Steaks & Chardonnay

Boomstraat 37 3311 TC Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Steaks & Chardonnay

Culnair bolwerk in Dordrecht

Je vindt Steaks & Chardonnay in Bellevue Groothoofd, het culinaire bolwerk van Dordrecht. In dit sfeervolle restaurant kijk je uit over maar liefst drie rivieren: de Oude Maas, de Noord en de Merwede. De specialiteit is natuurlijk de steak, dus die moet je zeker proberen! Vraag er een goed glas wijn bij en je dag kan niet meer stuk. Ook een uitstekend adres voor een (zaken)lunch of gewoon een kop koffie met een zoete lekkernij.

Meer informatie over restaurant Steaks & Chardonnay

Jouw recensie over het restaurant Steaks & Chardonnay

Ken S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Zeer jonge bedieningen.. die de wijnkaart en wijnen noet goed kennen.. zou je wel verwachten van een restaurant met Chardonnay in de naam. Ik denk dat het personeel invloed heeft op de klanten ervaring.. wellicht een iets leuker, vriendelijker, vrolijker onvangst brengt daar positieve verandering in. Eten was prima.. en sfeer ook...
Anke P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
De bediening is niet allert en traag. Lang wachten op de drankjes, bestelling 2 x op moeten geven omdat er iets fout was gegaan. 2x om de menukaart moeten vragen. Uiteindelijk komen er maar 3 hoofdgerechten ipv 4. De kreeft was oppervlakkig en zacht, zonder bite. De locatie is geweldig , met de boten op de achtergrond.
Melanie B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Erg lekker gegeten. Prima service. Mooie bijpassende wijnen bij de gerechten. Opmerking van minder mooi uitzicht in voorgaande recensie erg charmant opgelost door alle gasten boven te plaatsen in de eetzaal van Blanc met schitterend uitzicht. Prachtige lelies in de eetzaal, maar van de geur moet je houden.
Genoten van de avond.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Wij hadden gekozen voor uw restaurant vanwege de prachtige locatie met uitzicht.
Toen wij kwamen bediende men niet op het terras, want dat was gesloten.
Gezien de grootte van de lounge sets met de overtrekhoezen die precies voor uw ramen staan en het niveau verschil bezorgde een deprimerend uitzicht. Er zijn ook klanten, die al zaten, weggegaan vanwege dat uitzicht.
We hebben dit kenbaar gemaakt aan de ober en die zei dat er vaker klachten kwamen.
Het zou al schelen als de lompe lounge sets aan de zijjkanten van het terras zouden worden geplaatst en de open stoeltjes en tafels in het midden.
Het eten was perfect gelukkig.
Hopelijk kunt u hier iets mee.
Lieneke A.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Ondanks de drukte wegens Dordt in stoom een goede en snelle service! Vriendelijke en vooral hondvriendelijke bediening!,,,,
Guillaume K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Uit eten gegaan met onze kleinzoon en zijn vriendin. Hij houdt niet zo van amuses, beeldig opgemaakte borden en een lange zit van een uur of drie. Hij is echter groot liefhebber van een mooie goede steak. Daarom koos ik voor "steaks and chardonnay" want ja..what is in a name, isn't it? Het was een goede keuze en wat een blijmoedige, vriendelijke en hartelijke jongedame in de bediening daar. Top! We hadden een zeer geslaagde avond en daar daar doe je het als opa en oma toch voor? W.Kalb, Papendrecht
Clemens R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
3 gangen keuzemenu gehad. Prima gegeten. Goede wijn. Plezierige bediening.
Amarantha V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Heerlijk een spontaan etentje samen met mijn vader gehad bij Steaks en Chardonnay. We hebben werkelijk genoten van het keuzemenu. Er waren nog geen asbakken,dus toen de ober aangaf dat we de sigaretten wel op de grond mochten gooien voelde ik me wat lullig. Super service, mooie plek. Alleen wat meer bekleding in de stoelen zou prettig zijn. Zowel zitting als rugleuning met een kussentje zou prettig zijn! Verder was het echt een topavond en heb genoten!
martine O.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Carpaccio was erg goed, heerlijk mals vlees. Het bitterballetje van oude kaas smaakte er goed bij. Ossenhaas was een flink stuk mals vlees met lekkere huisgemaakte frieten. Mooi pand op dezelfde prachtige locatie als Blanc. Bediening was vriendelijk.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
ontvangst en bediening zeer prettig. Eten van uitstekende kwaliteit. Komen hier zeker nog terug.
Anike V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken. Klein en sfeervol restaurant. Ober wist veel te vertellen over het vlees en bijpassende dranken. Goede persoonlijke service! Komen zeker terug!
Jean Henri A.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Nu is de dinsdagavond dat je mag verwachten dat een restaurant nog plaats had, maar toen ik binnenkwam kreeg ik de indruk dat ik het hele restaurant had gereserveerd. Niet aan de orde natuurlijk, maar een heel leeg restaurant is eigenlijk ook niet wat we zochten. Gelukkig was er een knusse hoek en hebben we een aangenaam diner gehad.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Daar het goed weer was, hadden de mensen van Steak & Chardonnay onze reservering van mogelijkheid voorzien om buiten op het terras aan het Groothoofd te eten. Wat attent! Eten was top en voorkomend personeel.
