Stadscafé Meesters

Monumentstraat 6 5038 AR Tilburg Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Stadscafé Meesters

Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Service: Bij de borrel werden bestelde olijven vergeten. Op tafel stond tapenade, olie en zout, maar er kwam geen brood, werd ook niet gevraagd. Het eten werd gebracht en daarna hebben we de bediening niet meer gezien. Kwaliteit eten: Wildzwijnfilet met lamsrack. De filet was taai en hard. Lamsrack gelukkig beter. De bijgaande groente was lekker, portsaus ook.
Han V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Bij mooi weer lekker buiten kunnen eten. We waren met ongeveer 10 personen. Fijn is dat we aan een grote tafel konden zitten. Ze hebben een vast menu met daarbij een paar wisselende gerechten daarbij. Ik heb vissoep genomen van het vaste menu en die smaakte heel goed. Van de wisselende gerechten lamsbiefstuk met groente ratatouille en als nagerecht Crème brûlée welke heel goed smaakte. De borden waren mooi opgemaakt en de bediening goed. De prijs was ongeveer 42 euro per persoon met enkele drankjes wat ik goed vindt voor hetgeen we kregen. We zullen hier zeker nog wel terugkomen.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met twee vriendinnen wezen eten bij stadscafé Meesters. Een leuk terras en een mooi restaurant vind ik zelf. Het was druk op het terras vanwege het mooie weer en de beginnende kermis. Hoewel de bediening vriendelijk was duurde het allemaal wat lang en was het allemaal wat gehaast. Ook kwam er niemand meer langs om te vragen of we nog iets wilden drinken. Beetje jammer zeker omdat je kan verwachten dat het druk is op zo'n avond lijkt me. Wel erg attent: iedere tafel werd voorzien van een kannetje water en een zakje brood. Zeker gezien de hitte stelden we dat zeer op prijs.

Het eten zelf was prima. Ik koos voor de daghap van boerenfriet met sliptong en salade. De friet was goed, de sliptong prima, de salade een beetje jammer: sla, olijf en tomaat waren vrij haastig op een bord gekwakt en overgoten met dressing. Praktisch puntje wat de vis betreft: omdat je hem op de graat krijgt zou het handig zijn als er een bordje werd bijgeleverd om de graten op te doen. Op het bord heb je daar de ruimte niet voor en op tafel is minder smakelijk voor je tafelgenoten.

Mijn tafelgenoten bestelden de capreseburger en het Catalaanse vispotje. Beiden waren in orde, hoewel de burger wat te rood was van binnen.

Al met al waren er ongeveer 62 euro kwijt voor drie hoofdgerechten en drie drankjes. In principe een eerlijke prijs.

Sjors01 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Weereens lekker gegeten bij Meesters Tilburg. Op het terras buiten.
Van het huis krijg je brood, olie, zout met zoete olijven. Zoete Olijven vindt ik niet zo lekker.

Dit keer 300gr Ribeye en mijn vrouw broodje hamburger vers gemaakt.
Beide een lekker Tapisten bier van de tap.
Helaas weer met friet. Dat blijft een ding van me die friet.
Mooie vervanger bv Rogge gekookt of pasta warm of koud, kamut gekookt, heerlijke Bulgur
Zoveel lekkerder dan saaie friet.

Bart V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Als kersverse Tilburger heb ik woensdag met mijn vriendin Stadscafé Meesters bezocht. Een fijne ambiance, vlotte en vriendelijke bediening en lekker eten.

Véél eten. Als voorafje hebben we wat brood met smeersels genomen. Vervolgens bestelden we de 'Meesterstafel'. Een mooi concept: twee (gestapelde) plankjes met daarop allerlei kleine gerechtjes. Wij gingen voor een tafel (twee gangen) met koude en warme gerechtjes, maar het is ook mogelijk om voor een tafel mét dessert te gaan. We waren verrast door de lekkere smaken, maar ook de aantrekkelijke vormgeving: de gerechten werden in mini-pannetjes en potjes geserveerd. De garnalen lagen in een kleine tajine. Leuk om te zien, en het prikkelt de eetlust. Alle gerechtjes waren stuk voor stuk erg lekker en goed bereid. Bij nader inzien hadden we het brood vooraf beter niet kunnen nemen, want we moesten tamelijk veel gerechtjes deels laten staan. Maar goed, liever iets over dan dat je eten moet bijbestellen. De wijnen waren ook lekker. De cava die ik bij binnenkomst bestelde was krachtig en fris van smaak. Daarna verschillende rode wijnen gedronken die stuk voor stuk goed waren. De avond sloot ik af met een Irish Coffee. Deze was voorzien van smakelijke volle room en genoeg whiskey: zoals ik hem graag drink. (Sommige restaurants lijken echt te bezuinigen op de whiskey!)

