Stazione Pazzo Osteria

Zondag

Jouw recensie over het restaurant Stazione Pazzo Osteria

ted V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Uitzonderlijk niveau Italiaans eten zoals ik in Nederland niet eerder ben tegengekomen.
Uitgenodigd door een relatie ben ik verrast door de locatie (oud station, langs het spoor) midden in een villawijk,.
Het menu wordt aangegeven en is aanpasbaar of wensen van de gast (Mijn relatie wilde geen vis).
Vooraf een mooie salade met courgette als basis, rucola en ansjovis, daarna een al dente pasta, gevolgd door mals vlees met ansjovis boter erop.
Pim T.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Het eten was van goede kwaliteit, alleen erg weinig voor een redelijke eter. Verder was de wijn perfect bij alle gerechten en het personeel heel erg vriendelijk. Verder een erg mooie en gezellige plek.
Irma O.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Op een mooie zomerse zondagmiddag geluncht. Vriendelijke bediening op een mooi terras met voldoende schaduw aan de voorzijde van een oud stationsgebouwtje. Elke paar minuten raast de intercity langs, wat wij wel leuk vinden als spoor-o-fielen, echt hinderlijk is dit niet. De osteria serveert een eenvoudig menu, keuze uit meerdere gangen. We namen het meest uitgebreide menu. Als starter rauwe ham met verse kaas op een hard, wat vettig, platbrood. Bij het eten werd foccacia geserveerd, jammer genoeg overgoten met olie, liever hadden we dat zelf gedipt. Als tussengerechtje kleine pastaknoopjes met erwten in een heerlijke carbonarasaus. Persoonlijk zou ik in dit seizoen witte asperges verwerken in dit gerechtje. Als hoofdgerecht hadden we de keuze uit vis, vega of vlees. Een van ons had de langzaam gegaarde lamsnek, krokant afgegrild. Heerlijk gemaakt en heel zacht gegaard. Jammer dat het toch al kleine stukje vlees voor een te groot deel uit een vette laag bestond, die we aan de kant schoven. De paprikamousse die bij het lamsvlees werd geserveerd was heerlijk zoet en combineerde prima. De zeebaars op de huid gegrild was prima van smaak. Alleen ook hier een zwembad van olie en boter waarin het zilte groentebedje dreef. De tiramisu was huisgemaakt en heerlijk. De wijnen waren goed, met name de rosé was van goede kwaliteit. De espresso macchiato was prima. Maar wij komen niet meer zo snel terug. We vonden de prijs kwaliteit verhouding niet helemaal in orde. Kleine porties en te vet. De bediening en de entourage maakt veel goed, maar niet helemaal tevreden en met best een forse rekening gingen we verder.
Jazz .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Prachtig gesitueerd restaurantje. Ondanks weinig keuze best lekker gegeten. Een paar suggesties:

- maak het eten minder zout. Het was echt te zout, alles eigenlijk. Vlees, vis, brood, sausjes en extra los bijbestelde groente. Jammer. Zet in plaats daarvan peper en zout op tafel zodat de gasten zelf extra zout kunnen toevoegen als ze daar behoefte aan hebben.
- De witte wijn werd ingeschonken met de mogelijkheid om even eerst wat voor te proeven. Dat was fijn. De rode wijn daarentegen werd in razend tempo ineens ingeschonken zonder dat ik voor kon proeven. De wijn was duidelijk te warm. Ik moest toen apart weer gaan vragen of ze mijn glas even wilden koelen. Dat werd keurig gedaan. Jedoch geen handige gang van zaken. Scheelt tijd en frustratie als het op de juiste zorgvuldige manier gedaan wordt.
- Neem een verzoek van een gast serieus. Dus als hij vraagt om iets specifieks of juist niet, praat er dan niet alsnog overheen op een vergoeielijke manier om alsnog datgene te serveren waarvan de gast juist specifiek vermeld heeft dat dat liever niet wil (in dit geval losse kaas op of bij een gerecht)
- Serveer standaard meer groente. Wij hebben los bijbesteld. An sich prima, maar het is toch anders wel erg karig.
- de ruimte zou met minder betegeling aanzienlijk aan rust winnen, vooral op akkoestisch vlak.
