Stadsvilla Sonsbeek

Navigatie: Apeldoornseweg 75 6814 BT Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant Stadsvilla Sonsbeek

Bovenop de Hartjesberg staat Stadsvilla Sonsbeek, en als dit klinkt als het begin van een sprookje dan is dat zo gek niet. Een Arnhems sprookje, met in de hoofdrol een prachtig monumentaal pand uit 1744, mooi gelegen aan de rand van het park. De Stadsvilla is in 2014 gerenoveerd en ingericht door Arnhemse ondernemers, ontwerpers en kunstenaars. In het Grand Café kun je terecht voor ontbijt, lunch, borrel of diner.

Meer informatie over restaurant Stadsvilla Sonsbeek

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag gesloten (Op aanvraag geopend)
Dinsdag t/m vrijdag: 11:00 - 23:00
Zaterdag: 10:00 - 23:00
Zondag: 10:00 - 22:00

Norbert D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Plek met fraaie ambiance, uitzicht op Arnhem. Vriendelijke, vlotte bediening. Passende wijnen al voorgesteld op de kaart. Water gratis aangeboden vind ik een grote pre, dat hoort gewoon overal zo te zijn! Mooi opgemaakte en heerlijk smakende gerechten. Wij hadden eendeborst, geen vetranden, mals en heerlijke jus. Groente smaakvol knapperig. Aanrader!
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Originele gerechten met gewaagde combi's die verrukkelijk bleken, zoals bv voorgerecht met asperges, koolrabi en verse aardbeiensaus, heerlijk! En een hoofdgerecht met biefstuk en garnalen, ook al zo lekker. En die patatjes zijn helemaal ongelooflijk, van zoete aardappel of zo? En dat voor een prima prijs.
Zeer vriendelijk personeel, dat echt aandacht voor ons had. We zaten aanvankelijk buiten (wat een uitzicht!) maar er werd meteen al aangegeven dat we elk moment aan onze gereserveerde tafel binnen verder konden eten, waar we graag gebruik van maakten toen het fris werd.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Eten was bijzonder smakelijk, bediening vriendelijk. En dat in een mooie setting, wat wil je nog meer.
Van genoten dus, aanrader (geluidsnivo levendig betekent; gezellig)
D.Tarenskeen T.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Prima en prachtig uitzicht!
Guus S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Fijne persoonlijke service! Prachtige plek. Goed eten, verzorgd.
John H.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
mooi gelegen cafe restaurant. goede keuken met een uiterst vriendelijke bediening. met name degene met de krullen en baard.
we komen hier zeker terug!
conny V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Ambiance en locatie :top
Verhouding prijs/ kwaliteit wijn: prima
Aanbod eten: teveel moderne musts, te weinig finesse. En als er dan n entrecote op tafel komt, zorg dan dat dit van.hoge kwaliteit is en serveer de superzoute kruidenboter apart. Bespaar niet op de kwalteit van t vlees!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Smakelijk en voldoende wat er geserveerd werd. Goede plek voor een zakelijk gesprek.
Christien D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Gastvrij, Mooie ambiance. Eten was matig, pastinaak beetje teveel geroosterd. Parfait van kruidnagel basilicum te gekruid en daarmee niet smakelijk meer. Wel kregen we netjes een ander nagerecht aangeboden. Al met al mooie plek, maar geen aanrader qua eten
Margot W.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wat een top eetlocatie in Arnhem, super goede sfeer en fijn publiek!

Donderdag avond 1 december heerlijk genoten van het nieuwe maandmenu. Wat een heerlijkheid bij elkaar, te moeilijk om te kiezen! Op advies van één van de medewerkers ben ik gegaan voor coquilles vooraf, de hertenbiefstuk als hoofd en een latte met cheesecake toe, top!

