Stato

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Frenkeltje .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Een heerlijk 9 gangen diner in een relaxte sfeer genoten.
Ook de bijpassende wijnen waren overheerlijk, waarvan de huiswijn eigenlijk al een perfecte keuze zou zijn.

Bediening was dik in orde en de tijd tussen de gerechten was prima.

Een echte aanrader voor als je rustig in een ontspannen sfeer van lekker eten wil genieten.
Arjan W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Zondagavond enorm lekker gegeten met een gezelschap bij Stato. Na een paar keer het menu 'La vita e bella' gekozen te hebben, hadden we nu zin om a la carte te eten. Geen verkeerde keuze bleek gedurende deze avond. We zijn begonnen met een mooie selectie Italiaanse voorgerechten. Stuk voor stuk verfijnd van smaak en goed bij elkaar passend. Als tussengerecht gekozen voor een heerlijke pasta met een mooie ragout. Heerlijk van smaak en een mooi portie. Als hoofdgerecht hadden we alle vier een apart vleesgerecht. Bij iedereen smaakte het voortreffelijk. Het vlees (Ossenhaas en Kalfswang) was van topkwaliteit en perfect bereid. De wijn die we hadden gezocht begeleide het gerecht op een prima wijze. De nagerechten maakten het feest compleet. Al met al dus een geslaagd diner in een goed restaurant. Mooie, pure gerechten en een prima service. Komen zeker weer!
Erwin T.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Leuk adres: Heerlijk gegeten, goede huiswijn en fijne sfeer. Een aanrader! Tipje: Google pagina aanpassen ivm oude gegevens
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Wat een geweldig restaurant! Verrassende kaart, heel attente en vriendelijke bediening, geweldig eten! Coquilles, kreeft, vitello, allemaal heerlijk, net als de wijn trouwens. Zeker de (korte) reis vanuit Eindhoven waard
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Gisteren bij geluk binnen gelopen. Wat een prachtig restaurant. Vriendelijke goede bedienig. Mooie gerechten. En een heerlijke espresso! Goede prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader
Martin W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Heerlijk, echt italiaans, gegeten. Menu La Vita e Bella gekozen, avondvullend en meer dan voldoende. Mooie wijnen, ook uit minder bekende streken. Klein minpuntje, water alleen per fles verkrijgbaar.
Kim-79 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Ik heb samen met een vriendinnetje gegeten bij stato. Wij wilden graag zoveel mogelijk proeven, dus het menu sprak ons erg aan. We gaven aan dat mijn vriendinnetje op tijd weer weg moest, en hier werd prima rekening mee gehouden. De bediening speelde ook fijn in op haar dieetwensen en ze kwamen met heerlijke alternatieven.
Je zit er heel fijn in een prachtig ingerichte zaak, echt heel smaakvol ingericht!
Ik kom er zeker terug!
Salt10 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Afgelopen week voor de eerste keer bij Stato in Valkenswaard gaan eten. We waren met een grote groep en kregen een mooie lange tafel op het verhoogde deel. Allereerst waren we erg onder de indruk van het interieur. Je ziet dat hier goed over na is gedacht door een creatief persoon. Het personeel is erg vriendelijk en het eten was heerlijk. De echte Italiaanse keuken met echte Italiaanse smaken die je niet vaak in Nederland tegenkomt. Iedereen was erg enthousiast en we komen zeker nog vaker terug!
Lena246 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Heerlijk gegeten. Fijne sfeer en heerlijke wijn die werd geschonken. Menu en wijnkaart kreeg aandacht bij uitleg. Ik ga zeker nog een keer terug.
TigerW .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Donderdag heerlijk gegeten met een grote groep. Mooie kaart met echte Italiaanse klassiekers en moderne gerechten, hele mooie wijnen en een zeer relaxte sfeer. Bediening was erg aardig en in voor een geintje.
Het voor ons samengestelde menu was echt verrassend en erg lekker.
Kippetje2015 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Gezien de hoge recensies zijn wij met z'n drieën (2 volwassenen en 1 kindje) hier gaan eten en hadden ruim van te voren een tafel gereserveerd. Bij binnenkomst was het personeel zo druk bezig dat ze ons gewoon lieten wachten zonder enige begroeting. Het eerste contact met het personeel verliep al niet zo soepel, want ze moesten even kijken welke tafel vrij was. Ze stelde voor om ons een kleine tafel te geven voor 2 personen en een stoel aan te schuiven voor het kindje. Dit hebben wij niet geaccepteerd en uiteindelijk kregen wij een tafel met hoge krukken wat eigenlijk bestemd was voor de borrel. Wij hebben plaatsgenomen aan tafel en het duurde bijna 15 minuten voordat het personeel langskwam om te vragen of we wat wilden drinken. Normaal gesproken als de drankjes worden geserveerd, zou je verwachten dat het personeel gelijk de menukaart meegeeft, maar dit was niet het geval. We hebben drie keer om de menukaart moeten vragen, omdat het personeel in tussentijd met elkaar zaten te kletsen, waardoor ze de menukaart waren vergeten te brengen. Vooraf hebben ze een mandje brood op tafel gelegd met flauwe smeersel.

