Steakhouse Terroir

Slachthuislaan 31 2316 DE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Steakhouse Terroir

De oorsprong van het product

Dit is niet zomaar een steakhouse; hier stralen naast steaks gerechten als brioche paling, poussin en zwezerik op de kaart. Ook valt de uitgebreide kaas-kaart in het oog. Aandacht voor detail vormt de kern bij het eten, maar ook van de service. Het interieur bestaat uit hippe stoelen, muurtekeningen en overal hanglampen. Elke woensdag is het mogelijk om je eigen fles wijn mee te nemen!

Meer informatie over restaurant Steakhouse Terroir

Maandag 17:00 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Terras , Wi-Fi
Talus V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
gisterenavond in relatief korte tijd voor de tweede keer bij Terroir gegeten. Dezelfde buren gingen weer mee.
Het was in 1 woord fantastisch, wat zijn we verwend; de chef had bedacht dat we wel een soort vogelvlucht door de kaart konden nemen met bijpassende wijnen. Het was een geweldige vlucht waarin we van alles tegenkwamen.
Heerlijke pata negra ham, twee soorten eentje met wat koffiebonen erdoor en de andere met zeven kruiden. Zalig bubbeltje erbij uit Spanje. Vervolgens een terrine van kreeft en prei, paling van Everleens op toast en een volle chardonnay ernaast.
Salade met gebakken eendenmaagjes, nog nooit gegeten maar voor herhaling vatbaar. Entrecote en iberico varken met een Rioja om lekker mee te slobberen. Schorseneren met amandelen, spitskool beurre noisette aceto (dat ga ik beslist ook thuis eens proberen ).
Eton Mess met een cocktail en koffie toe het kon allemaal niet op.

Geweldige, deskundige bediening, alert en op tijd. Heb je dan helemaal geen opmerkingen deze keer, nee het was gewoon top.
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Entecote goed maar niet tongstrelend, ribs niet heel lekker met veel kruiden erop en weinig saus. Bijgeleverde salade weinig fantasievol, weinig smaak. De frites bestond uit relatief weinig lekkere grote gele en veel kleine harde donkerbruine stukjes. Bitterballen erg lekker. Eetcafé kwaliteit waar je vooral voor locatie, sfeer en bediening betaalt.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wederom heerlijk gegeten.
Annamaria H.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Prachtige zaak op een mooie locatie in Leiden. Focus is uiteraard op de steaks, maar verder bieden ze daar om heen een originele kaart. Wij hadden de ribeye en die was echt perfect bereid, sappig, geurig, voluptueus, jammie! De voor -en bijgerechten zijn ook echt de moeite waard. Schorseneren met knapperige amandelen, beetgare vettige bietjes, een zuivere steak tartare, paling van Eveleens, bloedworst en kalfstong. Foodsnob heaven. De wijn hebben we zelf meegenomen en hoe tof is dat. Komen we terug? Nobrainer.
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Wederom een uitstekende ervaring bij Le Terroir! Zeer attente en vlotte bediening, fijne sfeer en heerlijk eten.
Het vlees (de hamburger, de BBQ ribs, de tournedos en de entrecote waren uitstekend bereid, de frietjes heerlijk vers en smakelijk. Als borrelhappen namen we de drie soorten bitterballen. Die naam doet eigenlijk geen eer aan de geserveerde ballen, die waren 3x zo groot als een normale bal en de vulling heerlijk (alleen de rivierkreeftvulling had niet de optimale balans, iets te weinig rivierkreeft; de lam- en rund- vulling waren heerlijk).
Als dessert hadden we de zalige Eton Mess en de Stick Toffee pudding. Die laatste was wat bescheiden en de pudding meer een cake met wat te weinig karamel, maar zo is er altijd nog wat te verbeteren, zelfs bij dit geweldige restaurant. Is en blijft een grote aanrader.
Lennart P.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Vandaag heerlijk gegeten. Kwamen om zes uur binnen, toen was het nog heel rustig. Enthousiaste bediening met verstand van zaken. Erg goede keuken.

Al met al een aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Erg lekker gegeten met 9 man. Alles goed getimed op tafel. Komen zeker weer.
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Door personele onderbezetting heeft men de verwachtingen helaas niet waar kunnen maken. Gunfactor is hoog dus een vervolg bezoek zal zeker komen ter verificatie. Pracht locatie, mooie inrichting en veel potentie. Vlees per 100 gr te bestellen! Bijgerechten origineel en erg smakelijk.

Afgelopen zaterdag 25 maart een slechte ervaring. Gehaast personeel en heel lange (2 uur voor fles rode wijn) wachttijd voor drank etc. Mandje brood is nooit gekomen. Personeel rende onnodig de trap op en af. Andere routing en voorbereiding kan rust bieden. Werkdruk werd door nonchalant gedrag gepoogd te pareren. Helaas meer morsen en onrust. Veel tijd en lol bij "bekende gasten" kon men zich eigenlijk niet veroorloven maar vond plaats bij herhaling. Kwaliteit van eten redelijk maar ook minder dan verwacht. Veel te veel zout op Rib-eye. Gaarheid goed en ook de sukade erg lekker. Laatste tip: Ga bij feedback geen argumenten aandragen. Slik die drol en doe er wat mee. Of niet..

