STAN&CO (Utrecht)

Ganzenmarkt 16A 3512 GD Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant STAN&CO (Utrecht)

Handgemaakte koffies en uitzicht op de Josper grill

Midden in het centrum van Utrecht tussen de Oude Gracht, Neude en de Dom staat Stan met heerlijke handbereide koffie en meer dan 20 open wijnen voor je klaar. Neem plaats aan de keukentafel en zie zelf hoe de chef de gerechten bereidt in de houtskool-gestookte Josper grill! Geniet op een zwoele zomeravond van hun fijne terras met een kop koffie, Chai Tea of een koud glas wijn en geniet van lekkere grill gerechten.

Meer informatie over restaurant STAN&CO (Utrecht)

Maandag t/m Zaterdag vanaf 10:00
Zondag vanaf 11:00

6,9
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Afgelopen zondag hier uitstekend gegeten. Had steak en mijn vrouw de hotdog, beiden waren zeer lekker bereid. Naast het prima eten was ook de bediening zeer attent en vlot. Prijs kwaliteit verhouding was dik in orde. Leuke zaak, zeker een aanrader
Rijka F.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Leuke entourage, bediening karig, eten uitermate teleurstellend! Er zat kraak nog smaak aan het eten. Veel losse gerechtjes geprobeerd, maar telkens weer een teleurstelling. Alleen het brood en dessert waren redelijk. Bediening was nogal matig, lang moeten wachten op bestellingen en het afruimen van de tafel. Ook afrekenen ging niet vanzelf evenals het gelijktijdig uitserveren van dessert en koffie/thee. Helaas niet voor herhaling vatbaar. Jammer, het is een zaak met veel potentie!
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Eerst drie kwartier op een tafel moeten wachten, vervolgens een uur en drie kwartier op ons eten. Er werd gevraagd of we het toetje en de koffie tegelijk wilden, waarop wij ja antwoordden. Uiteindelijk eerst de koffie gekregen en na een tijdje kan de bediende om te vragen of we het toetje al gehad hadden. Niet dus. Door de drukte schoot het allemaal erg te kort!
Sybren G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zeer aangename avond gehad dankzij het personeel en de gezellige tafelgasten. Het eten daarentegen was zeer teleurstellend.. bij een stoof van zwijn verwacht ik (zeer terecht) meer dan een laf stapeltje zuurkool en tot stof gestoomde prei en asperge. De stoof an sich was prima qua smaak, wel een beetje droog.. Misschien hebben we het gewoon niet getroffen met een drukke zaterdagavond? Onvoldoende om voor terug te komen.
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Teleurstellend. We hebben hier vanavond met 4 personen de zwijnenstoof gegeten, maar dit was droog en veel te weinig. Toen we dit aangaven bij de bediening werd ons verteld dat een toetje dan ook wel aan te raden was. Maar ook het toetje schoot tekort. Deze avond was zeker voor herhaling vatbaar, maar niet hier.
Maybe_mij .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Broodje steak met een dun velletje vlees kan je echt geen steak noemen! Een plakje salami was even dik geweest en dan dik €8,50 betalen voor een enkele boterham vind ik echt schandalig! Zoals bij vele "hippe" tentjes zwaar overpriced! Jammer
Davey S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
We hebben hier in een gezelschap van vijf gegeten , de garing van een van de entrêcotes was bijna doorgeslagen , hierdoor at een persoon 5 min later helaas , de bediening excuseerde pas tamelijk laat en leek niet erg geïnteresseerd op 't moment dat wij aangaven dat het niet goed was . Het eten is echt niet bijzonder , de sfeer maakt een hoop goed
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Lekker gegeten; zowel de nacho's en de tagiatella met verschillende vis. Leuke half ronde tafeltjes, leuke actie om een kaartje te kunnen sturen.
Johanna E.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Inmiddels hier een paar keer geluncht. We hadden onder andere de gnocci met paprika, artisjok, parmezaan en truffel. Dit viel tegen en er zat te weinig truffel smaak aan. De pomodori soep was goed op smaak en werd geserveerd in een beker met brood en chorizo plakjes. De bediening kwam vaak langs ondanks dat het druk was. Decor is erg mooi en modern en heeft een leuke bar.
Josefien B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Leuke plek om te lunchen, borrelen of eten! je kan hier zowel binnen als buiten goed zitten.
Ze hebben een leuke gevarieerde kaart.
Ilona K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het is niet onze 1e keer dat we hier aten, maar misschien nu toch wel de laatste keer. De kaart viel al erg tegen. Ik kan me van vorige keren niet herinneren dat de keuze zo beperkt zou zijn voor mij. Ik hou niet van grote stukken rauw vlees of vis maar vegetarisch hoeft ook weer niet. Er bleef dan maar bar weinig over. Ik kon nu met wat overbleef kiezen tussen de kip, een Indisch potje en de hotdog. De kip had ik al eens gehad, en koos voor de hotdog. Nou, het was best te eten maar niet super. Mijn partner had het Indisch potje en ook hij vond het niet echt lekker. Al met al met een wat ontevreden gevoel er weggegaan.
De bediening was als vanouds, super vriendelijk en snel.
Maryse S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gisteravond bij Stan & Co gegeten; mooie, ruime, sfeervolle zaak.
Een ietwat norse man ontving ons en wees ons een plek. Ik vroeg me oprecht af of hij blij was gasten te mogen ontvangen. Gelukkig werden we snel door een vriendelijke jongen geholpen aan een drankje. De kaart werd ons uitgelegd en ook rap werd de bestelling opgenomen. Helaas hield daar de aandacht op. Er werd door niemand opgemerkt dat we al een tijdje met lege borden zaten en toen de borden werden weggehaald, zaten we aan een vieze tafel. Vervolgens erg lang moeten wachten om een nagerecht te mogen bestellen. De zin in nagerecht was inmiddels gezakt. Gevraagd om de 1 koffie en de rekening: koffie duurde bijzonder lang en om de rekening hebben we 3 keer moeten vragen.
Opvallend was de reactie van die 'manager' op een ongelukje van een collega. Deze collega liet een enorme koeler met flessen vallen (vanzelfsprekend niet expres), maar het gezicht van de manager/gastheer sprak boekdelen. Wij kregen plaatsvervangend medelijden met de medewerker. Het werd ook heel ongemakkelijk stil in de zaak. Was prettiger geweest dit met flair op te lossen.
Eten was redelijk, niet geweldig. Wat ons betreft mag de gastvrijheid van de leidinggevende en de snelheid van het personeel verbeterd worden.
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Enige tijd geleden (niet zo positieve) recensie geschreven over Stan & Co sindsdien weer een aantal keer daar geluncht. Kaart is inmiddels weer verbeterd en ook de porties weer vergroot dus dat is positief. Met name de hotdog is erg lekker! Bediening is vriendelijk en ze hebben een leuk terras met vaak zon. Binnen is veel ruimte, waardoor het ook geschikt is om met kinderwagen er te zitten. Kortom wij lunchen er weer graag
Liesdam .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Bij dit trendy restaurant ben ik vaker geweest voor lunch en borrel. Dat is me goed bevallen. Voor het eerst met 3 personen gaan dineren. Een grote tegenvaller! 2 van ons namen een ribeye. Zeer slecht van kwaliteit. Voor ons beiden gold: te taai om te kunnen eten. We hebben aan de bedieningsmedewerkster gevraagd de restanten aan de kok te laten zien en te zeggen dat het vlees niet ok was. Niets meer op terug gehoord.
De medewerkster, die er naar eigen zeggen nog maar kort werkte, maakte nauwelijks contact en als ze dat had was het meerdere keren op de verkeerde manier. Zo hadden we gevraagd om een fles rode wijn. De barman kwam met 3 glazen aanzetten waarop we aangaven een fles te hebben besteld. Hij vond het ook al zo vreemd zei hij. We hoorden dat hij dat tegen de medewerkster zei waarop haar reactie was: o ja. Van te voren hadden we aan de medewerkster gevraagd of de wijn koel geserveerd kon worden. Ze gaf aan dat dat niet kon bij rode wijn. De barman echter vroeg (toen hij de glazen ging omwisselen voor een fles) of we de fles koel wilden hebben....
We moesten vrij lang wachten op het dessert (2 x ijskoffie en 1 x hangop) maar ok. Vóórdat het geserveerd werd kwam de medewerkster nog maar eens langs ...om te vragen of we wat wilden drinken.
Alles overziende: het ziet er allemaal leuk uit maar dineren is geen aanrader. Ik hoop dat de medewerkster goed wordt ingewerkt.
Ik heb de manager verteld over onze slechte ervaringen met de ribeye. Hij heeft 1 x zijnde
€ 27 van de rekening afgehaald.
Beste Liesdam,

