Over het restaurant Stadscafé Barbaar

Barbaar is de ontmoetingsplek voor creatief en ondernemend Delft, ofwel de rebellen van innovatie. Het ruwe, minimalistische en natuurlijke decor stimuleert. Van ontbijt en lunch tot borrel en diner, je kunt de hele dag bij de Barbaar terecht om te smullen van het lekkers op de kaart. Start je dag rustig met een kop koffie en een warm ontbijtje of stel zelf je gezonde graanontbijt samen uit de ontbijtkar. Tweewekelijks bedenkt Chef Martin de vier weekspecials, waarbij de Barbaar seizoensburger - die inmiddels een legendarische status heeft verworven - vaste prik is. Daarnaast kun je kiezen uit verschillende voor- en nagerechten. Ook heeft Barbaar een divers aanbod van borrelplankjes met huisgemaakte smeersels.

Meer informatie over restaurant Stadscafé Barbaar

Station Delft op loopafstand

Dinsdag 09:00 - 18:00
Woensdag t/m Vrijdag 09:00 - 00:00
Zaterdag 10:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Stadscafé Barbaar

Renée B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
we hebben een leuke avond gehad.
Luc D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heel eenvoudig restaurant. Heeft meer iets van een eetcafé. Wel prima gegeten.
Nina D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Heerlijk gegeten met een groep van 10 personen. Eten was zeer lekker, alleen werden soms wat drankjes vergeten te brengen. Maar verder een heerlijk diner gehad!
Astrid T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk lamsburger gegeten
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk vegetarisch gegeten tegen billijke prijs in erg leuke, drukke, hippe tent: de Barbaar. Relaxte sfeer en bediening.
Mariskavm .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Heerlijk eten, lekkere wijn, persoon is vriendelijk en de sfeer is ongedwongen. Zeker een aanrader!
Daarnaast is de locatie ook heel handig voor zowel met de auto (naast de parkeergarage) als met de trein (5 minuten lopen naar station Delft).
Cynthia D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijk eten, weer een wat anders. Gemoedelijk sfeertje, lekker onbedwongen en de ideale plek om lang te twijfelen. Bediening is niet erg vlot - je moet zelf vragen als je iets wilt - ze geven je lekker de tijd en je wordt niet weggekeken. Terras is een heerlijke plek en de zon schijnt er nog lang. Binnen niet erg groot, dus reserveren is wel aan te raden. Zeker een aanrader!
Marina G.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
De gerechten, maiskip en aubergine curry, waren erg smaakvol en van goede kwaliteit. Leuke tent en vriendelijke bediening. We komen sowieso nog eens terug voor ontbijt of lunch!
Laurian H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk en verassend gegeten bij De Barbaar. Goede prijs-kwaliteitsverhouding. Leuke en vlotte bediening. Binnen gezellig en buiten prachtig terras aan Delfs hofje. Kom zeker nog een keer terug!
Claire N.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Erg prettig (eet)café op een mooi plekje in Delft. Barbaar is geschikt voor alle gelegenheden; voor een kop koffie met een boek, voor een borrel op het gezellige terras of voor een simpele maar lekkere maaltijd. Ze hebben prima keuzes wat betreft eten en drinken. Het personeel is laagdrempelig maar professioneel. Wij komen hier graag.
David D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken. Veel lekkere en ook regionale biertjes op de kaart. Vriendelijk personeel. Het is wel erg lawaaiig als het drukker wordt.
ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Prettige gelegenheid op alle tijd van de dag. Vriendelijk, behulpzaam en heerlijke gerechten tegen redelijke prijzen.
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Leuke plek om gezellig te lunchen of te dineren. Het is een wat alternatieve omgeving maar wel zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Het is heel groot dus even vooraf bellen kan geen kwaad.
Myrna V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Gezellige ongedwongen sfeer, ook geschikt met kinderen , topavond
