Steakhouse Wilma & Albert

6,9
Kan beter
V. H.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Afgelopen zomer hier gegeten met de kinderen en we vonden 't top! Kok had verstand van wat ie deed (met mijn vriend een praatje gemaakt over vlees en grillen) . Opmaak van het bord was top. Lekker wat vruchtjes erbij, vonden de kids heerlijk! En 't vlees was ook heerlijk. Wij komen hier zeker terug.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Zaterdag gegeten met een collega om te bedanken,ben een blije bbq-er nam brochette..wat blijkt? Plastick meegegrilld in mn vlees,chef aangesproken,kon wel n karbonaadje opnieuw voor me maken..sorry..plastick smaak in mn mond dus uitgegeten. Geen compensatie oid..heel jammer. Her en der krieltjes op de toonbank waar de borden voor de bediening klaar gezet worden,smoezelige indruk,andere chef met zn blote vingers aan de saus die hij opdiende..Leek me erg leuk maar werd een kater..
Brigit P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Ondanks dat de leerling gastheer wat onhandig was en een hele klodder vette saus over mijn shirt knoeide, gun ik hem een betere stage plek dan deze tent. Hier staat vooral cashen op de eerste plek en de gast op de laatste. Het biefstukje smaakte echt prima, maar voor ongeveer € 40 verwacht ik ook nog een beetje service. Geen reactie of excuus gehad op de 2 haren tussen de stoofperen. En terwijl de enthousiaste stagiair met ons een afrondend praatje maakte, werd hij bruut gestoord, een kom friet in zijn handen geduwd: ' lopen naar tafel ...'. Ronduit onbeleefd. Dus kom hier voor een een goed stuk vlees als je genoeg te besteden hebt, maar verwacht verder vooral niets meer.
M. F.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Enkele weken geleden hier wezen eten. Het was behoorlijk druk, dus het duurde wel een tijdje voordat je de aandacht kreeg van bediening. De biefstuk was taai, maar de spareribs waren verrukkelijk! Zéker een aanrader.
sweetlake79 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gisteravond wezen eten! Heerlijk genoten van de famous spareribs! Het vlees was heerlijk bereid op de grill en de porties waren meer dan zat. Ondanks de drukte, was de bediening meer dan attent. Ik kom hier zeker weer terug en kan het iedereen aanraden om bij dit restaurant te gaan eten,
Lucas2801 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Slechte service. Matig eten. We werden geholpen door een jongen die waarschijnlijk voor het eerst in de bediening werkte. Hij mocht alleen drankjes opnemen. Gevolg was dat we pas na 4 keer vragen, en een uur later, bij een collega onze bestelling konden plaatsen. Eten werd vervolgens gebracht zonder friet en zonder saus. Ook hier weer meedere keren om moeten vragen. De ober gooide vervolgens ook nog een biertje over iemand heen. Kan gebeuren, maar dat je vervolgens eigenlijk geen excuses krijgt getuigt van misplaatste arrogantie. Jammer. Want vroeger was het echt goed.
PaulCuisionair .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vrijdag 11 november heb ik met een paar vrienden bij Wilma en Albert gegeten. Het gegrilde vlees was van prima kwaliteit maar helaas, vrijwel alles hieromheen ging mis. Het was druk. de bediening kwam maar net door met het opnemen van eerst de consumpties maar vooral het opnemen van de gerechten liet bijzonder lang op zich wachten. Vervolgens kregen we het diner geserveerd. Alleen het vlees. Het garnituur, de sausen frites etc werden niet geserveerd. Erg jammer. Nadat ik één van de operationeel managers hierop heb aangesproken keek hij ons alleen maar aan maar gaf verder geen reactie. Niet "wat vervelend" of "ik beloof beterschap". Kortom, zeer teleurstellende service. Er gebeurde nog een ongelukje met een biertje dat over één van onze gasten viel. ( kan gebeuren). De betreffende medewerker vond het vreselijk maar vanuit het "management Wilma en Albert" geen reactie. Bij het afrekenen ( de volledige rekening) werd wel gezegd dat ze graag nog een keer in de gelegenheid worden gesteld om te laten zien dat ze het wel kunnen. Gezien de reactie hoeft men hier wat ons betreft niet op te rekenen. Echt slechte service!
