Stadscafé Groenmarkt

Groenmarkt 28 7201 HZ Zutphen Nederland Kaart

Over restaurant Stadscafé Groenmarkt

Uniek concept

Dit grand cafe zit in een 14de eeuws koopmanspand aan de Groenmarkt. Ze hanteren een speciaal concept waarbij je de menukaart zelf invult -zoals keuze uit drie soorten kip en spareribs en allerlei bijgerechten. Fijn is het terras in de volle zon, de kinderhoek en prachtige bar van een houtsnede waarin je de ringen nog ziet. In het weekend zijn er cocktail en lounge avonden!

Meer informatie over restaurant Stadscafé Groenmarkt

Dinsdag t/m Zondag vanaf 11:00
- Lunch vanaf 11:00
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg lang
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Gereserveerd via Iens. Als we bij het restaurant aankomen krijgen we een AH menu, maar daar hadden we niet om gevraagd. Dus uiteindelijk toch de gewone kaart gekregen. Kan het restaurant niets aan doen, foutje bij Iens.
Kaart is eenvoudig maar ziet er goed uit.
Na de bestelling komt de bediende terug, voorgerechten zijn op (18:00) en de bacon bij de geitenkaas ook. Alternatief is er niet.
Na lang wachten komt het hoofdgerecht. Smaakte goed.
Nadat we al enige tijd klaar waren was er geen enkele poging om af te ruimen en te vragen of we nog een dessert wilden.
Al met al ruim 2 uur aan tafel gezeten voor alleen een hoofdgerecht.
Zelf maar de rekening gevraagd, bleek de pin kapot. Gelukkig goed opgelost.
Jammer, bediening kan een stuk beter, dit was geen aanrader.
Stip T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten na een hele lange wachttijd, want er was 'chaos' in de kennelijk kleine
keuken, tip gegeven om dat tussendoor even vriendelijk te komen zeggen.
Het eten was heerlijk!
George V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten was van niveau snackbar. Menu was € 25,- .
Hoofdgerecht 3 kleine runder gehaktballetjes of een halve kip of zalm.
1 bakje frites voor 2 personen, 1 klein bakje sla voor 2 personen.
De wijn was van het goedkopere soort en bovendien waren de toch al kleine glazen net voor de helft gevuld. Kortom; we hebben nog nooit zo karig gegeten in een restaurant.
De goedwillende ober bediende op een niet professionele manier zodat de borden bijna uit z'n handen vielen. Op de vraag welke rode wijn er was kwam geen antwoord. Dit moest worden opgezocht, maar ook daarna was het nog niet helder.
Wij vonden het de € 25,- niet waard
F_van_Dam .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Prima gegrilde kip en groenten en eindelijk weer eens een echt lekkere tiramisu. Tafelgenote was tevreden over de tomatensoep en de aioli bij het brood was net zo lekker als in Spanje. De bediening is zeer vriendelijk en de prachtige zaak vormt samen met het gezellige terras een fijne en relaxte plek om te zijn. We komen zeker eens terug!
A L.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
De bediening was vriendelijk, maar niet tegemoetkomend. De (romige) groentesoep, was dun met heel weinig groente. Het hoofdgerecht (zalm) smaakte goed. Slechts alleen een schaaltje rauwkost.
Al met al een matig diner.
Cwichers .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gegeten met AH actie. Menu was beperkt maar lekker. Groentesoep is misschien niet de soep die je zou verwachten, maar wel lekker.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Kwaliteit/verhouding klopte niet. Als er werk aan was gedaan dan was dat wél het geval geweest. Nu te sober opgediend en bereid. Soep was goed. Kip/zalm kaal op bord zonder ook maar iets gegarneerd op bord. Appart bakje sla erbij en friet. Sla had niks. Zalm was niet gaar. Terug naar keuken gegaan om nogmaals op de bakken. Dit werd wel gelijk opgepakt. Vriendelijke man die ons hielp.
Terras ligt dichtbij de wijntoren en het gebruis van andere terassen. Echter weinig sfeer op terras. Reclamebord van het restaurant langs het terras wat je het uitzicht naar rechts belemmerde.
Tonwesselink .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Smaak was goed. De hoeveelheid frites en salade voor twee personen was matig. Opstelling van tafels tov muur waaraan vaste rugleuning zit niet goed. Op sommige gedeeltes zit geen rugleuning maar staat wel een tafel. Dit ook kenbaar gemaakt.
Hrdh .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Aangepast simpel menu voor AH actie. Brood met een klein beetje tapenade is voorgerecht- echt belachelijk. Personeel vriendelijk maar ondeskundig. Niet voor herhaling vatbaar
