Stadscafé De Pelikaan

Vrijdag en Zaterdag 14:00 - 01:00
Voordelig
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gelegen aan de rand van het centrum van Assen, sfeervol eetcafé met vriendelijk gastvrij personeel. Goed eten tegen een alleszins redelijke prijs. We hadden als hoofdgerecht runderhaasspies met aioli en peperboter. Probeer ook vooral het eigen gebrouwen bier! Een aanrader!
Douwe32 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het eten in de Pelikaan is best goed. Niet hemelbestormend maar in een eetcafé verwacht ik dat ook niet. Het is meer dan voldoende en smaakt allemaal prima. Ik nam een ossenhaas-spies en die was uitstekend. De salade weer wat minder maar ik ben zeker niet teleurgesteld in de keuken.

Iets minder is de bediening. Die laat erg op zich wachten en voor twee gangen ben je toch al gauw 2 uur onder de pannen. Maar als je tijd hebt en niet te duur wilt eten is de Pelikaan een prima plek om naar toe te gaan.
Mijnrestobezoek .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Dit resto zit is een voormalig café. De inrichting is kennelijk overgenomen, zonder de omakleedjes. Van de stoelen heb je na een uur vierkante billen. Entourage en kwaliteit van eten matchen niet, want het eten was prima. De porties zijn echter te groot! Zeker de voorgerechten. Die kunnen in sommige gevallen gehalveerd. Op de kaart staat 1 voorgerecht wat verkeerde verwachtingen wekt. Roseval aardappeltjes met room is toch iets anders dan een prak huzarensalade. Een opmerking daarover werd in dank aanvaard, het bord meegenomen. Helaas bleef een 'mag ik u namens De Pelikaan een kom soep aanbieden' uit en het onaangeroerde voorgerecht stond gewoon op de rekening. Jammer, want het drukte de positieve indruk en kostte nogal wat fooi. De hoeveelheden rauwe zalm naast de huzarensalade zijn voldoende voor een heel gezin. Ook de hoeveelheid vlees bij het hoofdgerecht is te ruim bemeten. De portie Irish Stew is met geen mogelijkheid door 1 persoon soldaat te maken, zo groot. Het smaakt allemaal echter prima. De bijgeserveerde salade is lekker, maar te weinig. De frietjes/aardappelkroketjes blijven nagenoeg onaangeroerd vanwege de te ruime portie vlees. De frietjes zijn overigens veel te vet. Het nagerecht is heerlijk. Desgevraagd serveert het resto een grand dessert. 1 portie is genoeg voor vier personen (ipv 1). Kortom: het kan wel wat minder...
PaulLoes .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Dit was de tweede keer dat wij hier waren. Het eten was weer voortreffelijk. Prima op smaak, prachtig opgemaakte borden.
Bij de vleesgerechten, was de garing van het vlees precies zoals besteld.
De bijlagen op het bord en de bijgerechten waren heerlijk en voldoende. Zalige gebakken aardappelen, frites en 2 soorten salades. Erg lekker allemaal.
Zoals ook vorige keer gezegd de bediening is erg vriendelijk en informeel. Dat past ook bij de sfeer van dit restaurant. Het zou echter wel iets attenter kunnen.
JacobAppel .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Wij hebben met een groot gezelschap gedineerd in stadscafé De Pelikaan. De inrichting is ruim en heeft wel iets weg van een grand café. Wij zaten in een zijvleugel die helaas wat minder leuk is ingericht. Bij het voorgerecht ging er iets mis met de bestelling waardoor enkelen van ons hun soep pas later kreeg. Met een gratis drankje voor iedereen is dat foutje helemaal goedgemaakt. Het eten was prima en niet onbelangrijk: er wordt hier gewerkt met duurzaam vlees. Een aanwinst voor Assen.