Stadscafé Blij

• Af te huren
6,5
Pascal L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Voor een stads(eet)café goed eten, gezellige sfeer en vriendelijk, spontaan personeel. De tijd tussen de gerechten was perfect. De blijproeverij is een aanbeveling. Goede prijs/kwaliteit verhouding!
Chaosmarkk .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Wij hebben de 'proeverij blij' gehad met 2 pers. Van een bistro/café hadden wij minder verwacht, het eten was echter prima voor de prijs en dit alles in hartje Zwolle. Ideaal voor wie na het winkelen een lekker hapje wil eten en misschien een fijne borrel verlangt. Het terras zag er mooi en opgeruimd uit, helaas was het weer hier niet lekker genoeg voor.
Het personeel kwam soms wat nors over, maar anderen waren gelukkig meer vrolijk.

Wij zijn niet ontevreden!
Sil L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Het eten was top! Zowel voorgerecht als het hoofdgerecht. Maar de bediening was echt drama. Tafelnummers door elkaar, bij binnenkomst lang wachten voordat je wordt aangesproken, onderling gekibbel bij het personeel, hoofdgerecht vergeten door te geven en in het aanspreken van de gasten heel kortaf.
Caro L.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Als je van lang wachten houdt, dan moet je hier zeker heen gaan. Het eten was overigens wel heerlijk! Wat voor ons zeker een bummer was: de serveerster had een verkeerde bestelling doorgegeven aan de keuken. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar toen wij dit aangaven bij de bediening werd er zeer onvriendelijk gereageerd! Een forse tegenvaller wat ons betrefd en wij komen hier dan ook niet weer.
WillemSwa .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Eten met stel vrienden. Ondanks het aantal mensen in de bediening werden we traag geholpen. Kwaliteit van eten was goed, de hoeveelheid ondermaats. Waardoor extra hoofdgerechten besteld.
Bediening (6 verschillende) heeft niet een keer gevraagd of er voldoende was, liet thee vallen op tafel, bood geen excuses aan, noch werd er geïnformeerd naar iets.
De rekening bevatte fouten. Tsja, het zal een slechte avond zijn geweest.
Klaasjan H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Wat een prachtige plek in het centrum van Zwolle. Nu een paar maanden open en na een lange verbouwing wellicht dé hotspot van Zwolle. Lekker druk ook, gewoon op een donderdagmiddag voor de lunch.
Ik was er net met m'n zoontje van twee, een heerlijk plekje op het balkon met uitzicht over het plein waar we samen "auto's" hebben gekeken :-) Alles picobello; de kaart is top, de locatie prachtig en het interieur uit een glossy horecablaadje. Maar dan komt het echte werk, de horeca is mensenwerk. Het meisje van de bediening was chagrijnig en kortaf. Ik had om een glaasje water gevraagd bij mijn rode wijn, dit kwam uiteindelijk na twee keer vragen na de maaltijd. De lunch die bestond uit voor mijn zoontje een tosti van 6 euro. Prima, dikgesneden brood met wat garnituur en scheutig met de ketchup.
Maar nu mijn carpacciosalade van 15,50 euro; wat salade met carpaccio (gelukkig niet uit de koelkast meteen op het bord), een klein stukje brood en wat pijnboompitjes met geschaafde kaas. Een meneer naast mij bestelde een broodje carpaccio. Identiek aan mijn bord met dit verschil; wat meer brood en wat minder salade. Ik was erg teleurgesteld in de prijs/kwaliteit verhouding en het personeel. Ik doe dit praktisch nooit maar ik heb er wat van gezegd, dat ik net zo lief, achteraf, een broodje carpaccio had willen hebben. Ze hebben mij uiteindelijk de prijs van het broodje gerekend. Dit maakt dat service van mij nu een 6 krijgt ipv een 3.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Zondagse lunch: niet overdreven druk maar personeel draaft lustig rond ,de keuken kent geen probleem en er vallen geen pijnlijke hiaten. professionele zaak. op de broodjes valt ook niets op te merken en de ligging op de markt is gemakkelijk. minpuntje :er zijn stukjes waar je je in een lowcost airline waant wegens beperkte ruimte maar verder een correcte zaak
AnitaN .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hadden met 7 prs een High Tea besteld, maar de high tea viel erg tegen. Het aanbod was karig; een aantal mini-sandwiches, mini-muffins, petitfourtjes en macarons en dat was het ( uiteraard volop thee) Ik verwachtte nog scones etc maar deze kwamen niet opdagen. Wel als voorafje een klein quicheje ( die van mij was lauw) Voor de prijs van € 22,50 was deze high tea een tegenvaller.