Desalnietemin een mooie avond gehad en genoten van het eten en de bijzondere sfeer.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Geweldige ervaring. Alleen het aantal gangen kiezen en de chef zet heerlijke, pure gerechten op tafel. Uitstekende wijnen (per glas) erbij. Dessertwijn, huisgemaakte limoncello, je kan er uren blijven zitten en intens tevreden naar huis.
Florence P.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Woensdag 29 november hier gegeten. Gezellig druk, warm onthaal en uitstekend gegeten. Echt Italiaans, dat tref je niet vaak in Nederland. Bij het aperitief superlekkere focaccia en olijven. Daarna mooie ossenhaas met pecorino, gevolgd door heerlijke gebakken polenta met mooie ham en daarna voor de een Parelhoen en de ander witvis. De kok komt zelf de gerechten op tafel zetten en alles smaakte echt voortreffelijk! Uitstekend wijnadvies door de sympathieke ober. Een aanrader voor mensen die van de echte Italiaanse keuken houden ( en dat zou iedereeen moeten doen :-) !
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Net als de eerste keer was het weer perfect. Het eten was zeer goed, van de licht gegaarde heilbot vooraf, tot het dessert van amaretto-ijs met in likeur gedrenkte abrikozen. Daartussen een herlijk risotto in ride wijn en prachtig staartstuk met koolraap. Mijn partner had als hoofdgerecht een op de huid gebakken dorade. Perfect ook.
Bij de kofie een zelf gemaakte limoncello.
Het wijnarrangement maakte e.e.a. compleet.
De bediening kundig en uiterst vriendelijk. Het terras was levendig. En natuurlijk komt er af en toe een trein langs. Het is Statione Pazzo, niet waar.
famkohne .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Vandaag in dit restaurant geluncht. Heerlijk!! De italiaanse keuken zoals hij bedoeld is: puur zonder teveel "opsmuk". Allervriendelijkst ontvangst, goede uitleg van de kaart. Een kleine kaart waardoor je ook weet dat alles super vers is. Want hoe houd je alles van een grote kaart vers, dan moet het bijna zeker uit de vriezer komen!! Komen hier zeker gauw terug!
Zjaquez F.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Voor de eerste keer hier gegeten. Prachtige locatie, oud station, sfeervol ingericht. Eten van goede kwaliteit, niet heel bijzonder. Zeer eenvoudige 'kaart' , met weinig keuze. Op zich geen punt, maar al met al is dan de prijs te hoog.

Broodbeleid is prima. Tafels staan wel dicht op elkaar, zeker als iedereen in de serre wordt geplaatst. En als mensen weg zijn moet je niet de borden lang laten staan, maar direct afruimen.
Eelco B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Recent hier wederom neergestreken. Na een eerder prettig verblijf, viel het deze keer tegen.
Amuse prima, voorgerecht ook, echter wat wij als tussenerecht kregen leek op niets ( Risotto??) presentatie bedenkelijk, smaak mwa..., hoofdgerecht ook prima.
Echter; het venijn zat in de staart; om 21.45 besloot de keuken dat het genoeg was geweest, de chloorfles werd van de plank gehaald en de keuken werd woest schoongemaakt. Het prettige samenzijn met vrienden werd een bezoekje zwembad, althans dat waren de geuren die in ons opkwamen.
In Italie kan je rustig een rond 22.00 aanschuiven bij Stazione Pazzo gaat rond deze tijd de "fluit"
Jammer, 350,00 euro én een illusie armer.
Eelco B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Italiaans op niveau. De verfijnde smaak zoals de italiaanse keuken hoort; less is more! Wij aten het pré kerst menu, vitello een hemelse risotto en als hoofdgerecht een prachtig stukje hert. Het dessert had ietsje kleiner gemogen, maar was in lijn met het voorgaande; top! En dit alles in een uniek pand.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Het begon al slecht met het voorgerecht van tomaat met gesmolten koemelk kaas uit Napels. Gezien de geur en de smaak ging het volgens mij om gerookte kaas, nadat de ober het had nagevraagd kwam hij terug met de mededeling dat ik een fijnproever was want inderdaad gerookte kaas. Zo simpel en echt niet lekker.
