Stadscafé Restaurant Oasis

Meer informatie over restaurant Stadscafé Restaurant Oasis

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Erwin B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Donderdag 4 aug wezen eten met mijn schoonouders. Was gezellige boel in de stad. Op aandringen van schoonpa,welke het etablissement kende, naar binnen gegaan. Helaas buiten geen plek meer. Het eten is goed, maar voor mijiets te standaard. Personeel zeer aardig. De prijs kwaliteit verhouding was ook redelijk. Al met al een prima hapje.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gezellig en goede prijs/kwaliteit verhouding. We begonnen met drie personen met een plateau met verschillende hapjes. Erg lekker maar wat extra brood zou wenselijk zijn, gezien de hoeveelheid smeersels. Als voorgerecht de mosselen genomen. In één woord geweldig! Absolute aanrader. Het hoofdgerecht liet lang op zich wachten omdat de bediening vergeten was te melden dat de voorgerechten waren uitgehaald. Dit werd echter ruimschoots goed gemaakt door de snelle service van een onverwachte vierde gast. Binnen enkele minuten na onze hoofdgerechten kreeg ook hij zijn hoofdgerecht. Goed geregeld. De hoofdgerechten waren biefstuk/saté/maaltijdsalade. Allemaal goed van smaak en een rijkelijke hoeveelheid. We gaan vaker (op het terras) bij Oasis eten.
Zoë L.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Laatst geprobeerd te lunchen bij dit café. Hadden van tevoren aangegeven dat ik lactosevrij moet eten. Dat zou geen probleem zijn, we konden het ter plekke aangeven.

Bij het bestellen bleek - nadat de serveerster het was gaan navragen in de keuken - echter dat ik alleen kon kiezen uit de broodjes. De salades mochten allemaal niet, omdat ze niet wisten wat er in de dressing zat. Op de helft van de broodjes zit kaas of salade met melk erin. De andere helft van de broodjes bevat bijvoorbeeld kipfilet. Hoewel ik in eerste instantie zo'n broodje wilde bestellen, bedacht ik me dat die mogelijk in boter gebakken zou zijn. Dat was inderdaad het geval, ook al had de serveerster dat niet aangegeven en er niet bij nagedacht dat dat een probleem zou kunnen zijn.

Na een hoop overleg kreeg ik een wit broodje met carpaccio, sla en pijnboompitjes. De kaas en dressing was gewoon weggelaten en er was geen enkele moeite gedaan om het toch een volledige lunch te laten zijn. Het was droog, saai en absoluut z'n geld niet waard. De serveerster dacht wel mee, maar had overduidelijk geen verstand van allergieën. De salades van mijn collega's zagen er heerlijk uit, maar ik voelde me behoorlijk rot. Uiteindelijk de frietjes van een collega erbij opgegeten om toch een beetje vol te zitten.

Ik raad helemaal niemand aan om bij dit dure café te gaan eten als je ergens niet tegen kunt. Ze gebruiken overduidelijk kant- en klare producten (zoals de dressing) en hebben geen verstand van wat het inhoudt om bijvoorbeeld melkvrij een broodje te maken.
Goedemorgen,

Graag wil ik reageren op uw onprettig verblijf in ons bedrijf.
Allereerst wil ik u onze excuses aanbieden, daar waar wij immer naar een fijne en smaakvolle ervaring streven voor onze gasten.
Dit is in uw geval allerminst gelukt.

Wij hebben binnen ons team navraag gedaan hoe het ten eerste zo heeft mogen zijn dat er aangegeven is dat er ter plekke aangegeven kan worden dat er lactose vrij gegeten moet worden.
Dit is voor ons bedrijf niet haalbaar, zeker niet vanwege het feit dat wij niet gespecialiseerd zijn in lactose vrij eten.
Indien onze bediening hier juist op ingespeeld had, aangegeven had dat wij met de keuken die wij hanteren, niet aan uw dieet eisen kunnen voldoen, had deze situatie zich niet plaatsgevonden.
Dit feit betreur ik ten zeerste.
Op deze manier heeft onze keuken er alles aan gedaan om het zo goed mogelijk te presenteren, wat natuurlijk nooit mogelijk is onder deze omstandigheden.