Het eten bij Stadscafé Meesters is precies zoals ik hoopte dat het zou zijn. Bourgondisch, lekker, en (omdat het tenslotte een Stadscafé is) ook betaalbaar. Er hangt een gezellige sfeer in het restaurant en de bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. (We hebben na afloop een korte rondleiding door het gebouw gekregen van een medewerkster, die vol trots over de historie en de uniciteit van het pand kon praten.) Geen noemenswaardige minpuntjes/verbeterpuntjes.

Ik heb er een nieuw favoriet adresje bij!
Sjors01 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Stadscafe meesters Tilburg,

Kun je lekker betaalbaar eten waar je ook nog voldoende te eten krijgt. Helaas wel frietjes. Biefstukpuntje met roseval aardappeltjes wilde wortelen op donderdag avond. Gezellig terras en binnen grand café gevoel. Gelukkig is het tegenwoordig rookvrij eten heerlijk. Voorheen kon het er nog al gauw blauw zien van de rook. Eet toch niet zo lekker. Maar dat was ooit.
Dit stadcafe is een echte aanrader om betaalbaar te eten. De gehele kaart is niets op aan te merken. Prijs kwaliteit dik in orde.
Boudewijn N.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het wordt kouder en als je dan een goed gevulde smakelijke en een goed op temperatuur zijnde soep als voorgerecht geserveerd krijgt is de entree al geslaagd. Op het schoolbord aanbevolen zeebaars filet voor € 21,50 was als hoofdgerecht zonder meer geslaagd. Geen graat te vinden en aan een kant de vel eraf in één beweging liet een mooi filetje op ons bord achter. Smaakvol met wat peper alleen jammer dat er geen citroen te vinden was. Laten we het over de groenten maar niet hebben. Duister! We komen nog eens terug.
JeanV .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Ter gelegenheid van een verjaardag met z'n drieën op zaterdagavond heerlijk vertoefd bij Meesters!
Een beoordeling wordt natuurlijk beïnvloed door heel veel verschillende factoren, niet in de laatste plaats door de eigen voorkeuren. Evenals vorig jaar werd ons diner gekenmerkt door pure gastvrijheid, een informele sfeer, correcte bediening en prima kwaliteit eten. Onze ervaring: Er wordt goed gekookt en de bediening bij Meesters is goed op de hoogte van (inhoud van) gerechten en (smaaktypering en herkomst van) wijnen. Op wijngebied wordt men kennelijk gebriefd door lokale wijnkoperij Van Bilsen. Er zijn slechtere leveranciers denkbaar. Natuurlijk is er verschil in houding/persoonlijkheid, maar evenals vorig jaar was geen moeite teveel deze avond. Ook de aandacht en conversatie tussendoor stemde tot tevredenheid. Bij bediening hoort empathie. Mensen maken het verschil! Het restaurant was deze keer niet geheel bezet, vorig jaar compleet vol. Voor de ervaren service en kwaliteit maakte dat in ons geval geen verschil. Vorig jaar moesten we alleen wat langer op de rekening wachten, maar dat werd snel gecorrigeerd na het hierop attenderen.
Over gastvrijheid gesproken: Niet zeker van welke open wijn als aperitief te kiezen? Geen probleem, dat pakken we proactief op: een kleine proeverij van 3 soorten kan helpen. In no time komen er 3 glazen met betreffende flessen wijn op tafel, inclusief uitleg. Waar zie je dat nog (m.u.v. toprestaurants)? "Een kleine moeite" noemde de ober van dienst dat. Hulde! Ook kraanwater in een leuk geëmailleerd kannetje komt snel op tafel.
Huisgemaakte tapenade bij de 2 soorten stokbrood en extra geserveerde olijven in huisgemaakte dressing smaakten ons erg goed.
Gerechten die deze keer - in passend tempo - de revue passeerden: coquilles en kalfswang vooraf. Prima bereid, mooie smaakcombinaties. Qua portiegrootte precies goed. De op de kaart bloemrijk omschreven ingrediënten zijn echter niet voor 100% terug te vinden/herkenbaar. Vandaar die 9 i.p.v. een 10 voor het eten.
Hoofdgerechten: gevuld parelhoen (krijtbordgerecht), gebakken scampi met parelcouscous en eendenborstfilet.
Het door het restaurant gekozen wijnarrangement bij de gangen paste vervolgens ook prima.
Nagerechten: Taartjes van pannenkoek (etc.) en het patisserieplankje met verschillende nagerechtjes. Zonder uitzondering zelf gemaakt. En dat proef, je, bijvoorbeeld aan de pannenkoekjes en aan zoiets als een 'Oreo-bol(-letje)'. Wij hebben ervan genoten! Liever geen chocolade-ijs bij de pannenkoektaartjes? Dat kan natuurlijk. Proactief werd voorgesteld dit ingrediënt te vervangen door vanille-ijs. Dat voorstel gevolgd. Kunnen we wat van die heerlijke Oreo-bolletjes los kopen en meenemen? "Zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Ik vraag het even na." Oplossingsgericht denken en handelen noemen we dat! Even later staat er een keurig transparant hersluitbaar (salade-?) bakje op tafel met daarin de gevraagde bolletjes op een wit servetje. Kennelijk had de bediening opgevangen dat het om een verjaardagsdiner ging (men was niet specifiek geïnformeerd). Bij het nagerecht kwam er een feestelijk aandoend vuurfonteintje op tafel. De kers op de taart van een prima klantenreis op deze avond.
OK, zo'n goed verzorgd avondje Meesters moet natuurlijk ook worden betaald. En dat doen we dan ook graag, want we zijn dik tevreden (en we gaan tenslotte niet elke week...)! Meesters vraagt zeker niet de 'hoofdprijs' voor gerechten en wijnen, maar men. En men biedt verschillende opties aan voor verschillende beurzen. Overall past Meesters binnen ons referentiekader zeker in de hogere middenklasse.
De 8 voor het decor is eigenlijk een dissonant in dit rijtje. We zaten dit keer aan op verzoek aan een (rond) tafeltje bij het raam. Tafeltjes zijn wat klein en inmiddels aardig 'gebruikt', de stoelen niet echt comfortabel. Mogen wat ons betreft vervangen worden (en laat die bank langs de wand - waarop een deel van ons gezelschap vorig jaar zat- dan gelijk weg, wat ons betreft). Maar verder geldt voor ons: tot de volgende Meesterlijke ervaring!
SammieP .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Leuke avond gehad; gekozen voor een Meesters Tafeltje.
Kwalitatief goed, leuk opgediend en erg lekker.
Variatie van groenten, vlees en vis gerechtjes waarbij het vooraf mogelijk is wensen aan te geven.
Bediening ook vriendelijk en attent.

