Steak en Bier

7,2
7,2
Ingrid O.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Steak en Bier is een van de adresjes waar we regelmatig komen. We gaan dan altijd voor de gegrilde angus steak die we altijd raw bestellen. Dit is een van de weinig restaurant die weet hoe een raw steak gebakken moet worden. Helemaal super. Af en toe wordt de steak afgewisseld met spare ribs (ketjap). Ook heerlijk hoe mals dit is en zo van het bot valt. Naast het vlees worden heerlijke dikke frieten en een schaaltje met salade geserveerd. Mocht je geen trek in wijn hebben dan hebben ze ook verschillende soorten bieren. Een plek om goed te verblijven.
Het personeel is aardig, maar kan soms de drukte moeilijk aan. Soms heb je telefonisch gereserveerd maar is dit niet helemaal goed doorgekomen. Hierdoor moet ze soms toch wachten tot een tafel vrij komt. Maar........ wij hebben het graag voor over.
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wij zijn er eerder geweest, toen gemiddeld en weinig bijzonders. Maar de spare ribs van vanavond waren van grote klasse! Vooral de extra portie (want onbeperkt..) echt súper mals en heerlijk van smaak. Wij zijn best wel spare ribs fanaten en deze waren denk ik het beste ooit.. Helaas is de kwaliteit niet altijd zo goed, maar ik hoop van harte dat het de volgende keer weer zo is ;-)
MarcelleB .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Mijn partner en ik werden bij binnenkomst vriendelijk begroet en wij hadden geluk, want er was nog één tafeltje voor twee personen vrij.
Er heerste een gezellige, bistro-achtige sfeer en de bediening was ondanks de drukte vlot en vriendelijk.
De door ons bestelde entrecote was mooi medium gegrilld en de frites werden leuk opgediend op een metalen opscheplepel.
De rode huiswijn smaakte goed en werd in een royale hoeveelheid ingeschonken.
De sorbets toe waren ook oké, alleen misten we de rietjes om de siroop op te drinken.
Het is beslist aan te raden om van tevoren te reserveren, want in de anderhalf uur dat wij er zaten, werden minstens twintig personen weggestuurd wegens plaatsgebrek!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Een avondje uiteten bij steak en bier was een teleurstelling. Bediening erg traag en te weinig bezetting. We moesten een uur wachten op de soep die uiteindelijk absoluut niet het wachten waard was. Prijs/kwaliteit van de soep was slecht (7 euro). De spareribs waren prima. Echter de gegrilde kip was smakeloos en aangebrand. De aangebrande kip werd vervangen door een nieuw stuk kip. Jammergenoeg kreeg ik mijn friet niet meer terug! Overigens was het opmerkelijk dat ze aangaven de keuken te sluiten op het moment dat wij nog bezig waren met onbeperkt spareribs eten. Om verdere teleurstelling te voorkomen hebben we het nagerecht ergens anders genuttigd.
TD W.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Eenvoudig restaurant, gelegen aan het Schouwburgplein. Groot risico op een 'tourist trap' dus. De menukaart past daar in ieder geval bij: steak, spareribs, gamba's en kipsaté. Alles geserveerd met friet en een eenvoudige salade.
Pluspunt is het tweede deel van de naam; het is geen speciaalbiercafé maar de bierkaart overtreft duidelijk die van de gemiddelde horeca gelegenheid.
Vooraf had ik andere recensies gelezen op Iens en daar wordt nogal geklaagd over de bediening. Geen last van gehad, alles verliep prima.
En dan het eten... is gewoon goed, rekening houdend met de prijs van het gebodene. Alle waar is naar zijn geld, niet waar?
Dus, voor een eenvoudig maal, een goed biertje en een terras met een prima locatie kun je goed terecht bij Steak & Bier.
Marco08 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Wat direct opviel was dat er te weinig personeel rondliep. Het bedienend personeel draaide ook de bar. Ze vergaten onze drankjes, het bestelde stokbrood is nooit gekomen.
Het eten is op zich wel goed qua smaak met redelijk royale porties. De boontjes waren echter aan gort gekookt. Maar wat het hinderlijkst was, was dat drie tafel op rij (waaronder wij) biefstuk kregen die echt bijna well done was i.p.v. medium rare. Onze buren zaten dus elk apart te eten. Daar hadden wij geen zin in, dus maar zo gelaten...
Mendap .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Door de combi Bevrijdingsdag en hemelvaart, was het heel druk bij Steak en Bier. Het was daardoor wat lang wachten op het drinken en eten.

