Over het restaurant Steakhouse Terroir

De oorsprong van het product

Dit is niet zomaar een steakhouse; hier stralen naast steaks gerechten als brioche paling, poussin en zwezerik op de kaart. Ook valt de uitgebreide kaas-kaart in het oog. Aandacht voor detail vormt de kern bij het eten, maar ook van de service. Het interieur bestaat uit hippe stoelen, muurtekeningen en overal hanglampen. Elke woensdag is het mogelijk om je eigen fles wijn mee te nemen!

Meer informatie over restaurant Steakhouse Terroir

Jouw recensie over het restaurant Steakhouse Terroir

A.L.J. V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Alle vormen van 'steak' worden hier goed bereid. Met de voorgerechten wijken ze positief af van de standaard menukaart. Beenmerg en zwezerik komen op niet veel menukaarten voor.
Erg goed, lekker en sfeervol.
Frowine O.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Mooie plek en lekker eten. Vlees is core business en dat kunnen ze goed. Kregen goed advies over welk stukje van de koe te kiezen. Voor de vega ben je aangewezen op side dishes, die lekker zijn. Salade had wat meer gemogen, maar als we hier om hadden gevraagd was dat geen punt geweest denk ik. Ook fijn, kraanwater op tafel.
Joke N.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
2 persoons Tafeltjes staan iets te dicht bij elkaar.
Verder iets teveel zout in de gerechten.
Maar heerlijk gegeten en een top avond.
Elizabeth Jacoba D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Als je van lekker eten houdt, is dit The Place te Be. Er wordt vakkundig en origineel gewerkt met goede producten en dat proef je. Je kunt zelf bepalen hoe groot het stuk vlees op je bord is doordat je per ons kunt bestellen Het vlees is smaakvol met een heerlijke textuur.. Als vegetariër zit je hier ook goed: de bijgerechten zijn van dusdanig hoge kwaliteit, dat je er een heerlijk maal van kunt samenstellen. Onze topper: de verse truffel die op je bord geschaafd wordt op je pasta. Heerlijke wijnen van goede kwaliteit. Kortom: we will be back!
Lotte L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijk gegeten in deze voormalige slachterij. Je kunt kiezen voor een shared dinner of kiest een eigen hoofdgerecht. Vleesgerechten gaan per 100 gram. Je bepaalt zelf hoeveel vlees je wilt. Wij kozen dus voor verschillende delen van de koe: tournedos, rib-eye, entrecote. Daarnaast heerlijke sidedishes die er goed bij passen. Ook de wijnen waren goed. Kortom, een aanrader
Nynke G.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk eten, zeer goede en positieve bediening, leuke sfeer
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Het terras kan nog een beetje opgeleukt, maar verder niets dan lof voor dit toprestaurant!
Bettina V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Heerlijk gegeten, concept leuk: hoofdgerechten vlees gaan per ons, overall menukaart verrassend! Goede bediening! Prijs kwaliteit prima, misschien de wijn iets te prijzig. Aanrader!
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
We hebben voor de tweede keer bij Terroir gegeten. Zowel de kwaliteit van het eten als de toelichting en de kennis van de bediening maken een diner hier tot een geslaagde avond. Een aanrader!
Tanya S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Het vlees, vier verschillende soorten, was uitstekend klaargemaakt. Aardige en vlotte bediening.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Uitstekend restaurant, goede keuken, mooie uitgebreide wijnkaart met een uitstekende bediening. Kortom; avondje uiteten!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Super gegeten op vaderdag mijn vader is kok en vond het voortreffelijk en hij is niet gauw tevreden ????????????????
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Mooie kaart en de service was prima. Aanrader
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Mooi restaurant aan de rand vd stad. Met een mooi terras/tuin. Uniek in leiden. Wij zijn begonnen op het terras met een biertje en een bitterballetje de ruderbitterbal was heerlijk die van gevogelte vond ik niet perfect. Wel heerlijke biertjes op de kaart. Verder hadden we het viergangen menu dat was top alleen bij het hoofd gerecht vond ik het vlees wel een beetje weinig. We hadden ook het bijpassende wijn arrangement ook dit was van een hoog niveau. Wat me wel opvalt is dat het vrij rustig is. Ook de vorige eigenaar kreeg het doordeweeks niet vol. Daarin tegen krijg je lekker de aandacht. En de bediening was dus ook goed.
Talus V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
gisterenavond in relatief korte tijd voor de tweede keer bij Terroir gegeten. Dezelfde buren gingen weer mee.
Het was in 1 woord fantastisch, wat zijn we verwend; de chef had bedacht dat we wel een soort vogelvlucht door de kaart konden nemen met bijpassende wijnen. Het was een geweldige vlucht waarin we van alles tegenkwamen.
Heerlijke pata negra ham, twee soorten eentje met wat koffiebonen erdoor en de andere met zeven kruiden. Zalig bubbeltje erbij uit Spanje. Vervolgens een terrine van kreeft en prei, paling van Everleens op toast en een volle chardonnay ernaast.
Salade met gebakken eendenmaagjes, nog nooit gegeten maar voor herhaling vatbaar. Entrecote en iberico varken met een Rioja om lekker mee te slobberen. Schorseneren met amandelen, spitskool beurre noisette aceto (dat ga ik beslist ook thuis eens proberen ).
Eton Mess met een cocktail en koffie toe het kon allemaal niet op.

Geweldige, deskundige bediening, alert en op tijd. Heb je dan helemaal geen opmerkingen deze keer, nee het was gewoon top.
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Al vaak gegeten en altijd smullen! Aanrader
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Memorabele avond met super hoog niveau eten. Begon al met attente bediening: bij binnenkomst opmerking van mijn man over chouff bier en dat komt direct op tafel. Voorgerechten top: pittige geitenkaas cheesecake is smaakexplosie. We hebben 4 verschillende vleesgerechten om te delen genomen: perfecte kwaliteit en goed bereid.
Bieten als bijgerecht echt heerlijk.
Nagerechten om bij weg te dromen: chocolade taart en sticky toffe pudding. Op de woensdag Bring your own wine leuk om te doen. Maant eigeN Wijnkaart ziet er ook goed uit
Leuk oud pand, slachterij, met terras. Binnen zit je leuk en op goede stoelen.
Attente leuke proffesionele bediening.
Conclusie top tent!!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Entecote goed maar niet tongstrelend, ribs niet heel lekker met veel kruiden erop en weinig saus. Bijgeleverde salade weinig fantasievol, weinig smaak. De frites bestond uit relatief weinig lekkere grote gele en veel kleine harde donkerbruine stukjes. Bitterballen erg lekker. Eetcafé kwaliteit waar je vooral voor locatie, sfeer en bediening betaalt.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wederom heerlijk gegeten.
Annamaria H.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Prachtige zaak op een mooie locatie in Leiden. Focus is uiteraard op de steaks, maar verder bieden ze daar om heen een originele kaart. Wij hadden de ribeye en die was echt perfect bereid, sappig, geurig, voluptueus, jammie! De voor -en bijgerechten zijn ook echt de moeite waard. Schorseneren met knapperige amandelen, beetgare vettige bietjes, een zuivere steak tartare, paling van Eveleens, bloedworst en kalfstong. Foodsnob heaven. De wijn hebben we zelf meegenomen en hoe tof is dat. Komen we terug? Nobrainer.