Staring at Jacob

Erg rumoerig
Lang
Clair23 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Op zaterdagmiddag (rond 15h) heen geweest. Super druk! Moesten een half uur wachten (buiten) voordat we plek kregen (aan een tafel met twee andere gezelschappen). Gelukkig maakten de kip (fried chicken) veel goed. Was heel erg lekker! Wel een beetje aan de prijzige kant voor wat je krijgt (wafels of pannenkoeken erbij bijvoorbeeld). Na afloop roken onze kleren nog drie dagen na van de baklucht. Overigens wel heel gezellig en mega aardig personeel!
Roor Y.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hey, hier moet je dus echt nooit heengaan. Klinkt allemaal veelbelovend, maar het is echt een nare plek met saai, flauw en naar eten. Geef alle gerechten een hippe naam en het zou wel goed zijn dachten ze. Nou nee. En zet je een soort laf soba noodle gerechtje op de kaart, zorg dan ook dat je er wat chopsticks en wat spicy flavors on the side hebt. De pancakes kwamen not met fruit maar met fruitcompote, de smoothie was te klein voor zijn 4,50 euro, de koffie niet lekker, de borden zagen er onverzorgd uit. De bediening is oké. Alles is overpriced. Dat is hartstikke leuk als je een eenzame en hardwerkende expat bent en in het weekend vroeg dronken je onder andere exiled 20 en 30 somethings wilt bevinden, if else, blijf hier ver en ver en heel ver vandaan.
Laurensbaby .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Begonnen met een cappucino en een espresso; cappucino leek uit een bedrijfskantine en de espresso was verbrand. Vervolgens met onwijze munchies ons eten besteld. We gingen voor de spareribs, de fluffy pancakes met "seizoensfruit" en de chicken waffle met bacon. De spareribs waren smakeloos en leken noch gemarineerd, noch gezouten. De sides erbij waren ronduit slecht: gortdroog cornbread, spinazie met keiharde steel en een inspiratieloze aardappelsalade. De fluffy pancakes leken uit de magnetron en het "seizoensfruit" bleek jam te zijn. De chicken waffles bleek één chicken waffle waar smakeloze niet-malse kip op zat. De bacon die hierbij werd geserveerd was €4 voor 2 karige plakjes. Bediening was ronduit ongeïnteresseerd en vroeg bij het debrasseren niet hoe het heeft gesmaakt. Enige pluspunt wat wij konden de bedenken was de karaf water bij binnenkomst. Volgende keer ga ik gewoon weer naar G's.

Au revoir.
Joyce W.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Vandaag geluncht bij Staring at Jacobs. Zaak ziet er mooi uit, dus ik had hoge verwachtingen. Bij binnenkomst stond de zaak al blauw van de rook. (Waar we nu nog 'plezier' van hebben)

Na het zien van de menu en prijzen was ik heel benieuwd naar het eten. Ik had de veggie salad en een vriendin de populaire Chicken and waffles.

De salade was een kleffe bende en de Chicken and waffles waren heel droog en totaal niet boeiend.

Bediening was niet vriendelijk en nadat wij een half uur, met onze borden voor ons neus hadden zitten wachten om af te rekenen, zijn wij maar naar de kassa gelopen.

Hier totaal geen interesse of het gesmaakt heeft.

Genoeg leuke tentjes in amsterdam om te lunchen, maar hier niet meer.

Iris J.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Helaas, Staring at Jacob was een dikke tegenvaller. Het ziet er te gek uit, en als je naar de kaart kijkt, is het moeilijk kiezen want het lijkt allemaal heerlijk.
We hebben hier met z'n drieën gebruncht, iedereen een ander gerecht gekozen, dan konden we van elkaar proeven.
De bediening was niet erg snel, maar niet heel onaardig.
Het eten viel extreem tegen, de pancakes waren smakeloos. Ik kreeg overigens een nieuwe portie toen ik zei dat het ongaar was, ook deze bevielen me niet... Het antwoord was dat het zo hoort..
Het was werkelijk waar; deeg zonder smaak.
Er werden nog "roasted"aardappelen bij geserveerd en een worstje zonder iets van een sausje of jus, het was een grote droge hap. Kan me niet voorstellen dat dit is "zoals het hoort".
De pork belly, was een groot bord vol bonen die uit blik leken te komen, niet of nauwelijks aangemaakt, en daaronder lagen 2 hele kleine stukjes belly, ook totaal droog en zonder smaak.
Dan waren er nog een soort fish taco's, die vielen nog enigszins mee, maar ook hier weer bonen die uit een potje leken te komen. De koffie was prima. maar daar is het ook wel mee gezegd.
Helaas, ik kan Staring at Jacob geenszins aanraden.
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Vorige week voor de tweede keer bij Staring at Jacob gegeten (lunch). Het was lekker rustig, dus plek zat. We hebben weer heerlijk zitten smullen van het eten en de lekkere GT's.