Enige (kleine) minpuntje; tafel erg klein en bankje erg hard
Leo M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Denk je vandaag gezellig op je verjaardag met de familie te gaan eten bij meesters. Bestel je een warm voorgerecht en blijkt het koud te zijn. Maak je hierover een opmerking, wordt er vrij laconiek op gereageerd. Vervolgens zitten vrouw en dochters aan het hoofdgerecht en jij maar wachten. Spreek je de bediening erop aan, blijkt het een foutje in de keuken te zijn. Alle begrip hiervoor. Excuses worden gemaakt en door mij geaccepteerd. Het duurt slechts 4 minuten!!!! Wachten en nog eens wachten vrouw en kinderen zijn klaar inmiddels met het hoofd gerecht. Na 15 minuten nog geen hoofdgerecht en dan is bij mij de maat vol. Ik kom in heel wat restaurants maar dit is zeker geen aanrader!!!!!!
RJMB .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
ALGEMEEN
Een prima restaurant in Tilburg, behorende tot de goede middenklasse. Fraai interieur en degelijke keuken.

LOCATIE
Aan de rand van het centrum van Tilburg, makkelijk te voet te bereiken na een middagje stad. Voldoende parkeergelegenheid op een minuut lopen.

AMBIANCE
Klassieke ambiance, met hoge plafonds, zeer fraaie bar en veel indirect licht. Meesters ontstijgt daarmee een doorsnee eetcafé. Indeling van het restaurant in diverse gedeeltes maakt het gezellig.

ETEN
Prima eten. De seizoensstoofschotel (lamsvlees) was goed bereid en verrassend. Zalmfilet was ook prima bereid (zeker niet te gaar!), met degelijk groentegarnituur. De porties waren (zeer) royaal. Geen hoogstaande cuisine, maar ook weer net de middenklasse ontstijgend.

DRINKEN
Wegens de rol als BOB tafelwater gebruikt. Verse jus d'orange vooraf was ook echt vers, dus prima.

BEDIENING
Vriendelijke en snelle bediening - joviaal en Brabants-gezellig. Jassen worden aangenomen. Hartelijke ontvangst door gastheer.

