Stadsherberg de Mol

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen
Wim A.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Troubadouravond meegemaakt, gezellig en lekker eten. Soep uit een pakje? Ik weet het niet maar de smaak was prima en daar gaat het toch om. Spareribs NIET aangebrand maar heerlijk van smaak en goed mals.
Lekkerhapje69 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Tijdens een bezoekje aan Delft zin om weer eens Stadsherberg de Mol te bezoeken. Bij de reservering werd ons al verteld dat het druk zou zijn, maar dat er nog wel twee personen bij konden. Aan sfeer heeft deze zaak in de loop der jaren niet ingeboet. Het is gevestigd in een prachtig oud pand en door het oud-Hollands decor, de kleding van het personeel en de stemmige muziek waan je je in de middeleeuwen. Nadat wij een tafeltje toegewezen hadden gekregen konden we na een tijdje wachten een drankje bestellen. We kozen voor het huisbier, Delftse kuit, wat door het bedienende meisje aan tafel uit een kan werd geschonken en verrukkelijk smaakte. Daarna weer een tijd gewacht en toen de kaart maar gevraagd. Bij de kaart kwam de gastheer een kleine uitleg geven. Vervolgens weer een tijd gewacht voor we konden bestellen. Wij hadden de indruk dat er te weinig personeel was voor het aantal gasten. Gelukkig was de sfeer goed en het bier lekker. Na een tijdje kwam onze (heksen)soep en een bol ambachtelijk brood met een sausje. Het brood was erg lekker. De soep was eenvoudig, met wat groenten maar met heerlijke tuinkruiden. Nu hadden we gelukkig wat in ons maag in afwachting van de rest van het menu, wat uiteindelijk ook op tafel kwam, weer met een leuk toelichtend praatje van de gastheer. Er werden verschillende schaaltjes met vleesgerechten op tafel gezet, een schaaltje met aardappeltjes en eentje met salade. Het is op zich al een mirakel om bij een middeleeuwse maaltijd aardappels te krijgen en deze waren ook nog eens heerlijk op smaak gebracht met kruiden. Het vlees was ook prima. Het konijn was mals en sappig met een lekker sausje, de kippenvleugeltjes waren heerlijk en de spareribs en de speklapjes waren ook goed van smaak. Het toetje, de befaamde syllabub, was luchtig en romig. Ze hebben bij de stadsherberg een ruime keuze aan oud-Hollandse likeuren, dus we hebben er allebei ééntje bij de koffie besteld. Toen het wat rustiger werd hebben we nog een tijdje met de vriendelijke gastheer en bardame kunnen praten. Al met al een gezellig gevulde avond met lekker eten en een goede sfeer.
MaesterMax .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Regelmatig wezen eten, goede middeleeuwse sfeer en in de weekenden een goeie aanrader. Alles is in kledij en past bij het thema. Wel weinig voor de vegas
Balayer .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Een geweldige avond gehad bij Stadsherberg de Mol. Dit restaurant is gevestigd in een fantastisch pand, als je binnenstapt zit je meteen in de middeleeuwen, wat een decor!! We werden meteen ontvangen door de Waard en zijn team, die de avond omlijsten met verhalen en middeleeuwse gebruiken.

Wij hadden het Taveerne-menu, het meest eenvoudige menu. Soep met houten lepel en heerlijk brood als voorgerecht, diverse vleessoorten als hoofdgerecht en een heerlijk nagerechtje. Het eten was heerlijk, er zou wellicht alleen iets meer groente geserveerd kunnen worden.

Verder was het Troubadour-avond, dat is echt een aanrader. Met accordeon en zang brengt hij veel sfeer. Daarnaast maakt hij met alle gasten een praatje, en stelt alle gasten ook aan elkaar voor. Verbazingwekkend hoeveel details hij wist te onthouden van alle gasten (het zat behoorlijk vol).

De sfeer was uitmuntend, erg gemoedelijk, gezellig, er wordt veel gezongen en gelachen. Voor diegenen die graag rustig willen converseren tijdens het eten is dit restaurant niet direct een aanrader, maar daar kwamen wij vanavond niet voor.
Wil je een middeleeuwse ervaring, 100% verzorgd, dan moet je hier absoluut een keer langsgaan!

