Staring at Jacob x Ku West

Jacob Van Lennepkade 215 1054 Amsterdam Nederland Kaart
31-202237498

Over het restaurant Staring at Jacob x Ku West

Een restaurant waar je typisch Amerikaanse gerechten kunt bestellen maar ook Japanse. East meets west is het concept. Veel te kiezen en te combineren. Voor een brunch is het Amerikaans wat de klok slaat en het diner bestaat uit verse, Japanse gerechten. Wel heel authentiek: roereieren, spek en frieten met pannenkoekjes met maple siroop. En een Japans diner verrast je met Yakitori van de grill met smaakvolle sushi. Even wennen, maar genieten van twee werelddelen is een culinaire ontdekkingstocht!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Staring at Jacob x Ku West

Maandag t/m zondag 11:00 - 01:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Staring at Jacob x Ku West

Laurence B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Erg lekker gegeten. We komen zeker terug. Leuke atmosfeer en heel aardig personeel. Achtergrondmuziek was helemaal goed!
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Staring at Jacob is een superleuke plek. Relaxte prettige sfeer, geen standaard-zaak, mooi ingericht, vriendelijke en attente bediening. Het eten & drinken was erg goed... ook grappig dat er diverse soorten sake werden geserveerd (met uiteenlopende smaken).
Myrte H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Eindelijk een goede brunchplek gevonden in Amsterdam! Heerlijk eten en fantastische service. Hippe New Yorkse vibe wat gelukkig niet alleen maar voor de show is (want het eten is echt van goede kwaliteit). Genoten van de voortreffelijke pancakes en god wat was de chocolademelk met baileys een traktatie na het fietsen in de regen.
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Door Iens festival voor het eerst hier gegeten. Lekker gegeten, goede bediening en fijne sfeer.
Voor herhaling vatbaar!
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Diverse menukaart, met heerlijk eten. Vriendelijk personeel dat ons precies de juiste hoeveelheid aandacht gaf. Hele fijne avond gehad. Enige kleine verbeterpuntje is de wachttijd op het eten, begrijpelijk omdat het restaurant helemaal vol zat. Gelukkig werd dit ruimschoot goedgemaakt door de kwaliteit van het eten en de service!
Annemette V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Vanmiddag wezen eten bij Staring at Jacobs in Amsterdam. Hele goeie dingen over gehoord waardoor de verwachtingen wat hoger waren. Het eten was niet bijzonder lekker, wachttijden waren helaas aan de lange kant.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Staring at Jacob is normaal een leuke plek om te eten maar laatste tijd valt het erg tegen. Een uur moeten wachten op onze bestelling. Na 3 kwartier even gevraagd aan het personeel wat de status was waarbij ze aangaf dat ze het na ging vragen maar daarna niets meer gehoord. Na een uur werd het eten op tafel gezet waarbij de bacon erg taai was en de DIY Taco niet veel voorstelde voor datgene wat je er voor betaalt. Kleine moeite om je even te verontschuldigen maar dat was zelf teveel gevraagd voor het personeel als ze je niet aankijken en negeren. Laatste keer dat ik hier geweest ben.
Ellik B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wat een tegenvaller! Op zaterdagochtend ontbijten met te harde muziek en bediening die zo in paniek is dat elke bestelling vervelend lijkt. De gepocheerde eitjes smaken waterig. De koffie is goed. De bediening heeft het zo druk dat ze ons het gevoel geven dat we hen tot last zijn. En dat terwijl de tent toch echt niet vol zit. Als we na tien minuten wachten op een kop thee besluiten te gaan betalen om weg te gaan, krijgen we een sneer van de bedrijfsleidster. In plaats van zich te verontschuldigen voor het lange wachten, laat ze weten dat ze niet vindt dat we weg kunnen gaan zonder voor de thee te betalen. Naar. We voelden ons dus totaal niet welkom en gaan daar nooit meer terug komen. Echte afrader.
