Steakhouse Terroir

Slachthuislaan 31 2316 DE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Steakhouse Terroir

De oorsprong van het product

Dit is niet zomaar een steakhouse; hier stralen naast steaks gerechten als brioche paling, poussin en zwezerik op de kaart. Ook valt de uitgebreide kaas-kaart in het oog. Aandacht voor detail vormt de kern bij het eten, maar ook van de service. Het interieur bestaat uit hippe stoelen, muurtekeningen en overal hanglampen. Elke woensdag is het mogelijk om je eigen fles wijn mee te nemen!

Meer informatie over restaurant Steakhouse Terroir

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Steakhouse Terroir

Annemiek V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Redelijk exclusief eten. Iets te zout naar mijn smaak (wellicht handiger om peper- en zoutvaatjes te plaatsen?). Foie gras vind ik overigens "not done" maar dat is persoonlijk.
Het concept is verrassend, men kan per persoon meerdere soorten vlees en bijgerechten bestellen en de desserts zijn zeer smaakvol!
Reindert L.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
Een zeer aangename verassing ons bezoek aan dit restaurant.
Op een locatie waar je niet direct een restaurant verwacht dit juweeltje met parkeerplaatsen bij de voordeur.
Kijk je voor een leuk en goed restaurant in Leiden al gauw downtown, Steakhouse Terroir net buiten de "grachten/singel gordel.
Een aanrader
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Met 5 vrienden bij toeval terecht gekomen bij Terroir, nadat wij gestrand waren met de NS (trein) ivm een bermbrand. Na een korte zoektocht via Tripadvisor kwamen wij al snel bij Terroir terecht, goede beoordeling, steakhouse een prima concept om met 5 mannen te gaan eten, even snel bellen voor een tafel.
Werden hartelijk ontvangen en snel geholpen door het bedienend personeel met het eerste drankje en een heerlijke Charcuterie als starter.
De menu kaart is overzichtelijk en duidelijk. Omdat wij met 5 mannen op pad waren hebben wij gekozen voor de Côte de Boeuf (dry aged) van +/- 900 gram en de Chateaubriand van +/- 500 gram, met een aantal Side dishes.
Wat betreft de kwaliteit en de smaak van de Chateaubriand, die was goed, juiste garing, zacht, goede temperatuur een geserveerd met een heerlijke bijbehorende Jus. De Côte de Boeuf was aanzienlijk minder van kwaliteit, terwijl je van een steakhouse die een zeer goede beoordeling krijgt juist verwacht dat ook de Cote van een goede kwaliteit is. Smaak was aan de flauwe kant, garing was goed, hier en daar iets te veel verbrand door de grill, de avond afgesloten met koffie een heerlijke kokosmakronen.
We rekenen 266 euro af, inclusief de drankjes, gingen wij tevreden terug naar het stadion van Leiden.
Eind conclusie, Super leuke locatie, goed gegeten, goed verzorgd, goed en kundig personeel, Wie wil dat niet?
Onze beoordeling
Prijs-kwaliteit: 7,5
Eindscore: 7,9
Marja N.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Steaks waren heerlijk, maar de salade erbij was vrij weinig weinig voor 2 personen. Voorgerecht vond ik ook wat tegenvallen. Het oude slachthuis is wel een leuke ambiance en het personeel is vriendelijk en gastvrij. Ook de kok komt af en toe even langslopen.
Caroline G.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Fantastisch gegeten!
Christa J.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
heerlijk gegeten! het is verleidelijk om een flinke hoeveelheid vlees te kiezen (je kunt zelf het gewicht kiezen), maar daar wordt het wel meteen prijzig van. fijne wijn ook.
René V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Fijn op t terras gegeten op deze zwoele avond ???? Asperges top en uitstekende tournedos! Altijd weer goed bij Terroir.
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Het restaurant heeft een warme industriële sfeer en staat in een rustige buurt net buiten het centrum, maar nog steeds op loopafstand van centraal. Goed & bekwaam personeel. Wijnkaart is zeer uitgebreid, met voortreffelijke wijnen. Het eten is heerlijk en prijs/kwaliteit is goed, behalve voor de side dishes, die zijn wat aan de hoge kant voor wat je krijgt. Al met al een aanrader en we komen zeker een keer terug
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Erg goed gegeten, wel wat aan de prijs, en dan met name de wijnen
Sytze G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Een verrassend goed restaurant, in een mooi pand op een leuke locatie. Veel smaak en mooie presentatie met zorg. Prettige bediening; informeel en aandachtig. Zeker voor herhalingen vatbaar. (Misschien is Peter Batelaan er dan wel.)
Remco S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Geweldig gegeten. Vlees kan je per 100 gram bestellen dus meerdere soorten!
rick V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
prima gegeten, goede kwaliteit vlees echter wel redelijk aan de prijs allemaal. Maar goed vlees kost nou eenmaal geld! mooi restaurant op een gave locatie. bediening was prima alleen wel een beetje uit de hoogte en heel erg aanwezig.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Vakkundig en uiterst vriendelijk personeel!
Fantastisch gegeten!! Beide een 10 !!!
Halbe V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Prima concept, zelf het gewicht en soort vlees aangeven, uitstekend klaargemaakt en een mooie uitbebreide wijnkaart, met vakkundige bediening. Zou wel graag nog de ''fully loaded baked potato'' op de kaart zien als bijgerecht, doet hij ook goed bij buitenlandse gasten.
erika V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We moesten vrij lang wachten voordat we een drankje konden bestellen. We hadden alleen een hoofdgerecht en ook daar moesten we best lang op wachten. De gerechten werden niet gelijktijdig uitgeserveerd; 1 iemand moest langer wachten op haar eten. De bavette was te stug (niet mals genoeg). De bijgerechten (friet, prei en sperziebonen) waren overigens wel heerlijk. Wellicht iets meer personeel om snel te anticiperen op wensen van de gast? En voor een steakhouse vond ik de kwaliteit biefstuk eigenlijk onder de maat.
Renee V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en heel attente goede bediening, zonder dat het kruiperig wordt. De prijs is er ook naar maar het is het zeker waard als je echt lekker wilt eten!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Heerlijkekeuze uit vlees en mooie bijgerechten.. perfectie shared dining
Manja T.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Geweldig eten(probeer zeker de secreto), zeer vriendelijk en kundig personeel, heerlijke wijn en fijne sfeer!
Wij vonden het alom een fantastische avond!
Dirk M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Goed gegeten en top service! De rook/brand smaak van de BBQ kan soms te overheersend zijn, dat is jammer.
Natascha N.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Super gegeten, zeer verrast door de leuke bediening. Er werd echt werk gemaakt om gerechtjes te promoten. Ook de
“champagne friday” is een leuk idee en hij smaakte top! Kortom een geslaagde avond.