Stapel(b)akker

Oude Waag 21 4153 RC Beesd Nederland Kaart

Over restaurant Stapel(b)akker

Genieten aan de rand van een eeuwenoud familielandgoed.

Centraal gelegen in Nederland, op 5 minuten van waar de A2 en A15 elkaar kruisen, ligt Restaurant de Stapelbakker. Het restaurant ligt aan de rand van het eeuwenoude familielandgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt en is gevestigd in een monumentale boerderij. Op het landgoed heerst een weldadige rust; u want zich er even in een andere wereld! Kies in De Stapelbakker voor een heerlijke salade, een bijzonder broodje of een van de biologische pannenkoekenspecialiteiten. De Stapelbakker maakt gebruik van pure, eerlijk en zo veel mogelijk biologische producten.

Meer informatie over restaurant Stapel(b)akker

Maandag 12:00 - 20:00
- Lunch vanaf 12:00
Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 20:00
- Lunch vanaf 10:00

7,2
Wandav .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zijn hier al eerder pannekoeken gaan eten, die vonden we niet lekker. Gisteren de erwrensoep geproeft, was aan de dikke kant maar smaakte goed. Gingen ook voor de saté die was ook goed. Vaak beoordeel je een restaurant met 1 bezoek en als die slecht is kom je er niet meer. Waren daar van de zomer en het is dan beredruk. Bediening is dan slecht. Gisteren was de bediening goed maar was het rustig. De locatie is uitstekend en dat is zeker een goede reden om toch nog terug te gaan ook al is het niet altijd goed.
NicoTrudy .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Na een wandeling over het landgoed zijn we neergestreken op het terras. Het was er, door het mooie weer, gezellig druk. Maar we werden vlot bediend. De keuze voor de lunch is uitgebreid en smaakte prima.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
De zogenaamde grote lakerveld salade wordt in een normaal restaurant geserveerd als een voorgerecht en kost dan geen 16 euro maar misschien de helft. De bediening is waardeloos, je moet continue alles aanpakken en in de serre was het bloedheet. Hier komen we nooit meer.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Opnieuw een keer gegeten bij de Stapelbakker in Beesd. Opnieuw goed bevallen. Dit keer een pannenkoek met spek en kaas en een pannenkoek met spek, ui en champignons, gecombineerd met een Grimbergen Dubbel van de tap. Smaakten goed. Wat ons betreft, mag de ui en de champignons wel iets meer worden voorbereid / voorgebakken. Beide smaakten nu net iets te rauw, hetgeen de smaak van de pannenkoek niet ten goede komt.
M.m.kersten .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Pannenkoeken tegenvaller, kinderstoel en speelgoed smerig en het speelgoed is kapot. Al met al een tegenvaller, we hadden er meer van verwacht.
Goedisgoed .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Met 11 personen wezen eten in het pannenkoekenhuis na een flinke wandeling.
De pannenkoeken zijn echt niet lekker (dat vonden zelfs de kinderen en die houden echt wel heel erg van pannenkoeken!) en de bediening vonden wij niet goed.
Het is echt jammer, want de locatie is fantastisch en biedt zoveel mogelijkheden!
Gemiste kans wat ons betreft.

