Steaks & Chardonnay

Boomstraat 37 3311 TC Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Steaks & Chardonnay

Culnair bolwerk in Dordrecht

Je vindt Steaks & Chardonnay in Bellevue Groothoofd, het culinaire bolwerk van Dordrecht. In dit sfeervolle restaurant kijk je uit over maar liefst drie rivieren: de Oude Maas, de Noord en de Merwede. De specialiteit is natuurlijk de steak, dus die moet je zeker proberen! Vraag er een goed glas wijn bij en je dag kan niet meer stuk. Ook een uitstekend adres voor een (zaken)lunch of gewoon een kop koffie met een zoete lekkernij.

Meer informatie over restaurant Steaks & Chardonnay

Jouw recensie over het restaurant Steaks & Chardonnay

Guillaume K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Uit eten gegaan met onze kleinzoon en zijn vriendin. Hij houdt niet zo van amuses, beeldig opgemaakte borden en een lange zit van een uur of drie. Hij is echter groot liefhebber van een mooie goede steak. Daarom koos ik voor "steaks and chardonnay" want ja..what is in a name, isn't it? Het was een goede keuze en wat een blijmoedige, vriendelijke en hartelijke jongedame in de bediening daar. Top! We hadden een zeer geslaagde avond en daar daar doe je het als opa en oma toch voor? W.Kalb, Papendrecht
Clemens R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
3 gangen keuzemenu gehad. Prima gegeten. Goede wijn. Plezierige bediening.
Amarantha V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Heerlijk een spontaan etentje samen met mijn vader gehad bij Steaks en Chardonnay. We hebben werkelijk genoten van het keuzemenu. Er waren nog geen asbakken,dus toen de ober aangaf dat we de sigaretten wel op de grond mochten gooien voelde ik me wat lullig. Super service, mooie plek. Alleen wat meer bekleding in de stoelen zou prettig zijn. Zowel zitting als rugleuning met een kussentje zou prettig zijn! Verder was het echt een topavond en heb genoten!
martine O.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Carpaccio was erg goed, heerlijk mals vlees. Het bitterballetje van oude kaas smaakte er goed bij. Ossenhaas was een flink stuk mals vlees met lekkere huisgemaakte frieten. Mooi pand op dezelfde prachtige locatie als Blanc. Bediening was vriendelijk.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
ontvangst en bediening zeer prettig. Eten van uitstekende kwaliteit. Komen hier zeker nog terug.
Anike V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken. Klein en sfeervol restaurant. Ober wist veel te vertellen over het vlees en bijpassende dranken. Goede persoonlijke service! Komen zeker terug!
Jean Henri A.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Nu is de dinsdagavond dat je mag verwachten dat een restaurant nog plaats had, maar toen ik binnenkwam kreeg ik de indruk dat ik het hele restaurant had gereserveerd. Niet aan de orde natuurlijk, maar een heel leeg restaurant is eigenlijk ook niet wat we zochten. Gelukkig was er een knusse hoek en hebben we een aangenaam diner gehad.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Daar het goed weer was, hadden de mensen van Steak & Chardonnay onze reservering van mogelijkheid voorzien om buiten op het terras aan het Groothoofd te eten. Wat attent! Eten was top en voorkomend personeel.
cvdlinden .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Leuk restaurant, fantastisch gelegen aan het water. De sfeer is een beetje chique maar de inrichting is niet overdone, dat kun je niet zeggen van de zwarte handschoentjes van de bediening. Tournedos was uitstekend, echt medium gebakken, waar veel restaurants vaak moeite mee hebben. Het is niet goedkoop en dan is het eigenlijk wel een afgang dat men voor een glaasje kraanwater nog € 1,00 op de rekening durft te zetten.
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijk geluncht op een geweldige locatie. Omdat het weer het niet toeliet zaten we binnen. Een gezellige zaak met zeer vriendelijk personeel. De sandwiches (geplukte kippendij en zalm) smaakten ons erg goed. Dit aangevuld met een lekkere wijn en een heerlijke koffie maakt dat dit bezoek voor herhaling vatbaar is.
Christina55 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
De locatie is prachtig, het eten heerlijk, de prijs is hoog, de bediening was ronduit slecht.
De jongen die ons bediende was zeer onoplettend. Hij slofte over het terras. Hij zag er uit alsof hij nachten niet had geslapen.
Er was een glas gevallen, werd niet opgeruimd.
We moesten een kwartier wachten op een glaasje wijn.
Bij het voorgerecht moesten we twee keer vragen om servettten.
Bij het hoofdgerecht waren de frietjes vergeten. Deze werden gebracht toen we ons hoofdgerecht al op hadden, dit zonder enig excuus.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
We hebben hier weer zeer goed gegeten. Eerst gezellig buiten een aperitief gedronken en daarna genoten ven de Ribeye met de heerlijke vleesjus. Bediening was gezellig en ongedwongen. Tot snelM
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Uitstekend bereid vlees.
Steaks & Chardonnay is 1 van de restaurants (in samenwerking met Restaurant Blanc) van Hotel Bellevue Groothoofd in Dordrecht. De prijs van de gerechten is stevig, maar kwalitatief klopt het allemaal prima.
De ossenhaas was perfect gegaard. De garnering geweldig. Frietjes OK. De crème brûlée ook helemaal top.