PRIJS-KWALITEIT
Prima prijs-kwaliteit verhouding. Zeker niet te duur voor eten, bediening en ambiance.
Geke N.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Na een drukke en intensieve dag (verhuizing), bij Meesters binnengestapt. Gastvrij ontvangen door de bediening. Lekker gegeten. Geen topvlees (steak), maar heel ok voor de prijs. Verrassend lekker dessert. Yoghurt met rood fruit, noten en honing en bananencake. Met zorg opgediend en mooi serviesgoed. Goede prijs-kwaliteitsverhouding, snelle service, vriendelijke bediening en gezellige inrichting. Aanrader.
Ten .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Eindelijk weer eens bij Meesters gegeten. Het was een fijne avond. We hadden een fijn plekje ondanks het erg kleine tafeltje. We kozen voor een gedeeld voorgerecht, daarna vis en een vegetarisch gerecht en tot slot koffie en thee met heerlijkheden. Het eten was goed maar niet bijzonder en ik houd niet zo erg van presentatie in allerlei potjes en bakjes. Het zag er wel leuk uit. De bediening was zeer attent, we konden zelf aangeven wanneer we aan het hoofdgerecht toe waren. De sfeer is prettig en ongedwongen.
Meike R.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
We hebben gisteren nogmaals bij Meesters gegeten. Net als de vorige keren was het eten erg lekker. We hebben gebruik gemaakt van het nieuwe concept: de Meesterstafel, voor €17,50 p.p. Het was erg gevarieerd, met warme en koude hapjes van tonijnsteak en gamba's tot olijven en broccolli, leuk geserveerd en ruim qua hoeveelheden. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Wat mij betreft een aanrader.
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Toen onze keuze werd opgenomen werd gevraagd of wij wellicht een afspraak hadden in de schouwburg. Wij bevestigden dit. Het zou er druk worden en op deze manier zou men er voor kunnen zorgen dat wij tijdig onze bestellingen zouden krijgen. En inderdaad: een prima doorloop van onze bestelde gerechten. Mijn complimenten voor deze 'meedenkactie'!
Ik had gekozen voor een bonbon van zalm met gevulde pangafiletmousse als voorgerecht. Heerlijk van smaak en mooi opgediend. Mijn partner koos voor het charcuterieplankje. Vooral de cranberrysaus was daarbij een heel gewilde combinatie. Als hoofdgerecht nam mijn partner de tournedos die well done gebakken werd. De smaak was zeer naar tevredenheid al was de tournedos nog wel wat meer rose dan well done gebakken. Zelf koos ik voor de gegrilde zalmfilet. Perfect op smaak gebracht met pestoroom. Tijdens ons diner dronken wij hierbij een heerlijk glas rode Argentijnse wijn. Jammer dat de gastvrijheid en service van dit sfeervolle stadscafé niet zo ver ging dat we na het nuttigen van een glas wijn deze afname van een glas wijn om konden zetten naar een fles van deze heerlijke wijn. Verder vind ik dat je - als je een bepaalde wijn bij de gast speciaal aanprijst - je de gast proactief de keuze geeft om de wijn te laten voorproeven. Dit gebeurt nu (nog) niet en dat is jammer. Na het hoofdgerecht kozen wij voor een kopje koffie met een VSOP cognac. Voor ons een perfecte afsluiter van een heerlijke maaltijd.
Rose34 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Wij komen net uit Frankrijk en waren daar erg verwent. Nu wilde we dus weer lekker en goed gaan eten maar dit was een tegenvaller. De risotto en kabeljauw was lauw. de spinazie verbrandde ik mijn tong en gehemelte aan! ( Dit op 1 bord )De risotto was veel te zout. Asperges waren lauw en prijs kwaliteit verhouding veel te duur. De witte wijn was niet lekker, de rode was wel lekker zacht van smaak.
