Stazione Pazzo Osteria

Zondag
Duur
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Het begon al slecht met het voorgerecht van tomaat met gesmolten koemelk kaas uit Napels. Gezien de geur en de smaak ging het volgens mij om gerookte kaas, nadat de ober het had nagevraagd kwam hij terug met de mededeling dat ik een fijnproever was want inderdaad gerookte kaas. Zo simpel en echt niet lekker.
Wij moesten zelf om een bijpassende wijn vragen. Die kwam helaas nadat wij ons voorgerecht al op hadden.
Bij het hoofdgerecht vroeg de ober om dezelfde wijn bij te schenken, maar wij vroegen weer om een bijpassen de wijn. Wat waren wij lastig... Het hoofdgerecht parpardelle met verschillende soorten paddenstoelen, was lekker maar niet speciaal, want ik moest wel erg zoeken naar de verschillende soorten paddenstoelen. Het hoofdgerecht werd 2 uur nadat we binnen waren voorgeschoteld.
Nagerecht van ijs met peer was lekker. Maar ook hier vroegen we maar weer zelf om een dessertwijn.
Ze hebben überhaupt niet 1 keer gevraagd of het had gesmaakt. Jammer hoor! Dus zeker niet voor herhaling vatbaar.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Mijn echtgenote zei; zo puur heb ik lang niet gegeten. Het was van begin tot eind helemaal TOP. Voorgerechten; octopus en vitello, super. Tussengerecht; pasta met lamsstoof, superder. Hoofdgerecht; poon en hert, superlatief, Dessert, tiramissu en panacotta, hemels. Tot en met de zelf gemaakte Limoncello.
R B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Voor de vierde keer hier gegeten. En denk ook voorlopig voor de laatste keer !!! De eerste twee keer was echt top.
De derde keer had ik al mijn twijfels en na zaterdag weet ik het zeker. Kwaliteit van het eten was zeer matig (niet het niveau wat wij gewend waren) dan klopt ook de prijskwaliteit niet !! Moesten lang op onze drankjes wachten. Kregen wijn in een "vuil" glas. De kelner die nors was en een kok die niet het wachten heeft uitgevonden. Vonden hem de eerste twee keer wel een aardige en gezellige man. Ga weer koken en serveren op het niveau van een jaar geleden!!
Jolieke M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Fantastische gerechten, bijzonder goed smaakpalet, mooi geserveerd in al zijn eenvoud. Bijzonder goed passende wijnen erbij, mooie sfeervolle ambiance, vriendelijke no nonsense bediening. Hangt een prijskaartje aan maar dat is het ook waard. Wij komen zeker terug!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Ben er met mijn gezin gaan eten voor onze trouwdag .Hadden ons erg verheugd op een gezellige avond met leuke bediening .Helaas in ons geval viel dat erg tegen.Je betaald veel geld voor zeer kleine porties.Geen enkele keer is er gevraagd of het eten gesmaakt heeft.Na afloop kregen wij een limoncello van de zaak.Wij vonden het lekker en wilde er nog eentje.Viel bijna van mijn stoel dat je voor een vingerhoedje drank 6 Euro moest betalen.Ik moet helaas zeggen dat ondanks de nodige positieve reakties over dit restaurant wij het uit ons verlanglijstje zullen halen.Erg jammer.Buiten dit ook geen placemats of loper op de tafel.Eens maar nooit meer voor dit restaurant.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Laat ik heel positief beginnen: de smaak van wat je op je bord krijgt is superieur, zonder meer een 9,5 waard.
Ik geef echter een (magere) 7 voor het eten omdat:
- er is maar 1 voorgerecht (!!) makreelfilet, hou je niet van vis: geen voorgerecht!
- er is maar 1 tussengerecht: risotto (volgens de ober de simpele versie maar voor € 5,- extra kon er truffel bij geraspt worden).
- er is voor een vegetariër helemaal niets beschikbaar (!!!!)
- hoofdgerecht "keuze" uit 1 soort vis of 1 soort vlees
- dessert "keuze" uit 2.
Volgens uitleg van de ober was dit onder het mom van: "we willen onze klanten
het beste bieden, zodat de chef extra zijn best kan doen, maar vandaag heeft hij een vrije dag (!!)"
We waren met z'n vieren, 3 "kozen" de makreelfilet en ik de risotto, de vis viel in de smaak, de risotto smaakte goed maar "dreef" bijna in de saus.
Het hoofdgerecht vlees was mijn keuze: parelhoenderfilet met saus op een bedje van - ik denk - soort van aardappelblokjes.
Heel erg lekker maar sobere opmaak.
De presentatie van de heek (vis) voor andere 3: een stuk vis op het bord met een heel klein beetje linzen en een beetje saus daaronder.
Fantasieloos voor het oog, smaak weer erg goed.