Het eten was ruim voldoende. Helaas was de Angussteak niet medium maar well done............de drukte wellicht ?

Hongor M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Voor het eerst hier spareribs (BBQ) gegeten. Het vlees was goed gaar! Werd snel geserveerd en de bediening was top! Leuk personeel, kom hier zeker vaker eten...
Rita53 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij wilden niet uitgebreid eten en hadden dus alleen een hoofdgerecht genomen. Mijn man had de hamburger (echt een enorme hamburger) en hij vond hem erg lekker. Er werd patat (je kon ook gebakken aardappeltjes kiezen) en salade bij geserveerd. Ik had gekozen voor de tagliatelle met gamba's en daar kwam een schaaltje sla bij. De smaak was heerlijk. Verder heb je een geweldige keuze uit allerlei heerlijke bieren. Terwijl het erg druk was hebben wij niet heel erg lang hoeven wachten op ons eten en de bediening was heel vriendelijk
Nididja B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Lekkere steak, leuke bieren op de kaart en een centrale locatie in Rotterdam. Tevens was het personeel kundig en attent, zo kwamen ze ongevraagd met een rietje voor het tweede biertje voor mijn rolstoelgebonden vriend nadat ze gezien hadden dat hij bij het eerste biertje een zelf meegebracht rietje gebruikte.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Prima gebakken steaks, goede bieren (met op de kaart per gerecht een goede suggestie voor een bijpassend biertje). Aanrader!
Tiede-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gisteren met mn broertje en ons beide vriendinnen gegeten bij Steak en Bier. Erg lekkere spare ribs en zeer vriendelijk personeel!

Als ik spare ribs wil dan weet ik waar ik voortaan heen ga!
Justeatit .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Gisteren bij toeval dit restaurant ontdekt. Schitterend gelegen aan de Schouwburg. Restaurant was lekker vol, maar voelde huiselijk aan. Prima concept: heerlijke vleesgerechten met elk een bijpassende biertje.

Service was helaas teleurstellend. Was veels te druk voor twee man in de bediening. Toch werd er bediend met een glimlach. Dat doet me deugd. Echter voor een snelle hap zijn er genoeg alternatieven. Eten was redelijk. Entrecote was perfect gegrilld, miste alleen nog wat smaak. Bijgerechten waren okey. Salade was niets meer dan sla, tomaat, komkommer en ui.

Zal Steak & Bier zekers nog een kans geven. Hopelijk staat de bediening dan wel iets sterker!
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Steak & Bier, een teleurstellende ervaring. Bij binnenkomst in een vol restaurant viel gelijk op dat er weinig personeel aan het werk was, het duurde even voordat we werden geholpen en een plaats mochten uitzoeken. De menukaart ligt als een placemat op tafel en er word op de menukaart verwezen naar een aparte allergenenkaart. Deze opgevraagd te hebben bleek al snel dat je met een lactose intolerantie alleen de spare ribs spicy kan eten. Ietwat teleurstellend als het personeel ook niet kan uitleggen wat er bij de andere gerechten lactose bevat. Na ongeveer 40 minuten kwam het eten op tafel, spare ribs niets bijzonders maar wel lekker. Als bijgerecht friet en salade, waarvan ik alleen de friet heb gegeten. Kan dus niks over de salade zeggen. Ribs waren onbeperkt het duurde ook vrij lang voor het personeel kwam vragen of ik nog een portie wenste. Kortom de ribs waren lekker maar met de tekortkomingen in allergenen informatie ga ik de volgende keer liever ergens anders eten.
Fijnuiteten .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Bier en steak. De naam zegt het al. Maar dat is dan ook alles. Ik had een agnus steak die goed was klaargemaakt. Mijn tafelgenoot kreeg een half rauwe gamba. Je kunt beter ook geen wijn drinken. Ik begrijp niet waarom de kwaliteit zo slecht moet zijn. Ik heb er hoofdpijn van gekregen.
Essiej .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Alleen wat traag qua bestelling opnemen maar voor de rest waa het eten verrukkelijk. Maar voor de rest was de service wel prima.
Thehousetricien .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Hier bij steak & bier gegeten via een bon van vakantie veilingen en moet zeggen prima geregelt

De spareribs zijn lekker mals en valt zo van het bot af
De patat is ook goed bereid en je hebt genoeg keus over de sausen

