Stairway

5,7
5,1
5,9
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Stairway

Tom V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Een fijn restaurant die absoluut betere recensies verdiend dan op deze website.

Ik ben er geweest met een groep vrienden i.v.m. reünie en wij hebben het fantastisch gehad. Vooral de bierkaart viel goed in de smaak. Ik ben persoonlijk niet zo'n bierliefhebber, maar de kaart bevatte ook genoeg alternatieven. Zo kun je je lol op als je, net zoals ik, een liefhebber bent van likeuren.

Ik miste wel de gitaren aan de muren. Maargoed, dat is dan ook nostalgie voor mij. Ik studeerde ooit in Utrecht en kwam hier destijds regelmatig over de vloer.

Voor wat betreft de bediening. Ja, dat kan absoluut beter. Dat is een terechte klacht. Tot je met de vrouw des huizes praat. Dan begrijp je beter waardoor het komt:

Utrecht is een echte studentenstad. Tegenwoordig kunnen studenten bijna renteloos lenen. Veel studenten kiezen er dan ook voor om een leuk bedrag te lenen en daar op te teren. Het resultaat is dat zij niet meer kiezen voor een bijbaan. Het personeelstekort in de horeca is gigantisch, gezien andere restaurants & café's allemaal hard op zoek zijn naar goed personeel. Met nadruk op goed en gemotiveerd personeel.

Julia, de eigenaresse van Stairway, fungeert als een vliegende keep. Zelfs haar dochter die overdag een drukke baan heeft, springt regelmatig bij om de tekorten op te vangen.
Ze doen er alles aan om deze negatieve aantekening tot de verleden tijd te doen behoren, maar het is niet makkelijk.

Daarnaast zijn er ook klanten die een gratis maaltijd afdwingen. Als zij niet gratis leveren, rekenen zij op een negatieve recensie. Dit is overigens niet alleen bij Stairway het geval. Dit gebeurd overal.

Stairway is ruim opgezet. Het is echt ideaal voor een reünie zoals wij die hadden. Maar ook de feesten waren hier altijd fantastisch. Een fijne bar, een goed aanbod en een lekkere kaart. Studenten kunnen er zelfs terecht voor een fijne prijs. Daar valt amper tegenaan te koken.

