Stadscafé Meesters

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Stadscafé Meesters

mariette S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Het eten was lekker, de bediening kan nog wel wat leren als het gaat om het ophalen van lege glazen en ander servies. Dit stond nog op tafel terwijl het eten geserveerd werd. Het werd niet meegebomen waardoor wij het zelf op aangrenzende lege tafels zetten. Een gerecht was vergeten, waarvoor excuses werd gemaakt en niet gerekend op de rekening. Dat is heel netjes! Let wel op of je ook krijgt wat je besteld, keuken is snel om te corrigeren
Carine L.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
De bediening was correct en vriendelijk.
luc V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Excellent , gezellig , goed keuken en bediening . Kortom we gaan terug.
Goede actie om alleenstaande ouderen te steunen.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Uitnodigende kaart met goede, zij het prijzige gerechten. Na lang wachten krijg je wel iets heerlijks. Iets meer bediening zou wenselijk zijn.
AnkeMarjola Z.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Lekker gegeten met de vriendengroep, er word ook rekening gehouden met speciale wensen. Top stadscafe Meesters. Wij komen zeker terug
c.roelants .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Lekker gegeten, ons gereserveerde plekje vonden we erg lawaaierig. We kregen een andere plaats achterin het restaurant. Rustiger, maar niet gezellig.
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Service: Bij de borrel werden bestelde olijven vergeten. Op tafel stond tapenade, olie en zout, maar er kwam geen brood, werd ook niet gevraagd. Het eten werd gebracht en daarna hebben we de bediening niet meer gezien. Kwaliteit eten: Wildzwijnfilet met lamsrack. De filet was taai en hard. Lamsrack gelukkig beter. De bijgaande groente was lekker, portsaus ook.
Han V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Bij mooi weer lekker buiten kunnen eten. We waren met ongeveer 10 personen. Fijn is dat we aan een grote tafel konden zitten. Ze hebben een vast menu met daarbij een paar wisselende gerechten daarbij. Ik heb vissoep genomen van het vaste menu en die smaakte heel goed. Van de wisselende gerechten lamsbiefstuk met groente ratatouille en als nagerecht Crème brûlée welke heel goed smaakte. De borden waren mooi opgemaakt en de bediening goed. De prijs was ongeveer 42 euro per persoon met enkele drankjes wat ik goed vindt voor hetgeen we kregen. We zullen hier zeker nog wel terugkomen.
Therris B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met twee vriendinnen wezen eten bij stadscafé Meesters. Een leuk terras en een mooi restaurant vind ik zelf. Het was druk op het terras vanwege het mooie weer en de beginnende kermis. Hoewel de bediening vriendelijk was duurde het allemaal wat lang en was het allemaal wat gehaast. Ook kwam er niemand meer langs om te vragen of we nog iets wilden drinken. Beetje jammer zeker omdat je kan verwachten dat het druk is op zo'n avond lijkt me. Wel erg attent: iedere tafel werd voorzien van een kannetje water en een zakje brood. Zeker gezien de hitte stelden we dat zeer op prijs.

Het eten zelf was prima. Ik koos voor de daghap van boerenfriet met sliptong en salade. De friet was goed, de sliptong prima, de salade een beetje jammer: sla, olijf en tomaat waren vrij haastig op een bord gekwakt en overgoten met dressing. Praktisch puntje wat de vis betreft: omdat je hem op de graat krijgt zou het handig zijn als er een bordje werd bijgeleverd om de graten op te doen. Op het bord heb je daar de ruimte niet voor en op tafel is minder smakelijk voor je tafelgenoten.

Mijn tafelgenoten bestelden de capreseburger en het Catalaanse vispotje. Beiden waren in orde, hoewel de burger wat te rood was van binnen.

Al met al waren er ongeveer 62 euro kwijt voor drie hoofdgerechten en drie drankjes. In principe een eerlijke prijs.

Sjors01 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Weereens lekker gegeten bij Meesters Tilburg. Op het terras buiten.
Van het huis krijg je brood, olie, zout met zoete olijven. Zoete Olijven vindt ik niet zo lekker.

