Steak

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Wi-Fi
HBFR .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij waren betrekkelijk vroeg maar werden door de baas uiterst vriendelijk en gastvrij ontvangen.
Ik heb even opgelet of ''dat'' alleen bij ons gebeurde maar zo bleek hij al z'n gasten te ontvangen.
Een verademing om te zien dat iemand lol in zijn werk had. Ik had niet zo veel trek, dus nam ik alleen een steak van 170 gram. Mijn vrouw nam de steak salade. Wat ik een prettig concept vind is; dat als je je hoofdgerecht gekozen hebt, je dit kunt aanvullen met diverse garnituren.
En gelukkig is er naast de eeuwige frieten ook nog wat anders te kiezen. De frieten die ze hier hebben zijn wel huisgemaakt dus een restaurant waardig. De steak was van prima kwaliteit en goed gebakken, mooi medium zoals gevraagd met een lekker krokant korstje en flink wat jus.
Ik kreeg er ook nog twee sneetjes brood bij. Mijn vrouw was zeer te spreken over de salade.
Er zaten verschillende ingredienten in die hem boven de gemiddelde maaltijdsalade deed uitstijgen ook de dressing was erg smakelijk. Wat meer steak had wel gemogen. De prijs van alles vonden we een beetje aan de hoge kant. Maar al met al een smakelijk etentje.
Garrelt En Jennie H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Het ontvangst was zeer vriendelijk. de kaart wordt goed uitgelegd ,en het eten is uitmuntend
bediening is erg vriendelijk.
Lekkeretengeweldig .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Echt wederom heerlijk genoten van de heerlijke steaks bij Steak. De naam van het restaurant wordt eer aangedaan.....geweldige bediening in een gezellig decor
David V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Natuurlijk een voortreffelijke steak; we hadden niet anders verwacht, maar heel bijzonder: de vegetarische (!) spinazieravioli was buitengewoon goed!
Foodloverliss .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vorige maand hier gegeten. Erg vriendelijk ontvangen bij binnenkomst. Helaas viel de kwaliteit van het vlees erg tegen. De jus is erg zout. En het brood lijkt wel net uit de vriezer te komen. Dit viel ons erg tegen, we hadden er meer van verwacht. Als dessert had ik de creme brule. Deze was wel erg lekker.
Maiken R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Gisteravond weer heerlijk gegeten bij Steak! Met zijn 6en heerlijke biefstukjes en wijn! Nog een glaasje prosecco erbij omdat we wat te vieren hadden! Ons favoriete restaurant, geweldige service en altijd heerlijk eten.
MarjanenOcke .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Met z'n tweetjes op kerstavond hééérlijk gegeten bij Steak. In het oude centrum van Alkmaar. Le Patron Fred was heel gezellig aanwezig en heette ons van harte welkom. Hij liet ons drie soorten wijn proeven, dus hadden we de lekkerste bij ons eten. De tournedos was lekker medium gebakken in naturel jus en sambal jus. Lekkere frieten en heerlijke botersla erbij. De daggroente was spruitjes met spekkies, ook weer hééérlijk. Die kregen van mij een 11;-). Nagerecht was voor de één crème brûlée en voor de ander een lekkere whiskey. Even verschillende soorten ruiken en de lekkerste drinken. Het restaurant was gezellig modern met kerstballen gedecoreerd, zonder overdaad. De bediening was zeer vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
Martinusbron .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Afgelopen vrijdagavond spontaan aankomen waaien. Hartelijke ontvangst door de bediening en hij rade een heerlijke trippel bier aan met een leuk verhaal. De tournedos zijn super lekker en zelfs de kipsate is heerlijk mals en fijn. Wij hebben erg genoten van het eten en van de leuke sfeer
JFafiani .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Wat een belevenis!! Wij hebben heerlijk gegeten in een gezellige omgeving met uiterst vriendelijke en deskundige bediening. De gerechten waren zeer goed bereid. Het vlees goed gebakken ...krokant van buiten en zacht rood van binnen. Precies zoals wij het wilden. Grootmoeders stoofpotje is ook een aanrader. Boterzacht!
En wat een goed idee om het garnituur door de gasten te laten kiezen. Zo blijft er minder staan en wordt er dus minder weggegooid.
Prijs kwaliteit verhouding is prima. Je bent een avond uit en voelt je echt gast.
Af en toe een praatje door de bediening zonder dat het opdringerig wordt. Wij hebben dit restaurant op onze lijst gezet. Heerlijk!!
Beste,
wat leuk en fijn om te horen! Hier doen wij het voor. Graag tot snel bij Steak!
Hugo J.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Steak is een plezierig restaurant zonder verrassingen. De kaart is voorspelbaar. Het vlees wordt uitstekend bereid. De bijgerechten, die je apart moet bestellen, zijn daarentegen wisselend van kwaliteit. De friet bijv. is matig. Dat kan echt beter. Wat echt jammer is, is de dessert kaart. U kunt wel raden wat daar op staat. Crème brule e.d. Kortom je komt hier voor lekker vlees, goede bediening en plezierige inrichting.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Voor het eerst in Steak en een goede ervaring rijker. De menukaart is bewust eenvoudig en zeer klassiek gehouden en dat is op zijn tijd ook wel eens heel fijn. Je kiest vlees uit op gewicht en de saus die bij je past, er wordt ook netjes gevraagd op de saus apart geserveerd moet worden. Ook friet en groente bestel je apart. De friet was heerlijk, dat presteren veel restaurants duidelijk minder. De tournedos was uitstekend gebakken en gegaard volgens wens met een heerlijke bearnaisesaus. De bediening is vlot en vrolijk er werden spontaan meerdere wijnen aangeboden om te proeven. Prima prijs/kwaliteit en een heldere formule.
Hansleenarts .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Het restaurant is erg gezellig met een aardige herbergier.
De kalfslever en steaks waren perfect.
Ondanks dat Steaks niet meer is aangesloten bij DININGCITY , kregen we toch de speciale prijs.

