Steakhouse Terroir

Slachthuislaan 31 2316 DE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Steakhouse Terroir

De oorsprong van het product

Dit is niet zomaar een steakhouse; hier stralen naast steaks gerechten als brioche paling, poussin en zwezerik op de kaart. Ook valt de uitgebreide kaas-kaart in het oog. Aandacht voor detail vormt de kern bij het eten, maar ook van de service. Het interieur bestaat uit hippe stoelen, muurtekeningen en overal hanglampen. Elke woensdag is het mogelijk om je eigen fles wijn mee te nemen!

Meer informatie over restaurant Steakhouse Terroir

Maandag 17:00 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Zo’n jaar na de opening voor het eerst hier gaan eten. Dit mede ingegeven door de vele positieve recensies.
Terroir is zeker een mooie aanwinst voor Leiden, al was onze ervaring iets minder dan we hadden gehoopt. De ambiance in het voormalig slachthuis is bijzonder en er is sprake –zeker op een volle zaterdagavond- van een gezellige drukte. Het geluidsniveau is wel hoog (weinig dempend materiaal) en maakt het af en toe lastiger om te communiceren.
Het personeel is absoluut top. Improviseren gaat ze goed af, kleine foutjes worden snel hersteld en als iets afwijkt van het gebruikelijke, dan spelen ze daar probleemloos en snel op in.
Bij het eerste drankje namen we allemaal een runderbitterbal. Een aanrader! Vooraf bloedworst met kalfstong (helemaal top) en Steak Terroir (tartaar). Ook prima, al had daar wel een zout- en pepervaatje bij mogen worden gezet.
Bij het vlees (entrecote, longhaas resp. rib-eye ging het mis. Prima gebakken, maar blijkbaar niet tijdig uitgeserveerd en dus inmiddels koud. Daarop werd door de bediening snel ingespeeld, zodat het vlees een extra warmte-tikkie kreeg. Dat is echter iets dat de kwaliteit niet bevordert en dat was erg jammer. Ook de pompoen met kaas (iets te simpel) als side-dish, was al zeer afgekoeld. Voor een steakhouse dus jammer dat hun belangrijkste onderdeel er niet lekker uitkomt.
Qua prijs- kwaliteitsverhouding zit Terroir wat mij betreft dan ook niet helemaal goed, maar we gaan zeker nog weleens terug.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Het was tochtig in het restaurant
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Alle gerechten waren heel evenwichtig en uiterst smaakvol! Eerlijke porties, niet van dat nouvelle cuisine gedoe, waarbij de opmaak belangrijker schijnt te zijn dan wat je proeft.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We liepen in stilte en duisternis op het restaurant af en vroegen ons af of iemand het deze avond überhaupt gevonden had. En toen bleek het vrijwel vol te zitten! Een bruisend geheel met rennende bediening. Maar we werden keurig te woord gestaan en het werd een heerlijke maaltijd, met één fout maar veel goeds. Een mooie, prettige, wel wat rumoerige plek met veel heerlijke smaken.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Alles goed. Verlichting een beetje kil en op Iens stond kindvriendelijk maar dat vielnwel mee. Zeker ook niet kindonvriendelijk, maar ook niet echt kindvriendelijk. Maar als dat het enige is. Leuke avond, mooie zaak, bevlogen personeel.
Ino H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Geweldig restaurant. Zeer grote kennis aanwezig van het eten bij het personeel, en ze zijn ook niet te bang om hun eigen mening daarin te verwerken. Goede wijnen bij het eten aangeraden. Kom er met goede regelmaat terug.
nadia D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Super lekker eten! Vond er alleen geen aantrekkelijke toetjes op de kaart staan.
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Wij zijn geweest met 2 jongens van 12 en 14 jaar,zij hadden niet zo in de gaten dat zij bijna 3 uur in de restaurant zijn geweest ,doordat er voldoende tijd tussen de gerechten was,en er ook duidelijk uitleg was van de gerechten,omdat er voor meeste gerechten andere benaming werd gebruikt .
Je kunt zelf de grootte van je gerecht bepalen ,dat was wel prettig.
De jongens hebben er ook nog iets van geleerd !
R M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Prachtig restaurant met een leuke sfeer & vriendelijk personeel. Het eten was echt heerlijk; mooie presentatie en ontzettend smaakvol. Schappelijke prijzen. Zeker een aanrader!
Nico T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Mooie zaak, goede kwaliteit vlees, opmaak van het vlees op de borden matig. Goed bediening.
Akoestiek van de zaak slecht, daardoor ga je zelf harder praten.
Janny V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
De bitterballen zijn inderdaad prima.
Uitstekende biefstuk, moet je vooral geen saus bij doen.
Wouter .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Zeker niet te spreken over dit restaurant. Doet allemaal wat stijfjes aan, zal ook komen door het publiek dat aanwezig was. Eten niet bijzonder, spare-rib zonder bot vooral veel en overheersende smaken. De oh zo geroemde bitterballen waren niet geheel op temperatuur, smaak was daarentegen oké te noemen. Geen 2e keer voor mij.
Francien K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, leuke vlotte bediening, een aanrader.
Lilian R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Enige is dat als het druk is de ruimte nogal als klankkast gaat fungeren je kunt elkaar dan wat moeilijk verstaan. Eten is super service top
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heel goed eten, super service en alles voor een prima prijs.