Dit keer 300gr Ribeye en mijn vrouw broodje hamburger vers gemaakt.
Beide een lekker Tapisten bier van de tap.
Helaas weer met friet. Dat blijft een ding van me die friet.
Mooie vervanger bv Rogge gekookt of pasta warm of koud, kamut gekookt, heerlijke Bulgur
Zoveel lekkerder dan saaie friet.

Bart V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Als kersverse Tilburger heb ik woensdag met mijn vriendin Stadscafé Meesters bezocht. Een fijne ambiance, vlotte en vriendelijke bediening en lekker eten.

Véél eten. Als voorafje hebben we wat brood met smeersels genomen. Vervolgens bestelden we de 'Meesterstafel'. Een mooi concept: twee (gestapelde) plankjes met daarop allerlei kleine gerechtjes. Wij gingen voor een tafel (twee gangen) met koude en warme gerechtjes, maar het is ook mogelijk om voor een tafel mét dessert te gaan. We waren verrast door de lekkere smaken, maar ook de aantrekkelijke vormgeving: de gerechten werden in mini-pannetjes en potjes geserveerd. De garnalen lagen in een kleine tajine. Leuk om te zien, en het prikkelt de eetlust. Alle gerechtjes waren stuk voor stuk erg lekker en goed bereid. Bij nader inzien hadden we het brood vooraf beter niet kunnen nemen, want we moesten tamelijk veel gerechtjes deels laten staan. Maar goed, liever iets over dan dat je eten moet bijbestellen. De wijnen waren ook lekker. De cava die ik bij binnenkomst bestelde was krachtig en fris van smaak. Daarna verschillende rode wijnen gedronken die stuk voor stuk goed waren. De avond sloot ik af met een Irish Coffee. Deze was voorzien van smakelijke volle room en genoeg whiskey: zoals ik hem graag drink. (Sommige restaurants lijken echt te bezuinigen op de whiskey!)

Het eten bij Stadscafé Meesters is precies zoals ik hoopte dat het zou zijn. Bourgondisch, lekker, en (omdat het tenslotte een Stadscafé is) ook betaalbaar. Er hangt een gezellige sfeer in het restaurant en de bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. (We hebben na afloop een korte rondleiding door het gebouw gekregen van een medewerkster, die vol trots over de historie en de uniciteit van het pand kon praten.) Geen noemenswaardige minpuntjes/verbeterpuntjes.

Ik heb er een nieuw favoriet adresje bij!
Sjors01 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Stadscafe meesters Tilburg,

