Steaks & Chardonnay

Boomstraat 37 3311 TC Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Steaks & Chardonnay

Culnair bolwerk in Dordrecht

Je vindt Steaks & Chardonnay in Bellevue Groothoofd, het culinaire bolwerk van Dordrecht. In dit sfeervolle restaurant kijk je uit over maar liefst drie rivieren: de Oude Maas, de Noord en de Merwede. De specialiteit is natuurlijk de steak, dus die moet je zeker proberen! Vraag er een goed glas wijn bij en je dag kan niet meer stuk. Ook een uitstekend adres voor een (zaken)lunch of gewoon een kop koffie met een zoete lekkernij.

Meer informatie over restaurant Steaks & Chardonnay

Jouw recensie over het restaurant Steaks & Chardonnay

Karla V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
We waren verrast door de gastvrijheid en het vriendelijke personeel. Je kijkt uit over het water, waar we helaas te weinig van konden zien omdat het al donker is in deze tijd als je uit eten gaat.
De lat lag dus hoog qua verwachting, maar ook het eten was echt goed, qua smaak en qua opmaak.
Het personeel hield goed in de gaten of je glas leeg was en dit hebben wij helaas bij anderen heel anders meegemaakt
Kortom... een aanrader en we komen hier zeker nog es terug.
Janneke B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
We werden boven in het andere restaurant gezet. Als we daar hadden willen eten, hadden we daar wel gereserveerd. Stijf en ongezellig daar.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Slecht eten, erg duur. Dure steak helemaal verziekt met veel te veel zout. Ook saus op de steak bij het opdienen verziekte de smaak van het toch wel dure stukje vlees (ik ken geen restaurant waar ze een ribeye bedekken met saus).

