Stadscafe Artisante

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Wi-Fi
R_en_T .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Vooral de pasta met kip, pompoen en puntpaprika was geweldig. Leuke bediening, goede sfeer en mooi decor. Jammer dat we zover weg wonen, anders zouden we hier echt vaker eten.
Ingridlb B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Met vijf personen gegeten. Vooraf carpaccio was goed, niet zout en wel mals. Geitenkaassalade met biet (voorgerecht als hoofdgerecht) was ook lekker. Als hoofdgerecht kabeljauw op zeekraal. De kabeljauw was erg zout (vermoedelijk van de grofkorrelige zeezout op de korst). Toen wij daar melding van maakten zeiden ze dit door te geven aan de keuken. Hierop hebben wij geen terugkoppeling gehad. Erg jammer, dit drukt het punt voor de service. Helaas kwamen ze niet opnieuw drank opnemen.
De bediening is verder erg vriendelijk.
Sita L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Dit is zo'n leuke tent! Twee jaar geleden hier gegeten en er naar uitgezien om weer te komen als we weer eens in Dokkum zouden zijn. Gister was het zover! Een heel mooie kaart, ik ging voor salade Caprese als hoofdgerecht, partner had een heerlijk vleesgerecht, met de beste gebakken aardappeltjes sinds tijden! Het leuke is dat je je gerecht kunt uitbreiden met bijgerechten naar keuze. De kaart is erg origineel, eens even heel wat anders dan de doorsnee kaart met varkenshaas sate en spareribs. Een moderne, gezellige toptent, het bezoeken waard!
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Geweldig gegeten voor een scherpe prijs. Zeer creatief gebruikt van ingredienten en mooi opgediend. Er is wifi. Je kan niet met credit card betalen. Het beste eten in Dokkum tot nu toe. Het menu verandert regelmatig. Het restaurant ligt mooi aan de kade.
Vgorcum .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Leuk restaurant. Anti pasta alleen al is een maaltijd waard. Rustieke sfeer en uitstraling, maar vlotte enthousiaste bediening.
Goed gelegen aan het water.
Hans en Tineke
Roeland D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wat een prettige sfeer in Artisante. De aankleding is eigentijds en dat in een mooi oud pand. Ook het uitzicht over het (nu nog lege) haventje was mooi. We aten er nadat men nog in de nasleep was van een bruidsfeest. Het eten was heerlijk. Bij de uitleg was duidelijk dat men ging voor duurzaam. Onder andere een heerlijke entrecote gegeten. En bij de bediening bleek dat Friezen helemaal niet stug zijn. Bedankt voor de prettige avond.
Opgaan I.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Heerlijk eten in een hele fijne ambiance! Mooie gerechten met smaak gemaakt! Het eten wordt op een andere, leuke manier geserveerd! Elke keer weer een beleving :-)
Henri K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Erg mooi restaurant we zaten net mooi weer aan het water
Maar het gaat uiteindelijk om het eten en dat was heerlijk
Heerlijk verse frieten, verse groeten en een lekker vlees
Mooi opgemaakt bord keurig verzorg en bovendien voor vriendelijke prijs
Nietvtp .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Fantastisch lekker gegeten, van voor-t/m hoofdgerecht. Daarna helaas geen ruimte meer voor n desert die er ook heerlijk uitzagen. Je proeft dat alles vers is. Fijn om uiteten te gaan en zo verwend te worden!
Ric Lust Alles !.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
De kok van Artisante legt zijn lat hoog met interessante smaken en spannende combinaties. En dat lukt hem vrij aardig: coquilles met bloemkool, saffraanrisotto met schaaldieren. De bediening was vlot, professioneel en heel aardig. Gezellige, moderne inrichting en een topterras. Goede tent :)
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Een kwestie van ongeschikt. Jammer, een gemiste kans.
Kabeljauw moet zeker niet te gaar zijn, maar grijs, rauw en koud is ook nietgoed. Foutje is menselijk, maar antwoord: dit is hoe wij het serveren, is zeker niet goed. Hogere hotelschool aspiraties wordenzeker niet waargemaakt.
Zeker niet in de reacite naar ontevreden klant.
Gerecht tweede keer weer retour gestuurd. Was nog koud. Bij derde poging wel gaar, maar een rommel op het bord. Saus verdwenen, zeekraal veeeeel te gaar.
En daarbij komt, er wordt helemaal niet gevraagd of het nu wel goed was.
Zeker niet voor herhaling vatbaar!
Henriëtte D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Met een boot aangekomen in Dokkum een terras opgezocht en dat werd bij Stadscafé Artisante. De goede kwaliteit koffie viel op, Illy café en daarbij een huis gemaakt koekje, een Cantucini. Voor de avond gereserveerd en het menu besteld. Het eten was uitmuntend, goede kwaliteit, de bediening vriendelijk, een prettige ambiance en dat alles voor een redelijke prijs. Ik zou hier nog weleens willen eten, maar woon niet in de buurt. Jammer!
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Een absolute topper. Wij hebben bij Stadscafe Artisante heerlijk geborreld en aansluitend gegeten (verschillende kleinere hapjes). Wij kregen zeer goed advies over de wijnen. Over de sfeer en het decor is zeer goed nagedacht dus zeker een bezoek waard.
Nynke A.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Artisante zit op een prominente hoek in oud pand in Dokkum. Door de verschillende niveaus, gegeten wordt er op de 1e en 2e verdieping, was het even onduidelijk hoe we erbij zouden zitten. We kwamen op de 1e verdieping terecht op oude stoelen en een bank langs de muur wat redelijk comfortabel was. We bestelden een 3 gangen menu. De aftrap was een carpaccio met vlees met de juiste temperatuur en croutons als bite er over heen gestrooid, verrassend. Het hoofd gerecht was mosselen met friet. Zowel friet als mosselen waren smakelijk, gelukkig niet een enorme pan vol. Wel miste ik een beetje groente, alleen de mosselgroenten zijn wat karig. Het toetje was zomerfruit met ijs. Beide van prima kwaliteit alleen had het beter 'ijs met zomerfruit' kunnen heten om de verhoudingen beter weer te geven. Mijn partner had als hoofdgerecht een pasta met sinaasappel, Jakobsschelpen en bloemkool waar de sinaasappel de tere smaken van de Jakobsschelpen en de bloemkool wat teveel overheerste. De huiswijn was smakelijk en passend bij de gerechten.
We hebben gezellig gegeten en gezeten en waren aangenaam verrast door dit restaurant/stadscafé, overdag is er een leuke lunchkaart, in het pittoreske Dokkum.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Bij mooi weer is het goed toeven op het terras van dit nieuwe restaurant in Dokkum. Een Belgische speciaalbier van de tap is dan extra lekker. Een maaltijd nuttigen, wordt dan echt zomers genieten. De carpaccioschotel ziet er netjes uit en smaakt goed. De kabeljauw en de saltimbocca voldoen aan de smaakverwachting. Wel is de saltimbocca niet geheel gegaard. De licht gekookte en gebakken aardappeltjes zijn een welkome variatie op de veelal geboden voorgebakken producten. De vruchten met slagroom en het kaasplankje vormen een heerlijke afsluiting. De mozarellavariant op het kaasplankje is nogal afwijkend in smaak van de andere kazen en kan beter worden vervangen. De Spaanse witte en vooral de rode wijn zijn aangenaam. De bediening is vriendelijk en snel, de prijs-kwaliteitverhouding is in orde. Dit pas gestarte restaurant heeft potentie , kan zich verder ontwikkelen en lijkt een welkome aanwinst in Dokkum.