Stapperij De Korenbloem

Meer informatie over restaurant Stapperij De Korenbloem

• Terras
SammieP .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Komen hier zeer regelmatig lunchen. Gezellig eetcafe met kwalitatief goede producten. Gerechten kunnen zo nodig worden aangepast aan specifieke wensen en de bediening is hier erg attent in. Helaas niet in weekend geopend voor de lunch.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Ik kom al jaren bij Stapperij de Korenbloem; meestal voor een zakenlunch of -diner. Een enkele keer voor een vrijdagmiddagborrel of met vrienden om er te eten. De sfeer is ongedwongen, het personeel is erg vriendelijk, je kunt er gratis parkeren en de toiletten zijn schoon. Ze hebben een terras in de zon dat grenst aan één van de drukte kruispunten van Tilburg. Altijd wat te zien en veel verkeersrumoer. Perfecte plek voor een glas witbier met lekkere bitterballen. De inrichting is zoals die van een café hoort te zijn, gezellig, zonder fratsen. De lunchkaart is de moeite waard, veel lekkere gerechten en de porties zijn royaal. De soep van de dag is vaak iets bijzonders en zonder uitzondering gewoon lekker. De salade Niçoise is zoals hij hoort, op klassieke wijze bereid. Smaakvolle pistolets. Waarschuwing: de 'pittige' Martino is ook ècht pittig. De dinerkaart heeft een aantal standaardgerechten, maar ook bijzondere uitschieters voor een eetcafé, zoals coquilles, zeewolffilet, tournedos, slibtong, appel tarte tartin. Een goede tarte tartin klaarmaken is een kunst. Men verstaat die kunst hier. De Argentijnse biefstuk en de ossenhaas zijn aanraders. Perfect klaargemaakt. Dat geldt ook voor de visgerechten. Bestel een 'side salad' en je krijgt een zeer ruime salade voor een prikkie. Ze hebben een uitgebreide bierkaart en lekkere wijnen. De vrijdagmiddag en -avond is het hier erg druk. Veel jonge 'high potentials' en zij die het al gemaakt hebben uit de nabijgelegen zorgverzekeringskantoren, banken, het politiebureau en advocatenkantoren. Dan is het zakelijk netwerken en natuurlijk ook en passant kijken wie er 'relationeel (weer) in de markt is'. In de zomer frequenteren een aantal vaste gasten op Harley's het terras, in zakelijk pak, maar met Duitse helm op. Luidruchtige, maar goedmoedige mannen. Dat luidruchtige geldt op de vrijdag voor alle clientèle. Je kunt dat ervaren als gezellige drukte, maar als je rustig wilt eten en converseren kun je beter een andere dag kiezen. Op de website van Iens staat de sfeer van dit café omschreven als 'stil'. Nou, forget it! Reserveren op vrijdag is ook een must als je er toch wilt eten. Café De Korenbloem, ik blijf er voorlopig wel komen. Een café naar mijn hart. Met publiek naar mijn hart.
Femke G.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Prima lunchen altijd weer, wel reserveren is drukke pleisterplaats! Salade Korenbloem erg smaakvol wel grote portie! Altijd leuk om hier te zijn met collega's.
Leon_nb .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Met collega's hier een keer geluncht. Het was erg druk maar de bediening kwam snel. Verrukkelijke soep van de dag (bloemkoolsoep) en ook het broodje was heerlijk. Meer dan genoeg voor een lunch. Bediening was erg vriendelijk en attent.
Theis .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Prima eetcafé met goede, vriendelijke bediening en goede prijs/kwaliteit. De locatie is gezellig en leuk aangekleed. Kip saté met friet is prima. Met goed weer kun je erg fijn buiten zitten.
Brabantsbont1 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Wij komen hier altijd graag een hapje eten omdat we in de buurt wonen.
De sfeer is ongedwongen het personeel is vlot, vriendelijk en het eten goed.
De carpaccio is altijd lekker, en de slibtongetjes zijn ook niet te versmaden.
Ze hebben een vaste kaart en een kaart die wisselt per seizoen zodat je altijd wel wat nieuws kan proberen.
Je kan hier prima eten in een gezellige sfeer voor niet al te veel geld
Veerle U.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
We eten hier regelmatig omdat we in de buurt wonen en zowel het eten als de service altijd perfect is. Snelle vriendelijke bediening, goede kaart, prima porties (een zeer royale side salad voor 1 euro bijvoorbeeld). Mijn favoriet is de salade kip (gezond en echt super lekker) maar ook de kipsate, biefstuk en natuurlijk de seizoensgebonden wild specialiteiten zijn echt heel lekker. Houd, zeker op donderdag en vrijdag, wel rekening met de drukte uit het cafe. Als je dat niet erg vindt dan is dit de gelegenheid in Tilburg met naar mijn mening de beste prijs kwaliteit verhouding.
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Uiteten met 3 oud klasgenoten van de middelbare school! een van de drie had ik al jaren niet gezien en met zijn viertjes wilden graag bij praten.
Dan is de vrijdagavond geen goed moment om te reserveren voor een etentje bij de Korenbloem.
Hadden een tafeltje gereserveerd en maar goed ook want het was er erg druk, zowel binnen als buiten. Wij zaten binnen.
We snappen dat een vrijmibo gewild en gezellig is maar door het vrolijke gekwetter, binnen en buiten konden we elkaar bijna niet verstaan.
Eten en bediening was ondanks de drukte goed. Werden na het tafelen wel vriendelijk verzocht om 'te vertrekken" (tweede ronde) maar konden buiten verder borrelen. Ook na 21.30 uur was er nog erg veel luidruchtig publiek, de vrijmibo werd een vrijavbo. Wil er graag op een andere dag nog eens eten maar niet meer op vrijdag. Misschien vermelden op de site dat het op vrijdag meestal erg druk is??
Ten .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Op het verwarmde terras van De Korenbloem heerlijke asperges gegeten, mijn disgenoot met vis en ik op Brabantse wijze. Het dessert met aardbeien was prima, het pistachetoetje had ik willen missen omdat het erg chemisch smaakte. Het is zowel binnen als buiten bij De Korenbloem goed toeven. Het personeel is prettig aanwezig.
Taschje .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Wij komen hier altijd graag een hapje eten.
De sfeer is ongedwongen het personeel vriendelijk en het eten goed.
De carpaccio is altijd lekker, al mocht er wat minder sla onder..en de slibtongetjes zijn ook niet te versmaden.
Je kan hier prima eten voor niet al te veel geld
Artbij .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Eetcafe met soms een erg drukke borrel die de rust kan verstoren van het diner. Als hoofdgerecht de wild trio gegeten. Ik kon met moeite de proeven welk stuk vlees van welk dier was, totaal smaakloos. Een van de stukken vlees leek wel van rubber, de andere waren gewoon kurkdroog.

