Stadsvilla Sonsbeek

Navigatie: Apeldoornseweg 75 6814 BT Arnhem Nederland Kaart

Over restaurant Stadsvilla Sonsbeek

Bovenop de Hartjesberg staat Stadsvilla Sonsbeek, en als dit klinkt als het begin van een sprookje dan is dat zo gek niet. Een Arnhems sprookje, met in de hoofdrol een prachtig monumentaal pand uit 1744, mooi gelegen aan de rand van het park. De Stadsvilla is in 2014 gerenoveerd en ingericht door Arnhemse ondernemers, ontwerpers en kunstenaars. In het Grand Café kun je terecht voor ontbijt, lunch, borrel of diner.

Meer informatie over restaurant Stadsvilla Sonsbeek

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag gesloten (Op aanvraag geopend)
Dinsdag t/m vrijdag: 11:00 - 23:00

Tessa T.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Chef S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wat een locatie met fantastisch personeel! We hebben samen een proeverij gehouden van de verschillende kleine gerechten zoals de fantastische flammkuchen en gezeten aan de mooie bar in de serre met prachtig uitzicht op Arnhem. Echt een aanrader!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Vorig weekend gegeten bij dit sfeervolle restaurant, absolute aanrader. Eten is van goede kwaliteit (voor prima prijs), personeel is zeer attent en gastvrij en het ligt op een fantastische locatie. Dit is absoluut hoe je graag een avondje uit eten gaat!
Lynn V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gisteren voor het eerst met z'n vieren in de Stadsvilla gegeten. Normaal plaats ik niet snel een recensie maar hier waren we wel heel enthousiast over. Mooie orgninele gerechten en goede smaken. Ontspannen sfeer door de leuke bediening en een prachtig uitzicht. Zeker een aanrader!!!
Defries .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen weekend heerlijk gegeten in de sfeervolle Stadsvilla! Ook deze maand weer heerlijke gerechten op het wisselende menu. Vlotte en zeer attente bediening. Een aanrader!
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Vanavond prima gegeten. We hadden vroeg gelunched die dag, en de honger was groot en in Nederland stond een record aan km's file, dus blij dat ik enigszins op tijd thuis was en met mijn betere helft wat buiten de deur kon eten. Dikke file's richting het centrum van Arnhem, dus kozen we om de auto voortijdig langs de weg te parkeren en even een stukje door Sonsbeek te lopen richting Villa Sonsbeek. We komen hier vaker, maar dan met name 's middags voor een lunch in het weekend. Echt als vanouds: een goede uitgebreide kaart met heel veel keuze, doch geen concessies op de kwaliteit. De bediening was vanavond leuk, vlot, snel en helemaal top. We hebben super lekker gegeten en hebben er meer tapas van gemaakt; verschillende gerechtjes ipv 2 hoofdmenu's. O.a. een vitello tonato, een bolletje brood met zout en olie, antipasta plate (AANRADER!) en nog een kleine tortillataco-met-spicy-chicken gerecht. Maar "klein" was hij niet echt. We schrokken van het formaat, maar omdat het zo lekker was, wel helemaal tot op de bodem opgegeten.. Pff, nu nog vol van. We komen ook weer snel terug, nu ook voor het avondeten!
Serge S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben er vandaag gegeten en ondanks het fijne personeel hebben we een matige ervaring vanwege de kwaliteit van het eten. De vis van mn vriendin was smakeloos en slappe hap, mijn rendang was nauwelijks te herkennen als zodanig leek meer een potje stoofvlees. We zijn niet voornemens hier nog eens te eten.
Marinastar .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
De beste plek om te lunchen wat uitzicht en ambiance betreft. Verrassend mooi ingericht met meubilair en verlichting van O.a. Arnhemse ontwerpers. De lunchkaart is helaas beperkt en bestaat uit soepen, brooder so en salades. De soep, (bloemkool) was geweldig, romig, met gegrilde ham en salie, een evenwichtige combinatie. De salade Vitelli tomato viel tegen, erg veel onaangemaakte sla met te koud kalfsvlees, saus smaakte mergers. De avondkaart is uitgebreider en verrassender . Dat is ons veel beter bevallen.
Cindy L.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Regelmatig gegeten hier en nog nooit teleurgesteld. Wisselende kaart met vlees, vis en vegetarisch. Ook de vegetarische gerechten zijn verassend qua ingrediënten en met zorg bereid. Het decor en de ligging zijn fantastisch. Kinderen zijn welkom en kunnen zich prima vermaken in of rondom de Stadsvilla. De kwaliteit van het bedienend personeel is wat wisselend maar nooit onvoldoende. Qua desserts mag het wat spannender van mij. Eigenlijk alleen keuze uit ijs en gebak. Wel bijzondere ijssmaken, dat dan weer wel. Prima als je daar van houdt maar het is niet mijn ding. En last but not least: uitstekende prijs kwaliteitverhouding.
Jocom .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
We hadden ons echt verheugd, zeker gezien de prachtige menukaart. Helaas bleek de kaart een stuk mooier dan de gerechten zelf. Lauw! Zowel qua temperatuur als qua smaak. De muziek die gedraaid werd, was dan wel weer sterk (en veel te hard). Medewerkers waren wel hartelijk, maar het leek of ze vooral met andere dingen bezig waren. Al met al matig gegeten. Jammer.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
We hebben een aantal keer ontbeten op zondagmorgen bij de Stadsvilla. De uitstraling en het uitzicht op het terras is erg lekker. De dames die ons bedienden, waren altijd goed qua service. Het eten wat je krijgt bij het ontbijt vind ik ook erg goed; vers, lekker en méér dan genoeg. Eén ding dat wel stoorde: mijn vriendin wilde (tegen welke meerprijs dan ook!) een belegsoort (kaas en/of ham) vervangen door iets van zalmsalade (wat natuurlijk duurder is, maar kaas en ham eet ze niet). Na navraag, kon dat niet. Je Moest dan het duurdere ontbijt nemen (waar weer dingen bij zitten die ze helemaal niet wilde en hoefde te hebben; dus zonde). We zagen de man achter de bar ook nee schuddend antwoorden tegen de vriendelijke jongen in de bediening.