Ivo V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
7 januari met z'n 6en gegeten bij Staring at Jacob. Gelukkig hadden we van te voren gereserveerd en konden we snel aan tafel voor de heerlijk lunch. (Er stonden mensen in de rij voor een plekje)De gerechten werden uitgelegd door de gastvrouw, die duidelijk haar best deed gedurende de lunch en ze was erg vriendelijk. Het eten was erg goed, geen top niveau maar daarvoor moet je ook niet naar dit restaurant gaan. Al met al leuke tent, en ga er zeker nog een keer terug voor een ontbijtje of een brunch. (Een minpuntje is de akoestiek in de zaak.)
kelly_swf .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Eerste keer zeer onder de indruk van de kaart en de gerechten. Tweede keer gaan eten en de kaart was verandert. Daar maar de ramen besteld. Maar ipv de normale ramen die ik gewend ben bij andere restaurants bestond deze uit instant noodles. Wel beetje jammer. De smaak viel erg tegen. Ik zou terugkomen maar niet om dit gerecht te eten. Ambiance is goed en het personeel is altijd vriendelijk.
Clair23 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Op zaterdagmiddag (rond 15h) heen geweest. Super druk! Moesten een half uur wachten (buiten) voordat we plek kregen (aan een tafel met twee andere gezelschappen). Gelukkig maakten de kip (fried chicken) veel goed. Was heel erg lekker! Wel een beetje aan de prijzige kant voor wat je krijgt (wafels of pannenkoeken erbij bijvoorbeeld). Na afloop roken onze kleren nog drie dagen na van de baklucht. Overigens wel heel gezellig en mega aardig personeel!
Roor Y.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hey, hier moet je dus echt nooit heengaan. Klinkt allemaal veelbelovend, maar het is echt een nare plek met saai, flauw en naar eten. Geef alle gerechten een hippe naam en het zou wel goed zijn dachten ze. Nou nee. En zet je een soort laf soba noodle gerechtje op de kaart, zorg dan ook dat je er wat chopsticks en wat spicy flavors on the side hebt. De pancakes kwamen not met fruit maar met fruitcompote, de smoothie was te klein voor zijn 4,50 euro, de koffie niet lekker, de borden zagen er onverzorgd uit. De bediening is oké. Alles is overpriced. Dat is hartstikke leuk als je een eenzame en hardwerkende expat bent en in het weekend vroeg dronken je onder andere exiled 20 en 30 somethings wilt bevinden, if else, blijf hier ver en ver en heel ver vandaan.
Laurensbaby .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Begonnen met een cappucino en een espresso; cappucino leek uit een bedrijfskantine en de espresso was verbrand. Vervolgens met onwijze munchies ons eten besteld. We gingen voor de spareribs, de fluffy pancakes met "seizoensfruit" en de chicken waffle met bacon. De spareribs waren smakeloos en leken noch gemarineerd, noch gezouten. De sides erbij waren ronduit slecht: gortdroog cornbread, spinazie met keiharde steel en een inspiratieloze aardappelsalade. De fluffy pancakes leken uit de magnetron en het "seizoensfruit" bleek jam te zijn. De chicken waffles bleek één chicken waffle waar smakeloze niet-malse kip op zat. De bacon die hierbij werd geserveerd was €4 voor 2 karige plakjes. Bediening was ronduit ongeïnteresseerd en vroeg bij het debrasseren niet hoe het heeft gesmaakt. Enige pluspunt wat wij konden de bedenken was de karaf water bij binnenkomst. Volgende keer ga ik gewoon weer naar G's.

