Steakhouse Valkenhof

Service7/10
Decor7,9/10
B K. Gastronoom (18 recensies) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
We zaten buiten, het was niet zo druk in het begin. Voor de vegetariers, zijn er maar 4 vegetarische gerechten allemaal met Aubergine en Kaas in de hoofdrol.
we hebben besteld een aubergine burger met friet en salade en mijn tafelgenoot had een potje met kipfilet in n sausje met friet en groenten. De vega burger is in een brioche broodje geserveerd ipv burger broodje, dus broodje is klef en aubergine moeilijk te snijden. Het geheel smaakt nergens naar en de salade is verzuurd, het smaakt naar verzuurde witte kool reepjes. De kipgerecht had min of meer de smaak van kipragout uit een blik. Dan hebben we nog de ongeintereseerde personeel, die pas aan het einde kwam vragen of alles naar wens was terwijl de schade al geschiedt is. Gedurende het eten waren ze nergens te bekennen. Wat een afknapper, we komen hier niet meer.
Cctje94 . Fijnproever (5 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vandaag gegeten bij de Valkenhof. Werden als eerste geholpen door de eigenaresse dit was prima en vriendelijk.
Later was zij blijkbaar vertrokken toen ging het personeel los. Personeel heeft oortjes in daarin wordt besproken welk meisje van welke tafel aantrekkelijk is en dat soort ongijn. We hadden al een tijdje een leeg glas bediening liep vaak langst zag dit waarschijlijk ook maar vroeg niets. Kortom als de kat(eigenaresse)van huis is dansen de muizen(bediening) op tafel!
Eten was verder heerlijk. Maar nooit meer meat@valkenhof voor ons.
Tafelmanieren . Fijnproever (6 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Korte vakantie in Zuid Limburg. Dan ook maar eens valkenburg aan doen. De "culinare straat" onvolprezen en ruime keus van goedkoop, middel tot hoogstaand. We gaan voor "De Valkenhof" steakhouse en grill. Buiten dan maar. Het is goed toeven onder de luifel op deze late middag. Ambiance is grill en steak. Robuust binnen met een mooi terras. De bediening komt wat moeilijk op gang. Het blijken de jonge man zijn laatste uren te zijn want bij het afrekenen is hij verdwenen en neemt de vrouwelijke bediening graag de fooi in ontvangst. Deze was terecht. Ik hoop dat hij nog mee deelt. Het eten, in dit geval twee maal gegrilde kip is uitstekend maar eenvoudig. De prijs trouwens ook. Een beetje salade had naast de kleine bak friet ( voor 2 personen??? ) niet misstaan. De forel was vers en de bijlage van pasta was uitstekend en zeer op smaak. Forel is soms de afgang van de kok. Deze was vers en goed gebakken. Niet te droog. PASTA LAVISTA een aanrader. Voor € 17.50 krijg je een goed bord twee colori pasta. Vers en met ruim voldoende biefstuk er door zoals de kaart aangeeft. Prima voor dar geld. Zo'n gedroogde tomaten en een goede lichte naar smaakvolle dressing. Room??? Denk ik te proeven. Zoals gezegd de bediening zat in zijn laatste uren en we pesten er nog na twee keer vriendelijk wuifen nog een paar drankjes uit. Het zij je vergeven. Het was smakelijk in een uitstekende ambiance. In een toeristen dorp een oase.
Jolanda D. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We waren op zoek naar n gezellig restaurant waar wat mensen aan t eten waren! We mochten met Zn tweetjes zitten waar plaats was, toevallig buiten op t terras. Bediening was hartelijk en vriendelijk. We hadden n mixgrill en lamskoteletjes besteld en beide gerechten waren superlekker klaargemaakt. En zelfs de kipfilet was zeer mals, waar ik hem bij andere restaurants vaak liet liggen. Top hoor, komen zeker nog terug!
Sandertjes24 . Bourgondiër (2 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Eten was wel lekker.