Dit gezegd hebbende wil ik u dan ook graag een waardebon aanbieden namens ons bedrijf om het leed te kunnen verzachten.
Ik hoop van harte dat u deze wilt accepteren zodat ik u wederom mag verwelkomen binnen ons bedrijf en om zo de fouten die gemaakt zijn, op te kunnen lossen.

Ik verblijf u met vriendelijke groet,

Jonet Kiers

Reactie van proever:

Dank voor uw excuses, ik stel het op prijs dat u dit zo probeert op te lossen.

Uw aanbod voor een waardebon neem ik graag aan.

anf 2e reactie van restaurant:

Helemaal goed, fijn dat ik het zo oplossen kan!

Graag wil ik u vragen om tijdens het reserveren bij ons, aan te duiden dat u een lactose vrij dieet volgt.
Indien u prefereert bij ons te komen lunchen of dineren, wil ik u vragen om aan te geven waar uw voorkeur ligt qua gerecht keuze zodat ik dit tijdig met onze keuken kan doornemen in verband met het bestellen en dergelijke van de juiste producten.

Ik draag zorg voor het gereed maken van de waardebon, deze zal ik voor u uitschrijven.

Met vriendelijke groet,

Jonet Kiers

Robert .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Even lunchen in Meppel? Oasis is gezellig, binnen als het moet of buiten als het kan. We waren met zijn 3'en. 2x een meergranen broodje serranoham, mozzarella en zongedroogde tomaatjes, heerlijk! en 1x tosti salami/kaas. Glaasje fris erbij en heerlijk zitten op het terras. Ondanks de drukte is de bediening vlotjes. Het was niet ons eerste bezoek en zeker niet het laatste.
Lena S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
We hebben hier avondgegeten met meerdere personenen. De tomatensoep vooraf was mooi maar er leek net of er meel bij was gegooid. De patat was lekker en de kroketten ook. De steak was een beetje te doorbakken. De camembert en de tonijn tartaar was een beetje flauw. Een besparingstip: iets minder friet. Complimenten aan de bediening. Het drinken was heerlijk. Ook gezellige sfeer
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Ik vond het prima. De tomatensoep was alleen niet heel lekker. Wel een prima eetcafé. En ook een gezellige sfeer. Aardige bediening. Kortom het was gewoon prima. Het decor was wel gewoon gezellig. Dus een prima eetplek.
Peter44m .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Hier heerlijk geluncht.
Zowel de salade als een bal gehakt waren voor een eetcafe prima.
bediening is normaal, wel snel afgeleid door vriendjes en vriendinnetjes.
maar dat brengt ook gezelligheid met zich mee.
entourage is leuk, sfeer is goed.
Wonen niet in de buurt anders kwamen we er zeker vaker
T.E. K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Gegeten in verwarmde serre; uitzicht op kerk, plein met terrassen en andere restaurants. Warm knoflookbrood heerlijk evenals de mosterdsoep (precies goed van smaak). Beide flinke porties, met z'n tweeën elk eentje nemen en delen is een aanrader. Jammer dat de stukjes stokbrood erg simpel waren. Zeebaarsfilet met een saus van tomaat, olijven, peterselie en ui uitstekend van smaak en een ruime hoeveelheid. Gebakken aardappeltjes heerlijk gekruid. Prima gemengde salade erbij. De sperziebonen waren wat slapjes (diepvries?). Lekkere rode huiswijn. Glaasje water erbij wordt spontaan aangeboden. Een aanrader, lekker en niet te duur.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Regelmatig lunchen we hier en daar heb ik al eerder een recensie over geschreven. We zien de service achteruit gaan. Tegen beter weten in, proberen we het toch weer regelmatig, maar nu hebben ze het voor elkaar. We zullen er niet meer terugkomen. Van de week hebben we geluncht, ik bestelde een salade en vroeg er bruin brood bij in plaats van wit. Bij het afrekenen werd ons een euro extra in rekening gebracht voor dit bruine brood. Van te voren was niet gezegd dat dit duurder zou zijn. En toen wij onze verwondering hierover uitspraken zeiden ze simpel dat het meer werk was om speciaal een bruin stokbroodje in de oven te doen.
Voortaan lunchen we ergens anders. Dit is echt de druppel.
Ik heb mijn medewerkers gevraagd wat hier precies is gebeurd. Uit uw reactie kan ik opmaken dat u ipv wit, graag bruin stokbrood wilde hebben. Nu is het zo dat wij geen bruin stokbrood serveren en dus een waldkorn broodje aan moeten snijden die vervolgens niet meer verkocht kan worden of bewaard. Vandaar de meerprijs. Dit had uiteraard verteld moeten worden aan tafel! Geheel onze fout! Graag zou ik het goed willen maken met u en ligt er een lunchbon ter waarde van 25 euro voor u klaar. Mvg Oasis

