Stadscafé Lure

Grote Looiersstraat 7 6211 JH Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Stadscafé Lure

Charme van het zuiden

Verwacht geen typisch cafe als je Lure binnenwandelt. Het originele, maar tijdloze interieur doet denken aan de eetcafe versie van heel goed Frans eten. Met het grote terras, in de schaduw van de platanen, komt de charme van Maastricht helemaal boven. Ze organiseren zelfs een keer per jaar het salsa- en tangofestival. Gin liefhebbers kunnen zich hier met het special menu uitstekend uit de voeten.

Meer informatie over restaurant Stadscafé Lure

- Ontbijt 10:00 - 12:00
- Ontbijt

D.B.E. G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Klein maar fijn. Lure is een echt stadscafé, maar de kwaliteit van het eten ontstijgt die naam wel. Wij aten er met de AH-actie, en die was gewoon prima. Het voorgerecht bestond uit een assortiment aan verschillende voorgerechten om te delen. Bij het hoofdgerecht was er de keuze tussen vlees of vis. Beiden waren lekker, al was het vlees iets te lang gegaard en daardoor jammer genoeg wat droog. Bij het nagerecht kon gekozen worden tussen crème brûlée en een uitgebreid koffie-dessert met ijs: allebei voortreffelijk.
Het is allemaal een beetje krap, maar daardoor heeft Lure wel een heel gezellige uitstraling.
De bediening was vlot, vriendelijk en attent.
Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Knus, gezellig stadscafé met authentieke inrichting in mooi stukje onbekend Maastricht. Vriendelijke ontvangst en snelle service. Goede smakelijke maaltijd, beperkte kaart, maar prima en passend voor stadscafé. Driegangenmenu mooi van samenstelling, maar bovenkant van de prijsschaal. Zeker een aanrader.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We kwamen binnen in een klein maar gezellig cafe, de mensen zitten beetje op mekaar maar dat is het karakteristieke van deze gelegenheid. Eten is lekker en smaakvol en de hoeveelheid is zeker genoeg voor een grote maag. In korte tijd staat het eten op tafel, de bediening heb ik ervaren als zeer vriendelijk en behulpzaam. De prijs/kwaliteitverhouding is goed te noemen en dit is zeker een gelegenheid waar ik in de toekomst zal terugkeren.
M H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Perfect eetcafé voor een prima maaltijd met partner of groepje vrienden.
Dit keer een beperkt keuzemenu voor de AH actie, maar zeker voor herhaling vatbaar!
Ej B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Leuk restaurant, net buiten het centrum van Maastricht. Maar toch prima te belopen vanaf het Vrijthof. Wij kwamen er via de AH dinerzegeltjes terecht, ondanks het feit dat er met de aktie geen vegetarisch gerecht wordt aangeboden, werd er geen punt van gemaakt en toch een lekker vegetarisch gerecht op tafel gezet. Vriendelijke bediening leuke sfeer. Verrassend plekje.
Bentee .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Mijn vriend kwam met het idee om bij stadscafe Lure te gaan eten. Wat een gezellig cafeetje op een super mooie plek. We begonnen met de plateau allure, heel leuk 4 verschillende kleine voorgerechtjes om te delen. Als hoofdgerecht had ik de pasta scampi en mijn vriend het zuurvlees. Het was perfect, de bediening raadde onze lekkere wijn aan bij zowel de voor als hoofdgerechten. Helaas hadden we geen plek meer voor een dessert, maar wel voor heerlijke koffie met een ijskoude limoncello. Het was een heerlijke avond met lekker eten en leuke bediening. Dankjewel!
Truus P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Leuk cafe, maar het eten was teleurstellend. De hoofdgerechten leken gestoomd, in plaats van gebakken.voorgetechten waren lekker.
Rick R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Lekker gegeten op een sfeervol terras. Jammer dat de bediening totaal geen aandacht had voor de gasten. We moesten om alles vragen en er kon nog geen bedankje af bij het afrekenen.
Mabel A.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Ik kwam hier via een vriend van mij die in Maastricht woont, terecht. Een eetcafé, precies wat mn portemonnee nodig had... maar ik kwam bedrogen uit.

De garnalenkroketjes mogen dan wel home made zijn, maar potjandrie, voor 9 euro krijg je er maar 2! Ook de stukjes kaas op het kaasplankje waren bijzonder klein.

Mijn hoofdgerecht was pasta met scampi's en ook deze de portie was echt te klein. Daarnaast droop de pasta echt in de olie, waardoor het eigenlijk te vet was. Wel lekker, maar een tikkeltje gezonder had gemogen. De huiswijn is ook flink aan de prijs (4 euro per glas).

Het decor, het pleintje en de bediening zijn wel echt helemaal top, maar kritisch naar de menukaart, de prijzen en de porties kijken, is echt aan te raden.
Marie Jeanne D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wij vonden gewoon alles lekker, vriendelijke bediening, en we zaten op het terras heel goed weer en gezellig. Marie Jeanne en Harriet .