Tot volgende keer.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Super leuke plek dichtbij het station.
irene D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Eten was prima in orde, maar de bediening heeft het nog niet begrepen. Jonge gastjes die als een soort autoverkopers op een popie jopie toon proberen om je zo duur mogelijke gerechten en wijnen te laten bestellen. Jammer.
Talus V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
afgelopen zaterdag naar Terroir geweest. Wat een mooi restaurant, schitterend ingericht, grote ramen, gezellig, door het werken met een verdieping toch knus. Prima bediening, het was redelijk en ondanks de onderbezetting, vanwege carnaval, hebben we nooit lang hoeven wachten.
goede uitleg over de mogelijkheden m.b.t het eten en de wijnkaart.
Die is op zich een vermelding waard, erg uitgebreid, beetje verbaasd was ik wel want de wijnkaart is veel uitgebreider dan voor de menukaart nodig is. Dus waarschijnlijk is de eigenaar zelf een echte wijnliefhebber en hobbyist.
vooraf had ik gebakken zwezerik, zalig klaargemaakt !
Als hoofd gerecht een soort proeverij van allerlei soorten vlees; longhaas, entrecote, bavette, tournedos en rib eye. Afgezien van de longhaas vond ik alles goed op smaak en lekker klaargemaakt. De longhaas was ook wat aan de rauwe kant, waarom wordt er niet gevraagd of je dat zo rauw wilt ??
Bijgerechten, niet heel erg bijzonder afgezien van de tarte tatin met wortel en koffie. Nog nooit geproefd maar erg lekker.
Frietjes konden beter, spruitjes gewoon, bietjes lekker maar ook niets bijzonders.
Juist weer heerlijke toetjes, sticky toffeepuding en bread and butter, beiden geproefd.

conclusie: ga hier nu niet naar toe voor heel bijzondere gerechten die op een speciale manier zijn klaargemaakt maar wel om lekker vlees te eten en je krijgt de kans om helemaal los te gaan op de wijn. Dan heb je een heerlijke en gezellige avond.
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Heerlijk genoten! Aanrader
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Zo’n jaar na de opening voor het eerst hier gaan eten. Dit mede ingegeven door de vele positieve recensies.
Terroir is zeker een mooie aanwinst voor Leiden, al was onze ervaring iets minder dan we hadden gehoopt. De ambiance in het voormalig slachthuis is bijzonder en er is sprake –zeker op een volle zaterdagavond- van een gezellige drukte. Het geluidsniveau is wel hoog (weinig dempend materiaal) en maakt het af en toe lastiger om te communiceren.
Het personeel is absoluut top. Improviseren gaat ze goed af, kleine foutjes worden snel hersteld en als iets afwijkt van het gebruikelijke, dan spelen ze daar probleemloos en snel op in.
Bij het eerste drankje namen we allemaal een runderbitterbal. Een aanrader! Vooraf bloedworst met kalfstong (helemaal top) en Steak Terroir (tartaar). Ook prima, al had daar wel een zout- en pepervaatje bij mogen worden gezet.
Bij het vlees (entrecote, longhaas resp. rib-eye ging het mis. Prima gebakken, maar blijkbaar niet tijdig uitgeserveerd en dus inmiddels koud. Daarop werd door de bediening snel ingespeeld, zodat het vlees een extra warmte-tikkie kreeg. Dat is echter iets dat de kwaliteit niet bevordert en dat was erg jammer. Ook de pompoen met kaas (iets te simpel) als side-dish, was al zeer afgekoeld. Voor een steakhouse dus jammer dat hun belangrijkste onderdeel er niet lekker uitkomt.
Qua prijs- kwaliteitsverhouding zit Terroir wat mij betreft dan ook niet helemaal goed, maar we gaan zeker nog weleens terug.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Het was tochtig in het restaurant
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Alle gerechten waren heel evenwichtig en uiterst smaakvol! Eerlijke porties, niet van dat nouvelle cuisine gedoe, waarbij de opmaak belangrijker schijnt te zijn dan wat je proeft.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We liepen in stilte en duisternis op het restaurant af en vroegen ons af of iemand het deze avond überhaupt gevonden had. En toen bleek het vrijwel vol te zitten! Een bruisend geheel met rennende bediening. Maar we werden keurig te woord gestaan en het werd een heerlijke maaltijd, met één fout maar veel goeds. Een mooie, prettige, wel wat rumoerige plek met veel heerlijke smaken.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Alles goed. Verlichting een beetje kil en op Iens stond kindvriendelijk maar dat vielnwel mee. Zeker ook niet kindonvriendelijk, maar ook niet echt kindvriendelijk. Maar als dat het enige is. Leuke avond, mooie zaak, bevlogen personeel.