Meer informatie over restaurant Stadscafé De Waag (eetcafé)

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Met een ex-collega afgesproken. Eerst een drankje op het terras en dan binnen een maaltijdsalade eten. Genoeg keuze in wijnen per glas. De maaltijdsalades zijn goed, vers en rijk gevuld en redelijk geprijsd (en in twee maten te bestellen). Vers stokbrood erbij. Maar waarom dan zo'n goedkoop plastic cupje met roomboter? Dat kan anders. Bediening vriendelijk en voorkomend.
Wichard H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Met een groepje collega's gegeten bij de Waag. Ik had hier al een aantal keer aardig gegeten, maar dit keer was het toch wel erg slecht. De eendenfilet was fliterdun en domweg droog. Nou kan dat een keer gebeuren, maar dat mijn tafelgenoot risotto kreeg die echt niet gaar was is onvergeeflijk. Er word dus niet geproefd voor het de keuken uit gaat. Er kon amper een sorry vanaf en de extra frites die we bestelden om haar toch iets van een hoofdgerecht te geven stond vervolgens gewoon op de rekening.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
We gaan hier regelmatig met oud-collega's een hapje eten. Echt een gezellig café met goed eten. Iedereen had een voorgerecht variërend van carpaccio, kalfstartaar tot bloemkoolcurry-soep. Als hoofdgerecht hadden we allemaal een burger, de één de waagburger en de ander de specialiteit wagyu burger. Echt een flinke. Alles was erg lekker. Het jammere vond ik dat mijn frietjes lauw waren! En de bediening kwam niet met regelmaat aan onze tafel, moesten erg lang wachten opnemen bestelling drank en eten.
Boven hebben ze ook nog een luxer gedeelte waar je kunt eten. Ben ik ook wel eens geweest, ook erg goed!
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gisteravond bij de Waag in Delft gegeten met familie uit Amerika. Het etentje is goed bevallen, we hebben ervoor gekozen om alleen een hoofdgerecht te eten omdat wij aan de late kant waren ( 19:45). Ik had gekozen voor de Lamsstoof met Bockbier, kikkererwten en geroosterde bataat. Het vlees was zeer smaakvol, alleen de hoeveelheid champignons overheerste de smaak van het Bockbier en de kikkererwten, zonde!

Twee van ons kozen voor de Surf & Turf met 4 Black Tiger garnalen en de gegrilde "Waardse" Bavet, het gerecht was mooi opgemaakt. Vooral de Black Tiger garnalen waren mooi van kleur en smaakvoller dan in de meeste andere restaurants. De laatste twee van ons kozen voor de Kabeljauw met venkelpuree, zongedroogde tomaat, spinazie. Ook dit gerecht was smaakvol, de portionering was aan de magere kant in vergelijking met de andere gerechten, maar in combinatie met een voorgerecht waarschijnlijk genoeg!

De bediening had geduld voor het feit dat het wat langer duurde bij onze Amerikaanse gasten om een keuze te maken. Bij de vraag wat de vleesspecialiteit was kregen we als antwoord dat het in het boekje op tafel stond, persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het verhaaltje toch paraat te hebben als de gast het vraagt, verder niet storend.

Verder een mooie, maar overdreven grote kerstboom bij het café gedeelte beneden. Het restaurant oogt huiselijk en sfeervol, verder niet heel bijzonder maar gezellig is het zeker!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Hier hebben wij gisteren geluncht tijdens een uitje met onze dochters. I.v.m. mijn slechthorendheid een prima tafeltje op een rustige plek gekregen.
O.a. ondergetekende nam "Twaalf uurtje"(Tomatensoep, bruin stokbrood met oude kaas en een witte boterham met "Rotterdamse" kroket 8.25 E); wij hadden liever bruinbrood, maar het was maar de vraag of dat er in voldoende mate was, maar gelukkig ja. Is een aanrader.
De Meergranen bol met dun gesneden runderlende, truffelmayonaise, gebakken paddenstoelen, rucola en rode ui (9.00 E) was moeilijk netjes te behappen, zoals tegenwoordig vaker in restaurants, maar volgens dochter wel heel erg lekker.