Bediening veel met elkaar aan het praten. Lopen 10 duizend man personeel langs je tafel en zien je legen borden maar, je moest toch echt na 20 min zelf vragen of ze je tafel wilde leegruimen.
Ook na 20 minuten Zelf moeten vragen waar het hoofdgerecht bleef.
Beetje raar als er zoveel man personeel loopt en dan nog niet goed georganiseerd is.
Gien050 . Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Met een groep hier gegeten. Heerlijke gerechten en snelle bediening. We hadden het koud en we vroegen of de heaters aan mochten. Was geen probleem. Goede service. Er was een jonge ober....zo vriendelijk. Gaan zeer zeker als we in Valkenburg zijn hier weer eten.
Hermes5 . Gastronoom (27 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Niets vermoedend op verwarmd terras aan een tafeltje gaan zitten voor 4 personen hetgeen ons niet in dank werd afgenomen. Na een overbodige vraag of we met zijn 2-en waren werd de tafel met veel vertoon 5 cm uiteen geschoven "voor eventuele andere gasten". Ossenhaassteak besteld. Prima bereid, wat weinig vlees op groot bord met kleine hoeveelheid sla. Diepvries frites erbij. Bediening bleef verder onzichtbaar. Gevraagd om sterke koffie; niet helemaal gelukt, was niet echt warm.
Prima locatie, service kan beter!
Arendsnest . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
nu verschillende keren gegeten in de valkenhof omdat het eten goed is, maar voor de bediening zou je weg blijven. 20 min. wachten tot er iemand komt om te vragen of je wat wilt drinken. uiteindelijk besteld en na 15 min. nog niets. zelf maar gaan vragen omdat de serveerster het te druk had met iemand die een reclame deurmat wilde neer komen liggen. in december ook hier wezen eten en toen moesten wij zelf om de nagerechtkaart vragen, die kwam maar na 25 min. nog niet opgenomen ondanks dat de serveerster niets stond te doen. toen maar geen nagerecht genomen. kom zelf uit de horeca maar lijkt wel of ze hier denken, de klanten komen toch wel. jammer wij komen minimaal 3 keer per jaar naar limburg maar ondanks het lekkere eten toch maar wat anders zoeken.
M G. Gastronoom (21 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Het eten is prima. De porties zijn ruim en goed op smaak.
Het personeel is zeer vriendelijk en attent. De locatie is top en de inrichting voelde aan als mijn eigen woonkamer. Tot snel!
Erik B. Gastronoom (106 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Hier gegeten tijdens ons verblijf in Hotel Kasteel Schaloen. Doet aan als een eetcafe en noemt zich Steakhouse. Geen haute cuisine te verwachten. Begonnen met een voortreffelijke uiensoep, echt zoals ie moet zijn. Daarna voor ondergetekende een stoofpotje en voor mijn vrouw vis van de dag; heel plezierig. Voorts een voortreffelijke Sauvignon Blanc als huiswijn. Goede prijs/kwaliteitverhouding.
Om te onthouden, als we nog eens naar Schaloen zouden gaan en ergens weer dineren, maar dat dan hooguit buiten het seizoen om de storm van een bepaald type landgenoten hier te ontlopen.
Rjw142 . Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Heerlijk gegeten met z'n tweeën.
Het voorgerecht was er heel snel. Voorgerecht was best wel veel, maar heel lekker. (Garnalen in geheime saus en champignons in knoflook)
Hoofdgerecht was er ook snel en lekker vlees. Door het flinke voorgerecht kregen we het met moeite op...
De bediening was prima. Hoewel we vroeg op de avond binnen waren, liep het snel vol en was de sfeer gezellig. De inrichting was erg sfeervol.
Shaggie1 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Ik schrijf bijna nooit een recensie (voor deze recensie moest ik zelfs mijn wachtwoord resetten, ik wist het niet meer), ik heb er een hekel aan en vergeet het meestal. Het is toch altijd een persoonlijk iets, wat mij aan een restaurant bevalt kan iemand anders verschrikkelijk vinden. Maar ....