Wat we alle 4 misten: een lekkere groente, iets van gebakken aardappeltjes o.i.d. echt te saai voor woorden op deze manier.
Drie van ons kozen voor de Tiramisu als dessert, inderdaad weer erg lekker maar ook weer een vierkant blok op het bord zonder extra aankleding.
Werkelijk doodzonde om zulk geweldig lekker eten zo te presenteren!!!!!
Dan de bediening.
Op zich vriendelijke jongemannen, bestelling uit zijn hoofd opgenomen, moest wel een paar keer herhaald worden, steeds een andere ober aan tafel, allemaal wel netjes maar rommelig.
Een aparte ober voor het brengen van 4 vorken en een aparte ober die de messen bracht heb ik echt nog nooit eerder meegemaakt (!!!).
En tegen mij zeggen: "u wijkt wel steeds af van de anderen, he?!" komt ook niet echt beleefd over!
Tenslotte het decor: aparte lokatie en pand, wel behoorlijk lawaaiig, geen gordijnen of vloerbedekking, geluid treinen wel heel goed geïsoleerd.
Wat ik in andere recensies lees over een "fijne avond": wij waren om 19.00 uur binnen en na een aperitief en 3 gangen hadden we om 20.10 uur de koffie op!!

Samengevat: eten op zich van zeer hoge kwaliteit, maar als de "aankleding" en andere kritiekpunten niet wezenlijk verbeteren was dit voor ons echt de eerste en de laatste keer.
R B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Afgelopen week weer top gegeten in de zaak van Soest e.o.... blijft ook gewoon een verademing dat de kok zijn gerechten aan tafel uitlegt en verkoopt.......het eten is top en mede daardoor blijven we terugkomen......alleen met de vorige keren missen we de "oudere" vakbekwame dames in de bediening....deze blijken ook helaas weg te zijn.....de jeugd moet het uiteraard ook leren maar doe dit dan aan de hand van vakbekwame mensen.....vonden wel dit keer de oberkelner vrij nors .....zijn we niet van hem gewend (misschien mist hij ook zijn oudere collega's of had gewoon zijn dag niet wat ook kan gebeuren).....we kijken alweer naar de volgende keer uit om te komen eten.....TOPZAAK....
Calabria .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Het voorgerecht "Fregola frutti di mare" was geweldig. Verrassend. Hoofdgerecht heel lekker. Miste wel groente bij het hoofdgerecht. De Tiramisu was overheerlijk.
Attente bediening.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Fantastisch hoe dit vervallen en verlaten station is veranderd in een gezellig restaurant. We komen er op een warme avond. De deuren staan wijd open, Italiaanse muziek op het terras, het is meteen aangenaam binnenkomen al is het wat benauwd. Dit restaurant mist namelijk een airco. Want wie wil de ramen openzetten met een van de drukste spoorlijnen van Nederland op een meter van je tafeltje?
De formule is simpel en wordt ons uitgelegd door de ietwat dwingende Italiaanse ober. Drie gangen, er is geen keuze behalve bij het hoofdgerecht, vanavond met kabeljauw of kipfilet. Wij nemen de kabeljauw, want kipfilet klinkt wel heel minimalistisch. Dan bestellen wij een Chardonnay, maar deze gastheer komt met een andere witte wijnfles. Vindt hij beter passen.
Het menu (tartaar, pasta met inktvis en kabeljauw in tomatensaus) is lekker, absoluut. Het is ook gewoon, geen poespas. Dan nemen we nog een toetje en laten we ons verrassen door de rekening. We hebben namelijk geen kaart gezien, en bij niets wordt een prijs genoemd. Wij waren goed voor 135 euro, hadden we ook nog een welkomstdrankje besteld en een koffie toe. ... Wij vonden het een hele gezellige avond, maar ook één met een iets te hoog prijskaartje. Het ligt wel op een A locatie, maar er is meer uit de Italiaanse keuken te halen.
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Je waant je in Italie als je bij Stazione Pazzo gaat eten.
Heerlijke drie gangen gegeten.
Vooraf gedroogde ham, mozzarella en groenten, ongecompliceerd maar heerlijke smaken.
De spaghetti carbonara die volgde was voor mij het gerecht van de avond.
Heerlijk, niet te veel, niet te zwaar maar wederom super van smaak.
En als hoofdgerecht hadden we biefstuk en tongschar, beide weer prima!
Als we in de buurt zijn gaan we hier zeker weer eten.