Wij kwamen hier weleens eerder voor een kop koffie. Dit eetcafe voor herhaling vatbaar.
JoshuaJ .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Sinds lange tijd weer eens in de waag gegeten.
Vanaf het eerste moment dat we binnen kwamen kregen we al een warm gevoel.
We hebben heerlijk genoten van de parelhoen en mosselen. Ook kregen we perfect advies voor bier en wijn bij deze gerechten.
Het totaal plaatje klopte. Leuk en spontaan personeel, lekkere muziek en de service was simpelweg top. Ik kan niets anders zeggen dan dat wij bijna de perfecte avond beleefd hebben.
Ik kom snel weer terug.
Martbei .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Jammer genoeg ging het alleen goed bij het opnemen van het eerste drankje. ALLE overige contact momenten met de bediening waren uiterst teleurstellend. Begon er al mee dat er vieze glazen gegeven werden waarbij de bediening nog naar de glazen had gekeken voordat hij ze op tafel zette. Duurde daarna even voordat wij de aandacht konden trekken en om schone glazen konden vragen. Vooraf brood met kruidenboter en tappenade waarbij geen mes gegeven werd om het (hele) brood te kunnen snijden. Het moment van het hoofdgerecht opnemen werd erg ongelukkig gekozen omdat we allebei net een stuk brood in ons mond namen. Vervolgens net zo lang blijven staan tot we onze mond leeg hadden waarbij ik me enigszins opgejaagd voelde. Bij hoofdgerecht (mosselen en parelhoen) bleek de parelhoen niet goed gaar. Werd uiteindelijk mee teruggenomen en toen bediening weer naar buiten kwam werd ons van een afstandje toegeroepen "het wordt opgelost". Geen excuses en jammer dat de ander nu alleen aan de maaltijd moest beginnen omdat koude mosselen nou eenmaal niet lekker zijn. Mosselen waren overigens niet bijzonder goed van smaak. Terwijl ik dat ook aangaf toen ons werd gevraagd of het had gesmaakt werd er op behoorlijk aggressieve toon gevraagd of ik dat even wilde uitleggen omdat ze er anders niets mee kon. En vervolgens was men niet volwassen en ervaren genoeg om op een behoorlijke manier met klachten om te gaan. Men wist niet hoe te reageren. Zal hier niet snel nog eens naar toe gaan. Er kan natuurlijk altijd wel iets mis gaan hoe je er vervolgens mee omgaat is het belangrijkste en daarover hebben ze bij De Waag nog een hoop te leren.
Petradevorst .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Vorige week zaterdag gegeten bij de waag. Het was druk en het zat gezellig vol. We hebben hierdoor wel een tijdje op het eten moeten wachten maar dit was eigenlijk niet storend omdat we lekker zaten. De bediening was vrolijk en vriendelijk en kwam vaak genoeg aan tafel om te kijken of we nog wat wilde drinken. Leuke zaak, leuke sfeer, prima eten en vriendelijke bediening.
Snoepje1971 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Vanavond gegeten bij De Waag in Delft, wat een prachtig pand, en zo gezellig! Het barpersoneel deed zn uiterste best het iedereen naar de zin te maken en de dame die ons verder bediende, was zeer vakkundig. Zij kon ons veel vertellen over de gerechten (ik heb een lastige allergie) en de bijpassende wijnen.
Het eten was heerlijk, een goede medium entrecote en als dessert het kaasplankje met een mooi glaasje port. Ik heb genoten en ga zeker nogmaals terug.
Petervanwinden .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Afgelopen week een heerlijke lunch gehad met de hele familie. Super enthousiaste bediening die goed op de hele groep anticipeerde. De luxe broodjes smaakten heel erg lekker en ook de binnenkort van het gebouw zag er prachtig uit.