cvdlinden .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Leuk restaurant, fantastisch gelegen aan het water. De sfeer is een beetje chique maar de inrichting is niet overdone, dat kun je niet zeggen van de zwarte handschoentjes van de bediening. Tournedos was uitstekend, echt medium gebakken, waar veel restaurants vaak moeite mee hebben. Het is niet goedkoop en dan is het eigenlijk wel een afgang dat men voor een glaasje kraanwater nog € 1,00 op de rekening durft te zetten.
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijk geluncht op een geweldige locatie. Omdat het weer het niet toeliet zaten we binnen. Een gezellige zaak met zeer vriendelijk personeel. De sandwiches (geplukte kippendij en zalm) smaakten ons erg goed. Dit aangevuld met een lekkere wijn en een heerlijke koffie maakt dat dit bezoek voor herhaling vatbaar is.
Christina55 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
De locatie is prachtig, het eten heerlijk, de prijs is hoog, de bediening was ronduit slecht.
De jongen die ons bediende was zeer onoplettend. Hij slofte over het terras. Hij zag er uit alsof hij nachten niet had geslapen.
Er was een glas gevallen, werd niet opgeruimd.
We moesten een kwartier wachten op een glaasje wijn.
Bij het voorgerecht moesten we twee keer vragen om servettten.
Bij het hoofdgerecht waren de frietjes vergeten. Deze werden gebracht toen we ons hoofdgerecht al op hadden, dit zonder enig excuus.
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
We hebben hier weer zeer goed gegeten. Eerst gezellig buiten een aperitief gedronken en daarna genoten ven de Ribeye met de heerlijke vleesjus. Bediening was gezellig en ongedwongen. Tot snelM
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Uitstekend bereid vlees.
Steaks & Chardonnay is 1 van de restaurants (in samenwerking met Restaurant Blanc) van Hotel Bellevue Groothoofd in Dordrecht. De prijs van de gerechten is stevig, maar kwalitatief klopt het allemaal prima.
De ossenhaas was perfect gegaard. De garnering geweldig. Frietjes OK. De crème brûlée ook helemaal top.
Prima en correcte bediening. Interieur en sfeer prima. Ik beoordeel hiermee het interieur van Steaks en Chardonnay met name. Vanwege de stilte mocht ik mijn diner in Restaurant Blanc nuttigen. Dat ziet er natuurlijk nog wat sjieker uit.
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wij waren met een gezelschap en arriveerden op het mooie terras aan de Maas.
Na verloop van tijd verkasten wij naar binnen omdat het kouder werd.
Het personeel was de rest van de avond druk met het opruimen van de terraskussens, liep heen en weer, stootte verschillende malen tegen mijn stoel en liet continu de deur openstaan waar precies de wind op stond. Wij gaven aan dat dit vervelend was, want het was gewoon koud. Aan het eind van de avond pikten ze dat pas op en ging de deur eindelijk dicht. Ze deden hun best, maar een beetje meer attent had men hierop wel kunnen zijn, ook gezien het niveau van het restaurant.
Het eten was van goede kwaliteit, maar erg kleine porties.
Wij kregen geen brood en boter en ook bij het hoofdgerecht geen aardappeltjes of patat. Omdat wij te gast waren, hebben wij maar niet gevraagd of dit een bewuste keuze was, want dan kan ik niemand iets kwalijk nemen.
Het dessert van aardbeien, sabayon en ijs maakte veel goed.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Vanmiddag neergestreken op het teras voor een lunchmenu. Achter ons vertelt een heer de dames van de bediening dat ze vooral moeten lachen naar de gasten. Ik denk dat hij beter de dames instructie kan geven wat er in het lunchmenu zit, want dat weten de dames niet. Bij poging nummer 4 (sic!) komen we erachter dat het gaat om een gerechtje van zalm, lam als hoofdgang en koffie/thee. Vooruit maar, het zonnetje schijnt en we hebben trek. Wat opvalt is dat het personeel, in totaal 3 dames en 1 jonge heer, volstrekt langs elkaar heen werkt. Er wordt blijkbaar geen terrasindeling aangehouden, waardoor soms te vaak hetzelfde wordt gevraagd, en blijkbaar ook dingen worden vergeten, zoals het aanreiken van de menukaart. Dan het eten: voor een menuprijs van 30 euro pp, voor Dordrecht aan de hoge kant, mag gerust brood erbij geserveerd worden. Dat gebeurd niet en dat is jammer. Ook wordt niet gevraagd of we evt. tegen meerprijs (niet mijn voorkeur gezien de prijs) brood willen, 2 gemiste kansen dus. De gerechten zijn qua smaak ok, al valt de portionering, met name bij het voorgerecht van zalm, tegen. 2 ietwat zielige rolletjes zalm, dat kan stukken beter. Nadat de gerechtjes naar binnen zijn gewerkt, vragen de dames van de bediening zich onderling af of de koffie en thee van het menu nou met of zonder friandises moet worden uitgeserveerd. Doe dat gewoon binnen en niet hoorbaar voor de klant. Nadat het overige personeel nog een aantal drankjes wilde uitserveren aan het verkeerde tafeltje, arriveert de koffie en de thee voor de dame, inclusief een kleine uitleg bij de twee fiandises. Ik moest zelf nog om een theezakje vragen, dat was men blijkbaar vergeten. Mijn advies aan de chef hier: geef het personeel wat meer instructies dan alleen maar lachen.