Kun je lekker betaalbaar eten waar je ook nog voldoende te eten krijgt. Helaas wel frietjes. Biefstukpuntje met roseval aardappeltjes wilde wortelen op donderdag avond. Gezellig terras en binnen grand café gevoel. Gelukkig is het tegenwoordig rookvrij eten heerlijk. Voorheen kon het er nog al gauw blauw zien van de rook. Eet toch niet zo lekker. Maar dat was ooit.
Dit stadcafe is een echte aanrader om betaalbaar te eten. De gehele kaart is niets op aan te merken. Prijs kwaliteit dik in orde.
Boudewijn N.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het wordt kouder en als je dan een goed gevulde smakelijke en een goed op temperatuur zijnde soep als voorgerecht geserveerd krijgt is de entree al geslaagd. Op het schoolbord aanbevolen zeebaars filet voor € 21,50 was als hoofdgerecht zonder meer geslaagd. Geen graat te vinden en aan een kant de vel eraf in één beweging liet een mooi filetje op ons bord achter. Smaakvol met wat peper alleen jammer dat er geen citroen te vinden was. Laten we het over de groenten maar niet hebben. Duister! We komen nog eens terug.
JeanV .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Ter gelegenheid van een verjaardag met z'n drieën op zaterdagavond heerlijk vertoefd bij Meesters!
Een beoordeling wordt natuurlijk beïnvloed door heel veel verschillende factoren, niet in de laatste plaats door de eigen voorkeuren. Evenals vorig jaar werd ons diner gekenmerkt door pure gastvrijheid, een informele sfeer, correcte bediening en prima kwaliteit eten. Onze ervaring: Er wordt goed gekookt en de bediening bij Meesters is goed op de hoogte van (inhoud van) gerechten en (smaaktypering en herkomst van) wijnen. Op wijngebied wordt men kennelijk gebriefd door lokale wijnkoperij Van Bilsen. Er zijn slechtere leveranciers denkbaar. Natuurlijk is er verschil in houding/persoonlijkheid, maar evenals vorig jaar was geen moeite teveel deze avond. Ook de aandacht en conversatie tussendoor stemde tot tevredenheid. Bij bediening hoort empathie. Mensen maken het verschil! Het restaurant was deze keer niet geheel bezet, vorig jaar compleet vol. Voor de ervaren service en kwaliteit maakte dat in ons geval geen verschil. Vorig jaar moesten we alleen wat langer op de rekening wachten, maar dat werd snel gecorrigeerd na het hierop attenderen.
Over gastvrijheid gesproken: Niet zeker van welke open wijn als aperitief te kiezen? Geen probleem, dat pakken we proactief op: een kleine proeverij van 3 soorten kan helpen. In no time komen er 3 glazen met betreffende flessen wijn op tafel, inclusief uitleg. Waar zie je dat nog (m.u.v. toprestaurants)? "Een kleine moeite" noemde de ober van dienst dat. Hulde! Ook kraanwater in een leuk geëmailleerd kannetje komt snel op tafel.
Huisgemaakte tapenade bij de 2 soorten stokbrood en extra geserveerde olijven in huisgemaakte dressing smaakten ons erg goed.
Gerechten die deze keer - in passend tempo - de revue passeerden: coquilles en kalfswang vooraf. Prima bereid, mooie smaakcombinaties. Qua portiegrootte precies goed. De op de kaart bloemrijk omschreven ingrediënten zijn echter niet voor 100% terug te vinden/herkenbaar. Vandaar die 9 i.p.v. een 10 voor het eten.
Hoofdgerechten: gevuld parelhoen (krijtbordgerecht), gebakken scampi met parelcouscous en eendenborstfilet.
Het door het restaurant gekozen wijnarrangement bij de gangen paste vervolgens ook prima.
Nagerechten: Taartjes van pannenkoek (etc.) en het patisserieplankje met verschillende nagerechtjes. Zonder uitzondering zelf gemaakt. En dat proef, je, bijvoorbeeld aan de pannenkoekjes en aan zoiets als een 'Oreo-bol(-letje)'. Wij hebben ervan genoten! Liever geen chocolade-ijs bij de pannenkoektaartjes? Dat kan natuurlijk. Proactief werd voorgesteld dit ingrediënt te vervangen door vanille-ijs. Dat voorstel gevolgd. Kunnen we wat van die heerlijke Oreo-bolletjes los kopen en meenemen? "Zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Ik vraag het even na." Oplossingsgericht denken en handelen noemen we dat! Even later staat er een keurig transparant hersluitbaar (salade-?) bakje op tafel met daarin de gevraagde bolletjes op een wit servetje. Kennelijk had de bediening opgevangen dat het om een verjaardagsdiner ging (men was niet specifiek geïnformeerd). Bij het nagerecht kwam er een feestelijk aandoend vuurfonteintje op tafel. De kers op de taart van een prima klantenreis op deze avond.
OK, zo'n goed verzorgd avondje Meesters moet natuurlijk ook worden betaald. En dat doen we dan ook graag, want we zijn dik tevreden (en we gaan tenslotte niet elke week...)! Meesters vraagt zeker niet de 'hoofdprijs' voor gerechten en wijnen, maar men. En men biedt verschillende opties aan voor verschillende beurzen. Overall past Meesters binnen ons referentiekader zeker in de hogere middenklasse.
De 8 voor het decor is eigenlijk een dissonant in dit rijtje. We zaten dit keer aan op verzoek aan een (rond) tafeltje bij het raam. Tafeltjes zijn wat klein en inmiddels aardig 'gebruikt', de stoelen niet echt comfortabel. Mogen wat ons betreft vervangen worden (en laat die bank langs de wand - waarop een deel van ons gezelschap vorig jaar zat- dan gelijk weg, wat ons betreft). Maar verder geldt voor ons: tot de volgende Meesterlijke ervaring!
SammieP .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Leuke avond gehad; gekozen voor een Meesters Tafeltje.
Kwalitatief goed, leuk opgediend en erg lekker.
Variatie van groenten, vlees en vis gerechtjes waarbij het vooraf mogelijk is wensen aan te geven.
Bediening ook vriendelijk en attent.