Ingetje66 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Helemaal in the mood voor een gezellige avond togen we ons afgelopen zaterdag richting Delft. Ondanks een paar eerdere minder prettige ervaringen bij Stadscafe De Waag toch besloten hen nog een kans te geven en zijn we daar op het terras gaan zitten. Voor het eten twee Gin Tonics besteld en ik kan niet anders zeggen ze zagen er super uit en smaakten heerlijk. Tweede rondje incl. bitterballen. Wordt gezegd : Dat regelen we! Gin Tonics kwamen wel, bitterballen niet. En na ruim een half uur nog steeds niet. Vergeten, niet doorgegeven...kan gebeuren en zit ik niet mee, maar toch voorzichtig gaan vragen waar ze bleven. Werd nagevraagd en dan komt iemand terug met de mededeling: Ik weet niet waar het mis is gegaan?! Maar ze komen er aan. Foute toenadering vind ik want dan leg je de fout ook enigszins bij ons neer. Bij ons is het niet mis gegaan want ik weet dat wij ze besteld hebben. Beter had hij moeten zeggen: Sorry, er is iets mis gegaan, maar ze komen er zo snel mogelijk aan. Maar goed, wij wachten...en wachten...een tijdslimiet ingesteld, drankjes allang leeg en ja...daar kwam onze ober met een bordje bitterballen. Jihaaa...! Nee...loopt hij naar de verkeerde tafel. Naast ons. En wij horen hem zeggen: Oh...heeft u geen bitterballen besteld? Dan ga ik terug. Dus loopt hij terug met het bordje en dat ziet de andere ober en die komt naar ons toe van: jullie hebben toch bitterballen besteld? Euuh..ja..maar HIJ loopt naar de verkeerde tafel. Dus hij brengt ze en ik zeg nog je weet toch dat wij ze besteld hebben? Nee, mevrouw daar weet ik niets van! Nou dan breekt mijn klomp! Want we hadden ze wel degelijk bij hem besteld. Lekkere interesse voor je klanten toon je dan! En daardoor je klanten het gevoel geven dat het aan hun ligt! Gelijk de rekening gevraagd en uiteraard maar een ander restaurant gezocht om te eten! En dan sturen ze een derde ober om af te rekenen die nergens van af weet dus ook niet zelf komen om alsnog excuses aan te bieden. En dat vind ik slecht, onbeschoft en een gemiste kans. Hier komen we dus nu definitief niet meer terug!
Proeverdelft20 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Na de avondvierdaagse bij de Waag langs gegaan voor een snelle maaltijd. Wij kozen voor de saté en Waagburger. Allebei super lekker en vlot gebracht. Vriendelijke bediening en prachtige locatie. Wij komen zeker terug!
Jorin .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Wij eten regelmatig bij het restaurant van de Waag. Dat is perfect. Helaas waren we vandaag zeer onbeschoft behandeld door een serveerster. Ze bracht ons een verkeerde bestelling, gaf ons er de schuld van. Het ergste was dat ik het gevoel had dat ik als een hond behandeld werd. Ik kom hier niet graag weer terug. Jammer van het lekkere restaurant.

Posted 14 juni:
Naar aanleiding van mijn klacht van 1/6/15: Ik had onlangs een ongelukkig incident met een serveerster van de Waag. Dat heb ik kenbaar gemaakt op deze website. Het team van de Waag reageerde hier positief op. Ze hebben het uitgezocht. Ze bevestigde mijn verhaal en vonden het erg spijtig dat het zo was verlopen. Ze hebben hun excuses aangeboden en me ervan overtuigd dat het echt alleen een incident was. Ik ga hun zeker nog een kans geven.
Beste Jorin,
wij betreuren ten zeerste dat jij/jullie onze service zo hebben ervaren. Graag hadden wij de kans gekregen om dit op de avond zelf met je te bespreken. Het is uiteraard nooit de bedoeling dat onze gasten zich slecht behandeld voelen. Graag zou ik in contact met je komen om toch nog in een persoonlijk gesprek de avond te bespreken en een oplossing te bieden. Mail je ons aub, info@de-waag.nl ? BVD!
