Steakhouse Roos

Johan Huizingalaan 174 1065 JH Amsterdam Nederland Kaart
31-206176268

Over restaurant Steakhouse Roos

Kindvriendelijk steakhouse

Bij Steakhouse Roos staan ze bekend om hun heerlijke vlees. Mals, sappig en gegrild precies zoals jij dat wilt. De bediening is daarnaast bijzonder vriendelijk en zeer prettig in de omgang met kinderen. Vraag gerust om iets te tekenen! De ideale plek om te lekker uit eten te gaan met het hele gezin.

Meer informatie over restaurant Steakhouse Roos

Mikchelle .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Vanavond hier gegeten het eten was prima ,twee hadden mixed grill en zelf had ik entrecot met paprika ,uien en champignons genomen de garing was heel erg goed ik had voor medium gekozen en dat was het ook .Het vlees was prima en de sausjes ook.
Ook de toetjes profitebolletjes met slagroom en warme chocoladesaus, de appeltaart met ijs en slagroom waren erg lekker. De eigenaar was heel erg vriendelijk, maar bij de serveerster kon er werkelijk geen glimlach of ook maar een grapje af ,jammer.
Harro H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bij binnenkomst is er even geen plek. Maar zodra er mensen vertrekken wordt snel een tafel schoongemaakt en krijgen we direct een drankje. Roos is een echt wijkrestaurantje met ene gemoedelijke sfeer. Als je aangeeft snel iets te willen eten houden ze er rekening mee. Als je lang wil blijven hangen is dat ook goed.
De menukaart is voorspelbaar maar de gerechten zijn goed bereid en verzorgd. De Shashlick en de kebab voldeden aan de verwachting. Vaak laat de garnituur in dit soort zaken te wensen over maar daar is bij Roos geen reden tot klagen over. Helaas heeft men maar een type Argentijnse wijn maar die is niet slecht.
De bediening is allervriendelijkst en de rekening ook.
Luc.sax .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Wij waren met 7 personen en hadden 2x Argentijnse steak met uien champignons en paprika
2x kipfilet, 1x zalmforel, 1x lams koteletten en 1x biefstuk van 200 gram.
Iedereen was zeer tevreden met zijn eten
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Beetje oubollig interieur, aardige bediening je jas wordt aangenomen en je wordt keurig naar je tafel gebracht. Een open witte wijn van niet al te beste kwaliteit. Grote kaart.
Vooraf de empenadas en de gegrilde chorizo, vergezeld door de 4 huisgemaakte sausjes.
Vervolgens de lamskoteletten, en voor de dis genoot de mixed gril. Koteletjes waren redelijk gegrild vergezeld van een salade waarvan de komkommer bitter was , en gefrituurde aardappel schijfjes. De mixed gril bestond uit een berg grijzig uitziende shoarma een stokje met kip en wat kebab wederom met de salade en rijst. De bijgerechten kan je zelf kiezen.
Geen dessert genomen wel een espresso of wat daar voor door moet gaan, en een cappuccino matig. Kortom alle goede recensies daar gelaten geen zaak waar ik nog terug kom.
D.m.huisden .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Ik heb de zalm gegeten en die was echt verrukkelijk ik heb ook al eerder daar steak gegeten die was ook top. de bediening was ook heel top er vriendelijk geduldig en meedenkend. Ik zou echt iedereen aanraden daar te eten.
Rnveldhoen .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Eten was erg lekker. Super goed vlees. Bediening is erg vriendelijk. Decor is gezellig ingericht.
Toen we de rekening wilde gaan betalen kregen we eerst nog een drankje van het huis.
Het vlees is niet heel goedkoop, maar wel van heel goede kwaliteit.
Kortom het was een gezellige avond en we hebben lekker gegeten.
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Een heerlijke ribeye gekozen.
Wat ik erg knap vind is dat de grillmaster de garing tot in perfectie beheerst. Je krijgt je vlees precies op de garing die je wenst.
Daarbij een overheerlijke shiraz gedronken. Wat een genot ????