Prima en correcte bediening. Interieur en sfeer prima. Ik beoordeel hiermee het interieur van Steaks en Chardonnay met name. Vanwege de stilte mocht ik mijn diner in Restaurant Blanc nuttigen. Dat ziet er natuurlijk nog wat sjieker uit.
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wij waren met een gezelschap en arriveerden op het mooie terras aan de Maas.
Na verloop van tijd verkasten wij naar binnen omdat het kouder werd.
Het personeel was de rest van de avond druk met het opruimen van de terraskussens, liep heen en weer, stootte verschillende malen tegen mijn stoel en liet continu de deur openstaan waar precies de wind op stond. Wij gaven aan dat dit vervelend was, want het was gewoon koud. Aan het eind van de avond pikten ze dat pas op en ging de deur eindelijk dicht. Ze deden hun best, maar een beetje meer attent had men hierop wel kunnen zijn, ook gezien het niveau van het restaurant.
Het eten was van goede kwaliteit, maar erg kleine porties.
Wij kregen geen brood en boter en ook bij het hoofdgerecht geen aardappeltjes of patat. Omdat wij te gast waren, hebben wij maar niet gevraagd of dit een bewuste keuze was, want dan kan ik niemand iets kwalijk nemen.
Het dessert van aardbeien, sabayon en ijs maakte veel goed.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Vanmiddag neergestreken op het teras voor een lunchmenu. Achter ons vertelt een heer de dames van de bediening dat ze vooral moeten lachen naar de gasten. Ik denk dat hij beter de dames instructie kan geven wat er in het lunchmenu zit, want dat weten de dames niet. Bij poging nummer 4 (sic!) komen we erachter dat het gaat om een gerechtje van zalm, lam als hoofdgang en koffie/thee. Vooruit maar, het zonnetje schijnt en we hebben trek. Wat opvalt is dat het personeel, in totaal 3 dames en 1 jonge heer, volstrekt langs elkaar heen werkt. Er wordt blijkbaar geen terrasindeling aangehouden, waardoor soms te vaak hetzelfde wordt gevraagd, en blijkbaar ook dingen worden vergeten, zoals het aanreiken van de menukaart. Dan het eten: voor een menuprijs van 30 euro pp, voor Dordrecht aan de hoge kant, mag gerust brood erbij geserveerd worden. Dat gebeurd niet en dat is jammer. Ook wordt niet gevraagd of we evt. tegen meerprijs (niet mijn voorkeur gezien de prijs) brood willen, 2 gemiste kansen dus. De gerechten zijn qua smaak ok, al valt de portionering, met name bij het voorgerecht van zalm, tegen. 2 ietwat zielige rolletjes zalm, dat kan stukken beter. Nadat de gerechtjes naar binnen zijn gewerkt, vragen de dames van de bediening zich onderling af of de koffie en thee van het menu nou met of zonder friandises moet worden uitgeserveerd. Doe dat gewoon binnen en niet hoorbaar voor de klant. Nadat het overige personeel nog een aantal drankjes wilde uitserveren aan het verkeerde tafeltje, arriveert de koffie en de thee voor de dame, inclusief een kleine uitleg bij de twee fiandises. Ik moest zelf nog om een theezakje vragen, dat was men blijkbaar vergeten. Mijn advies aan de chef hier: geef het personeel wat meer instructies dan alleen maar lachen.
Roy V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk gegeten op een prachtige locatie op het terras aan het water. Aanrader is de runderlende vooraf die was helemaal top!
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We hebben zondag heerlijk op het terras gezeten van Steaks&Chardonnay in Bellevue. Wel een beetje verwarrend waar je nu zit in Restaurant Blanc of Steaks&Chardonnay op net terras. Een nieuw terras, lounge gedeelte met leuke branders. We bestelde eerst een bittergarnituur. Geserveerd op een mooie plank. Ham soorten, kaas, olijfjes, garnalen bitterballen..lekker.
Daarna hebben de de aangeprezen entrecote besteld. Mooi gebakken met eigengemaakte frieten, en lichte citroenmayonaise en een lekkere salade.
De cheese cake als dessert beviel ons goed.
Het was een heerlijk avond na de weken regen...dus ik mag wel zeggen we hebben genoten. En wat een mooi terras!
Bernie81 .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Op nieuwjaarsdag hebben we gegeten bij Steaks en Chardonnay, maar vanwege de beperkte reserveringen vond het eten plaats in het chiquere restaurant op de eerste verdieping met prachtig uitzicht op de rivier. De steaks, garnituren en wijn waren erg goed en de jongeman die ons bediende zeer attent en prettig. De aankleding van het restaurant (dus niet Steaks and Chardonnay) was ons iets te kitsch, maar wat ze serveren en hoe, erg goed.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wat hebben we lekker gegeten in Steaks&Chardonnay. Gisteren 1e kerstavond genoten van diverse hapjes op een soort plateau. Een rundvlees entrecote met garnituren en daarna een proeverij van zoetigheden. Leuke bediening. Gasten naast ons vonden het iets te lang duren hoorde wij, maar wij hebben dat juist als goed ervaren. Gezellig met elkaar praten zonden haast. Kortom weer een mooie ervaring.
Ananta_ .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
We hebben een super goed verzorgde avond gehad. Vriendelijke en attente bediening, nooit langer dan een minuut met een leeg glas. Het voorgerecht bestond uit 7 kleine gerechtjes op een schaal, voor iedereen keus dus. Daarna een heerlijke steak, daarmee hebben ze hun naam meer dan waard gemaakt. Ook het nagerecht bestond weer uit 6 kleine gerechtjes op een schaal. Al met al een heerlijke combinatie wat heeft gezorgd voor een geslaagd kerstdiner. We hebben de hele avond lekker zitten genieten!