Het eten is misschien niet fantastisch, maar ja, gepocheerd ei, bacon, pulled pork, zalm, gefrituurd vishuidje, wafels... het gaat er allemaal natuurlijk wel goed in :D.

Wij komen vast nog wel eens terug.
Pien11 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Middelmatig eten, terwijl je bij het bekijken van de brunchgerechten op de kaart echt zin krijgt in de gerechten. Verlepte blaadjes sla zonder dressing. Serveerster die er niet echt zin in leek te hebben. Je kunt er wel prima zitten, inrichting sprak ons aan. Tot slot: eigenlijk was de grootste afknapper de waarschijnlijk grappig bedoelde 'oproep' op de bon 'Have a great day, leave a fuckin tip!!'. Prima, als het eten en de service goed is, en dat vonden we hier niet het geval.
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Met vriendinnen ben ik hier naar toe te gaan om te brunchen. We moesten lang wachten om te kunnen bestellen en het duurde erg lang voor dat we onze bestelling hadden. De bediening is niet behulpzaam en denk niet met je mee als je eens vraag stelt over het menu. We hadden pork belly benny. Een droge smaakloze muffin met poached egg en droge buikspek. Wentelteefjes waren ok. Maar de taco loco was erg saai. Prijs kwaliteit ligt te ver uit elkaar en de bediening is onvriendelijk en hangt maar een beetje aan de bar. Ongegeneerd je mond vol proppen terwijl je een klant te woord staat en je dan laten wachten om af te rekenen. Bij vertrek zeiden we gedag maar zelfs dat kon er niet af. Geen aanrader!!
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Gisteren (zaterdagmiddag) zijn wij samen hier gaan brunchen. De kaart zag er veelbelovend uit en het tentje ziet er zowel van buiten als binnen leuk, trendy uit. Bij het zien van de gerechten bij de andere mensen op tafel liep het water ons in de mond. Wij gingen voor de Chicken & waffles en voor de BBG pork belly & eggs Benedict en een paar lekkere biertjes van Oedipus.

En dan komt de afknapper: het eten smaakt vlak, melig, droog. De kip zat geen smaak aan en de wafels waren droog en hadden geen smaak. Pork belly was vet en ook daar zat geen smaak aan. De koekjes die bij de BBQ pork belly kwamen waren zo droog dat ik blij was dat mijn geprakte eggs Benedict hier enigszins verandering in konden brengen. Er was gewoon geen klap aan.

Ten slotte, onder het personeel hing een grafstemming (van mij hoeven ze je echt niet dansend te ontvangen maar op z'n minst een glimlach en een welkom is voldoende) en daarnaast deed de afzuiging het niet waardoor de deur continue moest worden opengezet. Wij zaten aan de bar en dan is een open deur met het huidige weer niet bepaald prettig te noemen. Laat staan je kleding die een uur in de wind stinkt naar de keuken van Staring at Jacob. Als dit reclame moet zijn....