Enige (kleine) minpuntje; tafel erg klein en bankje erg hard
Leo M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Denk je vandaag gezellig op je verjaardag met de familie te gaan eten bij meesters. Bestel je een warm voorgerecht en blijkt het koud te zijn. Maak je hierover een opmerking, wordt er vrij laconiek op gereageerd. Vervolgens zitten vrouw en dochters aan het hoofdgerecht en jij maar wachten. Spreek je de bediening erop aan, blijkt het een foutje in de keuken te zijn. Alle begrip hiervoor. Excuses worden gemaakt en door mij geaccepteerd. Het duurt slechts 4 minuten!!!! Wachten en nog eens wachten vrouw en kinderen zijn klaar inmiddels met het hoofd gerecht. Na 15 minuten nog geen hoofdgerecht en dan is bij mij de maat vol. Ik kom in heel wat restaurants maar dit is zeker geen aanrader!!!!!!
RJMB .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
ALGEMEEN
Een prima restaurant in Tilburg, behorende tot de goede middenklasse. Fraai interieur en degelijke keuken.

LOCATIE
Aan de rand van het centrum van Tilburg, makkelijk te voet te bereiken na een middagje stad. Voldoende parkeergelegenheid op een minuut lopen.

AMBIANCE
Klassieke ambiance, met hoge plafonds, zeer fraaie bar en veel indirect licht. Meesters ontstijgt daarmee een doorsnee eetcafé. Indeling van het restaurant in diverse gedeeltes maakt het gezellig.

ETEN
Prima eten. De seizoensstoofschotel (lamsvlees) was goed bereid en verrassend. Zalmfilet was ook prima bereid (zeker niet te gaar!), met degelijk groentegarnituur. De porties waren (zeer) royaal. Geen hoogstaande cuisine, maar ook weer net de middenklasse ontstijgend.

DRINKEN
Wegens de rol als BOB tafelwater gebruikt. Verse jus d'orange vooraf was ook echt vers, dus prima.

BEDIENING
Vriendelijke en snelle bediening - joviaal en Brabants-gezellig. Jassen worden aangenomen. Hartelijke ontvangst door gastheer.

PRIJS-KWALITEIT
Prima prijs-kwaliteit verhouding. Zeker niet te duur voor eten, bediening en ambiance.
C. D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Na een drukke en intensieve dag (verhuizing), bij Meesters binnengestapt. Gastvrij ontvangen door de bediening. Lekker gegeten. Geen topvlees (steak), maar heel ok voor de prijs. Verrassend lekker dessert. Yoghurt met rood fruit, noten en honing en bananencake. Met zorg opgediend en mooi serviesgoed. Goede prijs-kwaliteitsverhouding, snelle service, vriendelijke bediening en gezellige inrichting. Aanrader.
Ten .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Eindelijk weer eens bij Meesters gegeten. Het was een fijne avond. We hadden een fijn plekje ondanks het erg kleine tafeltje. We kozen voor een gedeeld voorgerecht, daarna vis en een vegetarisch gerecht en tot slot koffie en thee met heerlijkheden. Het eten was goed maar niet bijzonder en ik houd niet zo erg van presentatie in allerlei potjes en bakjes. Het zag er wel leuk uit. De bediening was zeer attent, we konden zelf aangeven wanneer we aan het hoofdgerecht toe waren. De sfeer is prettig en ongedwongen.
Meike R.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
We hebben gisteren nogmaals bij Meesters gegeten. Net als de vorige keren was het eten erg lekker. We hebben gebruik gemaakt van het nieuwe concept: de Meesterstafel, voor €17,50 p.p. Het was erg gevarieerd, met warme en koude hapjes van tonijnsteak en gamba's tot olijven en broccolli, leuk geserveerd en ruim qua hoeveelheden. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Wat mij betreft een aanrader.