Pieterschr .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Pannenkoek 'de heerlijkheid' besteld met een broodmandje vooraf. Heerlijk gegeten, ingrediënten zijn goed gaar en de pannenkoek zelf is niet te dik en van normaal formaat. Bediening is correct en vriendelijk!
Arnold S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Laatst hier gegeten met familie. Ik had het broodje van de maand en deze viel erg tegen. Een hele kleine droge hamburger op heel veel brood. Het zou een kwaliteitsburger moet zijn maar het was vele malen slechter dan een snackbar burger..... srrvice was prima en het ziet er leuj uit daar. Leuk springkussen buiten voor de kids
Reijersen .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Samen met mijn zus in de serre een lunchsalade besteld. Gaandeweg kwamen we beiden erachter dat de sla verre van vers was. Dit gemeld en 10 min erna stond er een nieuwe op onze tafel. Met de excuses van de kok. Dat kan niet in zo'n klassezaak, maar het werd goed opgelost. Zelf had ik het opgelost door een gratis kopje koffie aan te bieden, maar die stond gewoon op onze rekening.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Onderweg even lunchen, ik was in de buurt van Mariënwaerdt. Een goed pannenkoek gaat er altijd in. Ik koos voor een gewone koek met lemoncurd. De lemoncurd van het landgoed is lekker en ik neem aan dat ze die serveren. De koek was goed, maar niet super. De curd was heerlijk, het portie was royaal. De bediening zeer attent en vriendelijk. Ik ga nog eens een andere koek proberen, iets complexer, ze verdienen revange.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Even wat eten met vrienden met kinderen. Zelf geef ik niet om een pannenkoeken vanuit een restaurant, maar de Stapelbakker heeft met verrast. Heerlijk was de pannenkoek met honing en noten. De faciliteiten voor de kinderen zijn echt geweldig met een skelterbaan. De persoonlijke service van de bediening ( het leken studenten ) is iets waar nog flink aan gewerkt moet worden door de bedrijfsleiding.
BetuweProeft .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Heel sfeervol restaurant, op het prachtige landgoed Marienwaerdt.
Heerlijk gegeten met een flinke groep, iedereen uitermate tevreden!
Voor de kinderen (2-12 jaar) ook volop speelplezier binnen en buiten.
Binnen is er een speelruimte voor de kids, en buiten een trampoline, skelterbaan etc. En een cadeautje uitzoeken bij vertrek is ook altijd leuk.
De Landgoedwinkel is er direct naast gelegen, dus heel leuk om daar heerlijke artikelen te kopen om thuis van (na) te genieten!
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Op een zaterdagmiddag met vijf personen pannenkoeken gegeten bij de stapelbakker op landgoed "De Mariënwaerdt". Over het algemeen mag je van een pannenkoekenhuis niet te veel verwachten. Deze vlieger ging ook op bij de stapelbakker. Niets bijzonders, redelijk qua smaak en bereiding en een prijs/kwaliteitsverhouding die beter kan. Niet direct een adres waar ik nog eens zou komen, maar waar vind je een pannenkoekenhuis die uitmuntende pannenkoeken levert? Die ben ik zelf tot op heden niet tegengekomen.
Manuela B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Hier eten we vaak met de kinderen. Vooral de sfeer en de ligging brengt ons hier naar toe. Pannenkoeken zijn vrij simpel, prima te eten , maar niet superlekker. De bediening is vriendelijk, maar kan groepen niet aan. Alles komt dan ongelijk op tafel of er wordt wat vergeten. Maar okee, het is een pannenkoekenhuis. Zo met je gezin is het prima te doen. De stapelbol met tapenade en olie is prima, salades heerlijk, sate ook erg lekker....dus al met al een lekkere plek om een simpel hapje te eten en waar je niet te veel van het jonge personeel moet verwachten.
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
We proberen elk voorjaar in de Heerlijkheid Mariënwaerdt bij Beesd een wandeling te maken als de fruitbomen in bloei staan. Traditiegetrouw sluiten we af met een pannenkoekenmaaltijd in restaurant De Stapelbakker.
Op de plaats waar we op het terras waren gaan zitten bleek het toch nog redelijk winderig te zijn, zodat we gevraagd hebben of we aan een wat meer beschut gelegen tafel mochten gaan zitten. Dat was geen probleem. Ook het verzoek om het glaasje jus d’orange, dat net gebracht werd, om te ruilen voor een glas appel-vlierbessensap werd zonder meer ingewilligd door de vriendelijke, en snelle, bediening. Hier serveert men dus wel diverse fruitsappen, er stonden verschillende op de kaart, iets waar we in de betere restaurants vaak tevergeefs om vragen.
Op het terras heb je een mooi uitzicht op het veldje waar regelmatig heteluchtballonnen opstijgen en de ballenbak voor de kinderen. Nu stond er echter te veel wind, dus de luchtballonnen waren er niet.
Ik had een pannenkoek met ham, uien, spek, ei ,champignons en kaas genomen (De Stapel), partner een met walnoten, cashewnoten, krenten en rozijnen en een bakje slagroom (De Notenkraker). Ze waren netjes gebakken en smaakten goed (misschien een klein beetje vlak hier en daar). Partner nam als nagerecht nog een blanke dame (dame blanche). Ook die smaakte goed. Ik had aan de pannenkoek meer dan genoeg.
Bij een pannenkoekenrestaurant verwacht je vanzelfsprekend geen culinaire hoogstandjes, aan de andere kant is de tijd dat je er goedkoop een stevige maaltijd kunt eten ook wel voorbij. Een beetje aangeklede pannenkoek kost toch al snel tussen de 12 en 15 euro en als je dan daarbij nog een voorgerecht en een nagerecht neemt, kom je in de buurt van prijzen, waarvoor ook driegangenmenu’s worden aangeboden. Desalniettemin hebben we er goed gegeten. Voor volgend jaar staan de wandeling en de pannenkoeken zeker weer op het programma.
Dick .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Met z'n vieren uit eten geweest afgelopen zaterdag.
De beenham pannenkoek voor zo'n 14 E was echt onder de maat.
Gewoon een paar plakjes bacon op een naturel pannenkoek!