JoKu65 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Op 21 februari met 4 personen gegeten bij Stadscafe De Waag te Delft. Dit was op mijn uitnodiging om wat te vieren. Eerdere ervaring was goed. De eerste keer dat ik (na zeker meer dan 1000 restaurant bezoeken in mijn leven) een negatieve recentie schrijf, maar de ervaring zette mij hiertoe aan. Een van de tafelgenoten had als hoofdgerecht een kaasfondue besteld. Bij de uitservering van de gerechten kreeg zij een pannetje, maar bij het oplichten van de deksel was het leeg (verassing, was dit met opzet gedaan ?). Vrij snel erna kwam een gevuld pannetje met een melkachtige substantie met wat brokjes erin. Na reclamatie werd het gerecht opnieuw bereid (?) Het leek nu wel op kaasfondue, maar was veel te zout en oneetbaar. Wellicht een hand maisena en zout erbij gegooid ? Hoe is het mogelijk dat iemand geen kaasfondue kan bereiden. We moesten nog druk uitoefenen om dit gerecht van de rekening af te krijgen. De andere 3 gerechten waren redelijk tot goed, maar door het wachten was de eetlust weg. De avond was verpest en ik "Waag" het er niet meer op. Joop Kuijken/Pijnacker
Delft1998 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Wat een waardeloze bediening alweer ! Arrogant, ongeïnteresseerd ! Eten goed voor een eetcafé, wat kun je een mooie lokatie verzieken door gebrek aan aandacht !!!
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Prachtige locatie om ongedwongen te eten ter afsluiting van de werkweek. Dat dachten er meer, met als gevolg dat de bediening moeite heeft om het allemaal bij te benen en zes keer je tafel voorbij loopt zonder bestelling op te nemen. Wanneer je dan toch aan de beurt bent, word je allervriendelijkst geholpen en staan eten en drankjes in een oogwenk op tafel. Voor een eetcafé is de saté met patat en een beetje rauwkost redelijk. De kabeljauwfilet met tagliatelle is best goed. Maar je komt hier toch vooral voor de locatie, als je beter wil eten ga je een trapje hoger naar het restaurant.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Heel leuke locatie..echt nog historische waarde met echte waag en allerlei tekens nog in de balken gekerfd.
Het menu is gevarieerd en niet standaard. De presentatie goed. De runderstoof had nog lekkerder geweest als het vlees iets malser was geweest...(anders had ik een 8 gegeven) het was wel lekker. Bediening attent.
De muziek zou iets minder hard kunnen... boven (tussenetage) konden wij elkaar goed verstaan..
De toiletten zijn echt aan een opknapbeurt toe maar bij de heren waren ze al aan het breken.
Aanrader....
Sisa .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Leuke locatie, prima eten. Geen hoge verwachtingen toen wij een sate met friet bestelden en dan is het toch heerlijk om een goede schotel voor je neus te krijgen. Een prima plek om een hapje te eten, maar niet hoogstaand niveau. Bediening kan ook wel wat strakker.
TerencesN .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Niet heel enthousiast over Stadscafé de Waag. Het was erg druk, misschien heeft het daarmee te maken. Ik ging voor de hamburger, hier zit een echte fan, maar over dit exemplaar was ik minder enthousiast. De smaken waren wat gewoontjes en de saus viel erg uit de toon. Ook het voorgerecht was niet heel geslaagd. Een frisse salade die in eerste instantie goed leek te bevallen, maar toch na een paar happen ging zeuren. Bediening was wat studentikoos en was vandaar iets slordig. De zaak is wel leuk ingericht. Allerlei niveaus waar gasten zitten te eten. We zaten boven in en keken leuk uit over de menigte.
Chantal W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Na een lange tijd weer een keertje bij Stadscafe de Waag gegeten. De sfeer van dit restaurant vind ik erg prettig. Jammer is dat het eten net niet voldoet. Ik had de heilbotfilet met spinazierisotto genomen. De vis was wel goed maar de risotto was erg smaakloos. Dat vond ik erg jammer. De bediening was prima had soms net iets eerder kunnen zijn, nu moest je zelf regelmatig vragen.