Au revoir.
Joyce W.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Vandaag geluncht bij Staring at Jacobs. Zaak ziet er mooi uit, dus ik had hoge verwachtingen. Bij binnenkomst stond de zaak al blauw van de rook. (Waar we nu nog 'plezier' van hebben)

Na het zien van de menu en prijzen was ik heel benieuwd naar het eten. Ik had de veggie salad en een vriendin de populaire Chicken and waffles.

De salade was een kleffe bende en de Chicken and waffles waren heel droog en totaal niet boeiend.

Bediening was niet vriendelijk en nadat wij een half uur, met onze borden voor ons neus hadden zitten wachten om af te rekenen, zijn wij maar naar de kassa gelopen.

Hier totaal geen interesse of het gesmaakt heeft.

Genoeg leuke tentjes in amsterdam om te lunchen, maar hier niet meer.

Iris J.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Helaas, Staring at Jacob was een dikke tegenvaller. Het ziet er te gek uit, en als je naar de kaart kijkt, is het moeilijk kiezen want het lijkt allemaal heerlijk.
We hebben hier met z'n drieën gebruncht, iedereen een ander gerecht gekozen, dan konden we van elkaar proeven.
De bediening was niet erg snel, maar niet heel onaardig.
Het eten viel extreem tegen, de pancakes waren smakeloos. Ik kreeg overigens een nieuwe portie toen ik zei dat het ongaar was, ook deze bevielen me niet... Het antwoord was dat het zo hoort..
Het was werkelijk waar; deeg zonder smaak.
Er werden nog "roasted"aardappelen bij geserveerd en een worstje zonder iets van een sausje of jus, het was een grote droge hap. Kan me niet voorstellen dat dit is "zoals het hoort".
De pork belly, was een groot bord vol bonen die uit blik leken te komen, niet of nauwelijks aangemaakt, en daaronder lagen 2 hele kleine stukjes belly, ook totaal droog en zonder smaak.
Dan waren er nog een soort fish taco's, die vielen nog enigszins mee, maar ook hier weer bonen die uit een potje leken te komen. De koffie was prima. maar daar is het ook wel mee gezegd.
Helaas, ik kan Staring at Jacob geenszins aanraden.
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Vorige week voor de tweede keer bij Staring at Jacob gegeten (lunch). Het was lekker rustig, dus plek zat. We hebben weer heerlijk zitten smullen van het eten en de lekkere GT's.

Het eten is misschien niet fantastisch, maar ja, gepocheerd ei, bacon, pulled pork, zalm, gefrituurd vishuidje, wafels... het gaat er allemaal natuurlijk wel goed in :D.

Wij komen vast nog wel eens terug.
pien11 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Middelmatig eten, terwijl je bij het bekijken van de brunchgerechten op de kaart echt zin krijgt in de gerechten. Verlepte blaadjes sla zonder dressing. Serveerster die er niet echt zin in leek te hebben. Je kunt er wel prima zitten, inrichting sprak ons aan. Tot slot: eigenlijk was de grootste afknapper de waarschijnlijk grappig bedoelde 'oproep' op de bon 'Have a great day, leave a fuckin tip!!'. Prima, als het eten en de service goed is, en dat vonden we hier niet het geval.
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Met vriendinnen ben ik hier naar toe te gaan om te brunchen. We moesten lang wachten om te kunnen bestellen en het duurde erg lang voor dat we onze bestelling hadden. De bediening is niet behulpzaam en denk niet met je mee als je eens vraag stelt over het menu. We hadden pork belly benny. Een droge smaakloze muffin met poached egg en droge buikspek. Wentelteefjes waren ok. Maar de taco loco was erg saai. Prijs kwaliteit ligt te ver uit elkaar en de bediening is onvriendelijk en hangt maar een beetje aan de bar. Ongegeneerd je mond vol proppen terwijl je een klant te woord staat en je dan laten wachten om af te rekenen. Bij vertrek zeiden we gedag maar zelfs dat kon er niet af. Geen aanrader!!
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Gisteren (zaterdagmiddag) zijn wij samen hier gaan brunchen. De kaart zag er veelbelovend uit en het tentje ziet er zowel van buiten als binnen leuk, trendy uit. Bij het zien van de gerechten bij de andere mensen op tafel liep het water ons in de mond. Wij gingen voor de Chicken & waffles en voor de BBG pork belly & eggs Benedict en een paar lekkere biertjes van Oedipus.

En dan komt de afknapper: het eten smaakt vlak, melig, droog. De kip zat geen smaak aan en de wafels waren droog en hadden geen smaak. Pork belly was vet en ook daar zat geen smaak aan. De koekjes die bij de BBQ pork belly kwamen waren zo droog dat ik blij was dat mijn geprakte eggs Benedict hier enigszins verandering in konden brengen. Er was gewoon geen klap aan.

Ten slotte, onder het personeel hing een grafstemming (van mij hoeven ze je echt niet dansend te ontvangen maar op z'n minst een glimlach en een welkom is voldoende) en daarnaast deed de afzuiging het niet waardoor de deur continue moest worden opengezet. Wij zaten aan de bar en dan is een open deur met het huidige weer niet bepaald prettig te noemen. Laat staan je kleding die een uur in de wind stinkt naar de keuken van Staring at Jacob. Als dit reclame moet zijn....

Andere mensen vinden het ongetwijfeld belangrijker om te kunnen zeggen dat ze bij een nieuwe (hippe) plek zijn wezen eten dan dat ze waar voor hun geld hebben gekregen. Hier geldt voor ons: 1 keer, maar nooit weer.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Mooie tent, eerder geweest toen was t wat groter qua porties. Nu vonden we alles beetje klein maar goed van smaak(prijs kwaliteit/hoeveelheid is hier uit zijn verband)
Was erg druk wel gezellig maar ook rommelig en communicatie onderling mag beter..
En ja stoelen zitten niet lekker