Het gevolg? Als horeca-ondernemer faal je nu, en zorg je er voor dat we nu vaker uitwijken naar andere ontbijtlocaties. Om dus één keer een paar euro te besparen, loop je nu regelmatig tientjes mis.
Sigert S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Super lekker gegeten! Prime Steak en rogvleugel. Alles goed op smaak en erg vers. Groentes lekker beetgaar, huisgemaakte friet is top!
Het is geen restaurant zoals de naam grand Cafe al doet vermoeden maar echt meer een bar/brasserie. Dit maakt voor de gerechten niet uit want die zijn zeker restaurant waardig! Mooi terras en leuke bediening. Echt een aanrader.
Marijkeleissner .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
we waren met een groep vrouwen voor een babyshower in dit restaurant. we hadden gekozen voor een high-tea. Helaas viel dit erg tegen, we vonden het eten erg karig, voor 15 vrouwen waren er twee etageres met wat kaassneetjes en wat zalmsneetjes en de andere twee schalen bestonden uit bonbons, en diverse cakejes en wat potjes jam. We moesten € 19,50 p.p. betalen maar het was zeker niet meer dan € 5,oo waard. toen we thuis kwamen zijn we eerst maar eens gaan eten. Jammer de entourage was en is fantastisch!
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Voor de eerste editie van TEDxArnhem hebben we heel bewust gekozen voor Stadsvilla Sonsbeek. Buiten dat de lokatie op een historische plek ligt in Arnhem (Hartjesberg Sonsbeekpark) en de entourage binnen en buiten fenomenaal is, wist Team Stadsvilla Sonsbeek onze 120 gasten en 50 TEDxArnhem crew fantastisch te faciliteren en te hosten. Met alle dieetwensen is rekening gehouden en we hebben dus met 170 man kunnen genieten van een gezamenlijk diner en een ongekende gastvrijheid. Stadsvilla Sonsbeek mag zich met recht het 'Thuis van TEDxArnhem' noemen.
Arno2u .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Dit restaurant moet het hebben van de ligging en uitzicht. De villa ligt op loopafstand van het CS en centrum op een heuvel in het park Sonsbeek. Met mooi weer op terras fraai uitzicht; fantastisch. Binnen vond ik, met uitzondering van de bar, de inrichting sober en 'goedkoop' aandoen. Alleen groepen kunnen/mogen eten in een sfeervolle zijkamer in de villa. Ik wilde telefonisch reserveren. Ik heb een medewerker gesproken. Reserveren was niet mogelijk(?) en volgens de laconieke medewerker ook niet nodig. Er was toch wel ruimte genoeg volgens hem. Mijn doel was juist verzekerd te zijn van een 'mooie tafel' om een voor mij belangrijk moment te vieren. Enfin, dan maar afwachten...Tijdens de doordeweekse avond, was de zaak goed gevuld en konden we nog net een tafel aan het raam (met uitzicht) bemachtigen. Had ik verder binnen gezeten, was ik namelijk ergens anders gaan vieren.
Er waren twee menukaarten, die beiden werden toegelicht. Ondanks de uitleg, bleef het wat verwarrend. De samenstelling van de gerechten vonden wij op zich verrassend (bijv. vlees/garnalen combi), maar met de bijgerechten in zijn totaal toch niet geslaagd. Frietjes zijn een simpel bijgerecht; ook hier weinig zorg aan besteed. Personeel is vriendelijk, maar te veel zoals het hoort. Komt wat standaard en geforceerd over. Ik vind dat deze prachtige locatie een betere en meer sfeervolle eetgelegenheid verdiend. Ik mis gewoon de echte beleving in de gerechten en persoonlijke benadering. Zal voor een kop koffie op het terras terugkomen, verder niet.
Sjb26 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Ontzettend lekker gelunched in een schitterende ambiance. Gekozen voor een oerbrood met Carpaccio. Zeer smakelijk en goed bereid. Bediening uiterst vriendelijk. Een absolute aanrader!
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
op het mooiste plekje in arnhem met een magnifiek uitzicht over de stad is het heerlijk toeven. we begonnen met een aspergesoep met zalm als goede start, gevolgd door heilbot op een bedje van. het dessert van sorbet met een onbegrijpelijke naam maakte het compleet.