Mar E.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Onlangs gegeten met een stel vriendinnen bij Stadscafe Blij. Het eten was goed en lekker, niets op aan te merken, helemaal niet voor de prijs die we betaalden (€35,- p.p. voor-, hoofd-, nagerecht en meerdere wijntjes). Het stadscafe ziet er mooi uit, hip en jong!
De bediening was ronduit slecht, gedurende de hele avond vielen er borden stuk en bestek viel over en weer. Hier valt nog heel veel aan te doen. De (veelal jonge) meiden die er rond liepen leken ook een beetje verloren rond te lopen, was niet echt iemand die de boel in goede banen leidde. Verder prima avond gehad hier.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
De naam van stadscafe Blij doet zijn naam eer aan.wij hebben vanmiddag heerlijk geluncht in dit restaurant.zeer vriendelijke bediening.Zij vertelde ons voor we iets bestelden dat het wat langer zou duren omdat het erg druk was.we hadden heerlijke verse broodjes en een lekker glas wijn.Voor ons was deze locatie een verademing in alle opzichten!!
Regina H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Bij Stadscafe Blij naar binnen gestapt voor een lunch. We gingen aan een tafel zitten waar nog gebruikte glazen en kopjes stonden ook was de tafel niet schoon. Onze gedachten was dat de tafel eerst leeg geruimd en schoongemaakt zou worden voor er de bestelling zou worden opgenomen. Helaas, de serveerster wilde eerst onze bestelling opnemen. Toen ik opmerking over de volle en vuile tafel maakten werd er kribbig gereageerd en af gedaan met, dat doe ik straks. Overrompeld bestelde we iets te drinken, met het idee dat we na het bekijken van de menukaart onze lunch konden bestellen. Weer werden we teleurgesteld. De vuile vaat werd opgeruimd een doekje over de tafel halen was er niet bij. Ons drinken werd gebracht en de serveerster vertrok zonder een woord te zeggen. Na ongeveer 15 a 20 minuten was de serveerster nog steeds niet terug geweest. Ook konden wij geen oogcontact maken, we werden volkomen door haar genegeerd. Om ze toch nog een kans te geven vroeg ik aan de barman of we iets te eten konden bestellen. Gelijk gaf hij een andere serveerster de opdracht onze bestelling op te nemen. Het eten was redelijk, de carpaccio was, zonder fantasie, over een homp brood gedrapeerd en over goten met veel te veel saus. Het interieur heeft geen bijzondere indruk op ons gemaakt, hoewel we tijd genoeg hadden om dit te bekijken. Het zal dus redelijk standaard zijn geweest.
Edith D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
De service was TOP! We kwamen vanuit ons werk en om 19:00uur zou de film beginnen in de bioscoop waar wij kaartjes voor hadden...we kwamen pas om 18:15uur binnen bij Blij en vroegen of we nog even snel iets konden eten. Een broodje (dit kon niet, was lunch) of borrelhapje, omdat de film al over 3 kwartier zou beginnen. We kregen de kaart en moesten snel beslissen, ik ben vaak al wat besluiteloos als ik zoveel lekkere dingen op de kaart zie en als het snel moet overzie ik het al helemaal niet! Gelukkig kregen we al meteen hulp toen ik vroeg wat een beetje snel klaar was "Sukade lapje of kippenborst file sate". Binnen 10 minuten stond het op tafel! Echt Super service! Onze wiebeltafel werd ook nog even recht gezet. Alles is nog nieuw dus de leverancier moest nog langs komen om de meubels goed af te stellen werd ons verteld. De mensen hadden écht oog voor detail en we werden Super fijn en snel geholpen, zodat we nog alle tijd hadden om rustig te eten. Een volledige maaltijd zelfs! Dat hadden we niet verwacht! Het personeel is uiterst vriendelijk! We hadden écht een bijzonder fijne en gezellige avond!