Het personeel zei na 30 minuten wachten dat het nog ongeveer 2 minuten zou duren. Dus wij zaten rustig af te wachten. In tussentijd viel kindje bijna in slaap van de lange wachttijd. In totaal hebben we meer dan 40 minuten moeten wachten, voordat het eten werd geserveerd. Na het lange wachten moesten we tot onze spijt concluderen dat het eten nauwelijks op smaak was gebracht. Zelfs kindje van 9 jaar deelt dezelfde mening. Wij hadden spaghetti met een halve kreeft besteld en de gepofte (mini) tomaten zagen eruit als puree! Je kon met de vork erop prikken en de tomaten barste gewoon uit elkaar. De spaghettisaus was bitter van smaak en de kreeft was gewoon smaakloos, zonder toevoeging van zout, peper of een andere ingrediënt. Daarnaast hadden we nog een gebakken kabeljauw besteld op een bedje van paprika, maar er was helemaal geen paprika bij het gerecht. Er was alleen een klein beetje spinazie te bevinden, die te lang was overgekookt. Het uitserveren van de gerechten waren niet compleet, we moesten zelf vragen waar de gebakken aardappel was gebleven, omdat het personeel dit blijkbaar was vergeten.

Tot slot hebben we het volgende moeten concluderen:
- de service is slecht
- beperkte aanspreekpunt van het personeel
- lange wachttijd van ongeveer 30-40 minuten
- rekening vragen duurde al bijna 10 minuten
Eva_ehv .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Heerlijk gegeten! Goede sfeer en een fijn wijntje erbij. Variatie in menu en prijzen dus voor ieder wat wils. Vooral de zwaardvis is een echte aanrader! Goede tip als je zin hebt in lekker Italiaans eten en een keer iets anders wilt dan pizza!
Bonnie V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Afgelopen zaterdag ben ik met 3 vriendinnen bij Stato gaan eten. Eindelijk weer een Italiaan in Valkenswaard!! We hadden al de nodige positieve dingen gehoord en gingen dus vol goede verwachting aan tafel. En deze verwachtingen zijn geheel waargemaakt. Allereerst is het interieur erg mooi. Trendy, eigentijds, maar ook warm. De bediening was erg vriendelijk en goed en vooral de Italiaan zorgde ervoor dat je je echt in Italie waande.
We hadden met de hele tafel gekozen voor het La Vita menu. Hoewel de a la carte gerechten me ook heerlijk leken. Verschillende Italiaanse gerechten volgden elkaar op. Beginnende bij koude voorgerechten, gevolgd door warme voorgerechten, pasta, vis en vlees. Alles zeer goed bereid. Voor de wijnen hebben we ons laten adviseren en deze waren heerlijk.
Een aanwinst voor Valkenswaard waar we zeker vaker naar toe zullen gaan.
Hetboefje .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Super restaurant! Goede uitstraling, leuke bediening en heerlijke gerechten. Daarnaast veel aandacht voor de juiste wijnen en veel diversiteit. Al met al een superavond, top!
Robin W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Nieuwe Italiaan in Valkenswaard, dit beloofde veel goeds. Ondanks ik begrepen had dat de service niet zat te wachten op wat scherpe maar grappig bedoelde opmerkingen, heb ik met 3 vrienden gekozen voor het "la vita e bella" menu. De service gaf aan dat dit de ultieme ervaring van stato is en dat de keuken je meeneemt in een verwennerij met de lekkerste Italiaanse gerechten. Mijn ervaring? Een goedkoop samengesteld reis, waarbij elke stop een Italiaan je weer een paar € aftroggelde met een saai gerecht. Eerst kreeg ieder 1stuk brood met flauw smeersel, de gang die hierop volgde was het zelfde stukje brood echter had nu de kok er wat voor je op gesmeerd...tomaat of ham, niet echt origineel maar kan lekker zijn mits meer dan enkel ham of tomaat. Hierop volgde elk weer kleine gerechten geserveerd op 1 bord waarbij we bijv. allen 1 slecht gekookte ravioli konden proeven voordat 30 min later de volgende teleurstelling weer kwam opdagen. De combinaties waren allesbehalve creatief; vitello tonato en Carpaccio tegelijk serveren is volgens mij zelfs verboden in Italië. Al bij al, een gefaalde poging van de keuken. Op de kaart stonden echter mooi omschreven gerechten die ik zeker apart had willen proeven maar toch ga ik mezelf die kans ontnemen. Wellicht probeer ik het over 2 jaar weer echter zal dit pand weer een andere naam hebben.
Manone .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Vorige week met 2 vrienden gegeten bij Stato. Iedere gang hebben we elk een ander gerecht gekozen om zoveel mogelijk gerechten te kunnen proeven. Als liefhebber van Italiaans eten heb ik echt genoten. Een aanrader wat mij betreft!
Juudje79 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Net na de opening bij Stato gegeten. De inrichting en sfeer zijn top, overal is aan gedacht. Het was te merken dat het personeel nog wat moest wennen maar iedereen was ontzettend vriendelijk. Het eten smaakte goed, vooral de verse pasta's zijn er heerlijk. Ik ga zeker nog een keer terug.
Lobke V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Net na de opening ben ik met mijn vriend bij Stato gaan eten. Eindelijk een Italiaan in de buurt! En het bleek een goede Italiaan te zijn.
Het eten was heerlijk! De ambiance gezellig en het personeel erg vriendelijk. Doordat het restaurant net open was moesten we soms iets langer wachten op ons eten, maar de bediening was erg alert en zorgde dat we geen moment zonder drank zaten en gaf steeds informatie over de wachttijd van het eten. Dit was niet eens absurd lang en de tijd vloog, omdat we ons volledig op ons gemak voelden.
Een aanrader als je lekker uitgebreid wil eten, onder het genot van met zorg uitgekozen wijnen.