Martin G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Locatie en personeel prima. Eten prima, m.u.v de carbonara, de kalfswang was echt te hard aangebakkenen erg zout. Kortom prima avond maar of we terugkomen? Het menu 35€/3 gangen en drank, €6,50 per glas is echt wel stevig geprijsd zeker als je bedenkt dat het ook echt om 3 gerechten zonder verder bijgerechten gaat. Een bistecca is een bistecca met prima saus maar ook niet meer dan dat. Éen van ons is vegetarier, bij eerste gerecht is vervangen door wat rucola,het tweede is pasta met pesto en hoofdgerecht 4 groene asperges met wat bietjes en aceto balsamico. 35€ is volgens ons wel erg veel. 24,50€ voor een vegetarisch menu en 29,50€ voor een vlees/vis menu is realistischer.

Maar nogmaals best een hele fijne avond gehad maar we denken er nog even over na of we kunnen leven met de huidige prijs/kwaliteits verhouding.
Ellisd .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
In een monumentaal voormalig treinstationsgebouw is recent Stazione Pazzo gevestigd. Een paar jonge enthousiaste mensen met zichtbare liefde voor hun vak doen hun uiterste best het de gasten naar de zin te maken. Het pand is enorm verbouwd maar de authentieke tegeltjes van de wachtkamer zijn nog zichtbaar. Er moet nog wel e.e.a. aangepast worden. De zon scheen in het restaurant dat geen zonnewering kent, het werd heel erg warm binnen en er konden geen ramen open.
Stazione Pazzo heeft geen menukaart, het uiterst vriendelijke personeel legt uit dat die dag gegeten kan worden. Wij waren met zijn vieren. Twee hadden als voorgerecht een uitstekende Vitello Tonata, niets op aan te merken. Twee hadden een Burrata met parmaham. De ham was uitstekend, de Burrata mijn inziens te koud en had een erg stevige huid. De kaas liep helemaal niet en was massief.
Als tweede gerecht werd een pasta carbonara geserveerd. In plaats van spekjes werd wang gebruikt. Dit gerecht was echt veel te zout. Eerlijk moet vermeldt worden dat nadat ik gemeld had dat het gerecht te zout was, deze van de rekening werd afgetrokken.
Als hoofdgerecht hadden twee van ons de biefstuk, geserveerd met bietjes gemarineerd in balsamico. Het vlees was boterzacht en heerlijk in combinatie met de bietjes. De anderen aten een tongschar, geserveerd met drie groene asperges. Verrassend was de grote graat in het midden maar daar komen we ook wel weer uit.
Kortom: over een paar maanden nog een keer proberen. Je kan van het personeel alleen maar zeggen dat ze hun uiterste best doen. Compliment.
R V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Samen met mijn collega dinsdag heerlijk gegeten in deze mooie nieuwe aanwinst voor de regio. In eerste instantie niet met veel vertrouwen er heen gereden. We dachten dat we misschien hier alleen zouden zitten. Na voorzichtig naar binnen te hebben gegluurd in dit leuk en schilderachtig gepositioneerde oude stationsgebouw langs de drukke spoorlijn naar Amersfoort blijkt niets minder waar te zijn. Ontvangen met een prettige Italiaanse groet door de bediening en naar een tafeltje gebracht. De inrichting is eenvoudig maar subtiel Italiaans "cantina". En ja de akoestiek kan beter maar er wordt aan gewerkt en mee geëxperimenteerd.
Het systeem van eten wordt ons uitgelegd 1, twee- of drie gangen maar geen menu. Het eten is heerlijk, anti-pasti van verschillende soorten vlees, compote van tomaat criante toast met kikkererwten mouse et cetera. Ik krijg vervolgens een heerlijke risotto, niet overdreven veel maar we overdreven lekker. Voor de hoofdmaaltijd mogen we wel kiezen tussen Rog en Entrecote welke beide, ik ga voor het vlees ook erg lekker zijn. De wijn, Barolo, buiten de kaart om verkrijgbaar, heerlijk. We laten ons verder verleiden voor een heerlijk toetje en koffie toe.
Conclusie; Gepassioneerde restaurateurs met het hart op de goede plek en een mooie visie op gastheerschap en komen; de moeite waard om jezelf en je naaste te verwennen.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijke plek in schitterend monumentaal stationsgebouwtje van Soesterberg. "Ontdekt" tijdens een fietstochtje. De sfeer binnen is ontspannen en prettig. En gezellig druk, ondanks de afgelopen plek! Heerlijk italiaans eten met keuze in het aantal gangen. De bediening heeft liefde voor het eten en voor haar gasten. Heerlijk. Een fantastische avond gehad, met top wijn (diverse keuze, ook naast de kaart). Een aanrader, en zeker voor herhaling vatbaar!