Andere mensen vinden het ongetwijfeld belangrijker om te kunnen zeggen dat ze bij een nieuwe (hippe) plek zijn wezen eten dan dat ze waar voor hun geld hebben gekregen. Hier geldt voor ons: 1 keer, maar nooit weer.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Mooie tent, eerder geweest toen was t wat groter qua porties. Nu vonden we alles beetje klein maar goed van smaak(prijs kwaliteit/hoeveelheid is hier uit zijn verband)
Was erg druk wel gezellig maar ook rommelig en communicatie onderling mag beter..
En ja stoelen zitten niet lekker
Radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Niks bijzonders, wel erg gezellig. Minpuntje was ontbreken van afzuiginstallatie, jassen hebben drie dagen naar frituurvet geroken. Eten is van medium kwaliteit, geen uitgesproken smaak. Wel overheerlijke hot saus, brengt elk gerecht op smaak en kom je voor terug. Aardige bediening, ligt het niet aan!
Steven B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Helaas moet ik het met mijn voorgangers eens zijn; er kan hier heel veel beter. De zaak is mooi ingericht, maar de stoelen en banken zitten niet lekker. Het personeel denkt niet mee, tweaken van gerechten is niet mogelijk. Tenslotte het eten: chicken and waffles. De kip was goed, maar de wafels waren droog en hard. Het leek zo mooi, een Amerikaanse diner in Amsterdam.
Nielsklinkhamer .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Vandaag gegeten bij Staring at Jacob. Ik had de buikspek met bonen en Engelse Homemade muffins. De buikspek was zeer slecht bereid. Het zou op de BBQ bereid moeten zijn. Het had totaal geen BBQ smaak en was helemaal zacht. De Engelse muffins waren zeer droog en de bonen leken uit een blikje te komen. Het was een zeer vet gerecht, vlak van smaak en niet smakelijk. Verder was de ventilatie zo slecht, waardoor je hele kleding rook alsof jezelf in de keuken had gestaan. Mooie tent, maar absoluut geen aanrader.
Sanne1984 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Deze mooie zaak met lieve bediening weet het qua eten absoluut niet waar te maken. Dat is jammer. Ik heb na 3 kwartier wachten, buikspek gegeten welke op de bbq bereidt zou zijn. Niets is minder waar. Het blijkt een smakeloos en zompig stuk varkensvet te zijn, bedolven onder een laag melige bonen uit blik in een ondefinieerbaar sausje. Geserveerd met een slaatje (met harde schijven wortel) welke doordrenkt is in een flauwe dressing. De Engelse muffin is door het bonenprutje vergaan tot een broodpapje. De french toast was in vergelijking hiermee een verademing maar desondanks niet super. Misschien had dat er ook mee te maken dat ik in de open keuken het betreffende gerecht al zeker 15 minuten onder de warmtelamp had zien staan. .. De rest van de dag ben ik herinnerd aan dit lunchbezoek doordat kleding, haar etc rook alsof ik oliebollen had staan bakken voor 100 man. Heel erg jammer want de bediening en de uitstraling van de zaak scheppen goede verwachtingen van de gerechten. Helaas niet waargemaakt en zou het ook anderen niet aanraden.
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Leuke aanwinst voor dit deel van Oud-West! Warme lunch- en brunch gerechten met een hoog homemade/comfort food gehalte. Gepocheerde eieren, truffel, roergebakken spinazie, paddestoelen, witte boontjes, buikspek, gebakken maïsmuffins... Engels sprekende bediening, hoekterras en smaakvolle industriële inrichting.
Niki V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
In een woord geweldig! Alle positieve opmerkingen ga ik niet herhalen maar het was dat en meer. Zo heerlijk om een lunchplek in West te hebben met heerlijk verrassend eten en een fijne, vriendelijke bediening die je het gevoel geeft echt welkom te zijn. Het is niet heel goedkoop maar de prijs/kwaliteit was in ons geval heel goed. Daily catch was heerlijke kabeljauw met bruin korstje en een groene salade met o.a. sojaboontjes, groene asperges en kleine stukje spek. Ze maken naast de bbq saus ook een killer eigen paprika- pepersaus die er ook nog eens prachtig uitziet. Terras was beetje winderig maar daar kan natuurlijk niemand iets aan doen. Op de uitnodiging om nog eens te komen ga ik graag in!
AlvinG .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
killer brunch spot in a local setting away from the hype of the center. we got told to come by a local friend of ours. its was the best recommendation of the trip. new yorkish style brunch spot from the decor,food and music. coffee was really really good. the staff where very friendly and everyone spoke english so it made it very easy. we came 3 times while we where in amsterdam and next summer we'll see them again.
Emilie M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Eindelijk in Amsterdam een spot waar we food vinden dat we niet op elke hoek vinden van de straat. Een plek waar je bij binnenkomst meteen als 'home' voelt. Nice tunes, groene planten, overheerlijk voedsel en top bediening zorgen ervoor dat ik hier regelmatig terug kom. Niet alleen voor de dagelijkse brunch, maar voor de best burgers in town op donderdagavond.
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2014
2 keer bij Staring at Jacob geweest voor de brunch. Erg leuke locatie in Amsterdam West met een leuke uitstraling. Bediening is enorm aardig en informeel, dus je voelt je er gelijk thuis. Brunch menu was Amazing en ik kan iedereen aanraden om de dag te beginnen met hun Bloody Mary! Ik kom hier zeker vaker!
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Teleurgesteld.. Blij met een nieuw tentje in west dat aandacht heeft voor ontbijt en lunch, maar na er twee keer geweest te zijn, ga ik niet meer terug. Eggs Benedict te ver door, bacon niet genoeg uitgebakken en daardoor erg vet en het brood vond mijn vriend niet lekker en de portie te klein. Daarnaast is ook hier weer het personeel te druk met elkaar en de vrienden in de zaak. Gemiste kans.