Stadswaag

7,2
6,9
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Op 22 december zijn wij in de Waag geweest. Daar besteld 2 cappucchino's, 1 oranjekoek met slagroom en een appelgebak. Toen we afrekenden bij de vriendelijke ober vroeg deze of alles naar wens was geweest. Ons antwoord: "Nee, het gebak en de oranjekoek waren droog en zeker niet vers". Dit heeft hij doorgegeven aan de mevrouw achter de balie, haar reactie was: "Nou, het is niet anders". Het herentoilet was verre van schoon. Zeker geen aanrader.
AlexR .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Pand ziet er leuk uit, maar effe rustig zitten was er niet bij. Doorlopend stinkende vrachtauto’s voorbij en bestelbusjes en knetterende bromfietsjes.. en de weg naar het toilet is inderdaad raar. Toch maar twee biertjes en een broodje gezond besteld, niet echt bijzonder maar op zich prima. De bediening – een blond, gezet meisje – keek opvallend chagrijnig en dat paste niet bij de zonnige dag.

O ja, ik bestelde 1 witbiertje van 0,5 liter en later een kleintje malt. Ik zag dat het glas van het witbier 0,4 liter aangaf bij het maatstreepje i.p.v. 0,5, maar verder niet op gelet. Terug in het hotel zag ik dat er 1 witbiertje van 0,5 liter was aangeslagen. Hmm, dat is dan de eerste winst van de handige Friezen aldaar (of men had per ongeluk een kleiner glas geserveerd, dat kan natuurlijk ook.)

En als je op je website “Luchkaart” zet, dan ben je ook niet errug snugger. Ik heb wel eens in leukere lunchrooms gegeten.
jebentwatjeeet .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Vandaag geluncht. Prijs en kwaliteit zijn in verhouding en een goede locatie.
Lekker oerbrood met een speciale boter. Drankjes zijn betaalbaar. Weg naar toilet is wel een beetje vreemd.
remco25 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Een aanrader : in een historisch, karakteristiek pand midden in het centrum van Leeuwarden is de Stadswaag gesitueerd. Verzorgd, prima menukaart, goede prijs/kwaliteitverhouding en vriendelijk personeel. Zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.