Echt een aanrader!!!
Marike H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Lekker eten, heerlijk vlees maar alles bij elkaar wat pretentieus (fritz-cola, hiphip!) en relatief flink aan de prijs.
Droz V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
De ober was vriendelijk en héél enthousiast, de inrichting is functioneel, gezellig en heel passend bij een zaak die zich richt op vlees. Het was wel een beetje fris, en dat terwijl we achter in de zaak, dus niet voor de deur, zaten. De sfeer was top!

Over het hoofdgerecht was ik minder enthousiast om twee redenen.
1. Van een restaurant dat zich specialiseert in vlees verwacht ik dat ze dat dan ook echt héél goed bereiden. Ik had de indruk dat vlees ofwel te koud direct uit de ijskast verwerkt was of te snel verhit. Hoe dan ook het malse dat rundvlees bij goede bereiding heeft heb ik bij mijn eigen kogelbiefstuk en de verschillende rundvleesgerechten van mijn tafelgenoten niet terug gezien.
2. Daarnaast vond ik het duur voor wat er geleverd is. In dat opzicht vond ik de T-bone steak van €100 (dat is de prijs van het vlees zonder garnituur) teleurstellend. Het was uiteraard veel vlees, maar voor dat geld verwacht ik ook in de bereiding perfectie! En dat was zeker niet het geval.
De groenten waren allemaal net iets te lang in oven / pan geweest.

Hoe dan ook, het was gezellig, maar toch ook een teleurstelling.
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Via IENS ontdekt en inmiddels twee keer gegeten! Een aanrader als je van goed vlees houdt. De ligging is heel bijzonder zo midden in Nieuw Leiden - mooi terras om bij mooi weer in de zomer buiten te zitten. Binnen heeft een warme uitstraling, perfect voor herfst en winter. Starten met een cocktail en de meest fantastische bitterballen (per bitterbal al een maaltijd op zich). Shared dining is hier het concept en dat werkt het beste als je van een soort vlees een groot stuk bestelt voor het hele gezelschap. Perfecte bereiding en mooi getrancheerd. Snel opeten want het wordt snel koud. We bestelden lekker veel bijgerechtjes die stuk voor stuk verrassend waren. Ook met kinderen leuk - de warme appelmoes kan je ook koud bestellen met geheim ingrediënt een beetje vanille (zoon van 6 was er dol op). En goeie frites, ook niet onbelangrijk.
T V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Tijdje geleden met z'n 6-en hier gaan eten. We bestelden de T-Bone van € 110,00. De kwaliteit was goed, smaak was prima, maar de hoeveelheid aan vlees voor dit geld viel ontzettend tegen. Bijgerechten waren ook minimale porties (1 per 2 personen, waar 2 per persoon pas zou voldoen) en erg duur. Geen goede eerste ervaring en voorlopig ook de laatste.
Andrea B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Ondanks dat de reservering niet goed was doorgekomen en het restaurant vol was geboekt, hebben we een hele fijne avond gehad aan de bar; heerlijk eten, lekkere wijn, vriendelijke service en een heel mooi restaurant!