Marisca H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Ik heb een heerlijke avond gehad
Heerlijk gegeten ,heerlijk gedronken en top bediening
Alles was ronduit geweldig op een voor ons onvergetelijke avond
Remco H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Hebben gisteren heerlijk gegeten voor het 50 jarig jubileum van mijn schoonouders.
Vlees was heerlijk mals en lekker (duivels) pittig. Mijn dochter had dit ook besteld maar daar was het te heet voor en er werd niet moeilijk gedaan toen ik vroeg of het omgeruild kon worden.
De leerling bediende kwam wat onzeker over maar deed erg zijn best.
Prima ervaring en lekker gegeten
HospesHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
In tegenstelling tot recente beoordelingen hebben wij (4 personen) prima gegeten bij Wilma & Albert. De laatste keer was 30 jaar geleden en inderdaad is er nauwelijks iets veranderd aan de kaart. De garnalencocktail was rijkelijk en vers. De hoofdgerechten (allen vlees) waren van goede kwaliteit. Bediening vriendelijk en kordaat (Surinaamse serveerster). We zaten de hele avond buiten dus geen verder oordeel over het interieur.
Rudolfgeert .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
T bone steak besteld, aan de prijs maar dan verwacht je ook wat.
Helaas, vlees was taai de pataten te doorbakken.
Jammer. Verwacht je niet bij Wilma en Albert.....
Ravenous73 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Vandaag met vrienden bij dit restaurant gegeten. Dit naar aanleiding van een vorig bezoek een jaar geleden. We mochten aan tafel 10 zitten. Met z'n 4tjes in eenhoe hoek gepropt. De bediening is 1 keer uit zich zelf komen vragen of we iets wilde drinken. De rest van de keren moesten we er zelf om vragen. Voor-hoofd en nagerecht moesten steeds door ons aangezwengeld worden. Niet een keer de vraag of het naar wens was. We voelde ons absoluut niet welkom en het leek er op of we niet gezien werden. Gastvrijheid was ver te zoeken. Ook na het uitblijven van fooi werd er nog niet gevraagd of alles naar wens was. En dan zeg ik nog maar niets over het eten. Volgende keer opzoek naar een ander restaurant. Jammer want de eerste keer was echt goed bevallen.
C H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Hier ga je heen voor het vlees. Daar kan ik alleen maar positief over zijn. Ik ben geen echte vleeseter maar toch eet ik hier met liefde een steak met champignonroomsaus op.

Verder mag het project Wilma en Albert 2.0 in gang gezet worden. Ik zeg niet dat je de inrichting drastisch moet omgooien want je moet de eigenaren ook hun eigen sfeer laten behouden vind ik. Maar qua praktische zaken mag er een hoop gebeuren. De kleine tafeltjes dicht op elkaar, gewoon onhandig. Ten eerste kan het personeel er amper tussendoor. En ten tweede, als er iemand met een beetje forser formaat naast je zit ben je volledig ingepakt tussen de tafels en zijn stoel. Niet prettig eten, in een vreemde zijn comfortzone.
Verder zijn de menukaarten wel leuk bedacht zo enorm groot, de gemiddelde 'oudere' (lees ontkennende brildrager) zal hier blij mee zijn. Maar.. Het is ook enorm onhandig. En buiten dat laat de opmaak qua professionaliteit ook wat te wensen over.

Concluderend ga je hier dus heen voor het smakelijke vlees, maar mocht er een frisse wind door het interieur en bijzaken komen dan ga je er ook nog heen voor een relaxte avond.
Eileentamara .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Wilma en Albert, daar ga je naartoe voor het goede vlees. Qua ambiance is er niets aan. Druk, dicht op elkaar, zeer ouderwetse inrichting. Het neigt een beetje naar vergane glorie met de zeer gedateerde kaart, ware het niet dat het kwalitatief goede vlees nog steeds voor aanloop zorgt. De prijzen zijn, in tegenstelling tot het vlees, niet mals. Een kleine update van zowel kaart als interieur zal een geheel nieuw publiek aanboren zonder het huidige publiek kwijt te raken.
vetbekkie .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Vandaag heerlijk gegeten. Goede grill smaak aan het vlees. Goede hoeveelheid.
Prima bediening en sfeer. Goede service.