Als je niets meer verwacht dan een eetcafe zit je er goed. Bestel geen moeilijke dingen zoals wild, maar gewoon een biefstukje of carpaccio, dat kan de keuken goed bereiden.

Jorik S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Bij binnenkomst in het standaard uitziende café verwacht je weinig bijzonders. Niets bleek minder waar: het eten was van zeer goede kwaliteit. Bij navraag werd medegedeeld dat ze samenwerken met de lokale keurslager, waardoor hun vlees seizoensgebonden (wild) en vers is. Alle gerechten van het gezelschap (hertenbiefstuk, wildtrio, salade met biefstukreepjes) waren goed bereid en van voldoende formaat. De bediening was vriendelijk en behulpzaam.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Een van de gezelligste eetcafe's van Tilburg. Gelegen buiten het centrum, op de hoek van 2 drukke wegen(Ringbaan/Bredaseweg). Behoorlijk grote eigen parkeerplaats, groot terras, goede keuken. Voorgerechten van 4,50 tot 10 euro, hoofdgerechten van 12,50 tot 20 euro. Gebruikelijke standaardkaart, maar daarnaast een zeer uitgebreide kaart met Specials. Het tartaartje van tonijn is hemels, net als enige tijd geleden de coquilles met rucola en parmaham. Ook bij de hoofdgerechten een prima stuk tonijn (perfect bereid!!, beter dan bij een visrestaurant in Tilburg), heerlijke kabeljauw, prima biefstuk, varkenshaas, surf & turf, sate enz.
Het is er altijd druk en reserveren is meestal wel nodig. Naast eten is het natuurlijk ook een normale kroeg, dus altijd veel te doen. Staat in de Misset Cafe Top 100 ieder jaar zo rond plaats 50.
In de afgelopen anderhalf jaar heeft men een complete nieuwe keuken aangebouwd, voorzien van nieuwe apparatuur, heeft men de parkeerplaats voorzien van klinkers ipv grint en is de toilettengroep compleet afgebroken en nieuw gebouwd.
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Stapperij de Korenbloem is een café met terras en een prima keuken. Wij komen er graag voor een hapje en/of een gezellig drankje. De bediening is professioneel en vriendelijk. Het nadeel van een café waar je gemakkelijk komt, is dat je de kaart redelijk snel volledig uitgeprobeerd hebt. Toch heeft De Korenbloem regelmatig een nieuwe wisselende kaart. Zij werken met een vaste kaart, die gedurende het jaar blijft. Daarnaast hebben ze een extra kaart die per seizoen wisselt. Dit maakt de keuze afwisselender, maar zeker ook interessanter.

De kwaliteit bij Stapperij de Korenbloem is heel erg prima. Ze hebben er meestal 3 à 4 verschillende rode, witte en rosé wijnen op glas. Dat vinden wij prettig. Dan kun je ook in een eetcafé voor een wijn/spijs combinatie kiezen. De bieren zijn ook goed vertegenwoordigd, ook al missen we een aantal favoriete bieren op de kaart, zoals bijv. Isid'or van La Trappe. Het aanbod in drank is veelzijdig en uitgebreid. Alle doorgaanse drankjes kun je er krijgen. De keuken biedt ook een hele redelijke kwaliteit. De gerechten zijn klassiek, met hier en daar een poging tot iets spannends. De menukaart is uiteindelijk misschien niet heel verrassend, maar wat je op je bord krijgt, is goed. De bediening is er heel prettig. Professioneel (maar niet afstandelijk), vriendelijk (maar niet te amicaal) en servicegericht.