Wij moesten zelf om een bijpassende wijn vragen. Die kwam helaas nadat wij ons voorgerecht al op hadden.
Bij het hoofdgerecht vroeg de ober om dezelfde wijn bij te schenken, maar wij vroegen weer om een bijpassen de wijn. Wat waren wij lastig... Het hoofdgerecht parpardelle met verschillende soorten paddenstoelen, was lekker maar niet speciaal, want ik moest wel erg zoeken naar de verschillende soorten paddenstoelen. Het hoofdgerecht werd 2 uur nadat we binnen waren voorgeschoteld.
Nagerecht van ijs met peer was lekker. Maar ook hier vroegen we maar weer zelf om een dessertwijn.
Ze hebben überhaupt niet 1 keer gevraagd of het had gesmaakt. Jammer hoor! Dus zeker niet voor herhaling vatbaar.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Mijn echtgenote zei; zo puur heb ik lang niet gegeten. Het was van begin tot eind helemaal TOP. Voorgerechten; octopus en vitello, super. Tussengerecht; pasta met lamsstoof, superder. Hoofdgerecht; poon en hert, superlatief, Dessert, tiramissu en panacotta, hemels. Tot en met de zelf gemaakte Limoncello.
R B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Voor de vierde keer hier gegeten. En denk ook voorlopig voor de laatste keer !!! De eerste twee keer was echt top.
De derde keer had ik al mijn twijfels en na zaterdag weet ik het zeker. Kwaliteit van het eten was zeer matig (niet het niveau wat wij gewend waren) dan klopt ook de prijskwaliteit niet !! Moesten lang op onze drankjes wachten. Kregen wijn in een "vuil" glas. De kelner die nors was en een kok die niet het wachten heeft uitgevonden. Vonden hem de eerste twee keer wel een aardige en gezellige man. Ga weer koken en serveren op het niveau van een jaar geleden!!
Jolieke M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Fantastische gerechten, bijzonder goed smaakpalet, mooi geserveerd in al zijn eenvoud. Bijzonder goed passende wijnen erbij, mooie sfeervolle ambiance, vriendelijke no nonsense bediening. Hangt een prijskaartje aan maar dat is het ook waard. Wij komen zeker terug!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Ben er met mijn gezin gaan eten voor onze trouwdag .Hadden ons erg verheugd op een gezellige avond met leuke bediening .Helaas in ons geval viel dat erg tegen.Je betaald veel geld voor zeer kleine porties.Geen enkele keer is er gevraagd of het eten gesmaakt heeft.Na afloop kregen wij een limoncello van de zaak.Wij vonden het lekker en wilde er nog eentje.Viel bijna van mijn stoel dat je voor een vingerhoedje drank 6 Euro moest betalen.Ik moet helaas zeggen dat ondanks de nodige positieve reakties over dit restaurant wij het uit ons verlanglijstje zullen halen.Erg jammer.Buiten dit ook geen placemats of loper op de tafel.Eens maar nooit meer voor dit restaurant.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Laat ik heel positief beginnen: de smaak van wat je op je bord krijgt is superieur, zonder meer een 9,5 waard.
Ik geef echter een (magere) 7 voor het eten omdat:
- er is maar 1 voorgerecht (!!) makreelfilet, hou je niet van vis: geen voorgerecht!
- er is maar 1 tussengerecht: risotto (volgens de ober de simpele versie maar voor € 5,- extra kon er truffel bij geraspt worden).
- er is voor een vegetariër helemaal niets beschikbaar (!!!!)
- hoofdgerecht "keuze" uit 1 soort vis of 1 soort vlees
- dessert "keuze" uit 2.
Volgens uitleg van de ober was dit onder het mom van: "we willen onze klanten
het beste bieden, zodat de chef extra zijn best kan doen, maar vandaag heeft hij een vrije dag (!!)"
We waren met z'n vieren, 3 "kozen" de makreelfilet en ik de risotto, de vis viel in de smaak, de risotto smaakte goed maar "dreef" bijna in de saus.
Het hoofdgerecht vlees was mijn keuze: parelhoenderfilet met saus op een bedje van - ik denk - soort van aardappelblokjes.