Frenek .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Laatst hebben we met een grote groep mensen gegeten bij de Mol. Ten eerste was de sfeer erg goed, de beleving van een maal op middeleeuwse wijze was erg goed. Wat hier misschien ook erg goed bij aansloot, maar niet erg gewenst was, was het feit dat de kwaliteit van het eten ondermaats was, wat toch ook weer een beetje middeleeuws aanvoelt. Naast het eten hadden wij met de groep een Drancken assortiment (onbeperkt drinken op de avond), halverwege de avond kwamen wij er echter achter dat het Bier van 't Vat op was? of uberhaupt niet bestond en dat wij Bier van 't Blik kregen, heerlijk Dors pils, huismerk van de Jumbo, wat in de keuken in de aardenwerken schenkkannen werd gedaan.
Kortom de sfeer was erg Middeleeuws, het eten was ondermaats en de service lichtte ons op.
Lennert V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Een middeleeuwse herberg met kaarslicht verlicht en geheel in stijl met een troubadour die liederen zingt bij de tafels. Je kunt zelf een middeleeuwse pet en jas huren zodat je lekker in de sfeer zit, tot zo ver top. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten; ook met groepen leuk.

Maar dan het eten zelf: Heksensop, afrader; spare-ribs verbrande smaak, erg zoute chili-kip (is chilisaus middeleeuws?), konijn is mooi vlees maar aan dit gerecht zat geen smaak; lauwe aardappelen geserveerd. Kortom: het eten moet beter, dan kan dit volgens mij een hele leuke ervaring zijn.
Drachen .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Geweldige avond gehad in de stadsherberg,we werden bediend door een lieve jongedame die ons uitstekend heeft bediend.Omdat ik geen lam of konijn eet werd het menu aangepast naar onze wensen.Uitstekende wijn en super lekker eten.
Elma K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Gezellig met een groep vrienden uit eten. Gezellig werd het wel, maar helaas niet echt door de ervaringen hier.
Het leuke deel: bier uit de kan, kaarslicht, (voor sommigen leuk) eten met de handen, vers afgebakken brood
Het minder leuke: aangebrande spareribs, soep met een houten lepel (waardoor je vooral hout proeft en weinig soep), voorgerecht vlees waarbij je alleen plakjes paté salami en ham krijgt, stoofgerecht met groenten waar een enorme lading kaas in zit, een uitgeklede kaart omdat verschillende gerechten al op zijn.
De bediening was vriendelijk, maar in het omschrijven van de gebruiken erg overdreven. Helaas had de ober een enorme zweetlucht om zich heen hangen, want de eetlust niet echt bevorderd.