De overige gerechten deden mij ook watertanden. Ik ga zeker deze maand nog terug om deze ook te proeven!
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Geweldig lekker gegeten en gedronken, in een warme en ontspannen sfeer met vriendelijke en goede bediening. Echt een aanrader om genietend van het heerlijke maandmenu prachtig uit te kijken over de stad.
Audrey T.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijke ambiance met perfecte wijn en het diner was heel goed. Fijne sfeer en leuke, vlotte bediening. Het was gezellig Floor ????
Tessa T.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten in dit geweldig mooie restaurant! Goede en vriendelijke bediening, sterke diner kaart met verassende unieke gerechten voor een goede prijs, op een mooie locatie.
chef S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wat een locatie met fantastisch personeel! We hebben samen een proeverij gehouden van de verschillende kleine gerechten zoals de fantastische flammkuchen en gezeten aan de mooie bar in de serre met prachtig uitzicht op Arnhem. Echt een aanrader!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Vorig weekend gegeten bij dit sfeervolle restaurant, absolute aanrader. Eten is van goede kwaliteit (voor prima prijs), personeel is zeer attent en gastvrij en het ligt op een fantastische locatie. Dit is absoluut hoe je graag een avondje uit eten gaat!
Defries .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen weekend heerlijk gegeten in de sfeervolle Stadsvilla! Ook deze maand weer heerlijke gerechten op het wisselende menu. Vlotte en zeer attente bediening. Een aanrader!
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Vanavond prima gegeten. We hadden vroeg gelunched die dag, en de honger was groot en in Nederland stond een record aan km's file, dus blij dat ik enigszins op tijd thuis was en met mijn betere helft wat buiten de deur kon eten. Dikke file's richting het centrum van Arnhem, dus kozen we om de auto voortijdig langs de weg te parkeren en even een stukje door Sonsbeek te lopen richting Villa Sonsbeek. We komen hier vaker, maar dan met name 's middags voor een lunch in het weekend. Echt als vanouds: een goede uitgebreide kaart met heel veel keuze, doch geen concessies op de kwaliteit. De bediening was vanavond leuk, vlot, snel en helemaal top. We hebben super lekker gegeten en hebben er meer tapas van gemaakt; verschillende gerechtjes ipv 2 hoofdmenu's. O.a. een vitello tonato, een bolletje brood met zout en olie, antipasta plate (AANRADER!) en nog een kleine tortillataco-met-spicy-chicken gerecht. Maar "klein" was hij niet echt. We schrokken van het formaat, maar omdat het zo lekker was, wel helemaal tot op de bodem opgegeten.. Pff, nu nog vol van. We komen ook weer snel terug, nu ook voor het avondeten!
Serge S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben er vandaag gegeten en ondanks het fijne personeel hebben we een matige ervaring vanwege de kwaliteit van het eten. De vis van mn vriendin was smakeloos en slappe hap, mijn rendang was nauwelijks te herkennen als zodanig leek meer een potje stoofvlees. We zijn niet voornemens hier nog eens te eten.
Marinastar .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
De beste plek om te lunchen wat uitzicht en ambiance betreft. Verrassend mooi ingericht met meubilair en verlichting van O.a. Arnhemse ontwerpers. De lunchkaart is helaas beperkt en bestaat uit soepen, brooder so en salades. De soep, (bloemkool) was geweldig, romig, met gegrilde ham en salie, een evenwichtige combinatie. De salade Vitelli tomato viel tegen, erg veel onaangemaakte sla met te koud kalfsvlees, saus smaakte mergers. De avondkaart is uitgebreider en verrassender . Dat is ons veel beter bevallen.
Cindy L.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Regelmatig gegeten hier en nog nooit teleurgesteld. Wisselende kaart met vlees, vis en vegetarisch. Ook de vegetarische gerechten zijn verassend qua ingrediënten en met zorg bereid. Het decor en de ligging zijn fantastisch. Kinderen zijn welkom en kunnen zich prima vermaken in of rondom de Stadsvilla. De kwaliteit van het bedienend personeel is wat wisselend maar nooit onvoldoende. Qua desserts mag het wat spannender van mij. Eigenlijk alleen keuze uit ijs en gebak. Wel bijzondere ijssmaken, dat dan weer wel. Prima als je daar van houdt maar het is niet mijn ding. En last but not least: uitstekende prijs kwaliteitverhouding.