Steakhouse Terroir

Slachthuislaan 31 2316 DE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Steakhouse Terroir

De oorsprong van het product

Dit is niet zomaar een steakhouse; hier stralen naast steaks gerechten als brioche paling, poussin en zwezerik op de kaart. Ook valt de uitgebreide kaas-kaart in het oog. Aandacht voor detail vormt de kern bij het eten, maar ook van de service. Het interieur bestaat uit hippe stoelen, muurtekeningen en overal hanglampen. Elke woensdag is het mogelijk om je eigen fles wijn mee te nemen!

Meer informatie over restaurant Steakhouse Terroir

Maandag 17:00 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Super leuke plek dichtbij het station.
irene D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Eten was prima in orde, maar de bediening heeft het nog niet begrepen. Jonge gastjes die als een soort autoverkopers op een popie jopie toon proberen om je zo duur mogelijke gerechten en wijnen te laten bestellen. Jammer.
Talus V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
afgelopen zaterdag naar Terroir geweest. Wat een mooi restaurant, schitterend ingericht, grote ramen, gezellig, door het werken met een verdieping toch knus. Prima bediening, het was redelijk en ondanks de onderbezetting, vanwege carnaval, hebben we nooit lang hoeven wachten.
goede uitleg over de mogelijkheden m.b.t het eten en de wijnkaart.
Die is op zich een vermelding waard, erg uitgebreid, beetje verbaasd was ik wel want de wijnkaart is veel uitgebreider dan voor de menukaart nodig is. Dus waarschijnlijk is de eigenaar zelf een echte wijnliefhebber en hobbyist.
vooraf had ik gebakken zwezerik, zalig klaargemaakt !
Als hoofd gerecht een soort proeverij van allerlei soorten vlees; longhaas, entrecote, bavette, tournedos en rib eye. Afgezien van de longhaas vond ik alles goed op smaak en lekker klaargemaakt. De longhaas was ook wat aan de rauwe kant, waarom wordt er niet gevraagd of je dat zo rauw wilt ??
Bijgerechten, niet heel erg bijzonder afgezien van de tarte tatin met wortel en koffie. Nog nooit geproefd maar erg lekker.
Frietjes konden beter, spruitjes gewoon, bietjes lekker maar ook niets bijzonders.
Juist weer heerlijke toetjes, sticky toffeepuding en bread and butter, beiden geproefd.

conclusie: ga hier nu niet naar toe voor heel bijzondere gerechten die op een speciale manier zijn klaargemaakt maar wel om lekker vlees te eten en je krijgt de kans om helemaal los te gaan op de wijn. Dan heb je een heerlijke en gezellige avond.
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Heerlijk genoten! Aanrader
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Zo’n jaar na de opening voor het eerst hier gaan eten. Dit mede ingegeven door de vele positieve recensies.
Terroir is zeker een mooie aanwinst voor Leiden, al was onze ervaring iets minder dan we hadden gehoopt. De ambiance in het voormalig slachthuis is bijzonder en er is sprake –zeker op een volle zaterdagavond- van een gezellige drukte. Het geluidsniveau is wel hoog (weinig dempend materiaal) en maakt het af en toe lastiger om te communiceren.
Het personeel is absoluut top. Improviseren gaat ze goed af, kleine foutjes worden snel hersteld en als iets afwijkt van het gebruikelijke, dan spelen ze daar probleemloos en snel op in.
Bij het eerste drankje namen we allemaal een runderbitterbal. Een aanrader! Vooraf bloedworst met kalfstong (helemaal top) en Steak Terroir (tartaar). Ook prima, al had daar wel een zout- en pepervaatje bij mogen worden gezet.
Bij het vlees (entrecote, longhaas resp. rib-eye ging het mis. Prima gebakken, maar blijkbaar niet tijdig uitgeserveerd en dus inmiddels koud. Daarop werd door de bediening snel ingespeeld, zodat het vlees een extra warmte-tikkie kreeg. Dat is echter iets dat de kwaliteit niet bevordert en dat was erg jammer. Ook de pompoen met kaas (iets te simpel) als side-dish, was al zeer afgekoeld. Voor een steakhouse dus jammer dat hun belangrijkste onderdeel er niet lekker uitkomt.
Qua prijs- kwaliteitsverhouding zit Terroir wat mij betreft dan ook niet helemaal goed, maar we gaan zeker nog weleens terug.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Het was tochtig in het restaurant
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Alle gerechten waren heel evenwichtig en uiterst smaakvol! Eerlijke porties, niet van dat nouvelle cuisine gedoe, waarbij de opmaak belangrijker schijnt te zijn dan wat je proeft.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We liepen in stilte en duisternis op het restaurant af en vroegen ons af of iemand het deze avond überhaupt gevonden had. En toen bleek het vrijwel vol te zitten! Een bruisend geheel met rennende bediening. Maar we werden keurig te woord gestaan en het werd een heerlijke maaltijd, met één fout maar veel goeds. Een mooie, prettige, wel wat rumoerige plek met veel heerlijke smaken.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Alles goed. Verlichting een beetje kil en op Iens stond kindvriendelijk maar dat vielnwel mee. Zeker ook niet kindonvriendelijk, maar ook niet echt kindvriendelijk. Maar als dat het enige is. Leuke avond, mooie zaak, bevlogen personeel.
Ino H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Geweldig restaurant. Zeer grote kennis aanwezig van het eten bij het personeel, en ze zijn ook niet te bang om hun eigen mening daarin te verwerken. Goede wijnen bij het eten aangeraden. Kom er met goede regelmaat terug.
nadia D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Super lekker eten! Vond er alleen geen aantrekkelijke toetjes op de kaart staan.
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Wij zijn geweest met 2 jongens van 12 en 14 jaar,zij hadden niet zo in de gaten dat zij bijna 3 uur in de restaurant zijn geweest ,doordat er voldoende tijd tussen de gerechten was,en er ook duidelijk uitleg was van de gerechten,omdat er voor meeste gerechten andere benaming werd gebruikt .
Je kunt zelf de grootte van je gerecht bepalen ,dat was wel prettig.
De jongens hebben er ook nog iets van geleerd !
R M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Prachtig restaurant met een leuke sfeer & vriendelijk personeel. Het eten was echt heerlijk; mooie presentatie en ontzettend smaakvol. Schappelijke prijzen. Zeker een aanrader!
Nico T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Mooie zaak, goede kwaliteit vlees, opmaak van het vlees op de borden matig. Goed bediening.
Akoestiek van de zaak slecht, daardoor ga je zelf harder praten.
Janny V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
De bitterballen zijn inderdaad prima.
Uitstekende biefstuk, moet je vooral geen saus bij doen.
Wouter .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Zeker niet te spreken over dit restaurant. Doet allemaal wat stijfjes aan, zal ook komen door het publiek dat aanwezig was. Eten niet bijzonder, spare-rib zonder bot vooral veel en overheersende smaken. De oh zo geroemde bitterballen waren niet geheel op temperatuur, smaak was daarentegen oké te noemen. Geen 2e keer voor mij.
Francien K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, leuke vlotte bediening, een aanrader.
Lilian R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Enige is dat als het druk is de ruimte nogal als klankkast gaat fungeren je kunt elkaar dan wat moeilijk verstaan. Eten is super service top
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heel goed eten, super service en alles voor een prima prijs.

Echt een aanrader!!!