Dus: zouden we hier nogmaals gaan eten? Nee, niet voor het eten en de bediening in combinatie met de prijs.
Caja V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Wat een geweldige ervaring was dit.
bij binnenkomst waande je onmiddellijk terug in de Middeleeuwen. Compleet met kleding, roffelen op de tafels, eten met je handen en de troubadour bracht sfeer met zn vele liederen en mooie verhalen.
Het eten was goed. Voorafje, soep uit kruiken met een houten lepel eten en t laatste beetje opslurpen. Daarna spareribs, stoofvlees, kippenpootjes en beenham. Het toetje zat een mooi verhaal bij...de srank vloeide rijkelijk
echt geweldige avond gehad.
John D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Vooraf gekozen voor een bepaald diner. Het diner was goed en smaakte ook goed er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was en of we nog meer wilden. Het diner bestond uit spareribs beenham soep en een toetje. De sfeer was ook goed te noemen door het decor waande je je echt heel lang geleden. Personeel had ook ruim aandacht voor de gasten.
Sansik .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Leuk decor, te weinig bediening, eten onder de maat! (Haar in eten, gemeld niets mee gedaan) en wat een vieze koffie, drie personen besteld alle drie laten staan. Wel lekker toetje.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Toen onze reservering ertoe leidde dat we ongeveer naast de deur kwamen te zitten werd het soepeltjes opgelost en mochten we boven plaatsnemen. We hebben een prima avond gehad met prima klaargemaakt eten. Het drancken arrangement is een aanrader om te bestellen zeker als je met dorstige gasten bent.
TerencesN .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Schandalig geschranst, maar vooruit in deze herberg mag het! Hier doen ze het eens lekker anders, en daar was ik wel eens aan toe. Gewoon Spare Ribs op tafel en aanvallen maar! Overvloed aan lekker eten! Die bediening was vriendelijk en loopt rond in vrolijke apenpakkies (quote van me 12 jarige neefje) De sfeer is uniek dus een geweldige avond gehad.
Gastronoom100 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
jammer dat de goede sfeer en de fijne bediening teniet gedaan wordt door de kwaliteit van het eten:
- de paddenstoelensoep recht uit het pakje, geen paddenstoel te vinden
- spareribs, kippenvleugels, aardappelen etc erg vet, nauwelijks gekruid en niet heet genoeg geserveerd waardoor je na enkele minuten koud vlees zat te eten
positief qua eten: er werd regelmatig gevraagd of het voldoende was en zo nodig gratis aangevuld.
Wij proberen alles zo warm mogelijk op tafel te krijgen, maar als het daar 10 of 15 minuten staat dat koel het helaas af. U kutn altijd bijvragen en dan krijgt u een nieuwe schaal met warm vlees. Tevens kunnen wij u garanderen dat de paddestoelensop niet uit een pakje komt.
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Geniaal concept! Afgelopen zaterdag met 5 vriendinnen hier gegeten. Nee je gaat hier niet heen voor een culinair hoogstandje maar voor sfeer en gezelligheid! Wij kregen middeleeuwse kledij aan en schoven aan tafel en bevonden ons in één en al middeleeuwse sfeer! Bediening liep in outfit en er liep zelfs een troubadour rond met zo'n gitaartje echt super gezellig en sfeervol.
Met hompen brood werd onze eerste trek gestild, lekker alles met de handen en wijn drinken uit stenen kommetjes en bier wordt bijgevuld met een soort karaf, gewoon leuk!!
Eten opzich is gewoon prima, het is wel eens leuk om niet met bestek netjes te eten maar gewoon zoals ze vroeger deden; met de handjes.
Wij hebben een topavond gehad en zijn keurig verzorgd, heel leuk!
Emilio T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
wij zijn met een grote groep (+- 150 man) studenten komen eten. Er werden 4 kleine schaaltjes met vlees en salade op tafel gezet en daar moesten we met ze 8-en van eten. Het was zo bizar weinig dat we massaal naar een snackbar zijn gegaan na het eten bij dit restaurant. Het vlees was ook niet lekker en bestond vooral uit spare-ribs (wat relatief goedkoop vlees is). We moesten 17 euro betalen voor een 'snackje'.. schandalig!! echt af te raden!!
Deze gast vergeet te vermelden dat de genoemde prijs inclusief drankjes was en dat we na de eerste uitgifte alles nog een keer hebben geserveerd. De onderdelen van het menu waren tevoren bekend en spre-ribs is tegenwoordig geen goedkoop vlees meer. Er werden 4 soorten vlees + salade + aardappelen geserveerd.
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Goed concept, terug in de tijd, maar als je mes en vork wil: geen probleem. Met negen man één menu gekozen en ruim de mogelijkheid om wat extra's te vragen. Prima bierkaart, gezellige bediening door Vlaamse dames en de anekdote bij het nagerecht ('geklopte room') moest door de ouders van de kinderen aan de buurtafel nader uitgelegd worden, haha!
Dominique R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Ik heb voor mijn negentiende verjaardag met mijn familie bij stadsherberg de mol gegeten op de troubadoursavond. Het was geweldig, een super sfeer met heeeeele goede service en verrassend lekker eten. Vooral de spareribs bij het hoofdgerecht van het taveerne menu (geloof ik) zijn geweldig. En het toetje is origineel en enorm goed.
Ook enorm aan te raden met kinderen. Mijn neefjes en nichtjes (1-5 jaar) hebben genoten van de muziek en de vrijheid die ze kregen. Het is echt een hele beleving, je wordt er enorm vrolijk van en ik kan het iedereen aantaden.
Viktor A.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
De stadsherberg is gevestigd in een prachtig, authentiek pand. De oude muren, de dikke gebinten prachtig. We hebben gereserveerd voor twee personen. We bleken broers te zijn. Middeleeuws een aanrader voor als je eens een keer wat anders wilt. Kijk uit met wat je kiest, het kan al snel veel zijn. Wij vonden het eten goed. Troubadour wist de stemming er in te krijgen. Enige minpuntje, ik vond dat het lang duurde voordat we gingen eten. Maar dat heeft meer met mij te maken. Leuke bediening. Vooral de uitleg van het toetje, en hoe de kok vanachter de keukendeur mee keek. Ha ha. Ik kan me er iets bij voorstellen als je ziet wie die uitleg gaf.

Bere gezellig avond gehad. Goed gegeten. En dat Delfse biertje is erg lekker.
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Gister een super vrijgezellenavond gehad! Heerlijk gegeten (vooral de stoofpot was heerlijk) en vooral met de handen eten i.p.v. bestek helemaal geweldig! Ook de troubadour heeft ons heerlijk vermaakt met de gouwe oude nummers (waarvan de meiden waarmee ik was de helft niet kenden dus dubbel zo leuk). dit restaurant kende ik nog niet maar zeker voor herhaling vatbaar. Al is het alleen maar omdat je met je handen mag eten dus ook het toetje!!!!