Wij waren vroeg aan het eten er was een herrie van het personeel die aan het afwassen was ,achter de bar. Probeerde contact te zoeken met mijn ogen maar er kwam niemand meer vragen of we nog iets wilde, of de vraag heeft het gesmaakt.
Wij zijn naar de kassa gelopen om af te rekenen met in ons achterhoofd thuis hebben we in ieder geval nog een heerlijke appelpunt met slagroom.
Hier gaan we nooit meer eten!
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Qua uitstraling oogde meesters als een gezellig stadscafe, echter onze ervaring hier viel enigszins tegen; we moesten na binnenkomst een kwartier wachten voordat iemand onze bestelling op kwam nemen en zelfs de meest primaire etiquette werden in de wind geslagen; we kregen geen servet, moesten zelf vragen om een wijnkaart (de wijn kwam pas op tafel toen we al halverwege de steak waren), bestek werd zo neergekwakt en de wijn werd ingeschonken zonder mogelijkheid om eerst te proeven. Het hoofdgerecht was okee, maar kwam al op tafel terwijl het voorgerecht er nog stond en toen we vroegen of de tv uit mocht (een nogal storende lichtbak met filmpjes van dansende kozakken?) werd ons gemeld dat de baas dat niet wilde. Het toetje was een soort in elkaar gezakte toren van mousse en kletskoppen, die weinig met lekker eten of mooie vormgeving te maken had. Kortom, een grote tegenvaller. Gelukkig was het gezelschap erg leuk ;)
Frans K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Hartelijk ontvangen, mooie ruimte, vriendelijke bediening en veel keuze buiten kaart. Voorgerechten:witvisterrine zag er klungelig uit. Salade met warme sliptong filets prima. Hoofdgerecht: asperges vreemd geschild, niet gaar en dus smakeloos; gecombineerd met (teveel) speenvarken in zoete donkere sauce. Krieltjes konden het gerecht ook niet redden. Keuze aan wijnen niet aangeboden evenmin als karaf water. Gezellige zaak, maar geen idee wat de kok beweegt? Deur naar de keuken wekt niet het vertrouwen dat het daar achter hygiënisch toegaat.
Patrol .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Gisterenavond heel goed gegeten in Meesters. Het was weer als vanouds! Gezellig druk op vrijdagavond, erg vriendelijke jonge bediening en erg lekker eten...ook niet onbelangrijk. De kinderen waren aangenaam verrast door de aparte kinderkaart; voelden zich erg bijzonder; grote pasta gerechten voor kleine prijs. Voor ons tapa's als voorgerecht geweldig, aardige visschotel, lekkere kwartels. Porties erg groot dus helaas geen dessert meer. Komen snel terug!
Jomel .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
Een onverwacht genoegen.
Na een middagje winkelen afgelopen donderdag liepen wij begin van de avond binnnen bij Stadscafe Meesters te Tilburg.
Het was een gezellige drukte en sfeer. Voor 4 personen een tafeltje gezocht op een rustige plaats. Vlotte bediening bezorgde
snel een drankje en wij maakte een keus uit de kaart. 4 verschillende gerechten.2 soorten salade, mosselen en risotto met tonijn.
De sfeer werd mede bepaald door de achtergrond muziek. Wat bleek, het was een thema avond. Eens per maand een DJ die vinylplaten draaide uit de
jaren vijftig en zestig op echte draaitafels natuurlijk. Rustige tot de verbeelding sprekende achtergrondmuziek. Deze avond was er ook een zangeres die live begeleid werd op de piano.
DJ en live muziek wisselde elkaar af.Voor we er erg in hadden werd onze bestelling geserveerd.De kwaliteit van de maaltijden, de sfeer en de bediening zorgden voor een topavond.
Dit adres houden we in gedachte.
Jomel , Eindhoven.