Daarnaast zijn de pannenkoeken duur voor de kwaliteit die gegeven wordt.
De notenkraker (13,5E!) zat vol met noten die aangebrand waren (sommige echt zwart).

De service was matig op deze zaterdag, gewoon een paar schoolmeiden die soms met z'n drieën 1 tafel bedienden en elkaar in de weg liepen.

Het decor is goed.
Ienimini .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Bijna aan het eind van onze bloesemfietstocht een tussenstop gemaakt bij de Stapelbakker. Wij kozen voor de Chinese Oogst: een goedgevulde en smaakvolle pannenkoek. Het was vandaag niet druk, door de koude wind wat fris op het terras maar in de serre was het prima vertoeven. Vriendelijke bediening en gelegen op een mooi landgoed.
Flipje2 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
Leuk gelegen in de omgeving, met speeltuin voor de deur. Binnen was het behoorlijk druk, in de eetzaal veel tafels dicht op elkaar, waardoor een behoorlijke klankkast. Je kunt beter in de serre zitten, daar rustiger. Ik kon in de zaal de andere kant van de tafel niet verstaan door de drukte.
De pannenkoeken waren niet veel bijzonders. Er wordt veel nadruk gelegd op natuurproducten. Nu nog de bereiding...
Biefstukreepjes waren nauwelijks gekruid, zonde. Kaaspannenkoek ook niet smeuig door te hard bakken.
Harriëtte S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Pannenkoekenrestaurant gelegen in een mooi omgeving en vlakbij de A2. Voor de kinderen is er van alles binnen en buiten te doen, zoals een springkussen. In het restaurant zelf is het nogal druk, in de serre zit je een stuk rustiger. De bediening is erg vriendelijk. De pannenkoeken zijn overheerlijk en goed gevuld, vooral pannenkoek De Stapel is een aanrader (spek, ui, champignons, kaas, ham en ei).
Sjvdh .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
heerlijke, goed gevulde, pannenkoeken, daar kan menig restaurant nog van leren. Ze doen niet te zuinig met de ingeredienten. De sfeer is zeer gezellig: een boerderij met houten banken en tafels. De pannenkoeken worden gemaakt van meel van de eigen molen van het landgoed. Puur natuur staat centraal in het gebruik van dit restaurant. Aanrader!