Afgelopen zaterdag, 19 dec., heb ik met mijn vrouw en dochtertje gegeten bij Meat @ Valkenhof (zo heet het nu) en wat een aangename verassing was dat!
Omdat het erg druk was in Valkenburg vanwege de kerstmarkten ed. kregen wij bij elk restaurant te horen dat ze vol zaten en omdat we niet gereserveerd hadden er geen plaats was. Alle terrassen waren vol omdat het in een straat was waar de lichtjesroute voorbij komt.
Bij Meat @ Valkenhof hadden ze echter begrip voor het feit dat wij niet gereserveerd hadden omdat wij voor de eerste keer naar de kerstmarkt in Valkenburg gingen en niet wisten hoe druk het zou worden.

We kregen een klein tafeltje binnen in het restaurant. Het was een beetje proppen maar het resultaat daarvan was dat we gelijk contact hadden met de mensen aan de tafel naast ons die ons (in Limburgs dialect uiteraard) welkom heetten. De sfeer beviel ons direct, veel houtaccenten en glimmende dingetjes (vond dochterlief). Mijn vrouw deed zelfs ideeën op voor in ons eigen huis.

De dame die ons bediende (uit Friesland, grappig detail) nam rustig de tijd voor ons, legde uit wat de speciale gerechten op dat moment waren en liet ons rustig de kaart bekijken. Mijn vrouw wilde graag een stokbrood met ailoli en de ossenhaas carpaccio met truffeldressing als hoofdgerecht omdat ze niet zo heel veel op kan, mijn dochtertje de calamari & kibbeling met frites maar dan kibbeling vervangen door nog meer calamari. Ikzelf koos voor de aussie steak, medium gebakken met pepersaus en gebakken groenten.
Bij zo'n drukte zou je verwachten dat je lang op je eten moet wachten, er iets mis gaat met je bestelling of minder aandacht aan het eten wordt besteed maar niets was minder waar!

Onze bestelling werd netjes tegelijk uitgeserveerd en zag er goed en smaakvol uit. Ik vond de carpaccio erg lekker (mocht een hapje proeven) en heb natuurlijk ook een stukje van mijn steak gedeeld. Dat had ik beter niet kunnen doen, mijn vrouw houdt niet zo heel erg veel van steak maar deze was zo lekker en zo mals dat ze er niet over op hield. De smaak was zo goed dat ik de pepersaus maar voor mijn frietjes heb gebruikt. Ik heb zelden zo'n lekkere steak gegeten, nogmaals mijn complimenten aan de chef.

Nogmaals: de ervaring is een persoonlijk iets maar de eerstvolgende keer dat ik in Valkenburg ben ga ik naar Meat @ Valkenhof.