Voor bierliefhebbers een aanrader. [ veel belgische bieren van de tap]
LLY .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Zeer geslaagde avond gehad bij Steak. Grillworst als welkoms voorafje was lekker.
Steak tartare als voorgerecht genomen, niks op aan te merken. De truffeljus bij de tournedos is verslavend lekker. En tot slot een heerlijke scroppino als afsluiter.
Misskitty .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Ik heb erg lekker gegeten bij Steak. We waren hier met een groep op Koningsdag en de service was top. Op de kaart stond kalfslever met spek en ui en dat had ik in tijden niet meer gegeten. Lever op een goede manier klaarmaken is niet zo eenvoudig als het lijkt maar dat was de chef bij Steak erg goed gelukt. Mooi mals en goede gegaard. Ook de frietjes waren erg lekker. Het lijkt in eerste instantie duur als je de frietjes apart moet betalen maar als je die optelt bij de prijs van je gerecht kom je nog steeds redelijk uit qua prijs, vergeleken bij andere restaurants.
Beste,

Goed om te lezen dat uw bezoek naar wens is geweest. Hopelijk tot snel bij Steak!
Xero .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Wie op culinair avontuur wil, moet hier niet zijn. Wel kun je terecht voor een degelijke no nonsense maaltijd, waarbij de prijs-kwaliteit-verhouding op het randje is.

In tegenstelling tot de monumentale entree is de inrichting spartaans: donkerbruin en antraciet gesausde wanden. Een grote kristallen kroonluchter haalt de boel een beetje op. Aanvankelijk werden we naar boven gedirigeerd naar een soort vide. Maar even later meldde de gehaaste, maar vriendelijke en vlotte bediening - gelukkig - dat er beneden een tafeltje vrij was gekomen. Prima plek voor het raam met uitzicht op de Nieuwesloot.