V V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
AH restaurant actie.We kregen een plankje met allerlei lekkers. Goede wijnkeuze per glas mogelijk. Hoofdgerecht keuze uit vlees of vis. Wij hadden varkenshaas met een pittige pepersaus en toe een heerlijk ijstoetje met een espresso en bastognekoek verkruimeld. Bij de wijn kregen we beiden een groot glas water met ijs. Zeer welkom met het warme weer. Je zit er prachtig onder de bomen buiten op het terras, uiteraard met mooi weer..
Vlotte en vriendelijke bediening. Meer dan genoeg personeel. Suggestie: ik zou een derde hoofdgerecht toevoegen zonder vlees of vis.
Antonie6 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Gewapend met AH bon naar Lure gegaan (raar gevoel om zo'n bon te gaan eten). Prima plekje op het terras leuke en vlotte bediening. Keuzes voor iedere gang ook vega. Gevarieerd voorgerecht genomen van diverse hapjes champignons in een bakje, carpacio, garnalen groenten een prima start. Hoofdgerecht was brochette met fritjes resp vega geitenkaas en een verrukelijke toetje van koekjes met vanilleijs ijskoffie etc in een wekglas-heel verrassend. de omgeving heeft veel sfeer, het volle terras was niet te druk en heel gezellig. Kortom een aanrader.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Na een supermaaltijd een paar maanden geleden opnieuw hier gaan eten, maar helaas is een en anser veranderd en helaas niet ten goede...a la Carter bestellen is niet-Nederlandse mogelijk met de ah-actie, er is een zeer beperkt keuzemenu. Varkensbrochette was ver onder de maat, te doorbakken en te waterige saus. Opmerking hierover ' wordt doorgegeven aan de kok'. Heel jammer, wij komen geen derde keer meer
Beste Ingrid,

Bedankt voor je recensie en wij nemen je opmerkingen serieus en mee in ons wekelijks overleg. Wat wij jammer vinden is dat je de vorige keer dus een super maaltijd hebt gehad en hier niets over schrijft, deze keer viel het (helaas) wat tegen en schrijf je dit wel. Op basis hiervan besluit je niet meer te komen. Oftewel een keer heel goed, een keer minder en dan niet meer. Jammer en volgens ons dus niet geheel representatief. Wij zouden het sympathiek vinden als je besluit nogmaals te komen en deze reservering van te voren kenbaar te maken, zodat wij elkaar persoonlijk kunnen spreken.

Met gastvrije groet,

Team Lure

Reactie van proever:

Ik zal het in gedachten houden maar vraag me af waarom op het moment dat ik bij de bediening kenbaar maak dat het hoofdgerecht niet naar wens is een en ander niet persoonlijk besproken kan worden? Overigens staat het vrij om een recensie hier achter te laten wanneer men dat wenst
Ingekuijpers00 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Het voorgerecht werd op een grote houten plank geserveerd, 4 gerechtjes, elk voor 2 personen. Heel origineel. De rest was ook goed verzorgd. Leuke sfeer en ontzettend vriendelijke zorgzame bediening.....wij doen dit nog eens over.
Kimmm1986 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
We kregen een voorgerecht om te delen, heel lekker, niks op aan te merken! Als hoofdgerecht kozen we varkenshaas met pepersaus. Deze viel wat tegen, vlees was niet echt mals en de pepersaus vond ik persoonlijk niet zo lekker. Mijn vriendin wel maar zij vond het te weinig. Nadat het personeel vroeg of het eten lekker was en wij onze mening gaven kwam ze met een extra kopje pepersaus voor mijn vriendin. Dat was erg netjes! Als nagerecht kregen we crème brulee, deze was lekker en een flinke portie. Al met al, prima gegeten voor weinig geld, alleen het hoofdgerecht viel iets tegen.
Manondaniels .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Voorgerecht was heerlijk en leuk opgediend op plank voor 2 personen.
Hoofdgerecht kalfsoester , was niet mals en geen lekkere saus. Dreef in vocht van groenten. Nagerecht was verrukkelijk.
Ambiance prachtig onder de bomen van de Looiersgracht.
Bediening was vriendelijk en snel.
RobbertDijkman .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Leuk gelegen, weg van de toeristische hoofdstroom, maar dan hebben we het verder wel gehad.
Na het bestellen van de wijn, kregen we de verkeerde wijn geserveerd. Vervolgens vergat men de maaltijd aan de keuken door te geven, waardoor het diner pas na een uur kon worden uitgeserveerd. Ter compensatie kregen we een glaasje wijn aangeboden, dat wel.
Ik had de Luikse ballen, nogal smakeloos, de saus leek uit een pakje te komen. Mijn partner een salade, die was OK.
Dees199 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten op deze prachtige plek. Het terras is werkelijk een van de mooiste plekken die in Maastricht te vinden zijn!
Als voorgerecht hebben we ons laten verrassen door het "Plateau Lure" erg smakelijk, je krijgt een combinatie van naar mijn mening alle lekkerste voorgerechten op de kaart.
Als hoofdgerecht ben ik voor de Penne scampi en is mijn vriendin voor de Kalfsoester gegaan. Beide waren erg goed bereid en absolute aanraders!
Na heeft mijn vriendin een erg leuk dessert gekregen, een huisgemaakte brownie met een Licor 43 cocktail met espresso leuk idee vonden we dat!
Ik had een Cappuccino en was hier zeer over te spreken goed heet, goed schuim en leek gemaakt door een barista!
Voor iedereen die dit pareltje nog niet kent het is een prachtige plek met vriendelijke en behulpzame bediening en de prijs kwaliteit verhouding ging al mijn verwachtingen te boven. Ons gaan ze zeker terugzien Bedankt team Lure.
Ntekosterman .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Personeel ongeïnteresseerd en niet alert. Was niet goed op de hoogte van de gang van zaken rond de Iens bon. Er werd gezegd dat ze nog niet mee doen. Pas vanaf september. Terwijl we gewoon hadden gereserveerd vier de site. Blijkt dat tot q september 2 personen per dag kunnen reserveren. Dan het eten: alles was lauw tot de koffie aan toe behalve de papat. De kalfsoester was erg droog en de satésaus waterig.
Marjo.frans .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
voorgerecht van 3 verschillende soorten was erg lekker. Zuurvlees en heerlijk cheesecake toetje. Bediening super vriendelijk.