dan een onvoldoende. Ik kom hier dus ook niet meer terug, jammer.
cornelis.schaap .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
De ontvangst was zeer gastvrij : er werden leuk opgemaakte gerechten voorgeschoteld.
Er werd verteld wat wat was enz. Het welkomstdrankje, Prosecco, was uitstekend. De ligging is natuurlijk subliem.
Een aanrader: zeer zeker als het terras met mooi weer benut wordt.