José V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gerecht van prima kwaliteit gegeten, stond vlot op tafel. Het werd heel erg druk met voornamelijk mensen die iets komen drinken. Het personeel lijkt dit niet bij te kunnen benen waardoor er minder aandacht was voor verdere bestellingen die we deden, maar ondanks dat we komen we zeker terug.
Sahar H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Op een woensdag biertjes gedronken en gedineerd. De dagschotel van €8,50 was stoofvlees met worteltjes en aardappelpuree en bovendien ontzettend goed bereid. Het personeel os jong, vriendelijk en ongedwongen maar bekwaam. Eigenlijk precies wat je wil.
Stevens94 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Geluncht met heerlijke broodjes. En wat erg leuk is, is dat er allemaal spelletjes liggen. Daar hebben we gezellig gebruik van gemaakt.
Rosanne S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Prima plek om een biertje te drinken, de sfeer is oke. Ik denk niet dat ik er nog eens zal gaan eten. Wij namen de burger, de herfst variant met blauwe schimmelkaas en paddestoelen. Alleen staat er nergens wat voor vlees het is en wordt er niets gezegd over de bereiding. Dan verwacht ik geen burger die nog niet eens medium is, maar rare. Wij wilden onze burgers liever medium maar terugsturen had geen zin want de nieuw burgers waren ook rare. De smaak was in orde, wel veel verschillende kruiden, smeerseltjes waardoor de smaken van de kaas en paddestoelen niet bleef hangen. Het personeel is vriendelijk.
De stoelen, maar vooral het tafeltje (de lage variant) was te laag om comfortabel aan te zitten. En een laatste tip; de akoestiek kan nog wat extra aandacht gebruiken.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wat moet je je voorstellen bij een eclectisch eetcafé? Ze hebben geen website en het personeel wist het in eerste instantie ook niet, maar navraag leerde dat het betekent dat de kok zich niet laat binden door één stijl. Oftewel: een hip en compleet betekenisloos woord, aangezien je keuze voor het hoofdgerecht basically een keuze uit vis/vlees/vega is van het handgeschreven stuk papier op de muur.
De inrichting is hip, of althans een poging daartoe: ruwe elementen, lekker simpel, stoelen die redelijk zitten en een niet al te schoon toilet zonder papieren handdoekjes. Akoestiek is dramatisch, erg lawaaierig ondanks dat er weinig mensen waren. Wel leuk idee: echte boeken overal, de menukaarten zitten verstopt in mooie literatuur.
Geen opsmuk, gewoon simpel eten zonder pretenties en zonder uitgebreide menukaart. Mijn hoofdgerecht a 14.50 was vis en papillotte: ongedefinieerde witvis die wel zo sterk was verzopen in een overdaad aan kruiden dat het onherkenbaar was geworden, geserveerd met rucola en tomaat. Daarnaast een salade van rucola en tomaat, en gebakken roseval aardappelen... waarvan de meeste gaar waren, maar niet allemaal. Alles bij elkaar teleurstellend, en bovendien ontzettend weinig.
Nagerecht een kaasplankje; eigenlijk was dit alleen voor 2 personen te bestellen, maar het personeel vroeg de kok of hij een halve portie kon maken, en dat was geen enkel probleem. 4 soorten kaas, waaronder enkele erg lekkere (Delfts Blauw en Fenegriek kaas), maar helaas geserveerd zonder vork, maar wel met de niet-eetbare plastic korsten er nog aan. Daarbij een compote van peer in een glaasje, maar zonder vorkje of lepeltje was deze eigenlijk niet te eten.
Toen ik een glas port bestelde, was de serveerster meteen eerlijk dat de port niet erg lekker was. Een proefslokje bevestigde dat onmiddellijk, maar ze kon wel een merlot aanraden, en die was inderdaad goed te drinken. En dat is eigenlijk de samenvatting: ontzettend leuk personeel, allemaal studenten, maar wel vlot en betrokken met een scherpe blik en een goede dosis oprechtheid en humor. Het eten is zelfs voor een eetcafé ondermaats, en als je dan voor 2 gangen en een glas wijn 25 euro aftikt, betreur ik het dat ik niet voor 5 euro meer een echt goede maaltijd had genuttigd, of voor 5 euro minder een goede maaltijd .
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Hier voorafgaand aan een (oud-)studentengala gegeten met een grote groep. Ondanks de grote groep was alles goed geregeld, de service en aankleding waren prima. Het eten was erg lekker en ruim voldoende. Ik kom hier zeker nog een keer op een "normale" avond terug.