Steakhouse Terroir

Slachthuislaan 31 2316 DE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Steakhouse Terroir

De oorsprong van het product

Dit is niet zomaar een steakhouse; hier stralen naast steaks gerechten als brioche paling, poussin en zwezerik op de kaart. Ook valt de uitgebreide kaas-kaart in het oog. Aandacht voor detail vormt de kern bij het eten, maar ook van de service. Het interieur bestaat uit hippe stoelen, muurtekeningen en overal hanglampen. Elke woensdag is het mogelijk om je eigen fles wijn mee te nemen!

Meer informatie over restaurant Steakhouse Terroir

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant Steakhouse Terroir

Bettina V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Service prima maar wachttijd uitserveren eerste gerecht te lang, niet alleen bij ons maar bij iedereen... als het te druk is, geef het dan aan. Verder heerlijk gegeten, prijs-kwaliteit prima in verhouding.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Fantastisch gegeten. Ontspannen sfeer en heel vriendelijk personeel!
Sabine H.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
In een steakrestaurant een heerlijk visje van de grill gegeten. Gezellige plek, zeer goede bediening.
Christine P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
We komen met enige regelmaat bij Terroir en iedere keer worden we weer aangenaam verrast door, ja, eigenlijk door alles!
JW B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Voor een steakrestaurant zijn de porties vlees klein. Zeker qua prijs verhouding. De borden zijn niet opgemaakt. Vlees is wel goed.
Lauréan D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Geweldige sfeer. Het eten was een ware smaaksensatie.
K. I.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
We werden super ontvangen en wat een heerlijke wijnen (en wat een keus!) maar naar mate dat het drukker werd duurde het helaas wel net even te lang allemaal en werden wat dingetjes vergeten of weinig aandacht aan gegeven, jammer. Verder was het eten heerlijk waarbij je goed het verschil tussen de verschillende vleessoorten proeft. Wel met een behoorlijke rooksmaak. We komen hier zeker terug om nog meer van de kaart te ontdekken!
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Leuk restaurant dat net even andere dingen op de kaart heeft heeft staan dan de meeste restaurants. Heerlijke hammen als tapas en heerlijk vlees als hoofdgerecht. Eten was echt goed! Moet wel eerlijk zeggen dat het best prijzig was en dat de bediening overduidelijk de duurdere wijnen en gerechten probeert te verkopen.
Teresa L.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
We gaan zeker terug!
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Weer prima gegeten, bediening is top, nemen de tijd voor je. Bitterballen zijn echt een aanrader. Vlees perfect, prima avond gehad!
Annemiek V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Redelijk exclusief eten. Iets te zout naar mijn smaak (wellicht handiger om peper- en zoutvaatjes te plaatsen?). Foie gras vind ik overigens "not done" maar dat is persoonlijk.
Het concept is verrassend, men kan per persoon meerdere soorten vlees en bijgerechten bestellen en de desserts zijn zeer smaakvol!
Reindert L.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
Een zeer aangename verassing ons bezoek aan dit restaurant.
Op een locatie waar je niet direct een restaurant verwacht dit juweeltje met parkeerplaatsen bij de voordeur.
Kijk je voor een leuk en goed restaurant in Leiden al gauw downtown, Steakhouse Terroir net buiten de "grachten/singel gordel.
Een aanrader
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Met 5 vrienden bij toeval terecht gekomen bij Terroir, nadat wij gestrand waren met de NS (trein) ivm een bermbrand. Na een korte zoektocht via Tripadvisor kwamen wij al snel bij Terroir terecht, goede beoordeling, steakhouse een prima concept om met 5 mannen te gaan eten, even snel bellen voor een tafel.
Werden hartelijk ontvangen en snel geholpen door het bedienend personeel met het eerste drankje en een heerlijke Charcuterie als starter.
De menu kaart is overzichtelijk en duidelijk. Omdat wij met 5 mannen op pad waren hebben wij gekozen voor de Côte de Boeuf (dry aged) van +/- 900 gram en de Chateaubriand van +/- 500 gram, met een aantal Side dishes.
Wat betreft de kwaliteit en de smaak van de Chateaubriand, die was goed, juiste garing, zacht, goede temperatuur een geserveerd met een heerlijke bijbehorende Jus. De Côte de Boeuf was aanzienlijk minder van kwaliteit, terwijl je van een steakhouse die een zeer goede beoordeling krijgt juist verwacht dat ook de Cote van een goede kwaliteit is. Smaak was aan de flauwe kant, garing was goed, hier en daar iets te veel verbrand door de grill, de avond afgesloten met koffie een heerlijke kokosmakronen.
We rekenen 266 euro af, inclusief de drankjes, gingen wij tevreden terug naar het stadion van Leiden.
Eind conclusie, Super leuke locatie, goed gegeten, goed verzorgd, goed en kundig personeel, Wie wil dat niet?
Onze beoordeling
Prijs-kwaliteit: 7,5
Eindscore: 7,9
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Wederom heerlijk gegeten bij Terroir! We konden wel merken dat het druk was. Het duurde iets langer dan normaal voordat het eten geserveerd werd, maar de kwaliteit was hartstikke goed en daar gaat het was ons betreft om. We komen zeker weer terug!
Marja N.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Steaks waren heerlijk, maar de salade erbij was vrij weinig weinig voor 2 personen. Voorgerecht vond ik ook wat tegenvallen. Het oude slachthuis is wel een leuke ambiance en het personeel is vriendelijk en gastvrij. Ook de kok komt af en toe even langslopen.
Caroline G.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Fantastisch gegeten!
Christa J.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
heerlijk gegeten! het is verleidelijk om een flinke hoeveelheid vlees te kiezen (je kunt zelf het gewicht kiezen), maar daar wordt het wel meteen prijzig van. fijne wijn ook.
René V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Fijn op t terras gegeten op deze zwoele avond ???? Asperges top en uitstekende tournedos! Altijd weer goed bij Terroir.
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Het restaurant heeft een warme industriële sfeer en staat in een rustige buurt net buiten het centrum, maar nog steeds op loopafstand van centraal. Goed & bekwaam personeel. Wijnkaart is zeer uitgebreid, met voortreffelijke wijnen. Het eten is heerlijk en prijs/kwaliteit is goed, behalve voor de side dishes, die zijn wat aan de hoge kant voor wat je krijgt. Al met al een aanrader en we komen zeker een keer terug
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Erg goed gegeten, wel wat aan de prijs, en dan met name de wijnen