Vooraf kregen we een amuse van grilworst waarin vlaggetjes geprikt waren van keurslager Richard Groot uit de Daalmeer, de voornaamste leverancier van restaurant Steak. Mijn vrouw had een Ladysteak, een tournedos van 120 gram. Mijn zoon bestelde een tournedos Rossini (170 gr) met eendeleverkrullen en madeirasaus. Bijgaand twee witte boterhammen om de lekkere jus te deppen. Zelf had ik – heel tegendraads in dit vleesrestaurant - een zeetong. Alle hoofdgerechten waren goed klaargemaakt, zij het wel heel erg traditioneel. Maar voor dit concept – grootmoeders keuken - is nu eenmaal bewust gekozen.

De garnering, waarvoor je apart moet betalen, bestond uit een schaal goudgele en krokante patat en botersla. Die sla was een aanfluiting: gepropt in een klein schaaltje waarbij de kok was uitgeschoten met de fles Duyvis salata. De huiswijn – 2 glazen rode cabernet en een glas witte sauvignon - was niet bijzonder. De karaf (kraan)water was gratis, zoals het hoort.

Als dessert hadden mijn vrouw en ik een niet geweldige Irishcoffee. Mijn zoon had een smakelijk toffeetaarje met muntthee en honing. Dat alles inclusief twee Texelse Skuumkoppen vooraf voor 109 euro.
Tester-capelle .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Na de whiskyproeverij bij steak gegeten. Een 240 gram tpurnedos. Goed gebakken en juiste garing. Vooraf carpaccio met eendeleverkrullen. Ook prima hoewel wat of meer pijnboompitjes een welkom knappertje zouden zijn. De steak tartare was goed. Kortom prima eten en een top bediening. Doordat het hoofdgerecht kaal wordt geserveerd zijn de extra kosten voor de goede friet, eenvoudige sla en de saus, te stevig.
Poey L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Zonder bepaalde verwachtingen zijn wij bij Steak wezen dineren. Zowel door het voor- als hoofdgerecht hebben wij de goede kwaliteit van rundvlees kunnen proeven. De carpaccio was vers en de lady steak was mals en goed naar wensen (rare) bereid. De gerechten waren voor de rest eenvoudig zonder fratsen en smaakten gewoon goed. De bediening was erg vriendelijk en assertief. Het decor is niet zeer bijzonder maar oogt huiselijk en fijn. Onze tafel aan het raam beviel ons goed.
Foodie86 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Gisteren met z'n vijven bij Steak gegeten ivm restaurantweek Alkmaar. Het menu (salade met gerookte eend, hertenbiefstuk met rode portsaus (met lekkere patatjes en salade) & proeverij van verschillende nagerechten) was heerlijk, de wijn heel goed en de bediening fantastisch. Een aanrader. Wij komen zeker terug!!!
Sven70 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Doeltreffend! Steak. Een 240 gram's tournedos genomen met wat friet, witbrood en groente erbij. Gerechten zijn niet heel variërend maar dat is met zon stuk STEAK ook niet nodig! Ga hier vaker heen!!
David S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Het eten bij Steak (voormalig restaurant Bios, omdat het de oude bioscoop locatie van Alkmaar betreft) is prima. De eerste keer is het erg lekker, en ook een ervaring omdat het er net even anders aan toe gaat. Je kiest een steak (vooral op gewicht) en bepaalt dan zelf wat je er bij wilt eten aan groente etc. Je bepaalt ook zelf welke jus je er bij geserveerd wil hebben.

Wat na een 4 maal eten wel tegenvalt is dat het vlees weliswaar van biologische afkomst is (daar ben ik een groot voorstander van) maar dat als ze zich specialiseren op het gebied van Steak je meer zou verwachten. Kortom, als je een keer goed biologisch vlees wil eten in een prima restaurant zou ik het aanraden. Maar zelf merk ik dat ik niet meer ga omdat ik het nu wel gezien heb en de laatste keer het een beetje voelde als 'te bekend' en 'weinig verrassend'.

De bediening is doorgaans prima, echter heb ik wel al meerdere keren meegemaakt dat ze bij drukte in het begin 2/3 keer bij je tafel komen en je daarna echt moet wachten om nog eens drinken te bestellen. Was misschien toeval.