Janny D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Kleine zaak. Afgelopen zaterdag bij Roos gegeten zonder te reserveren maar werd echt moeite gedaan zodat we een tafeltje hadden. Zeer vriendelijk personeel en eten was goed. Een echte aanrader om vaker heen te gaan
Aldo1.0 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Wij komen al jaren hier om wat te eten en het verveeld nooit.
De eigenaar is uiterst correct en de bediening vriendelijk.
Het eten is echt prima. Nog nooit teleurgesteld. Prijs/kwaliteit is meer als voldoende.
Een aanrader voor iedereen die even lekker wilt uiteten zonder moeilijk te hoeven doen.
Patty S.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
wat een topper voor je verjaardag!!
je word persoonlijk toegezongen en krijgt taart van het huis!
voor kinderen is er ook van alles te doen.
laat je kind naar de ober gaan om te vragen of ze iets te tekenen hebben .
en je krijgt een heus tekenboek voor jezelf met een pot stiften!
aan het eind krijgt je kind een zak snoep.
wat een lekkere tent en ook superdichtbij!
Iedereen moet dit geproeft hebben!
ze hebben van kogelbiefstuk tot gepofte aardappel met boter!! mmm
kortom: mmmm
Janhendrik .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Vanavond hier gegeten. in 1 woord top! Goed vlees, goede bijgerechten; goede bediening en hele fijne omgang met de kinderen. Het gedateerde interieur waar in voorgaande recensies over wordt gesproken vergeet je geheel door het eten en de bediening. Top avond gehad. Bedankt wij komen snel terug!
Silakann M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Al jaren rijden wij hier langs en op basis van de goede reviews een poging gewaagd, zeker omdat de entourage niet uitnodigt. Bij binnenkomst prima verwelkomd en erg vriendelijk personeel. Wij hebben zowel een voor, hoofd als nagerecht gehad en allemaal meer dan voldoende, waarbij het hoofdgerecht echt meer dan goed is. De grote grill restaurants in de stad zijn zeker niet beter en gezien de prijs hebben ze aan ons bij Roos een paar nieuwe vaste klanten.
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
De sfeer is gemoedelijk maar kan som druk zijn, vooral de vaste gasten en groepjes die er al jaren komen om een feestje te vieren. Zeg niet dat je jarig bent, dan krijg een lekker toetje....
Kaart is wat gedateerd en zo wel opnieuw uitgevonden mogen worden, maar waar is waar. Aan kwaliteit ontbreekt het zekers niet.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Op vrijdag 27 sept 2013 hier gegeten met een groepje van 6 mensen. In één woord TOP! De baas doet er alles aan het jou naar de zin te maken en is daarmee een echte gastheer. Ik had een ossenhaas met stroganoff saus. Die was precies goed. Ik zou dit restaraunt zeker aanraden. Over de prijs kan ik niet veel zeggen omdat ik de rekening niet betaald heb :-)
Marga K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Bij Steakhouse Roos eten wij ALTIJD heerlijk, perfecte koks, goede bediening en een eigenaar die zeer betrokken is bij zijn gasten.
Van ons zou hij een Michelin ster mogen krijgen.
Wij hopen dat wij hier nog lang en smakelijk kunnen komen eten.
Marga en Dick Kersten
Marcel1966 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Okee hij is niet een prijskraker maar als je een geweldig steak wilt zonder giga-mooie bordopmaak ed. moet je hier zijn.
"Mr. Roos" een echte gastheer waar heel veel obers nog wat van kunnen leren.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Uit eten in Osdorp is geen sinecure. En dat is geen negatieve opmerking, maar wanneer kom je er, wat heb je er te zoeken en waarom zou je in Osdorp gaan eten ?
In mijn geval: mijn grote liefde en verder niet zoveel. Deze zondagmiddag bracht echter de gelegenheid om een oude belofte na te komen. Namelijk dat we ooit bij Roos zouden gaan eten. Een artikel in het Parool van lang geleden, geen recensie maar een verslag over het reilen en zeilen van Osdorp was de aanleiding.