Hartelijk dank voor je bezoek aan STAN&CO en het schrijven van je uitgebreide verslag!
Ik ben erg geschrokken van je verslag en we hebben gelijk actie ondernomen.
Ten eerste mag het nooit duidelijk worden aan onze gasten hoe lang een medewerker al werkzaam is bij ons. Onze gasten zijn geen experiment, maar moeten altijd een top beleving hebben bij ons. Mijn leidinggevende heeft de situatie aan uw tafel te laat onder de aandacht gekregen, dus kon veel te laat pas ingrijpen. De klacht over het eten is niet opgelost en de medewerker heeft eigenlijk geen betrokkenheid getoond aan uw tafel. Hier gaan we zeker mee aan de slag en ik wil graag, met uw welbevinden, de recensie gebruiken in de trainingen en prèshifts van de komende tijd.
De ribeye is normaal gesproken één van onze top gerechten. Door de Jospergrill (een houtskool gestookte oven) is dit eigenlijk altijd een fantastisch stuk vlees. Erg vervelend dat dit bij u niet het geval was. Dit kan komen door verschillende oorzaken waarvan de bereiding natuurlijk de eerste reden kan zijn.
Mijn leidinggevende van de avond kon zich u nog goed herinneren en was zich bewust van het feit dat we te laat waren met het oplossen van uw klacht en hier niet goed mee om zijn gegaan. Hij had echter wel het idee dan hij u goed te woord heeft gestaan en dat u tevreden was over het ontvangen van de klacht en de compensatie (lees: beperken van het verlies) die we hebben gedaan. Helaas blijkt dit niet zo te zijn, omdat u alsnog een recensie op de online media hebt gezet.