Fam de Jong
Veldhoven

Annie F. Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
4 weken geleden met ons eetgroepje in de Valkenhof gegeten. Vis tapas gehad. ZO lekker,heerlijk.
Gisteravond 16 dec.zijn mijn vriendin en ik teruggekomen met onze mannen.
Wat een sfeer! ZO gezellig. Valkenhof zat dan ook helemaal vol,binnen en buiten.
Spareribs gegeten. Wat waren die lekker zeg,om je vingers bij af te likken.????
Het personeel is zo vriendelijk,ondanks dat ze het superdruk hadden,toch even tijd voor een grapje. Hier komen wij vanaf nu vaker.Tot gauw.
Huub B. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Met 10 leden van paardenvereniging Behat gegeten bij Valkenhof iedereen zeer tevreden over de kwaliteit en de leuke vlotte bediening terwijl de zaak vol was.
Het was een gezellige avond en een aanrader.
Dieny W. 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We zijn gisteren met vrienden hier eten geweest, geweldige entourage mede door de kerstversiering., het eten was echter niet warm..jammer,er zat een grote groep jongeren(zeker 30 personen) om ons heen die het heel gezellig hadden, echter wij konden elkaar daardoor niet meer verstaan en vroegen aan de bediening of er buiten nog plek was....dan moesten we zelf maar ff gaan kijken ,niet zo klantvriendelijk vonden we.
Carl M. Bourgondiër (2 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Eten was van goede kwaliteit. Niet top, maar smaakvol en ruim voldoende. De bediening echter was zeer slecht. Er lopen te veel bedienden rond die allemaal door elkaar heen rennen. Je krijgt dus niet 1 over die je over jouw tafel bekommert. Het gevolg is geen klik, geen goede zorg, geen drinken, geen vraag of alles naar wens is, de rekening en pepermuntjes werden op de tafel gesmeten, de papieren place-mats werden al van tafel gerukt en gefrommeld nog tijdens het opstaan. Het is een mooie locatie, leuk aangekleed, maar het bedrijf moet echt eens gaan nadenken of ze gasten of klanten verwelkomen in de zaak. Het voelde nu alsof we zo snel mogelijk weer weg werden gewerkt om weer de tafel vrij te hebben. Er zijn dus hierdoor leukere (en betere) plekken om te eten in Valkenburg.
Marianne D. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Omdat we er jaarlijks gaan eten vanwege mijn (verlate)verjaardag waren we er gisteren ook. Voor t eerst gezellig buiten gezeten onder de warmte lampen. Jammer dat je er zo op een kluitje zit en de bediening een beetje roekeloos is. Zo kregen wij een glas bier over de tafel en naast ons viel er ineens een glas wijn kapot op de grond waardoor een vrouw haar jas kon uitwringen. Fijn dat de bediening het oploste door haar jas te drogen. Het eten was niet zoals we gewend waren,ik heb d.m.v. een papieren zakdoekje het bloed op mijn bord opgedept (leek wel soep). Het vlees was erg rauw waardoor ik alleen de kip heb gegeten en een gedeelte van de spareribs die overigens wel erg lekker was. De prijs was wel aan de hoge kant voor het gene ik heb kunnen eten ervan. Wat ik ook miste was rauwkost,er lag een blaadje sla bij meer niet dat was wel jammer. Ik heb dus t idee dat er een nieuwe eigenaar is en twijfel nu of mijn verjaardag er ooit nog gevierd gaat worden.
SmullDrill . Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wij hebben hier met een groter gezelschap gegeten, het was zeker (wederom) de moeite waard!!! Men had in eerste instantie een tafel binnen gereserveerd maar door ietwat geluk kwam er net een grote tafel op het terras vrij en we mochten daar plaatsnemen.

Het was enorm druk en toch hoefden we op niets lang te wachten, soms ging het wat erg snel, maar das een persoonlijk iets. Ik had een vleesschotel met verschillende soorten gegrild vlees en het was echt voldoende. Smakelijk geserveerd en met heerlijke frietjes erbij. De spare ribs die erbij waren geserveerd waren echt overheerlijk, zo heb ik ze lang niet geproefd!!!

Het personeel was erg vriendelijk en nam even de tijd om eventuele vragen rustig te beantwoorden.

Naar mijn bescheiden mening vond ik het ietwat aan de prijzige kant maar alles was echt naar wens, voor mij en de rest van het gezelschap!!

Team Valkenhof, een dik compliment en tot heel snel weer!!!

Helenez . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Heerlijk gegeten. Mixed grill super. Spareribs is hun specialiteit. Bediening vriendelijk. Goede prijs-kwaliteit. Overdekt verwarmd terras.
Rhys . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Super leuke plek in het hartje van Valkenburg met een heerlijke sfeer. Fijne en vriendelijke bediening! Snelle service en het is niet nodig om naar bediening te zoeken, ze komen altijd naar je toe. Het eten is heerlijk en helemaal naar wens bereid. Ik zou dit gezellige plekje zeker aanraden en het zou mij niks verbazen als dit mijn nieuwe favoriete stekje wordt om te gaan eten! Een topper!