Roos is gevestigd in een uitbouw van een van de niet echt optimistisch stemmende door en door grijze flats aan de Johan Huizingalaan.
Van buiten af oogt het etablissement, voor zover zichtbaar, enigszins gedateerd en dat is het ook, zo blijkt. Daar moet echter bij vermeld worden dat het uitstekend wordt onderhouden. De zaak is schoon en oogt ouderwets gezellig. Plantjes, schrootjes, maar linnen op de tafel en goed bestek.
De kaart kan enigszins misleiden, uitgaande van vermelding van gerechten die in de eerste de beste shoarmazaak de toon voeren.
Maar Roos is dat in geen geval. Uiterst vriendelijk personeel, een eigenaar die exact weet wat zijn klanten ambieren en een bezetting die, op de eerste zomerse dag van dit jaar, aan klandizie niets te wensen overlaat.
Omdat we hebben gezien en gehoord dat het bij Roos vooral om steaks draait, nemen we ons voor het daar bij te houden, geen voorgerechten hooguit wat bijgerechten om het bord te completeren. Wij kiezen voor de Argentijnse huiswijn, uitstekend voor de E 17,50 die de fles kost. Een karafje doet E 11,00.
Mijn lief gaat voor entrecote, ikzelf voor een stuk ossenhaas. Ik kan er kort over zijn: Gegrilld als besteld, helemaal perfect en tot op de seconde nauwkeurig bereid. Het ruitpatroon dat de steaks siert geeft aan dat hier in de keuken netjes en schoon wordt gewerkt. Niks geen zwarte strepen.
We delen een portie uitstekend gebakken frieten, die met dit vakwerk eigenlijk huisgemaakt zouden moeten zijn. Daarnaast nog een paar salades die ruim bemeten zijn en voldoen.
Jammer overigens dat in zoveel restaurant IJsbergsla als basis voor salades wordt gebruikt. Er is zoveel meer smaakvols beschikbaar, heren chefs !!
Roos maakt zich er ook een beetje schuldig aan. En ik mis een echte dressing.
Het uitstekende vlees wordt, gelukkig separaat, begeleidt door een drietal sausjes waarvan de knoflook- en cocktailvariant rechtstreeks van de fabriek komen, teveel suiker bevatten en de steaks geen recht doen. Sausje drie lijkt huisgemaakt en smaakt ook zo. Uitstekend !!
De rekening van nog geen E 70,- is een meevaller. Van de eigenaar krijgen we een heerlijk (Argentijns ?) huislikeurtje. ''Omdat wij hier voor het eerst zijn'', zegt hij. Deze man kent zijn Pappenheimers. En weet aan klantenbinding te doen.
Niet alleen door een zeer aimable en bescheiden manier van optreden, maar met, no nonsense, goed eten. Uitstekend bereid, mooie porties en een prima prijs/kwaliteit verhouding.
De plotselinge warme zomerzon gaf ons de indruk in een mooie tent in een mediterraan land te hebben gedineerd. Osdorp, Village de Boeuf noem ik het voortaan.
JamesDean .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Ruim een week geleden met z'n tweeen gegeten. Lekkere T-bone steak voor een hele goede prijs. Parkeren is gratis na 7. Service is goed, ze vragen vaak of alles naar wens is. De aankleding is wat ouderwets, kan een opfrisbeurt gebruiken.
Danielabmssa .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Dit restaurant ken ik al sinds ik erg klein ben. Ik kom er elke keer met plezier en verbaas mij elke keer hoe zij het toch voor elkaar krijgen dat het vlees zo uitstekend bereid wordt! Het vlees is mals en het smelt op je tong. Ik neem er meestal een gepofte aardappel bij en een maïs. Dit is een heerlijke combinatie. Dit is een gezellig klein restaurant, waar de service ook centraal staat. De eigenaar is altijd zeer betrokken. Dit restaurant is zeker aan te raden!
A. D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
Echt een aanrader! Heerlijke steak, en daar gaat het hier om. Wij hadden de ossenhaas. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Zeer vriendelijke serveerster. Lekkere huiswijn. Glas kraanwater geen probleem. Ik kom hier zeker terug.