Uitstekend gegeten zou dit kleine zaakje zeker aanraden als het om spareribs gaat
Andrea P.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Afgelopen zaterdag ben ik hier met een groep van 25 gaan eten. Ik had 2 weken van te voren gereserveerd dus ze wisten dat we met een grote groep zouden komen en dat was geen probleem. Ik had nog gevraagd of ze een menu samen wilden stellen maar dat deden ze niet en iedereen zou gewoon A la carte kunnen bestellen. Zaterdag was het dan zo ver.. iedereen had er erg veel zin in. We hadden hier nog nooit gegeten en waren dus erg benieuwd. Bij binnenkomst waren we al een beetje teleurgesteld omdat de groep werd opgesplits door twee verschillende tafels met een wand er tussen. Na ongeveer 15 minuten wachten werden de drankjes opgenomen. Het was erg druk en we zijn met een grote groep dus we waren er al vanuit gegaan dat we wat langer moesten wachten. Na 30 minuten kregen we eindelijke een plankje brood op tafel, wat overigens best karig was (lees 5 kleine stukjes brood voor 5,50). Na 3 kwartier wachten werden dan eindelijk de hoofdgerechten opgenomen. Iedereen had verschillende gerechten dus dat kon wel even gaan duren. Nou laat dat even maar weg want na 1,5 uur wachten kregen we eindelijk ons eten. Zelf had ik de gebakken garnalen (met schil) besteld. Het leek een goed gevuld bord maar toen ik begon met eten zag ik dat er 5 lege koppen op lagen waardoor er uiteindelijk nog maar 4 hele garnalen over bleven. De volle darmkanalen zaten er in, bah! Daarnaast waren ze snotterig en niet lekker van smaak. Daar betaal je dan 16,50 voor! Dan maar een beetje sla eten dacht ik... deze bleek niet gewassen te zijn en vol met zand te zitten. Meerdere mensen hadden de varkenshaas besteld, deze waren allen veel te ver doorbakken en dus droog. Maar het meest bizarre is dat je je restaurant Steak & Bier noemt en dan nog niet eens fatoenslijk een steak kan bakken! Iemand had een medium gebakken steak besteld en deze was geheel doorbakken en droog. Steak terug gestuurd naar de keuken en gevraagd om een medium gebakken steak. Vervolgens krijgt ze de steak terug en blijkt deze nog helemaal rauw en koud van binnen te zijn. Weer terug gestuurd naar de keuken en ook nu nog steeds te rauw! We hebben het maar laten gaan want dit was een hopeloze zaak. En zo was er bij bijna elk gerecht wel wat op aan te merken, teveel om hier allemaal te schrijven. Daarnaast was het personeel absoluut niet klantvriendelijk. De lege borden bleven lang op tafel staan en er werd niet gevraagd of we nog wat wilden drinken. Pluspuntje was dat de spareribs wel aardig te eten waren. De biefstuk is uiteindelijk van de rekening gehaald en iedereen kreeg een appeltaart of cheesecake van het huis maar dit kon voor ons al niet veel meer goed maken. Kortom een hele slechte ervaring gehad met dit restaurant en voor ons nooit meer!
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Ik ben hier afgelopen zaterdag wezen dineren samen met mijn vriend. We gingen hier eten met een Vakantieveilingen bon, waarmee we onbeperkt spareribs konden eten. De plaats die we toegewezen kregen, was erg klein en smal en het decor was gedateerd. Ik vond dat de tafeltjes te dicht op elkaar stonden. Toen het eten kwam, was ik opgelucht. Het zag er allemaal erg lekker uit. Bij de twee redelijk grote spareribs waren frietjes met mayonaise geserveerd en een salade met een frisse dressing. De spareribs vond ik echter niet heel bijzonder. Het vlees was lekker mals en viel zo van het bot af, maar er zaten nog grote stukken vet aan het vlees en er zaten ook nog adertjes in het vlees. Ook zat er naar mijn mening te weinig saus op de spareribs. Deze saus was namelijk alleen aanwezig op de bovenkant. Er waren echter wel veel soorten saus die je op je spareribs kon kiezen. De BBQ saus raad ik zeker aan! Toen we onze eerste ronde spareribs op hadden, kwamen er superveel mensen het restaurant binnen. Het werd hierdoor zo druk dat je de muziek en elkaar niet meer kon verstaan.. Al met al, een restaurant op een centrale plek die hun spareribs door kleine aanpassingen zeker kunnen verbeteren! Ik hoop ook dat ze dat doen, want dan kom ik zeker nog eens terug.
Francis M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Steak en Bier. Wederom voor de spareribs gekozen. Heerlijk zijn ze. Vallen zo van het bot. De bediening was erg vriendelijk en snel ondanks de drukte. kortom: weer heerlijk gegeten en een leuke avond gehad.