Heel erg lekker maar sobere opmaak.
De presentatie van de heek (vis) voor andere 3: een stuk vis op het bord met een heel klein beetje linzen en een beetje saus daaronder.
Fantasieloos voor het oog, smaak weer erg goed.
Wat we alle 4 misten: een lekkere groente, iets van gebakken aardappeltjes o.i.d. echt te saai voor woorden op deze manier.
Drie van ons kozen voor de Tiramisu als dessert, inderdaad weer erg lekker maar ook weer een vierkant blok op het bord zonder extra aankleding.
Werkelijk doodzonde om zulk geweldig lekker eten zo te presenteren!!!!!
Dan de bediening.
Op zich vriendelijke jongemannen, bestelling uit zijn hoofd opgenomen, moest wel een paar keer herhaald worden, steeds een andere ober aan tafel, allemaal wel netjes maar rommelig.
Een aparte ober voor het brengen van 4 vorken en een aparte ober die de messen bracht heb ik echt nog nooit eerder meegemaakt (!!!).
En tegen mij zeggen: "u wijkt wel steeds af van de anderen, he?!" komt ook niet echt beleefd over!
Tenslotte het decor: aparte lokatie en pand, wel behoorlijk lawaaiig, geen gordijnen of vloerbedekking, geluid treinen wel heel goed geïsoleerd.
Wat ik in andere recensies lees over een "fijne avond": wij waren om 19.00 uur binnen en na een aperitief en 3 gangen hadden we om 20.10 uur de koffie op!!

Samengevat: eten op zich van zeer hoge kwaliteit, maar als de "aankleding" en andere kritiekpunten niet wezenlijk verbeteren was dit voor ons echt de eerste en de laatste keer.
R B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Afgelopen week weer top gegeten in de zaak van Soest e.o.... blijft ook gewoon een verademing dat de kok zijn gerechten aan tafel uitlegt en verkoopt.......het eten is top en mede daardoor blijven we terugkomen......alleen met de vorige keren missen we de "oudere" vakbekwame dames in de bediening....deze blijken ook helaas weg te zijn.....de jeugd moet het uiteraard ook leren maar doe dit dan aan de hand van vakbekwame mensen.....vonden wel dit keer de oberkelner vrij nors .....zijn we niet van hem gewend (misschien mist hij ook zijn oudere collega's of had gewoon zijn dag niet wat ook kan gebeuren).....we kijken alweer naar de volgende keer uit om te komen eten.....TOPZAAK....
Calabria .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Het voorgerecht "Fregola frutti di mare" was geweldig. Verrassend. Hoofdgerecht heel lekker. Miste wel groente bij het hoofdgerecht. De Tiramisu was overheerlijk.
Attente bediening.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Fantastisch hoe dit vervallen en verlaten station is veranderd in een gezellig restaurant. We komen er op een warme avond. De deuren staan wijd open, Italiaanse muziek op het terras, het is meteen aangenaam binnenkomen al is het wat benauwd. Dit restaurant mist namelijk een airco. Want wie wil de ramen openzetten met een van de drukste spoorlijnen van Nederland op een meter van je tafeltje?
De formule is simpel en wordt ons uitgelegd door de ietwat dwingende Italiaanse ober. Drie gangen, er is geen keuze behalve bij het hoofdgerecht, vanavond met kabeljauw of kipfilet. Wij nemen de kabeljauw, want kipfilet klinkt wel heel minimalistisch. Dan bestellen wij een Chardonnay, maar deze gastheer komt met een andere witte wijnfles. Vindt hij beter passen.
Het menu (tartaar, pasta met inktvis en kabeljauw in tomatensaus) is lekker, absoluut. Het is ook gewoon, geen poespas. Dan nemen we nog een toetje en laten we ons verrassen door de rekening. We hebben namelijk geen kaart gezien, en bij niets wordt een prijs genoemd. Wij waren goed voor 135 euro, hadden we ook nog een welkomstdrankje besteld en een koffie toe. ... Wij vonden het een hele gezellige avond, maar ook één met een iets te hoog prijskaartje. Het ligt wel op een A locatie, maar er is meer uit de Italiaanse keuken te halen.