Stadshotel Doesburg

Contre Escarpe 32 6981 BW Doesburg Nederland Kaart

Over restaurant Stadshotel Doesburg

Historisch genieten

Ga terug in de tijd en breng een bezoek aan de historische Hanzestad Doesburg. Ontdek waar de Doesburgsche mosterd vandaan komt of geniet van de ongerepte natuur van de Posbank. Wat je ook gaat doen, voor nieuwe energie klop je aan bij Stadshotel Doesburg. Het moderne restaurant heeft ook een heerlijk terras. Op de kaart vind je trendy en traditionele gerechten, bereid met producten uit de streek. Heb je aan een dag niet genoeg, blijf dan overnachten.

Meer informatie over restaurant Stadshotel Doesburg

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg voordelig
MER73 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Tegen mijn principes in moet ik nogmaals een recensie schrijven, een tweede recensie schrijven heeft naar mijn mening weinig toegevoegde waarde en men zou er zelfs iets van kunnen gaan denken, maar het is hier dermate goed eten dat ik domweg niet snap dat het hier niet stampvol zit.
We wonen zelf in de binnenstad van Doesburg, we eten vaker bij andere horecagelegenheden in de stad en verbazen ons over het feit dat men de kade links laat liggen. Toegegeven het zal misschien de sfeer van de oude pandjes missen en bij de benaming Stadshotel denkt men niet direct aan een restaurant, maar wanneer men van lekker eten houdt, ga dan hier eten. Volle eetgelegenheden, zoals in het centrum zijn echt geen garantie voor goed eten, geloof me...
Wij hadden het wildmenu. Keurig een frisse amuse vooraf, waar krijg je dat nog in betaalbare restaurants? Carpaccio van hert vooraf. Zwijn als hoofd. Ieder gerecht zorgvuldig opgemaakt, als in een sterren restaurant maar dan een normale hoeveelheid en geen liflafje. De kok maakt zich er niet makkelijk vanaf en dat zie je terug in de verschillende elementen op het bord. De eigenaar is niet uit op geldelijk gewin, maar is er net als het overige bedienende personeel op uit om je een geweldige avond te bezorgen. Wil je echt goed eten neem dan de moeite om bij de kerk 200m rechtdoor de Veerpoortstraat uit te lopen naar de kade en laat je verrassen...
Henny S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Het beste restaurant van Doesburg. Culinair eten tegen een betaalbare prijs. Prachtig gelegen op de IJsselkade.
Een aanrader!
MER73 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Het Stadshotel heeft haar locatie zowel mee als tegen. Het ligt voor Doesburgse begrippen ver van de overige horeca, die zich voornamelijk concentreert in het oude centrum. Veel toeristen (potentiële klanten) blijven hangen in het centrum en vergeten de mooie kade met zijn prachtige uitzicht over de uiterwaarden van de IJssel met in de verte de stuwwal en een heerlijk terras in de avondzon (waar het aan ontbreekt op ieder terras in de binnenstad).
Over het restaurant zelf; bij het zien van de kaart schrokken wij, slechts een beperkte keuze uit vier voorgerechten, vier hoofdgerechten... maar ook een drie- of viergangen proeverij voor €27,50/32,50... We besloten de gok te wagen en voor de viergangen proeverij te gaan, een verrassingsmenu naar vrij inzicht van de keukenbrigade, uiteraard rekening houdend met allergieën en wensen. Alle vier gerechtjes verrasten ons en voldeden niet aan onze verwachtingen, het was vele malen beter, goede, wat verfijnde smaken en qua niveau veel beter dan de restaurants in de oude binnenstad en dat voor een hele redelijke prijs.
Samenvattend, vergeet de gevestigde horeca, geef de nieuwe eigenaar (en het correcte personeel) van het Stadshotel de kans die men verdient en laat u verrassen door de fantastische keukenbrigade en het geweldige uitzicht!
JasperKromhoudt .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Het Stadshotel Doesburg is nieuw ge/heropend! Wat een verbetering in alles tov de vorige eigenaar, ik hoop dat ze dit niveau kunnen vasthouden en op bepaalde punten kunnen verbeteren. Het restaurant was nu twee weken geopend en er mistte nog wat gezelligheid aan de muur en het had wel een graadje warmer gemogen qua kamertemperatuur. De keuze op de kaart is overzichtelijk: wat alles wat, maar geen overdaad. Mijn voorgerecht was de zalmforel; een feest om op het bord, mooi opgemaakt en vers. De smaak was bijzonder goed. De runderlende als hoofdgerecht was mooi rosé en ook hier veel aandacht voor de opmaak van de borden. Voldoende garnituur en een prettige bediening. kortom: ik kom hier over een paar weken nog wel eens terug en dan hopelijk op het terras aan de IJssel.
Henny S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Wat een culinair genoegen om daar te gaan eten. Daarbij een heel vriendelijke bediening en een pracht uitzicht over de IJssel. Een echte aanwinst voor het mooie Doesburg. Een aanrader voor wie kan genieten van lekker eten tegen een heel redelijke prijs!