Stadsherberg het Wapen van IJlst

Galamagracht 1-4 8651 EB IJlst Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Stadsherberg het Wapen van IJlst

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
6,7
Duur
Ron0 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Ook dit jaar regelmatig bij het Wapen in IJlst gegeten en helaas gaat het er niet nog een keer van komen. Kwaliteit en porties variëren enorm, van gemiddeld tot zeer slecht. De ene keer de bereiding (koud, rauw, halve porties vergeleken met de vorige bezoek) en de andere keer aan de ingrediënten (bv vlees vol met zenen). Geen value for money. De laatste keer voelde ik me bewaard t.o.v gasten die we hadden uitgenodigd.
De uitbater moet nog een hoop leren.
Judithz15 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Op vrijdagavond 8 juli hier met 6 personen gegeten. En wat een verrassing en feest blijkt het wapen van IJlst te zijn. Het is de lokale bar, het restaurant en herberg van het Elfstedentocht plaatsje IJlst. Na uitgebreid geborreld te hebben (net lekkere biertjes van de tap en heerlijk Nacho-chip-dip), naar het aangesloten restaurant gegaan. Oa de visspecialiteit Mosselen besteld, ook de lamskoteletten en de slibtongen. Allen even goed! Ook de nagerechten (Friesamisu en Panna Cotta) waren heerlijk! Ik zou het zeker naar terug gaan!
Ymi .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Na een dagje varen over de Friese meren in het kader van een familiereünie aangemonsterd bij het Wapen van IJlst voor een heerlijk buffet met gerechten, net even anders dan standaardbuffetten en ondanks de enorme drukte (het was feest in IJlst) liep alles gesmeerd voor ons grote gezelschap. Een heerlijke en gezellige afsluiting van onze familiedag!
Dik B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Het eten was uitstekend, heerlijke rijk gevulde erwtensoep en een plate bal waar je U tegen zegt.
Helaas de bediening was een stuk minder, zelf je eten moeten bestellen bij de bar, de ober kwam niet aan de tafel om het te vragen. Ook de dessertkaart waar we om hadden gevraagd werd niet gebracht, de ober vond het belangrijker om op zijn gemak iets te blijven drinken bij de bar.
Dus zonder toetje weggegaan.
Mhz0609 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Vandaag gelunched. Goede service met een lag en het eten zag er heerlijk uit en smaakte ook zo! Zou bijna in IJlst blijven liggen met de boot om er vanavond nogmaals te eten. Een verademing na de slappe schol in Heeg van gisteren.
Leoniecolen .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2013
In een prachtig dorpje, lekker eten! Amuse verrassend, heerlijke gerechten, grote porties en smakelijke bijgerechten, zowel patatjes als aardappeltjes (heerlijk krokant) maar bv ook rabarber ed.
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Een dagmenu voor € 16,75 In dit restaurant bestaande uit meerdere zalen in eigen sfeer is het aangenaam eten. Het personeel spreek Fries en Nederlands.

We openen met een heldere tuinkruiden bouillon. De kok heeft er reepjes ei aan toegevoegd.

Grote schelvismoten vormen het hoofdgerecht. Op de huid gebakken. Garnituur een rolletje Andijvie. Daarnaast mooi droog gebakken aardappelen en een puntzakje met standaard frites. Een schaaltje witlof roerbak gaar met scheutje ketjap. Net even anders dan standaard. Daarnaast nog een gemengde sla met lichte dressing. Of het nog niet genoeg is ook huisgemaakte rabarber, heerlijk koel.
Water van IJlst (geen probleem) en de huiswijn voor € 3,25 per glas.
Hendrikrenkema .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
18 aug.2012, een tropiche dag, en toch een vriendelijke en vlotte bediening. heerlijk gegeten, mijn vrouw had sate en ik de aanbieding vis in wittewijn saus, vooraf een heerlijke romige champignon soep.
hier komen we zeker terug.
Hendrik en Alie Renkema.