Semsoethot .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zowel voor- als hoofd en nagerecht waren lekker. Vooraf een romig groentesoep waarbij de grof gesneden groeten precies genoeg beet hadden. De gegrilde kip was mals en goed op smaak, de Vlaamse frieten lekker doorbakken en de salade was redelijk (fris enz. maar niet erg spannend). De tiramisu was ... een lekkere tiramisu. Wat wij erg prettig vonden was het wijnarrangement (slechts 10 euro p.p.). Elk gerecht een bijpassende wijn waarbij alleen de derde (dessert-) wijn wat molliger had gemogen. Een prettige eetervaring in Zutphen.
Mollema .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Het eten was wel goed, maar niet overdadig. Ook waren er diverse soorten drinken niet voorradig, terwijl ze wel op de kaart stonden.
Engelina66 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Er was een speciaal menu voor Ah actie , dit zou 25,00 euro moeten kosten !! als wij dit menu voor het volle bedrag zouden hebben ,dan zou dat veel te duur zijn in verhouding met wat er op het bord kwam !!! Nu kan je zeggen oke 12,50 p.p. maar dan nog was het matig !
Ik zou dan ook nooit meer terug gaan .Het voorgerecht was brood met tapenade i.p.v tapenade kregen we een klein bakje tomaten saus !!! nadat ik er wat van zei ,kreeg ik na 20 min een prutje van tomaat en komkommer !! Kortom dit was een teleurstelling !! Elly en Arie
Marjan N.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
De ontvangst en hartelijkheid van het personeel kun je niet beter wensen (de bezetting overigens wel). Ruime bierkeus, ook heerlijk. Het eten was in orde: een lekkere verse tomatensoep, warme afbakbroodjes met aïoli, tapenade (wel wat weinig). Hoofdgerecht smaakte oké, ook prima kwalitei ingrediënten, maar de uitvoering van het geheel was zo treurig minimaal...! Zo snijden ze zich met deze AH-actie eerder in de vingers dan dat ze er vervolgbezoekjes mee aantrekken. Voor €25 was de kwaliteit goed, maar ontbrak het uit-eten- gevoel. Een leuke opmaak op 1 bord (dus geen extra bakjes) zou het voor het oog al meer aankleden, wellicht. En ik had graag €5 extra betaald voor nog iets 'anders dan thuis'-extra's.
Liekesarah .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Mooi, sfeervol pand, maar het terras zou nog wel iets gezelliger aangekleed kunnen worden. Het eten was simpel maar lekker, wel vonden we het jammer dat we telkens vrij lang moesten wachten tot de bediening (en ook ons eten) kwam.
Ali H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Als voorgerecht lekker stokbrood met knoflooksaus en tapenade. Hoofdgerecht heerlijk klaargemaakte zalm met vissaus, frites en salade en als nagerecht prima tiramisu. We zaten buiten op het terras, omdat we graag buiten eten, maar binnen is de aankleding veel gezelliger! Een beetje kaal vergeleken met de andere terrassen er om heen. Voor 25 euro zou ik dit menu zonder AH voucher nooit nemen. Dan kun je beter naar Humphreys gaan, maar die heb je in Zutphen niet. Maar voor de helft van de prijs is het een prima menu ????????! Bediening is erg vriendelijk en dat vind ik erg belangrijk!
Annet.heykoop .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Origineel ingericht café restaurant. Smakelijk menu. Prijs kwaliteitverhouding is prima voor 3 gangen menu. 25 euro.
4 euro voor glas wijn niet in verhouding.
Vlotte en aardige bediening.
De naam Stadscafé doet minder vermoeden!
Eliza2011 S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Wat een prettige verrassing was Stadscafe Groenmarkt! Een fijn terras buiten en een modern en sfeervol interieur binnen met speelhoek voor de kinderen. We hebben lekker gegeten van het ah driegangendiner. De bediening was fantastisch! Zo zou je het in elk restaurant wensen! Kortom: een aanrader!
Kevinvandoorm .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijk geluncht. Kleine broodjes waarbij je zelf beleg kunt kiezen: Origineel, gezellig en lekker! De bediening prima en zonnig terras met mooi uitzicht. Ruime- en schone toiletten is ook een pluspunt
Joopvanderheijden .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Dit restaurant heeft 1 keuzemenu voor de ah klantenbon. De keuze is beperkt maar de kwaliteit van de gerechten is goed. Leuke ambiance en bediening. Aanrader!
Eijsink .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vriendelijke ontvangst, speciale kaart voor de AH actie, eten erg simpel maar goed van smaak. De bediening is vriendelijk en correct.