Reactie van proever:

U schetst een bedrijfsprobleem, waar ik als klant niets mee te maken heb. In deze tijd is het heel normaal om ook bruin stokbrood te serveren. Als mij van te voren was gezegd dat dit een euro zou kosten, had ik uit principe geweigerd. Zoals gezegd was dit de druppel. Ik maak dus geen gebruik van uw lunchbon, want wij komen niet meer bij u lunchen. Oasis is een stadscafé met restaurantprijzen. Maar het blijft een café! Overigens met prima personeel, aan hen ligt het niet.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Helaas komen we er niet zo vaak meer. Het eten is prima, de bediening is leuk en goed. We kwamen er regelmatig voor de lunch. De salade met zalm en de salade met gebakken garnalen zijn heerlijk. Mijn man neemt er graag een gehaktbal. Ook de erwtensoep 's winters is uitstekend. Het is dus niet de kwaliteit van het eten waardoor we er niet meer komen. Ook het terras is goed vertoeven in de zomer. Maar de veranderingen die er plaatsvinden, bevallen ons niet. De prijzen gaan steeds weer omhoog. Bij een aantal gerechten staan helemaal geen prijzen meer. Op de drankenlijst staan geen prijzen, de gebakjes hebben geen prijs. Geen idee dus wat de koffie, wijn etc. kost. Toen ik zei dat het dat raar was, vertelde de serveerster dat het niet zomaar is. " Anders moeten we iedere keer als we de prijzen veranderen of als er tijdelijke bieren zijn, een andere kaart maken." Tja, volgens mij moet dat inderdaad en is dat zelfs wettelijk voorgeschreven. Duidelijkheid over gerechten en prijzen vind ik een belangrijk onderdeel van de service. Vandaar mijn lage cijfer voor service.
Lucy M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Lang niet geweest, de serre hebben ze mooi opgeknapt! Onze broodjes waren rijkelijk belegd! Wel teveel saus op mijn zalm en bij de geitenkaas, waren ze de honing vergeten. De bediening is vlot en netjes en prijs/kwaliteit verhouding goed!
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
Regelmatig doen we de Oasis aan voor de lunch. De bediening is uitstekend, altijd vrolijke en vriendelijke vrouwen. De erwtensoep is heerlijk, echt ouderwets goed. Andere lunchgerechten zoals de salades smaken ook goed. Alleen jammer dat, sinds de Oasis een nieuwe eigenaar heeft, de bal gehakt zo gestegen is in prijs. 8,75 is echt te veel geld voor een normale bal gehakt! Verder is het er prima vertoeven.