MissFijnproever .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Wat een aanwinst, dit echte Italiaanse restaurant in Soestduinen (Iens, waarom staat er toch nog steeds Soesterberg?). Een menukaart is er niet maar we eten wat de kok in huis heeft. Kleine veranderingen worden moeiteloos geaccepteerd, zonder afbreuk te doen aan de gerechten. De bediening is vriendelijk en de sfeer ongedwongen. Jammer dat de kok dit keer niet zelf aan onze tafel verschijnt. Vergeleken met ons vorige bezoek, kort na de opening, is het restaurant ook verder aangekleed, wat de akoestiek ten goede komt. Maar het blijft lawaaiig, ook door de treinen die langs denderen. Echt storen doet het ons niet en enige luidruchtigheid past wel in een Italiaans decor. Kortom, Stazione Pazzo in SOESTDUINEN is een nieuwe favoriet!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Om te beginnen een kleine correctie. Het adres op IENS klopt niet. Het is wel De Beaufortlaan, maar niet Soesterberg. Het is Soestduinen. Zie ook de website van Stazione Pazzo Osteria.
Moederdag was weer eens een goede gelegenheid om Italiaans te gaan eten.
Wij werden weer heel hartelijk ontvangen. Men had, gezien het prachtige weer een terras gemaakt. Dat was aangenaam vertoeven. De gin Feevertree met Martini bianco en een grapefruit schilletje was een aardig aperitief. Tafelgenoot was zelfs heel enthousiast daarover. De eerste gang een Piadina, zachte dunne pizzabodem met tomatensaus, buffel mozzarella en Parmaham was een originele en leuke start. Omdat ik kennelijk iets minder geestdriftig had gereageerd op het aperitief kwam Mo, de bedrijfsleider, met een tweede aperitief aan tafel. Een huisgemaakte Limoncello met mint en Prosecco. Dat was heerlijk fris en verkwikkend.
De tweede gang was een uitstekende risotto met Artishockharten. Daarbij genoot ik van een mooie rooie wijn, de Rosso Piceno. Mijn tafelgenoot dronk een witte Tannu Organic. De beider wijnen konden wij doordrinken naar de derde gang, waar mijn partner van een prima zeebaars genoot. Zelf had ik gekozen voor een stuk Procureur, een zacht gegaarde varkens nek, die aan een kant een beetje droog bleek. Dat schijnt zo te horen en daarom wordt er een rijke jus aan toegevoegd. Die was inderdaad goed.
Omdat ik al eerder had uitgesproken dat ik erg benieuwd was naar de huisgemaakte Ravioli, kwam de ober spontaan met een proefbordje. Ook dat was heel lekker.
Wij sloten af met een uitstekende Tiramisu.
Rest mij nog te vermelden dat wij prettig werden onderhouden door het personeel. Het terras is in wording. Dat kan nog wat verfraaid worden, maar voor die eerste warme zomerdag in mei voldeed het prima. Wij komen weer terug.

Jan D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Voor de eerste maal dit nog jonge restaurant bezocht, gevestigd in een voormalig stationnetje. Volledig verbouwd, correct ingericht, maar met wat meer aankleding wat gezelliger te maken, wat de akoestiek ook ten goede zal komen. De informatievoorziening (ook op de site) is beperkt, er is geen menukaart, het wekelijks wisselende standaardmenu wordt nergens vermeld, maar wel door de attente bediening aan tafel toegelicht. De prijs voor het 3-gangen menu is zonder nagerecht. Er is ook geen wijnkaart, maar een pluspunt is dat je mag voorproeven. Geen culinaire hoogstandjes op het bord, maar er wordt met dagverse producten goede Italiaanse gerechten geserveerd. Voordeel van een standaard menu is het tempo, geen lange wachttijden. Al met al zeker de moeite waard voor een tweede proefronde.
Wessel V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Na al een keer hier 's avonds te hebben gegeten afgelopen woensdag geluncht en wat was het weer lekker en ongedwongen. Er is geen kaart maar de chef komt het persoonlijk uitleggen een pluspunt. We hadden een 3 gangen lunch en alles was even lekker en vers in combinatie met een lekker wijntje zeggen wij, tot gauw
AnnekeHanssen .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Voor het eerst gegeten bij Stazione Pazzo Osteria. Leuke ambiance (akoestiek kan beter, maar wordt aan gewerkt), goede bediening en kok komt aan tafel om het menu te vertellen (geen kaart). Keuze uit 2 of 3 gangen menu waarbij alleen een keuze is voor het hoofdgerecht (vis of vlees). Voorgerechten waren heerlijk, hoofdgerecht kan beter (vlees was ietwat droog en jus overheersend). Staan open voor feedback, dus wij gaan er zeker nog 1 keer eten! Prijs/kwaliteit is goed.
Johnson1000 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Afgelopen dinsdagavond naar Stazione Pazzo geweest nadat we al een keer bot hadden gevangen omdat het vol was. Het was absoluut het wachten waard. Echt Italiaans ook keuze voor een tafelgenoot die liever geen vis eet. Bediening uitstekend echt een avond uit.