Ik hoop dat u toch nog eens overweegt om te komen diner bij STAN&CO en de progressie bij deze medewerker kunt ervaren.

Met vriendelijke groet, STAN
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Op een mooie zomerse donderdagavond in Utrecht wilde ik wat gaan drinken en eten met een Amerikaanse en een Neder-Amerikaan. Ik koos voor Stan&CO: geen spijt van! Zeker Amerikanen hechten belang aan attente, vriendelijke en vlotte bediening. Dat zat die avond goed. Het personeel sprak goed Engels en nam de tijd een en ander van de menukaart toe te lichten en deed goede suggesties. We startten met wat oesters, lekker die rodewijn-granité, maar wel opletten dat alle oesters een beetje dezelfde hoeveelheid granité krijgen. Het leek nu een beetje gehaast bereid. Andere voorgerechten prima. Zelfde geldt voor de hoofdgerechten (chicken, zeebaars, entrecote). Garnituur zou wat extra aandacht kunnen gebruiken... De affogato al cafè en de chocoparfait waren prima, de gegrilde ananas leek helaas net wat aandacht te kort gekomen te zijn. Hoorde die basterdsuiker niet een beetje gekarameliseerd (of in ieder geval gesmolten) te zijn? Irish coffee goed, maar er is ruimte voor verbetering: room minder stijf slaan en heter serveren.
Decor erg leuk, sfeervol, leuke spot in Utrecht.
Remy D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Met een aantal oud-collega's hier gegeten. De locatie en sfeer zijn leuk, midden in het centrum van Utrecht en binnen is een gezellige sfeer. Eenmaal binnen werden we vrij snel geholpen aan ons drankje. De kaart was enorm onduidelijk opgezet, een enorme chaos aan gerechten in een vreemde indeling. Iemand was erg creatief geweest met de kaart maar de leesbaarheid is 0. Het eten was prima, niet uitzonderlijk. Dat vonden we allemaal. Nadat we het hoofdgererecht geserveerd hadden gekregen was er geen oog meer voor ons, dus we moesten speciaal verzoeken of de borden toch niet opgeruimd konden worden en uiteindelijk is er afgezien van enig dessert of koffie achteraf omdat dat echt te lang duurde.
Sander L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Al meerdere keren hier geluncht en/of gedineerd.
Kan niet anders zeggen dat dit een tent is waar je kan gaan zitten en goed kan eten.

Het concept werkt blijkt ook wel uit de 2e locatie die is geopend in het oosten van het land. Borrelen aan de ene kant met goede cocktails en fijne hapjes en aan de andere kant ruimte om te dineren.

Het slimme aan dit concept en tegelijk ook fijne is dat vele gerechten in verschillende porties te bestellen zijn. Wat het interessant maakt voor jong en oud en om gerechten te delen.

Er is altijd ruimte voor verbetering dus vandaar ook geen tienen.
Tips staat men altijd voor open keuken en/of bediening!
Rogiervhuffelen .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Leuk concept, leuke drankjes vooral de gintonics. Zelf de gintonic met elderflower gehad. Lekker!. Gezellige tent met veel publiek. Alleen service overhaast en eten zelf was prima had de ceviche en gegrilde kip lekker maar niet bijzonder. Al met al komen we er vast een keer terug vooral leuk om te borrelen
Tycho J.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Op een woensdagmiddag hier gelunched met een groep van 6. De broodjes zijn redelijk lekker maar niet heel special, de barbites vind ik lekkerder en ook leuk dat je ze in kleine porties kan bestellen. We hadden een fles prosecco besteld welke ook netjes werd gebracht. Daarna moesten wij echter heel lang wachten voordat er een ober naar ons toekwam of wij nog iets wilde drinken. Wij probeerden ook tevergeefs oogcontact te zoeken maar het personeel ziet dit niet en loopt straal langs je heen. Leuke plek, leuk ingericht maar qua service onder de maat.
Onemoreplease .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Zit je dan; Bomvol van alles wat we verdeeld over de avond hebben gegeten en toch nog trek hebben in een dessert. We zijn als een stelletje aasgieren meteen boven op een tafeltje buiten gedoken die leeg was toen wij aankwamen. Gekozen voor een kaasplankje die om te janken zo slecht was. De plank werd neergesmeten zonder uitleg en de kazen waren ijs en ijskoud. Gewoon zonde. Naast de kaas hadden we de sweet delight besteld, en die was uitstekend. Op aanraden van vrienden hadden we als drank de Negroni en de Port Pillow gekozen, heerlijke keuzes en zeker een aanrader. Stan&Co heeft een heel fijn terras om op te zitten maar het personeel maakt geen contact. Ze kijken je niet aan of ze kijken je dood, ze vragen of iets heeft gesmaakt maar het antwoord boeit ze niet en ze zijn bij ontvangst en vertrek nep op een Amerikaanse manier. Spijtig!