Voor Stairway geldt: ga zo door. Jullie zijn op de goede weg.
En aan iedereen: geef ze een kans. Ze doen echt hun best. Wordt je niet snel genoeg geholpen. Loop even naar de bar. Ze kunnen het gebruiken.
Bosbende .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Vandaag voor de lunch bij Stairway binnengelopen in een gezelschap van 6. Het was niet bijzonder druk, maar de bediening liet evengoed lang op zich wachten. Daarbij was één van hen de stem kwijt ofzo, want ze was zo goed als onverstaanbaar. De maaltijdsalade met zalm was qua hoeveelheid zalm best aanvaardbaar, maar viel qua smaak tegen, te veel dressing, te weinig (smaakmakende) ingredienten, gewoon te weinig. Da's dubbel vreemd, omdat de 'gewone' clubsandwich 3 euro goedkoper is en dat royale porties zijn (en bovendien smaakvollere broodjes). Helaas waren dan de frites te vet (lees: vet te oud of olie onvoldoende op temperatuur). Eén gerecht hadden ze vergeten te maken en kwam later pas. Uiteindelijk binnen de groep de gerechten wat herverdeeld, maar dit hoor je als restaurant voor te zijn. Het gemiddelde cijfer van Stairway (krappe 6) is volkomen terecht.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
dramatisch zag het eruit toen we binnenkwamen, bijna alle tafels waren niet afgeruimd, en zagen er vies uit, toen maar op het terras gaan zitten , 3 kwartier gewacht op een mixed grill, bleke patatten, vlees zonder smaak en een hussie sla, het meisje van de bediening was vriendelijk maar iedere keer dat ze van het terras naar binnen liep vertikte ze het om om zich heen te kijken of iemand nog iets wilde bestellen, om nooit weer terug te keren
arendjan1978 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Op woensdagmiddag op het terras van Stairway gezeten. De allerslechste bediening die wij ooit hebben meegemaakt. Minimaal een half uur wachten totdat we geholpen werden. Na het bestellen van een schaaltje nacho's en loempia's 40 minuten moeten wachten en 3 keer opnieuw moeten navragen. En als klapper op de vuurpijl; toen wij vroegen om een spa blauw en een 'vaasje' kregen we 1 glas water. Na de serveerster hier op geattendeerd te hebben bracht ze alsnog een leeg vaasje. Dat er een goudgeel drankje in getapt moest worden had ze blijkbaar nog niet begrepen. Pas na de derde keer werd er alsnog een biertje geserveerd. We zijn hier jarenlang vaste klant geweest maar sinds de verbouwing is er werkelijkwaar niets meer van over gebleven. Sfeer weg, onbeschoft personeel, zonde.
Ronaisa J.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Gewoon weg slecht. Slechte bediening. We hebben om 17: 30 gereserveerd. Om 17:45 uur hebben we onze bestelling gedaan en pas om 19:45 onze eten gekregen. Er was zogenaamd een kassastoring, waardoor de bestellig niet naar de keuken was doorgegeven. Het eten was ook nog niet het wachten waard. Heel flouw en de kip was droog. Ik zou deze tent niet aanbeveling.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Ben met een vriendin op high tea geweest in stairway to heaven via social deal.....de thee was van Princess, het merk wat iedereen thuis ook in de kast heeft liggen, niks bijzonders. De clotted cream was vervangen door slagroom uit een spuitbus, heel goedkoop en te zoet. De scones waren daarentegen héél goed gebakken en daarom des te erger dat ze slagroom uit een spuitbus kregen en té zoete jam uit een goedkoop potje. De bediening was jong (heel aardig) en onervaren en deden eigenlijk niks, geen initiatief, het waren schatjes maar geen horeca-dieren, dat zou je van Stairway niet verwachten.
We hebben lang moeten wachten maar dat is niet erg.
De kritiek dus: De high tea kan veel beter en minder zoet door de echte Engelse regels te volgen. De muziek 's middags te hard en teveel bas waardoor je elkaar niet goed kan verstaan. dat is leuk voor dove jongeren maar niet voor mensen die nog gewoon hun gehoor hebben:>)
Verder waren de deeggerechtjes (scones, muffins, enz) erg goed en de sandwiches ook, maar de zoete dingen te (goedkoop) zoet en dat moet niet moeilijk zijn om te veranderen. Clotted cream heeft meer de smaak van zure room dan van spuitbus-slagroom en dat weten ze daar nog niet, dus, opbouwende kritiek is nooit verkeerd, toch?
john D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Eten was ongekend droog, vriend met wie ik ging eten zei letterlijk: "ik heb schoenen besteld maar ik wist niet dat ze geleverd werden bij stairway. Nee, even zonder gekheid saus was nog het lekkerste. Neem hier lekker een biertje en eet bij de mcdonalds. Want er zijn dingen in de wereld die je niet kan maken en één daarvan is droge vlees serveren. Ongekend dikke No go. (Bier is overigens prima)
Jetty G.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Helaas ook een slechte ervaring vandaag bij Stairway. Na drie kwartier wachten op een club sandwich met friet en een broodje tonijnsalade, werd de club sandwich bij een andere tafel bezorgd, waarbij de klanten gretig aanvielen met de handen op de friet. Toen de fout werd ontdekt, werd mij hetzelfde bord aangeboden. Omdat het al zo lang duurde, stemde ik in met alleen verse friet, omdat een nieuwe schotel nog langer zou duren. Vervolgens duurde het nog tien minuten voordat het broodje tonijnsalade erbij kwam. De club sandwich bestond - zo bleek daarna - uit twee zwart geblakerde dikke boterhammen, met diverse vormen van beleg ertussen, en dus geen laagjes om en om met brood. De zwarte stukken waren keihard en ook ongezond, dus niet opgegeten. Na jarenlang bezoek aan Stairway was dit definitief mijn laatste keer. Na klachten van mijn kant, werd eenmaal sorry gezegd. Dat was alles, een gratis drankje of iets dergelijks was wel op zijn plaats geweest. Uiteindelijk duurde het betalen van de rekening nog eens een kwartier.
Malou W.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Mijn enige keer bij de Stairway is niet zo goed bevallen. Het is een ruime locatie, wat fijn was omdat we met een grote groep waren. Maar we hadden wel twee aparte tafels. Dat is altijd jammer. We kregen toen we zaten pas te horen dat we maar konden kiezen uit vier gerechten. Dit was omdat we met een grote groep waren. Dit was ons niet doorgegeven via de telefoon, dus iedereen had zich verheugd op meer keuze. Ook had er iemand die veganistisch is speciaal gebeld om te vragen of er opties waren om veganistisch te eten. Er werd gezegd dat de keuken dit niet kon regelen. Ze zijn er wel achteraan gegaan en uiteindelijk kon het gefixt worden.

Het eten was heel lekker, maar ik vond de communicatie niet fantastisch.
Nielsgierig .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Nooit zijn we zo slecht behandeld als vanavond bij Stairway in Utrecht. Of eigenlijk niet behandeld. De dames waren slechts met zijn twee en te druk met afwassen en bedienen van de gasten op het terras. We hadden half zes gereserveerd en waren vijf minuten voor de afgesproken tijd binnen. Zijn maar ergens gaan zitten, niemand te bekennen. Het handjevol wachtende mensen dat na ons kwam zat verveeld en ergerlijk om zich heen te kijken. Ik probeerde oogcontact te maken met een van de dames, wat uiteraard niet lukte. Na 20 minuten nog steeds te druk met de gasten buiten en de afwas, zagen geen tijd om de bevuilde tafels schoon te maken waar eerdere gasten aan hadden gezeten en waar wij aan wachtende waren. Daarnaast rook het onwijs naar alcohol en bier welke de avond ervoor kennelijk werd geschonken en gedronken. Dit was eens maar nooit meer. Gratis tip voor de leiding: doe hier wat aan, wellicht is het nog te redden.
DeVreter .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Eigenlijk maar één bizarre opvallendheid: "Wij serveren geen kraanwater". Grote onzin als je superveel eten en ander drinken hebt besteld.

Oh en nog iets: 2 uur lang vogels in je gezichtsveld vanwege een muur die volledig gebruikt werd voor deze projectie... Mwah. Kan me iets sfeervollers indenken.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
We kwamen voor een high tea, maar de inrichting heeft meer weg van een club. Met de lichte geur van bier nog in de lucht is het wel een mooie locatie verder. De high tea was prima, precies genoeg. De service was geweldig! Hele lieve bediening die gelijk alles voor je wilde regelen zonder te morren.
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Steak prima gegrild en heerlijke saus.Zeer vlotte bediening! Stairway maakt duidelijk stappen in de goede richting!! Ga zo door!!