Aanrader om lekker te eten in Haarlem
Tanja W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Zaterdagavond hier gegeten helaas verkeerde keus. Te druk, tafeltjes dicht bij elkaar, bediening niet erg gastvrij, meerdere keren om drinken gevraagd maar werden niet gezien. Gevraagd om uiensoep werd groentesoep geserveerd, bediening luistert niet goed naar je als klant, we voelden ons niet echt welkom beetje een tafeltjes vulling. Gaan aanrader om naar terug te gaan.
tennis .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Vanmiddag na jaren weer eens geluncht bij Wilma en Albert. Gekozen voor de uiensoep, kroketten met brood en broodje met tonijn . De uiensoep was goed heet en heerlijk van smaak, vol met uien en kaas.
Broodje tonijn bleek grote snee stokbrood, heel goed belegd met tonijn, tomaat, pepertjes, olijven en brie. dat allemaal lekker uit de gril. Zeer smakelijk. Bediening was vriendelijk. We voelden ons thuis. Gezellig en zonder tierelantijnen. Een oud bruin cafe. Wij komen in ieder geval wel terug!
baksla .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ik was hier afgelopen zaterdag weer eens, ditmaal met mijn vrouw en dochter. Via de website gereserveerd en dat ging prima. Wat fijn is aan dit restaurant is dat er de afgelopen 30 jaar niets aan is veranderd: niet aan de kaart, niet aan het interieur en ook de bezetting van de bediening is redelijk consistent. De kaart en het interieur wekken de indruk dat het een authentieke Franse bistro betreft. Dit is door de jaren heen jammer genoeg wel wat verwaterd. De eigenaar zou er goed aan doen om net als Wilma & Albert destijds zijn vakanties in Frankrijk door te brengen om daar inspiratie op te doen en het Franse bistro karakter wat meer kracht bij te zetten. Niet overdreven, maar af en toe wat andere typisch Franse gerechten op de kaart te zetten, zoals confit de canard, foie gras, magret de canard, oesters, Franse kazen als dessert etc. Door die grote zwetende besnorde dikke chef achter de grill krijg je nu wel een beetje het effect op het menu van "ik heb een hamer, dan moet dit wel een spijker zijn" wat jammer is want nu staan hoofdzakelijk gerechten op het menu die op een grill passen terwijl de Franse keuken nog wel wat meer variaties biedt. Wat Wilma & Albert zeker van andere Haarlemse restaurants onderscheid is de wijnkaart die uitstekende witte en rode wijn heeft die al jaren op de kaart staan. Het enige wat ik mij wel afvraag is hoe het met de hygiëne is gesteld. De diverse oude menukaarten aan de muur lijken ook al 30 jaar niet meer te zijn afgestoft. En in de keuken zie ik nooit iemand zijn handen wassen terwijl die handjes toch zo'n beetje overal aan zitten, inclusief de zak met houtskool briketten voor de grill.
NDSM Haven aan het IJ .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Na 30 jaar mag je verwachten dat men weet wat lekker eten is. Niets is minder waar. Een vissoep, zo zout, dat liters water mijn dorst niet konden lessen, daarnaast moet er echt minder vis is. less is more. Dan de Chateaubriand. Vlees was prima maar niet top, en iets te ver gebakken. Maar dan de saus. Dat was het dieptepunt. Een saus waaraan je gelijk zag dat het gebonden was met maizena. Onsmakelijk dus en zegt iets over de gemakzucht van de chef. Laatste keer en nooit meer.
Stephan P.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Na een dagje winkelen hadden we zin een een lekkere steak en Wilma en Albert ziet er van buten goed uit. Binnen viel het wat tegen; naar onze smaak een wat oudbollige inrichting maar wel een leuke halfopen keuken. We hadden niet gereserveerd en dat leek heel er lastig maar uiteindelijk was er wel een plekje; het viel ons op dat alle tafels gereserveerd waren...
De wijnkaart was aan de prijzige kant wat een beetje uit viel ten opzichte van een zeer betaalbare huiswijn; helaas niets er tussenin. De steaks waren bijzonder goed; het is lang geleden dat ik zo goed gegeten heb. Bij gerechten en nagerecht ook uitstekend. Bediening is vlot en attent; 1x water vergeten maar binnen 5 minuten alsnog een karaf water op tafel.
De eigenaar / gastheer deed wel wat uit de hoogte; het leek erop dat hij probeerde ons duidelijk weten maken dat het echt een voorrecht was om hier te mogen eten. Dat was voor ons niet nodig geweest.
Al met al toch een aanrader; maar reserveer wel even ;-)