Bij het bestellen van de rode wijn kwam er helemaal geen vraag over welke soort wijn. Na het volgen van de serveerster (aangezien deze al wegliep) kwam ik tot de conclusie dat ik alleen de wijn kon kiezen als ik een fles bestelde... Waanzin! Nooit meer.
De tafel van Lorenzo V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Uitstekende bediening, zowel sfeervol als inhoudelijk uitstekend. Gerechten smaakten subliem. Hier kom ik voortaan vaker terug.
Amands H.
Leuke plek, sfeervol en aardig personeel. Aanrader! Heerlijk gegeten.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Verassingsmenu besteld. Was heerlijk en verassend. Prachtige locatie aan de haven. Top
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
We hadden de pech dat er een nieuweling in de keuken stond die ons nagerecht verprutste. Crepe Suzette werd een gesmolten uitgelopen ex-ijsbolletje op een lauwe pannekoek met vage saus en een vreemde smaak. Restaurant corrigeerde dit keurig met een heerlijk Vanilleijs Amandel Slagroom bakje. (niet van kaart, maar zeker zo lekker). De dame blanche had ook te lijden onder de nieuweling vermoeden we. De chocoladesaus was afgekoeld en het ijs grotendeels gesmolten en daarboven een enorme hoeveelheid room. Het voorgerecht, de carpaccio met Foie Gras was uit de kunst. Het hoofdgerecht was prima, maar niet bijzonder.
B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Het eten was prima, we zaten lekker buiten op terras met een goed uitzicht over de rivieren. Het personeel was lief en de ontvangst was prima. Echter vond ik de manier van bedienen rommelig. Het leek alsof ze onderling niet wisten wie wat deed en wat er verder gebeuren moest. Een van de dames leek niet enthousiast te zijn dat we een karaf water wilde bij het eten ipv wijn... Er zijn nu eenmaal ook mensen die geen wijn willen bij hun eten... Het was niet dat we ël cheapo"waren.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Met de overheerlijke Carpaccio kregen wij al het idee. Dit gaat goed. Vervolgens was rosbief heerlijk van smaak en lekker mals gebraden. Dit was klasse op het niveau van een meesterkok. Chapeau.
Echt een aanrader.
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Op een zonnige zomerdag op het terras aangeschoven voor een lunch. Onder de grote zwarte parasol was het erg warm, dus verhuisd naar een plek met een lichte parasol. Je hebt een prachtig uitzicht over het water, doorlopend is er iets te zien. De kaart die ons werd gebracht vonden we erg klein (we keken op de achterzijde, maar die was helaas blanco.....). Daarom vroegen we of we ook van de grote kaart mochten kiezen en gelukkig kon dat!
We kozen voor het buikspek en de kabeljauw. Beiden waren verrassend lekker en e.e.a. werd geserveerd op mooi opgemaakte borden. Gelukkig was de opmaak ook functioneel want de kok liet ons mooie bij elkaar passende smaken proeven. Compliment! De Chardonnay was okay en er werd na onze vraag om wat water direct gevraagd of we gewoon kraanwater wilden. 2e Compliment!
Ken S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Zeer jonge bedieningen.. die de wijnkaart en wijnen noet goed kennen.. zou je wel verwachten van een restaurant met Chardonnay in de naam. Ik denk dat het personeel invloed heeft op de klanten ervaring.. wellicht een iets leuker, vriendelijker, vrolijker onvangst brengt daar positieve verandering in. Eten was prima.. en sfeer ook...
Anke P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
De bediening is niet allert en traag. Lang wachten op de drankjes, bestelling 2 x op moeten geven omdat er iets fout was gegaan. 2x om de menukaart moeten vragen. Uiteindelijk komen er maar 3 hoofdgerechten ipv 4. De kreeft was oppervlakkig en zacht, zonder bite. De locatie is geweldig , met de boten op de achtergrond.
Melanie B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Erg lekker gegeten. Prima service. Mooie bijpassende wijnen bij de gerechten. Opmerking van minder mooi uitzicht in voorgaande recensie erg charmant opgelost door alle gasten boven te plaatsen in de eetzaal van Blanc met schitterend uitzicht. Prachtige lelies in de eetzaal, maar van de geur moet je houden.
Genoten van de avond.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Wij hadden gekozen voor uw restaurant vanwege de prachtige locatie met uitzicht.
Toen wij kwamen bediende men niet op het terras, want dat was gesloten.
Gezien de grootte van de lounge sets met de overtrekhoezen die precies voor uw ramen staan en het niveau verschil bezorgde een deprimerend uitzicht. Er zijn ook klanten, die al zaten, weggegaan vanwege dat uitzicht.
We hebben dit kenbaar gemaakt aan de ober en die zei dat er vaker klachten kwamen.
Het zou al schelen als de lompe lounge sets aan de zijjkanten van het terras zouden worden geplaatst en de open stoeltjes en tafels in het midden.
Het eten was perfect gelukkig.
Hopelijk kunt u hier iets mee.
Lieneke A.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Ondanks de drukte wegens Dordt in stoom een goede en snelle service! Vriendelijke en vooral hondvriendelijke bediening!,,,,
Guillaume K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Uit eten gegaan met onze kleinzoon en zijn vriendin. Hij houdt niet zo van amuses, beeldig opgemaakte borden en een lange zit van een uur of drie. Hij is echter groot liefhebber van een mooie goede steak. Daarom koos ik voor "steaks and chardonnay" want ja..what is in a name, isn't it? Het was een goede keuze en wat een blijmoedige, vriendelijke en hartelijke jongedame in de bediening daar. Top! We hadden een zeer geslaagde avond en daar daar doe je het als opa en oma toch voor? W.Kalb, Papendrecht
Clemens R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
3 gangen keuzemenu gehad. Prima gegeten. Goede wijn. Plezierige bediening.
Amarantha V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Heerlijk een spontaan etentje samen met mijn vader gehad bij Steaks en Chardonnay. We hebben werkelijk genoten van het keuzemenu. Er waren nog geen asbakken,dus toen de ober aangaf dat we de sigaretten wel op de grond mochten gooien voelde ik me wat lullig. Super service, mooie plek. Alleen wat meer bekleding in de stoelen zou prettig zijn. Zowel zitting als rugleuning met een kussentje zou prettig zijn! Verder was het echt een topavond en heb genoten!
martine O.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Carpaccio was erg goed, heerlijk mals vlees. Het bitterballetje van oude kaas smaakte er goed bij. Ossenhaas was een flink stuk mals vlees met lekkere huisgemaakte frieten. Mooi pand op dezelfde prachtige locatie als Blanc. Bediening was vriendelijk.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
ontvangst en bediening zeer prettig. Eten van uitstekende kwaliteit. Komen hier zeker nog terug.
Anike V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken. Klein en sfeervol restaurant. Ober wist veel te vertellen over het vlees en bijpassende dranken. Goede persoonlijke service! Komen zeker terug!